Superliga 2014/2015
Re: Superliga 2014/2015
Den unge journalistspire synes i øvrigt godt om "Det Nye Brøndby" på sin Facebook-side. Tsk tsk, lær din hverv, young padawan.
Bif bagud og udtaler fjolset dan "desværre" ffs..
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
???gravballe skrev:Bif bagud og udtaler fjolset dan "desværre" ffs..
Nu er det her måske ikke nogen videre interessant diskussion, men det er næppe kun mig der undrer sig over hvor lidt fokus der egentlig er på Ståle Solbakken, hans rolle som manager og hans indkøbspolitik. Ikke engang det ringe spil lægges der vægt på.
Det er muligvis også lidt for nemt at sige FCK spiller skidt = Ståle er en dårlig træner/manager og nok heller ikke særlig interessant at læse om, men hver gang det nævnes så er kommentaren fra FCK de fleste FCK fans at de tror på hans projekt. Noget der selvfølgelig er rimeligt nok når man ser på tidligere meritter, men hvorfor sættes der ikke spørgsmålstegn ved "projektet"? Og hvad er den overordnede plan overhovedet? En ting er at de nye spillere ikke slår til og at en fyr som Nillson med erfaring fra bundesligaen i visse kampe har lavet fejl på dansk 1. Divisions niveau, det kan man ikke rigtigt klandre Ståle for, men der sættes jo slet ikke spørgsmål ved strategien bag det hele. Der virker ikke rigtigt til at være en overordnet plan med indkøbene, og hvorfor får man ikke mere ud af så dyre profiler?
Grunden til jeg har tænkt over det var fordi jeg læste at det nuværende FCK hold først skulle peake om 1-2 sæsoner, ligesom 2011 holdet skulle bruge noget tid. Men er det virkelig nok til medierne ikke gider tænke mere over det? Hvis man har et hold der skal peake om 2 år, hvorfor har man så en defensiv med en gennemsnitsalder på 30+? Om 2 år er 3 af de foretrukne folk i bagkæden 33-35 ligesom målmanden er 35. Det er ikke et forsvar der peaker om 2 år, men nærmere et der peakede for 2 år siden.
Midtbanen mangler stadig kvalitet ligesom der mangler folk i front til at opvarte 100 millioner manden så han er mere og andet end en moderat skuffelse.
Midtbanen er ikke meget bedre, de foretrukne centralt ser ud til at være Poulsen plus Amartey, og Christian Poulsen er næppe i FCK om 2 år heller.
Hvis det er et hold der skal peake nu mangler de i høj grad kvalitet, og hvis det er et hold der skal peake om 2 år giver det ingen mening at hente 4 spillere på 33 eller derover til start opstillingen. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det ikke bliver taget op, især fordi Ståle er den første manager herhjemme, og han har købt ind præcis efter eget hovede. Det burde ikke engang være svært som journalist at skrive om det.
Det er muligvis også lidt for nemt at sige FCK spiller skidt = Ståle er en dårlig træner/manager og nok heller ikke særlig interessant at læse om, men hver gang det nævnes så er kommentaren fra FCK de fleste FCK fans at de tror på hans projekt. Noget der selvfølgelig er rimeligt nok når man ser på tidligere meritter, men hvorfor sættes der ikke spørgsmålstegn ved "projektet"? Og hvad er den overordnede plan overhovedet? En ting er at de nye spillere ikke slår til og at en fyr som Nillson med erfaring fra bundesligaen i visse kampe har lavet fejl på dansk 1. Divisions niveau, det kan man ikke rigtigt klandre Ståle for, men der sættes jo slet ikke spørgsmål ved strategien bag det hele. Der virker ikke rigtigt til at være en overordnet plan med indkøbene, og hvorfor får man ikke mere ud af så dyre profiler?
Grunden til jeg har tænkt over det var fordi jeg læste at det nuværende FCK hold først skulle peake om 1-2 sæsoner, ligesom 2011 holdet skulle bruge noget tid. Men er det virkelig nok til medierne ikke gider tænke mere over det? Hvis man har et hold der skal peake om 2 år, hvorfor har man så en defensiv med en gennemsnitsalder på 30+? Om 2 år er 3 af de foretrukne folk i bagkæden 33-35 ligesom målmanden er 35. Det er ikke et forsvar der peaker om 2 år, men nærmere et der peakede for 2 år siden.
Midtbanen mangler stadig kvalitet ligesom der mangler folk i front til at opvarte 100 millioner manden så han er mere og andet end en moderat skuffelse.
Midtbanen er ikke meget bedre, de foretrukne centralt ser ud til at være Poulsen plus Amartey, og Christian Poulsen er næppe i FCK om 2 år heller.
Hvis det er et hold der skal peake nu mangler de i høj grad kvalitet, og hvis det er et hold der skal peake om 2 år giver det ingen mening at hente 4 spillere på 33 eller derover til start opstillingen. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det ikke bliver taget op, især fordi Ståle er den første manager herhjemme, og han har købt ind præcis efter eget hovede. Det burde ikke engang være svært som journalist at skrive om det.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Indslaget her hører vel også til i denne tråd med dens fokus på talentudvikling:
http://www.6-eren.dk/europaleague/talentfabrikken-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
I snakken efter indslaget blev der også sagt gode ting om AaB af Thomas Gaardsøe og Peter Sørensen. Så vidt jeg husker var Sørensen inde i en sammenligning med Brøndby og deres højt proklamerede snak om at satse på talenter. Den pillede han ned med en bemærkning om, at de talenter, der spiller for Brøndby, er de dårligste på holdet - "og mon ikke også de snart bliver erstattet af indkøb udefra?".
Og så er vi igen henne ved den med, at man ikke bare kan kåre en danmarksmester i talentudvikling, for man kan vælge vidt forskellige parametre at vurdere fra. Jeg lægger fx stor vægt på, at AaB udvikler talenter, der er profiler på AaB's hold og giver AaB succes. I Brøndby lægger man åbenbart mere vægt på, at talenterne spiller U-landskampe end Superligakampe. Og i Herning ser man det som en succes i verdensklasse, når man importerer nigerianere og andre klubbers talenter, så man kan udvikle videre på dem.
http://www.6-eren.dk/europaleague/talentfabrikken-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
I snakken efter indslaget blev der også sagt gode ting om AaB af Thomas Gaardsøe og Peter Sørensen. Så vidt jeg husker var Sørensen inde i en sammenligning med Brøndby og deres højt proklamerede snak om at satse på talenter. Den pillede han ned med en bemærkning om, at de talenter, der spiller for Brøndby, er de dårligste på holdet - "og mon ikke også de snart bliver erstattet af indkøb udefra?".
Og så er vi igen henne ved den med, at man ikke bare kan kåre en danmarksmester i talentudvikling, for man kan vælge vidt forskellige parametre at vurdere fra. Jeg lægger fx stor vægt på, at AaB udvikler talenter, der er profiler på AaB's hold og giver AaB succes. I Brøndby lægger man åbenbart mere vægt på, at talenterne spiller U-landskampe end Superligakampe. Og i Herning ser man det som en succes i verdensklasse, når man importerer nigerianere og andre klubbers talenter, så man kan udvikle videre på dem.
http://www.bt.dk/superligaen/silkeborg- ... er-indkoeb" onclick="window.open(this.href);return false;NIN den fromme skrev:Jeg fandt sådan set mest Nørrelunds udmelding omkring Silkeborg så ikke længere ville være attraktiv for tv-selskaberne morsom. Hvis ikke komisk. For mon den betyder, Viasat nu vil ændre deres førstevalg fra Silkeborg til FCK og BIF? Eller de fravælger kampene mod Silkeborg når de to Københavner klubber møder dem, da de tilsyneladende ingen sportslig berettigelse har i Superligaen. Spændende.Pastorius skrev:Hans mål er vel ikke en superliga i økonomisk balance, men en superliga, hvor klubberne køber så mange og så store profiler så muligt, mens de spiller der, og så regner han vel sikkert med at der er andre fantaster klar til at poste penge i andre klubber når de første knækker halsen.NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at følge MTG's Sportschef Peter Nørrelund forargelse over at Silkeborg budgettere med at de rykker ud af landets bedste række. Visatchefen mener det er uambitiøst og stiller spørgsmål ved klubbens berettigelse i Superligaen, samt at de som klub er mindre attraktiv for tv-stationerne. At Silkeborg har set realiteterne i øjnene - de ligger sidst efter 14 runder med 4 point og en målscore på 8-23 og agerer ud fra at der er en statistisk overhængende risiko for de rykker ud, er vel ikke det samme som at kaste håndklædet i ringen? Brøndby forventer et underskud i år på mellem 160-170 millioner. Det er 120 millioner mere end de udmeldte ved årets begyndelse. AGF udråber sig igen og igen som mesterskabs favoritter når de har vundet to kampe og der efter for gode til at rykke ned. Og alligevel laver de ikke andet. Er det mere ambitiøst? Og er det mere ansvarligt?
Jeg havde egentlig opfattelsen at du var - mindst - lige så kynisk som mig, men du skriver vel også bevidst naivt her?
Jeg synes Silkeborgs kommentar til Peter Nørrelunds udtalelser er fornuftige.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Helt i tråd med de to parter.Pastorius skrev:http://www.bt.dk/superligaen/silkeborg- ... er-indkoeb" onclick="window.open(this.href);return false;NIN den fromme skrev:Jeg fandt sådan set mest Nørrelunds udmelding omkring Silkeborg så ikke længere ville være attraktiv for tv-selskaberne morsom. Hvis ikke komisk. For mon den betyder, Viasat nu vil ændre deres førstevalg fra Silkeborg til FCK og BIF? Eller de fravælger kampene mod Silkeborg når de to Københavner klubber møder dem, da de tilsyneladende ingen sportslig berettigelse har i Superligaen. Spændende.Pastorius skrev:Hans mål er vel ikke en superliga i økonomisk balance, men en superliga, hvor klubberne køber så mange og så store profiler så muligt, mens de spiller der, og så regner han vel sikkert med at der er andre fantaster klar til at poste penge i andre klubber når de første knækker halsen.NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at følge MTG's Sportschef Peter Nørrelund forargelse over at Silkeborg budgettere med at de rykker ud af landets bedste række. Visatchefen mener det er uambitiøst og stiller spørgsmål ved klubbens berettigelse i Superligaen, samt at de som klub er mindre attraktiv for tv-stationerne. At Silkeborg har set realiteterne i øjnene - de ligger sidst efter 14 runder med 4 point og en målscore på 8-23 og agerer ud fra at der er en statistisk overhængende risiko for de rykker ud, er vel ikke det samme som at kaste håndklædet i ringen? Brøndby forventer et underskud i år på mellem 160-170 millioner. Det er 120 millioner mere end de udmeldte ved årets begyndelse. AGF udråber sig igen og igen som mesterskabs favoritter når de har vundet to kampe og der efter for gode til at rykke ned. Og alligevel laver de ikke andet. Er det mere ambitiøst? Og er det mere ansvarligt?
Jeg havde egentlig opfattelsen at du var - mindst - lige så kynisk som mig, men du skriver vel også bevidst naivt her?
Jeg synes Silkeborgs kommentar til Peter Nørrelunds udtalelser er fornuftige.
I forhold til Silkeborg er fansene voldsomt frustrede over at ledelsen blot sidder med armene over kors. Jeg forstår dem sgu godt. Det er en helt uhørt apatisk holdning som ledelsen udviser. Man vil tilsyneladende intet i denne superliga. Hvis de ikke mener de har råd til at investere i spillertruppen må de sgu da ud og hente spillere på playersponsorater. som eksempelvis Hobro har gjort.
Jeg er helt enig. I Silkeborgs område kan man jo ikke drive en fodboldforretning ved at drive frihjul. Der er enormt hård konkurrence om sponsorkronerne, og hvis de får en skidt oplevelse som nu i Silkeborg og fornemmer at det er en klub på vej tilbage vil de samtidig kunne se muligheder i fremadstormende klubber som Randers og FC Midtjylland eller måske endda AGF og AC Horsens.Brent skrev:I forhold til Silkeborg er fansene voldsomt frustrede over at ledelsen blot sidder med armene over kors. Jeg forstår dem sgu godt. Det er en helt uhørt apatisk holdning som ledelsen udviser. Man vil tilsyneladende intet i denne superliga. Hvis de ikke mener de har råd til at investere i spillertruppen må de sgu da ud og hente spillere på playersponsorater. som eksempelvis Hobro har gjort.
Nej, de kunne lære noget af Boldklubben Marienlyst. De vidste godt at de ville være komplet overmatchede i 1. division, men knoklede for at skabe det bedst mulige hold selv i vinterpausen hvor de var over 10 point fra overlevelse. De kom med en frisk, positiv attitude og tiltrak utroligt mange sponsorer i processen, fordi folk gerne ville være en del af "David vs Goliat"-historien når de endelig vandt et par kampe. Det har udviklet klubben, som nu har et økonomisk og sportsligt grundlag, der er afgørende bedre end deres klassiske Vest-rivaler som Svendborg, Næsby, Kolding, Thisted, Brabrand m.fl.
Har en fornemmelse, som siger mig, at vi bliver forårets hold. Og nu kiggede jeg lige på kampporgrammet... vi skal lige en tur til Slagelse og en tur i Parken. Men udover det, så er der ikke mange ben i det forårsprogram. 
Det ser efterhånden ret posetivt ud for FC.M. De er stadigvæk godt kørende, det er fuld fortjent de ligger nr 1. De bliver ikke nemme at hente til foråret
Og hvad vil du sige med det ?nik skrev:Det ser efterhånden ret posetivt ud for FC.M. De er stadigvæk godt kørende, det er fuld fortjent de ligger nr 1. De bliver ikke nemme at hente til foråret
Jeg er også beæret af at vi kan få lov til at spille i samme liga som dem. Vi må lægge os fladt på maven af beundring for den fantastiske klub som FCM er.
Lidt af en bet at vi skal overvintre under Hobro, bliver ikke nogen fornøjelse at kigge på stillingen i vinterpausen.
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Har de vundet?Brent skrev:Lidt af en bet at vi skal overvintre under Hobro, bliver ikke nogen fornøjelse at kigge på stillingen i vinterpausen.
Ja, om 45 min.white splash skrev:Har de vundet?Brent skrev:Lidt af en bet at vi skal overvintre under Hobro, bliver ikke nogen fornøjelse at kigge på stillingen i vinterpausen.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Er ser dejligt altid at tage det negative på forskud?Brent skrev:Ja, om 45 min.white splash skrev:Har de vundet?Brent skrev:Lidt af en bet at vi skal overvintre under Hobro, bliver ikke nogen fornøjelse at kigge på stillingen i vinterpausen.
I forhold til FCM, synes jeg de har været utrolig heldige i mange af kampene dette efterår. Det er selvfølgelig et topholds lod. Men er jeg den eneste som stadig mener at de får lov til at spille alt for voldsomt? Med udgangspunkt i de 39 kort de har modtaget denne halvsæson kan man jo fristet til at tro de spiller hårdt. Glæder mig til at følge med i hvordan set går i aften.
Det er vel fuldstændig underordnet hvor Hobro ligger henne ift. os. Det der er træls er at se på det antal point vi har skrabet sammen.Brent skrev:Lidt af en bet at vi skal overvintre under Hobro, bliver ikke nogen fornøjelse at kigge på stillingen i vinterpausen.
Til gengæld vil det lune rigtig godt at se frem til europæiske kampe efter nytår...
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Brent skrev:Lidt af en bet at vi skal overvintre under Hobro, bliver ikke nogen fornøjelse at kigge på stillingen i vinterpausen.
Vores statsminister er Brøndby fan
http://imageshack.dk/viewimage.php?file ... 970791.jpg