Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 14. feb 2016, 23:48

Jesper Schmidt skrev:
Mike80 skrev: Jeg forventer ikke andre klubber skal hylde FCM for noget som helst. Jeg påpeger en Nordjysk "ondt i røven" mentalitet og Jantelov som ikke ses på samme niveau andet sted.

Eksempler frit fra hukommelsen:

-Det udpræget nordjysk når man i en glædesrus koncentrerer sig mest om at nedgøre konkurrenten for deres udmeldinger.

- Det udpræget nordjysk når man som DM vinder i 2014 nægter præmisser om billige mesterskaber for året efter at have behov for at bruge præcist samme argument omkring FCM.

-Det også nordjysk behov når et FCM mesterskab skal forenkles til:
-tilførte millioner og sportslig skævvridning når man selv holder med en klub der gennem 10 år levede af bankens og nordjyske rigmænds nåde, og kun nødtvunget efter et lån i amatørafdelingen måtte sadle om sportsligt og spare lønkroner.
-Et spørgsmål alene om købte nye spillere når stammen af FCM holdet alle var en del af eget akademi.
-Udelukket Banhams fortjeneste påtrods af at FCM gennem 10 sæsoner op til Benham indtog havde lavet 2. Flest point samlet i ligaen.

-Det nordjysk når europæisk FCM succes skal nedgøres til nemme kampe mod dårlige Southampton og Brugge samt behov for at påpege og negligere FCMs videre deltagelse fra en svær pulje til, at det jo kun er EL og AaB jo har været i CL.

- Det udpræget nordjysk når man fordi man i Midtjylland snakker ekstra betydning i "hadets kamp" har behov for at sammenholde 25 andre hold i et excel-ark og med lidt lommematematik negligere kampen til lidt mindre en FCM mod Køge.

-Det nordjysk at være så meget i sine følelsers vold omkring FCM succes at man i sit forsøg på, at pille det fra hinanden tager argumenter og udsagn som: "tage den i røven", "bukke sig for fader Benham" og også øgenavne bredt anderkendes som god debattone.

-Det nordjysk når man kommer fra Aalborg og peger på Herning som en flok bønder. Jeg har været i begge byer og bonderøvs raten er sgu ret simuler. Det ville svare til at bo i Brønderslev og påpege at folk fra Thyborøn virkelig er nogle bønder :thumbsup:

Lad nu være at bilde jer selv ind at andre klubber fans på samme måde har ondt i røven eller er præget af jantelov Aalborg style fordi der findes 22 sider i en simuler tråd på sidelinien.dk. Der intet sted i fodbold Danmark hvor behovet for at pege på andre er større end i Nordjylland om så det Brøndby, AGF, FCK eller i særdeleshed FCM :danmarkfan:

Mike
Hej Mike

To ting:

1. Kan dit tastatur ikke skrive "er"?

2. "Simuler" betyder ikke helt det du tror.

I øvrigt synes jeg ikke ligefrem at hverken du eller din makker opfører jeg særlig meget som om i er gæster i et fremmed hus, hvilket i faktisk er.
Jeg Jesper.

1. Nej jeg ejer ikke et tastatur.

2. Ok. Håber du stadig fangede pointen.

Ok. Jeg mener så, at man må forvente et modspil hvis det overordnede emne i dit hus omhandler gæsten. Jeg med på at jeg ikke kan tillade mig at bruge "luder" gloser, øgenavne eller generelt formulere mig i vendinger på samme måde som værten og det gør jeg heller ikke..

Mike

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 15. feb 2016, 00:00

Hvis der er noget, jante-Mike og FCM-Kent får vist med deres besynderlige krigslyst i denne tråd, er det, at der er højt til loftet på debatside.dk. Jeg har set en del fodboldfora, men jeg mindes ikke fortilfælde med så provokerende gæster, der har fået så lang snor.

Den får jo ikke for lidt med flabede analyser af AaB, AaB-tilhængere, Aalborg og nordjyder ud fra en nedladende generalisering, som ikke ville overleve i to minutter, hvis den ramte andre fanklubbers fora.

Jeg opfordrer ikke til at smide vores to gæstetosser ud. Tværtimod. Deres arrige raids og forumets lange snor over for dem er jo netop om noget modbeviset på deres tossede påstande om nordjyder som indskrænkede mennesker på et lavere plan end resten af nationen. Derudover er deres påstande ganske underholdende. Desperate, men stadig underholdende.

Men hey, jante-Mike: Du har nu cirka 500 gange brugt janteloven som modsvar på kritik af din klub. Og du har lige så mange gange påstået, at nordjyder dyrker janteloven mere end andre. Det har du gjort som gæst på et AaB-forum. Og så tillader du dig ved jehova at flæbe over noget så harmløst som "jante-Mike"?!? Jamen, ynkelige menneske, så tag dig dog sammen! Hvor meget vil du udstille dit legendariske tudefjæs, før du skyder dit kyllingebryst bare en anelse frem og indser, at du får den medicin, du selv inviterer til?

I øvrigt: Du har både her og på Ulvegraven forsøgt at retfærdiggøre din massive deltagelse her med, at du elsker at debattere FCM. Det sjove er bare, at I på ulvegraven har en transfertråd, der indeholder nogle af de samme påstande, som du bekæmper så nidkært herinde. Der bliver blandt andet brugt ord som "ulækkert" og "alarmerende" - og kritikken harmonerer fint med meget af den kritik, der rammer din klub herinde. Men på ulvegraven er du tavs. Der er din selverklærede lyst til at debattere FCM ikke til stede.

Kylling som du jo er tør du ikke tage debatten. Lige som både du og FCM-Kent stak hovedet i busken, da AaB havde vundet The Double og først kom frem igen, da det et halvt år senere med Benhams milioner som hjælp igen var opportunt at debattere FCM på debatside.dk.

Det er sgu ikke så sært, at man også blandt FCM-fans ser skævt til jeres gæsteopførsel herinde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. feb 2016, 00:19

FCM skrev:
Buzz Killington skrev:
Ja, man kunne ikke finde på at brokke sig over manglende landsholdsudtagelser i FCM
http://www.b.dk/fodbold/fcm-profil-revs ... t-holde-op

Derudover, uanset om Gravgaard mente det som en provokation, så var det en tidligere FCK'er der at negligerede AaB's mesterskab i medierne. Hvis man som AaB-fan ikke må være ærekær over den slags, så står jeg sgu af overfor din klappølselogik.
Har lidt svært ved at se relevansen af Eriks udtalelse:
1) mit indlæg handler om fans opførsel
2) det er ikke FCM, der påstår de er ydmyge - tværtimod.

Netop det at du føler, at en ex-FCKer negligerede jeres mesterskab er jo hele pointen. Faktum er, at det var et pointmæssigt billigt mesterskab. Det er der ikke nogen, der kan løbe fra. Men hvorfor er det overhovedet noget I er ærekære over? Det er jo for fanden ikke vigtigt. I vandt - end of story. Personlig er jeg fuldstændig ligeglad med hvad I, FCK fans, journalister og kommentatorer mener om FCMs mesterskab. I må kalde det billigt, købt, stjålet, whatever. Det spiller ingen rolle. Men AaB fans bliver enormt forsmåede, hvis der bare er den mindste antydning af, at der er nogen, som ikke falder på halen over jeres præstationer.
Men som jeg skrev i mit oprindelige indlæg: jeg klager ikke - det gør det bare mere underholdende at følge med herinde ;)
Kunne du ikke et øjeblik droppe den der stoiske aura du forsøger at anlægge udadtil? Du kan altså ikke på den ene side poste flere hundrede kommentarer omkring hvor fjollede AaB fans er, samtidig med du fastholder, at du naturligvis ikke tager på vej når AaB-fans udtrykker ringeagt overfor jeres klub herinde. Du og Mike er hæftigt investerede i jeres troll'e projekt "vi er bedre end jer dumme AaB'ere", og jeres gang her på siden understøtter igen og igen den konstante ømskinnethed man også kan bemærke på bold.dk når nogle, lidt i alvor, lidt for sjov, gør grin med jeres klub. I at nøjagtigt lige så forsmåede som i påstår AaB-fans at være, og i bekræfter det med hvert et tastaturslag.

Angående resten af dit indlæg:

Jeg tilslutte mig de andre herinde, der ikke kan forstå koblingen. Man kan sagtens være ydmyge, og så blive indigneret når andre ringeagter en eller ens præstationer. Ingen kontradiktion her. Det er en del af det at være fan af en klub, at man - lidt for sjov, lidt for alvor - påtager sig en os-mod-dem tilgang til klubben. Det samme gælder ærekærheden i det hele taget. Det er fuldt ud konsistent at være glad for en sejr, men samtidig håne eller grine af dem der på en opblæst facon forsøger at pille ved den sejr, som i forhold til Gravgaard.

Helt alvorligt spurgt: mener du ikke at ærekærhed er en del af det at være fan af en klub?

Hvis nej, så giver det mening hvorfor du tilsyneladende ikke forstår AaB-fans som næppe er specielle på denne front. De fleste danske og Aalborgensiske fodboldfans af den gamle skole er relativt fornuftige mennesker, med fornuftige synspunkter og fornuftige liv, job og uddannelser. Det er ikke vanvittige underbemidlede hooligans. Det er folk der, lidt i alvor, lidt for sjov, påtager sig en bestemt og nogenlunde irrationel tilgang til fodbold og klubben, som ikke er gennemgribende for hele deres eksistens, men begrænser sig til fodboldklubben. En del af denne tilgang indebærer at man får lov til at forgude den klub man holder med, samtidig med man - igen, lidt for sjov - hader de andre. Din - og mit indtryk, de fleste FCM fans - tilgang til fodbold er anderledes. Det er hovedsagligt underholdning, og FCM er bare den topklub der tilfældigvis er nærmest geografisk set. Jeg går ud fra det er derfor du ikke forstår hvordan man kan være ærekær omkring sit hold, uden der er behov for at at drage nogle alvorlige sociologiske konklusioner omkring folk fra Aalborg og Nordjylland. Det er i nogen grad det samme med FCK. Det er sikkert en naturlig konsekvens af jeres klubbers konstruktion og historie. Ikke et ondt ord om jeres klub (i dette indlæg). Men helt alvorligt, kan du ikke bare indse at vi ser fodbold og det at være fan vidt forskelligt, og at det er tilgangen der er forskellig, og ikke noget dybere end det?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. feb 2016, 00:38

Mike80 skrev:
Jeg Jesper.

Ok. Jeg mener så, at man må forvente et modspil hvis det overordnede emne i dit hus omhandler gæsten. Jeg med på at jeg ikke kan tillade mig at bruge "luder" gloser, øgenavne eller generelt formulere mig i vendinger på samme måde som værten og det gør jeg heller ikke..

Mike
Det er en stor misforståelse, hvis du tror at denne tråd eksisterer fordi nogen har ønsket en debat med FCM fans... jeg er faktisk sikker på at de der har lyst til at debattere FCM med FCM fans, godt kan finde ud af hvor ulvegraven ligger. Vi har også en Brøndbytråd, det er ikke fordi den overstrømmes med indlæg fra deres side som denne gør.

Jeg har svært ved at se hvorfor der skulle være andre regler for hvordan en gæst bør opføre sig i andre tråde og i denne. Jeg har også svært ved at se der er specielt meget respekt for værten i dine indlæg generelt.

Forresten er det sindsygt morsomt, som du stort set udelukkende er aktiv i dit religiøse forsvar af din bastard af en klub når det går godt for jer, det er tydeligt at i lige har vundet en kamp.

Ang. 2. så var det faktisk ikke specielt gennemskueligt i første omgang hvad du mente.

Forresten synes jeg godt nok også det er fintfølende hvis vi ikke må kalde dig Jante-Mike, jeg synes faktisk det er et ganske velvalgt navn til dig, eftersom du jo nævner janteloven i stort set alle dine indlæg, hvis det altså ikke lige er når du prøver at overbevise os om at vi er misundelige på jer...fniis.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 15. feb 2016, 07:56

FCM skrev:Naturligvis foregår der mange provokationer, og dem er det naturligt at reagere på. Men det var ikke en provokation, at MO ikke udtog AaB-spillere. Det er ikke en provokation når Gravgaard siger jeres mesterskab var billigt. Det er ikke en provokation når tv ikke sender jeres træningskampe og når der ikke er journalister fra landsdækkende medier med på jeres træningslejr. Osv osv. Pointen er at AaBs fans går meget op i at underspille - og endelig ikke melde store ambitioner ud mv. Men når de så oplever medierne og andre gør det samme overfor AaB - ikke regner dem som tophold/guldkandidat, ikke udtager spillerne til landsholdet mv, så bliver de forsmået som få.
Jeg tror du kunne blive en fremragende politiker, med den evne til at fordreje og forsimple tingene til egen fordel. Du ved jo godt, at der er forskel på at tage en kamp ad gangen og være forsigtig i ambitionerne, og så på at ville føle anerkendelse når man har vundet hele pisset. Man kan jo omvendt heller ikke sige; vi gider ikke udtage deres spillere, og deres mesterskab var desuden billigt fordi de underspillede undervejs.
FCM skrev:Netop det at du føler, at en ex-FCKer negligerede jeres mesterskab er jo hele pointen. Faktum er, at det var et pointmæssigt billigt mesterskab. Det er der ikke nogen, der kan løbe fra. Men hvorfor er det overhovedet noget I er ærekære over? Det er jo for fanden ikke vigtigt. I vandt - end of story. Personlig er jeg fuldstændig ligeglad med hvad I, FCK fans, journalister og kommentatorer mener om FCMs mesterskab. I må kalde det billigt, købt, stjålet, whatever. Det spiller ingen rolle. Men AaB fans bliver enormt forsmåede, hvis der bare er den mindste antydning af, at der er nogen, som ikke falder på halen over jeres præstationer.
Men som jeg skrev i mit oprindelige indlæg: jeg klager ikke - det gør det bare mere underholdende at følge med herinde ;)
Tager du pis på os, eller hvad? Igen - hvorfor faen har du så over 700 indlæg herinde, hvoraf de fleste er et ærekært forsvar af din elskede fusionsklub? Det er jo ikke vigtigt - I vandt jo. Så er det da ligegyldigt hvad debatsiden.dk mener.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 15. feb 2016, 08:56

limey skrev:Du ved jo godt, at der er forskel på at tage en kamp ad gangen og være forsigtig i ambitionerne, og så på at ville føle anerkendelse når man har vundet hele pisset. Man kan jo omvendt heller ikke sige; vi gider ikke udtage deres spillere, og deres mesterskab var desuden billigt fordi de underspillede undervejs.
Det er netop behovet for at føle anerkendelse fra omverdenen, som viser at man ikke er så ydmyg og beskeden, som man gerne vil fremstå.
limey skrev:Tager du pis på os, eller hvad? Igen - hvorfor faen har du så over 700 indlæg herinde, hvoraf de fleste er et ærekært forsvar af din elskede fusionsklub? Det er jo ikke vigtigt - I vandt jo. Så er det da ligegyldigt hvad debatsiden.dk mener.
Tror du vil få ekstremt svært ved bare at finde et eneste af mine indlæg, som på nogen måde er et ærekært forsvar af mesterskabet og en fisken efter anerkendelse fra jeres side af vores mesterskab. Og det ville sådan set være meget mere i tråd med FCMs kommunikationsstrategi, såfremt jeg havde været frembrusende på den måde, fordi FCM jo netop gerne vil være mere fremme i skoen og komme med store udmeldinger. FCM har jo en 'Se mig, se mig'-strategi. Det har I ikke i AaB, hvor I gerne vil dyrke det ydmyge, arbejdsomme og underspillede (om end jeg har bemærket lidt mere offensive meldinger i denne vinterpause end man normalt ser fra jer). Det er fair nok - I har haft succes med det. Men som nævnt svarer det store behov for ekstern anerkendelse efter en triumf bare ikke så godt til den ydmyghed og beskedenhed man gerne vil profilere sig på.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 15. feb 2016, 09:06

FCM skrev: Det er netop behovet for at føle anerkendelse fra omverdenen, som viser at man ikke er så ydmyg og beskeden, som man gerne vil fremstå.
Igen, hvordan ræsonnerer du frem til det? Den fremhævde beskedenhed går jo på udmeldingerne inden og under turneringen. Ønsket om at blive anerkendt for at have gjort noget, imod mange odds, nærmest ubegribeligt flot, kommer jo efter at man har leveret varen. Der er intet modstridende i dette.
FCM skrev: Tror du vil få ekstremt svært ved bare at finde et eneste af mine indlæg, som på nogen måde er et ærekært forsvar af mesterskabet og en fisken efter anerkendelse fra jeres side af vores mesterskab.

Nej ikke bare anderkendelse af mesterskabet (som i øvrigt var flot og helt fortjent), men anerkendelse i det hele taget. Igen, hvis det ikke er det der er din agenda herinde, hvad er det så?

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 15. feb 2016, 09:09

Jesper Schmidt skrev:
Mike80 skrev:
Jeg Jesper.

Mike
Det er en stor misforståelse, hvis du tror at denne tråd eksisterer fordi nogen har ønsket en debat med FCM fans... jeg er faktisk sikker på at de der har lyst til at debattere FCM med FCM fans, godt kan finde ud af hvor ulvegraven ligger. Vi har også en Brøndbytråd, det er ikke fordi den overstrømmes med indlæg fra deres side som denne gør.

Jeg har svært ved at se hvorfor der skulle være andre regler for hvordan en gæst bør opføre sig i andre tråde og i denne. Jeg har også svært ved at se der er specielt meget respekt for værten i dine indlæg generelt.

Forresten er det sindsygt morsomt, som du stort set udelukkende er aktiv i dit religiøse forsvar af din bastard af en klub når det går godt for jer, det er tydeligt at i lige har vundet en kamp.

Ang. 2. så var det faktisk ikke specielt gennemskueligt i første omgang hvad du mente.

Forresten synes jeg godt nok også det er fintfølende hvis vi ikke må kalde dig Jante-Mike, jeg synes faktisk det er et ganske velvalgt navn til dig, eftersom du jo nævner janteloven i stort set alle dine indlæg, hvis det altså ikke lige er når du prøver at overbevise os om at vi er misundelige på jer...fniis.
Jeg forventer ikke reel debat omkring FCM i denne tråd, men det et åbent forum og jeg kan give min vinkel og holdning til kende såfremt jeg lyster. Sjovt hvor forfærdeligt det er for nogle debattører at jeg og "FCM" deltager herinde. Det et åbent debatforum hvor vi har en tråd omhandlende FCM, så lad nu være at begræde deltagelse fra netop den klubs tilhængere. Hvis det er så forfærdeligt må jeg igen pointere, at man frit (som jeg selv) kan vælge at bruge sitets fremragende ignore funktion.

Du må Iøvrigt kalde mig lige hvad du vil. At man, som jeg pointerer længere oppe, har behov for at pådutte folk øgenavne siger mere om afsender end om modtager i min verden, og det jo heller ikke første gang, at nogen har følt sig så presset, at jeg har fået tillagt en eller anden form for øgenavn.

Jeg synes det pudsigt, at høre dig udtrykke jeg skulle være fintfølende 2 afsnit efter du selv føler og begræder, at jeg har prikket til jer på en måde, som går langt over din grænse. Hvis jeg svarede igen i det omfang jeg får herinde var jeg jo banned for længst, hvilket er en præmis jeg som gæst acceptere, så pak nu det tuderi væk eller lad være at pådutte mig at være fintfølende.

Ingen har valgt at svare på mine eksempler på hvorfor debatside.dk oser af Jantelov og behov for at pege fingre. Istedet er fokus igen rettet i alle andre retninger. (Mig, debattone, hvilket tastatur jeg har, forslåede debattører osv.) Ingen kan benægte samtlige udsagn i mit indlæg, hvilket ikke er FCM fokus man kan finde på alle de andre fora som jo også hader os.

Det mere end rigeligt bekræftelse på, at det Nordjyske behov for at kigge ud på andre klubber og i særdeleshed FCM er ekstraordinær i min optik :thumbsup:

Mike

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. feb 2016, 09:18

Din narcissisme er da helt ude på overdrevet Mike. Søg hjælp.

FCM har nogle mærkelige holdninger, men han formår alligevel at præsentere dem nogenlunde sundt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 15. feb 2016, 09:52

limey skrev:Nej ikke bare anderkendelse af mesterskabet (som i øvrigt var flot og helt fortjent), men anerkendelse i det hele taget. Igen, hvis det ikke er det der er din agenda herinde, hvad er det så?
Jeg ville da være idiot, hvis jeg diskuterede på udebane med en dagsorden om at få anerkendelse for FCMs resultater. Især i en tråd som denne. Så det nærer jeg på ingen måde nogen illusioner om. Hvis du giver dig til at læse mine over 700 indlæg, vil du se at min dagsorden (i den forstand man overhovedet kan tale om, at jeg har en samlet dagsorden for at deltage herinde, hvilket jeg ikke ligefrem vil påstå er tilfældet) ofte er at forsøge på at nuancere det ret stereotype, fordomsfulde og ensidige billede der er af FCM herinde, herunder påpege de mest åbenlyse faktuelle fejl. Eksempelvis brugte jeg et af mine seneste indlæg på at give nogle nuancer ift FCMs transferstrategi vedr. midterforsvarere, hvor lejemålet med Budorov blev tolket som manglende tillid til Banggaard af debattører herinde.
Så jeg søger på ingen måde efter anerkendelse, men efter at give nogle nuancer, velvidende og i fuld accept af præmissen om at jeg er på udebane og ikke skal forvente nogen større positiv respons. Det er helt fint med mig. Hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet, kan jeg bare skride.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 15. feb 2016, 09:54

Mike80 skrev:Jeg forventer ikke reel debat omkring FCM i denne tråd, men det et åbent forum og jeg kan give min vinkel og holdning til kende såfremt jeg lyster. Sjovt hvor forfærdeligt det er for nogle debattører at jeg og "FCM" deltager herinde. Det et åbent debatforum hvor vi har en tråd omhandlende FCM, så lad nu være at begræde deltagelse fra netop den klubs tilhængere. Hvis det er så forfærdeligt må jeg igen pointere, at man frit (som jeg selv) kan vælge at bruge sitets fremragende ignore funktion.Mike
En ignorefunktion som du jo selv på ingen måde mestrer. Du påstår, at du har mig på ignore, men du læser jo alligevel mine indlæg. Og ikke nok med det: Du kan heller ikke lade være med at svare på (udvalgte dele af) dem. Det foregår bare indirekte, i andre debatter og ud igennem sidebenene, fordi du ikke tør andet.

Sådan debatterer en tøs. En teenagepige har samme, tøsede stil med at sende stikpiller afsted uden at have modet til at konfrontere modparten. Det er ganske enkelt æreløst og ynkeligt.

Det samme er dit legendariske tudefjæs. Efter at have bragt janteloven på banen 500 gange begynder du med:

"Buuu-huuu, I må ikke kalde mig jante-Mike! (snøft) Lad så være med at kalde mig jante-Mike!"

Taget på ordet forsøger du så nu at trække i land med en utroværdig påstand om, at vi da må kalde dig, havd vi vil. Men forsøget på at signalere overskud krakelerer jo, fordi dit flæberi over "jante-Mike" falder perfekt i tråd med dit udsagn om, at du ignorerer mig, fordi jeg har sagt grimme ord om din klub og beskrevet Glens hvide puder for dig.

Og vi kan jo tilføje dit tidligere tuderi over sammenligningen af jeres stil med Jehovas Vidner og andre sekter. Et tuderi, hvor du demonstrerede, at du havde taget dig tid til at pløje retningslinjene igennem i håb om at finde en vej til at stoppe sammenligningen. Så meget for "I må kalde os, hvad I vil" og forsøg på at signalere overskud.

Det forsøger du nemlig nok så hårdt - også i dit seneste indlæg. Men din egen historik viser det stik modsatte. Igen et kolossalt selvmål fra din side i en tråd, hvor du har gjort dig så meget til grin og pinlig, at man også blandt FCM-tilhængere kan se det. For du er om nogen netop fintfølede. Sart og med lige så kort vej til blanke øjne som en teenager uden overskud. Igen: tag dig dog sammen, mand!

Dette indlæg får nok lige så lidt svar som de FCM-tilhængere, der på ulvegraven giver udtryk for de samme holdninger, som du i din selverklærede lyst til at debattere FCM bekæmper så nidkært herinde. Men så er min pointe om, at du er en kylling da bevist igen.

Er det for øvrigt sandt, at du holdt med Silkeborg IF i 90'erne?

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 15. feb 2016, 10:01

FCM skrev:
limey skrev:Nej ikke bare anderkendelse af mesterskabet (som i øvrigt var flot og helt fortjent), men anerkendelse i det hele taget. Igen, hvis det ikke er det der er din agenda herinde, hvad er det så?
Jeg ville da være idiot, hvis jeg diskuterede på udebane med en dagsorden om at få anerkendelse for FCMs resultater. Især i en tråd som denne. Så det nærer jeg på ingen måde nogen illusioner om. Hvis du giver dig til at læse mine over 700 indlæg, vil du se at min dagsorden (i den forstand man overhovedet kan tale om, at jeg har en samlet dagsorden for at deltage herinde, hvilket jeg ikke ligefrem vil påstå er tilfældet) ofte er at forsøge på at nuancere det ret stereotype, fordomsfulde og ensidige billede der er af FCM herinde, herunder påpege de mest åbenlyse faktuelle fejl. Eksempelvis brugte jeg et af mine seneste indlæg på at give nogle nuancer ift FCMs transferstrategi vedr. midterforsvarere, hvor lejemålet med Budorov blev tolket som manglende tillid til Banggaard af debattører herinde.
Så jeg søger på ingen måde efter anerkendelse, men efter at give nogle nuancer, velvidende og i fuld accept af præmissen om at jeg er på udebane og ikke skal forvente nogen større positiv respons. Det er helt fint med mig. Hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet, kan jeg bare skride.
Var det lugten i bageriet, der fik dig til at skride i otte måneder efter AaB's The Double? Eller var "behovet for at skabe nuancer" bare ikke så stort i den periode?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 15. feb 2016, 10:06

FCM skrev:
Men grunden til, at du "forsøger at nuancere det ret stereotype, fordomsfulde og ensidige billede der er af FCM" må jo ligge i, at du går op i hvad AaB fans mener om FCM. Hvis du var ligeglad (som du påstod tidligere), så skrev du jo ikke herinde, et forum for AaB fans.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 15. feb 2016, 10:23

Det er fantastisk hvordan jante-mike kan koge al kritik og barnagtige drillerier ned til en særlig nordjysk jantelov, så er verden da også meget nemmere at forholde sig til. Når du frit fra hukommelsen hiver de eksempler frem (puha de har naget længe hva!?), så virker det til, at det berører dig meget dybt når man driller FCM , og sorry to say, det får dig til at fremstå som en utrolig forsmået kælling.

Jeg havde faktisk oplevelsen, at folk som fulgte FCM godt viste, at man kunne få en over snuden når man stak den frem, men min oplevelse er nu, at folk som er fan af FCM på en helt særlig midtjysk facon, fremstår ufattelig forsmået når de møder kritik og drillerier :thumbsup: og det er helt evident, ligesom, at alle der driller og kritiserer FCM er underlagt en særlig nordjysk jantelov.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 15. feb 2016, 12:34

doukas skrev: Men grunden til, at du "forsøger at nuancere det ret stereotype, fordomsfulde og ensidige billede der er af FCM" må jo ligge i, at du går op i hvad AaB fans mener om FCM. Hvis du var ligeglad (som du påstod tidligere), så skrev du jo ikke herinde, et forum for AaB fans.
Det jeg skrev tidligere var, at jeg var ligeglad med hvordan I vurderede FCMs mesterskab (det var jo relateret til min beskrivelse af hvordan AaB-fans opfører sig, når de oplever manglende anerkendelse af deres præstationer fra andre) og ikke FCM generelt. Men jeg går nu heller ikke så meget op i hvad I mener om FCM generelt, udover i den forstand at jeg (som jeg også skrev tidligere) synes det er ganske underholdende. Det er lidt ligesom at jeg har mobilspillet 'Boom Beach' liggende på min Ipad. Det er ikke fordi jeg går specielt meget op i det, bekymrer mig om hvordan jeg klarer mig eller har søvnløse nætter over om jeg nogensinde bliver level 60. Men jeg synes det er ganske underholdende at spille en gang i mellem. På den samme måde er det underholdende at læse og debattere herinde. Det er jo ikke alt, der er liv eller død - nogle gange skal man jo også bare have det sjovt. Men det er en klar cadeau fra min side til underholdningsniveauet herinde, at jeg til stadighed læser og skriver herinde. Især denne tråd er jo guld.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. feb 2016, 13:36

Mon ikke der bliver ro herinde når i er ude af EL, og har tabt til både os og FCK? Jeg er dog sikker på det ikke skal slå jer ud, så er der sikkert noget andet i er bedst til, eksempelvis flest point inden man får prygl af italiensk hold, eller hvad nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 15. feb 2016, 14:10

doukas skrev:Det er fantastisk hvordan jante-mike kan koge al kritik og barnagtige drillerier ned til en særlig nordjysk jantelov, så er verden da også meget nemmere at forholde sig til. Når du frit fra hukommelsen hiver de eksempler frem (puha de har naget længe hva!?), så virker det til, at det berører dig meget dybt når man driller FCM , og sorry to say, det får dig til at fremstå som en utrolig forsmået kælling.

Jeg havde faktisk oplevelsen, at folk som fulgte FCM godt viste, at man kunne få en over snuden når man stak den frem, men min oplevelse er nu, at folk som er fan af FCM på en helt særlig midtjysk facon, fremstår ufattelig forsmået når de møder kritik og drillerier :thumbsup: og det er helt evident, ligesom, at alle der driller og kritiserer FCM er underlagt en særlig nordjysk jantelov.
Og på den måde slap i for at forholde jer til det fakta og de eksempler der viser at Aalborg har ganske travlt når det kommer til andre klubber og FCM i særdeleshed. Ingen har dog kunne benægte eksemplerne eller tilsvarende kunne finde samme massive behov for, at pille FCM succes fra hinanden andet sted end herinde. Vi ender hvor vi altid ender med et massivt angreb på mig så i igen kan blive enige og ikke behøver forholde jer yderligere til argumenterne. Mike er dum. Mike tuder. Han opfører sig dumt og siger slemme ting om os. Nej, hvor er han ubehøvlet. Kom vi kalder ham Jante-Mike og siger han er en tudebaby og dum igen! -Og så den med "Aalborg har bare ondt i røven" begravet for nu. Hvis vi bare holder sammen er det jo argument nok i sig selv :aabfan:

Ganske forudsigeligt og set så mange gange før :aabfan:

Mit indlæg har intet med forsmåethed eller tude retorik at gøre. Heller ikke selvom der kæmpes bravt for at lade vinklen vinde indpas! Jeg blev berørt af øgenavne i børnehaven men jeg er videre fra det stadie ligesom de fleste andre vokse mennesker, så pak nu "vi ved det rammer så hårdt postulatet" væk, det sgu da for ynkeligt :danmarkfan: Der efterspørger hvor det nordjyske jantelov specielt skinner igennem da man jo slet ikke selv kan se den i Nordjylland. Jeg kom med en række eksempler som jeg gerne debatterer videre på, hvis vi altså kan komme forbi børnehave retorikken.

Mike

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 15. feb 2016, 14:24

Mike80 skrev:
doukas skrev:Det er fantastisk hvordan jante-mike kan koge al kritik og barnagtige drillerier ned til en særlig nordjysk jantelov, så er verden da også meget nemmere at forholde sig til. Når du frit fra hukommelsen hiver de eksempler frem (puha de har naget længe hva!?), så virker det til, at det berører dig meget dybt når man driller FCM , og sorry to say, det får dig til at fremstå som en utrolig forsmået kælling.

Og på den måde slap i for at forholde jer til det fakta og de eksempler der viser at Aalborg har ganske travlt når det kommer til andre klubber og FCM i særdeleshed. Ingen har dog kunne benægte eksemplerne eller tilsvarende kunne finde samme massive behov for, at pille FCM succes fra hinanden andet sted end herinde. Vi ender hvor vi altid ender med et massivt angreb på mig så i igen kan blive enige og ikke behøver forholde jer yderligere til argumenterne. Mike er dum. Mike tuder. Han opfører sig dumt og siger slemme ting om os. Nej, hvor er han ubehøvlet. Kom vi kalder ham Jante-Mike og siger han er en tudebaby og dum igen! -Og så den med "Aalborg har bare ondt i røven" begravet for nu. Hvis vi bare holder sammen er det jo argument nok i sig selv :aabfan:

Ganske forudsigeligt og set så mange gange før :aabfan:

Mit indlæg har intet med forsmåethed eller tude retorik at gøre. Heller ikke selvom der kæmpes bravt for at lade vinklen vinde indpas! Jeg blev berørt af øgenavne i børnehaven men jeg er videre fra det stadie ligesom de fleste andre vokse mennesker, så pak nu "vi ved det rammer så hårdt postulatet" væk, det sgu da for ynkeligt :danmarkfan: Der efterspørger hvor det nordjyske jantelov specielt skinner igennem da man jo slet ikke selv kan se den i Nordjylland. Jeg kom med en række eksempler som jeg gerne debatterer videre på, hvis vi altså kan komme forbi børnehave retorikken.

Mike
Mike, jeg stillede dig et spørgsmål igår, som du ikke vil debattere. Når i ikke anderkender to gruppespil i CHL, og FCM begynder at "lave" beviser, der passer til at det ene hold var købt. Er det så janteloven.
Jeg har tidligere, hvis du absolut vil have anerkendelse, udtalt(også til FCM), at jeres mesterskab sidste år, var fuldt fortjent. Jeg er ligeglad med om det var købte spillere, Benhams penge eller lign. Det var FORTJENT. Det jeg opponerer mod, er at du bruger janteloven hele tiden mod Nordjyder, men ikke kan se eller vil svare på, om ikke det præcist var det kort FCM trak??
Og jeg hader faktisk AGF mere end FCMBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 15. feb 2016, 14:31

Mike80 skrev:Mit indlæg har intet med forsmåethed eller tude retorik at gøre. Heller ikke selvom der kæmpes bravt for at lade vinklen vinde indpas! Jeg blev berørt af øgenavne i børnehaven men jeg er videre fra det stadie ligesom de fleste andre vokse mennesker, så pak nu "vi ved det rammer så hårdt postulatet" væk, det sgu da for ynkeligt :danmarkfan:

Mike
Hvilket så bare harmonerer utroligt dårligt med dine utallige flæbende indlæg om sprogbrugen mod dig og din klub. Og ikke mindst med det faktum, at du flere gange har smækket med døren og bedyret med stor fortørnelse, at nu vil du i hvert fald ikke være med mere, aldrig mere - for så alligevel at dukke op igen med ny energi, når du har fået tørret øjnene og pudset næsen.

Din historik viser, at du er et gigantisk tudefjæs. At du er sart, nærtagende og ømskindet. Og du er samtidig en kylling.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 15. feb 2016, 14:40

Mike80 skrev: Jeg forventer ikke andre klubber skal hylde FCM for noget som helst. Jeg påpeger en Nordjysk "ondt i røven" mentalitet og Jantelov som ikke ses på samme niveau andet sted.

Eksempler frit fra hukommelsen:

-Det udpræget nordjysk når man i en glædesrus koncentrerer sig mest om at nedgøre konkurrenten for deres udmeldinger.

- Det udpræget nordjysk når man som DM vinder i 2014 nægter præmisser om billige mesterskaber for året efter at have behov for at bruge præcist samme argument omkring FCM.

-Det også nordjysk behov når et FCM mesterskab skal forenkles til:
-tilførte millioner og sportslig skævvridning når man selv holder med en klub der gennem 10 år levede af bankens og nordjyske rigmænds nåde, og kun nødtvunget efter et lån i amatørafdelingen måtte sadle om sportsligt og spare lønkroner.
-Et spørgsmål alene om købte nye spillere når stammen af FCM holdet alle var en del af eget akademi.
-Udelukket Banhams fortjeneste påtrods af at FCM gennem 10 sæsoner op til Benham indtog havde lavet 2. Flest point samlet i ligaen.

-Det nordjysk når europæisk FCM succes skal nedgøres til nemme kampe mod dårlige Southampton og Brugge samt behov for at påpege og negligere FCMs videre deltagelse fra en svær pulje til, at det jo kun er EL og AaB jo har været i CL.

- Det udpræget nordjysk når man fordi man i Midtjylland snakker ekstra betydning i "hadets kamp" har behov for at sammenholde 25 andre hold i et excel-ark og med lidt lommematematik negligere kampen til lidt mindre en FCM mod Køge.

-Det nordjysk at være så meget i sine følelsers vold omkring FCM succes at man i sit forsøg på, at pille det fra hinanden tager argumenter og udsagn som: "tage den i røven", "bukke sig for fader Benham" og også øgenavne bredt anderkendes som god debattone.

-Det nordjysk når man kommer fra Aalborg og peger på Herning som en flok bønder. Jeg har været i begge byer og bonderøvs raten er sgu ret simuler. Det ville svare til at bo i Brønderslev og påpege at folk fra Thyborøn virkelig er nogle bønder :thumbsup:

Lad nu være at bilde jer selv ind at andre klubber fans på samme måde har ondt i røven eller er præget af jantelov Aalborg style fordi der findes 22 sider i en simuler tråd på sidelinien.dk. Der intet sted i fodbold Danmark hvor behovet for at pege på andre er større end i Nordjylland om så det Brøndby, AGF, FCK eller i særdeleshed FCM :danmarkfan:

Mike
Skal vi gå bevismaterialet igennem?

Punkt 1. Nej, nogle af AaB-spillerne var lidt kåde og sang noget med "Glenn du vinder aldrig guld" (og jeg mener det var de 2 københavnere Due og KEP samt sønderjyden SF som førte an). Det var altså efter man var kommet ned i omklædningsrummet, og havde fejret med sine fans. Så AaB-spillerne koncentrerede sig ikke mest om at mobbe Glenn.

Punkt 2. Herinde har jeg kun stødt på ironiske bemærkninger om et billigt mesterskab til FCM. Andet vil være hyklerisk, og det er en disciplin I excellerer i.

Punkt 3. Det har intet med jantelov at gøre, at rigtig mange herinde mener, at FCM vandt mesterskabet fordi Benham spyttede penge i klubben. Steinlein har ligeledes udtalt, at man ikke havde vundet uden Benhams millioner. Er det jantelov?

Punkt 4. Jeg havde gerne set, at I var røget ud på røv og albuer, men jeg håber i taber alle jeres kampe. Det bunder i, at jeg synes I er kawe.

Punkt 5. Jeg ser ikke noget jantelov i, at nogen stiller spørgsmålstegn ved HADETS KAMP! (som ikke trak over 8 kilo sidste kamp) - og nej, Slaget om Jylland er sgu ik meget smukkere. Skal man æde alt råt, før man ikke er underlagt janteloven?

Punkt 6. Det er jo bare ren nonsense. Så fordi man skriver som en havnearbejder, så er man underlagt janteloven? Og FCMs "succes". Jeg tror helt ærligt ikke på, at en eneste herinde er misundelig på den måde FCM bliver drevet på eller jeres "succes". Jeg er i hvert fald ikke!

Punkt 7. Der er flere bonderøve pr. capita i Region Midtjylland end i Region Nordjylland. Det er fakta.

Punkt 8. Jeg ved ikke hvad du har det i (og du må gerne komme med fakta), men hvis du læser en almindelig tråd på bold.dk omhandlende FCM, så får den heller ikke for lidt fra andre holds fans.

Hvad jeg kan summere det hele op til er, at du på FCMs vegne bliver utrolig forsmået over kritik og drillerier.

Passer det, at du var fan af SIF i 90'erne?

Besvar