Jeg Jesper.Jesper Schmidt skrev:Hej MikeMike80 skrev: Jeg forventer ikke andre klubber skal hylde FCM for noget som helst. Jeg påpeger en Nordjysk "ondt i røven" mentalitet og Jantelov som ikke ses på samme niveau andet sted.
Eksempler frit fra hukommelsen:
-Det udpræget nordjysk når man i en glædesrus koncentrerer sig mest om at nedgøre konkurrenten for deres udmeldinger.
- Det udpræget nordjysk når man som DM vinder i 2014 nægter præmisser om billige mesterskaber for året efter at have behov for at bruge præcist samme argument omkring FCM.
-Det også nordjysk behov når et FCM mesterskab skal forenkles til:
-tilførte millioner og sportslig skævvridning når man selv holder med en klub der gennem 10 år levede af bankens og nordjyske rigmænds nåde, og kun nødtvunget efter et lån i amatørafdelingen måtte sadle om sportsligt og spare lønkroner.
-Et spørgsmål alene om købte nye spillere når stammen af FCM holdet alle var en del af eget akademi.
-Udelukket Banhams fortjeneste påtrods af at FCM gennem 10 sæsoner op til Benham indtog havde lavet 2. Flest point samlet i ligaen.
-Det nordjysk når europæisk FCM succes skal nedgøres til nemme kampe mod dårlige Southampton og Brugge samt behov for at påpege og negligere FCMs videre deltagelse fra en svær pulje til, at det jo kun er EL og AaB jo har været i CL.
- Det udpræget nordjysk når man fordi man i Midtjylland snakker ekstra betydning i "hadets kamp" har behov for at sammenholde 25 andre hold i et excel-ark og med lidt lommematematik negligere kampen til lidt mindre en FCM mod Køge.
-Det nordjysk at være så meget i sine følelsers vold omkring FCM succes at man i sit forsøg på, at pille det fra hinanden tager argumenter og udsagn som: "tage den i røven", "bukke sig for fader Benham" og også øgenavne bredt anderkendes som god debattone.
-Det nordjysk når man kommer fra Aalborg og peger på Herning som en flok bønder. Jeg har været i begge byer og bonderøvs raten er sgu ret simuler. Det ville svare til at bo i Brønderslev og påpege at folk fra Thyborøn virkelig er nogle bønder![]()
Lad nu være at bilde jer selv ind at andre klubber fans på samme måde har ondt i røven eller er præget af jantelov Aalborg style fordi der findes 22 sider i en simuler tråd på sidelinien.dk. Der intet sted i fodbold Danmark hvor behovet for at pege på andre er større end i Nordjylland om så det Brøndby, AGF, FCK eller i særdeleshed FCM![]()
Mike
To ting:
1. Kan dit tastatur ikke skrive "er"?
2. "Simuler" betyder ikke helt det du tror.
I øvrigt synes jeg ikke ligefrem at hverken du eller din makker opfører jeg særlig meget som om i er gæster i et fremmed hus, hvilket i faktisk er.
1. Nej jeg ejer ikke et tastatur.
2. Ok. Håber du stadig fangede pointen.
Ok. Jeg mener så, at man må forvente et modspil hvis det overordnede emne i dit hus omhandler gæsten. Jeg med på at jeg ikke kan tillade mig at bruge "luder" gloser, øgenavne eller generelt formulere mig i vendinger på samme måde som værten og det gør jeg heller ikke..
Mike