Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Brøndby

Indlæg af fish » 30. aug 2014, 12:31

limey skrev:
Jeg er meget forundret over at I virkelig mener sådan. Selvfølgelig skal man gå efter spilletid, men hvorfor dog ikke vælge et sted der matcher ens niveau, når man nu er en af de få danskere der har talent til Europas større klubber? Og hvorfor siger du, at han fik en dårlig behandling i L'Pool? De har nærmest ikke spillet bedre siden 80'erne, efter at Rodgers valgte at midtbanen skulle være teknisk stærk og midterforsvaret først og fremmest skulle være fysisk stærk. Det var vel vigtigere for klubben at de rent faktisk spillede godt, end at Agger skulle spille hver gang, eller hvordan?

Og er det virkelig den store forstærkning? For det første er manden skadet hveranden sæson og når han først skal til at spille triste udekampe i Slagelse og Haderslev i november, kunne jeg godt forestille mig, at den gode Daniel vil løbe lidt tør for motivation.
Agger havde 11 kampe i træk ubesejret en uge med en lille skade hvorefter Rogers smed ham på bænken. Det synes jeg personligt ikke var en fair behandling. Muligvis farvet.

Jeg er med på at han burde have fundet en klub på et højre niveau i udlandet givet hans alder og kvaliteter. Men hvis manden har en klub følelse for Liverpool og derfor ikke ønsker at skifte en anden PL klub og henvendelser fra Spanien Italien og Tyskland ikke har kastet noget af sig skulle han så vælge f.eks en hollandsk klub? Skulle lave en Bendtner og tage et år på bænken i Liverpool med lidt udsigt til spilletid men konge løn? Eller skal han tage hjem til moderklubben og give noget tilbage? Jeg kan kun respektere hans valg selv om det er dårligt for dansk landshold fodbold at han ikke bliver sparret på højt niveau hver uge.

Om det er en forstærkning er dit gæt lige så godt som mit. Agger har nu aldrig slået mig som en der ikke giver 100% i alle kampe og jeg tror hans tilstedeværelse vil give hele holdet et løft . Så jeg tror ikke de kampe på halvtomme stadions vil betyde noget for ham. Men enig i at skaderne kan komme og derudover må man stille sig det spørgsmål om ikke 30m + hvad nu de finder ud af med talenter kunne være brugt langt bedre på 2 3 spillere der tilsammen kunne tage Brøndby længere?

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 30. aug 2014, 13:12

Officielt
http://m.bt.dk/fodbold/officielt-agger-til-broendby" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. aug 2014, 13:15

fish skrev:Officielt
http://m.bt.dk/fodbold/officielt-agger-til-broendby" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, det beviser jo blot, at man aldrig skal sige aldrig. Hvor mon fælles orgasmen er størst. Hos Viasat eller på Vestegnen?

fish
Superliga
Superliga

Re: Brøndby

Indlæg af fish » 30. aug 2014, 13:17

Forestiller mig at Viasat lige nu ligger og raller på gulvet med fråde om munden. Optakt til enhver sl kamp den næste måned med Agger feature.

Og så betales det hele lige af Brøndbys sugar daddy. Spændende hvor meget kontrol man har givet Liverpool med bif talenterne

Edit: og det her betyder vel bedste sendetid til BIF resten af året.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 30. aug 2014, 13:45

Et slag ind i ryggen, så er manden jo skadet igen. Ikke fordi man skal prøve bevist blot en tanke.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. aug 2014, 14:17

jensemand57 skrev:Et slag ind i ryggen, så er manden jo skadet igen. Ikke fordi man skal prøve bevist blot en tanke.
Der er i hvert fald max. pres på Frank og co. nu. Med kahlenberg, Elmander og nu Agger fra det store udland, er alt andet end et mesterskab vel en fiasko.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 30. aug 2014, 14:27

NIN den fromme skrev:
jensemand57 skrev:Et slag ind i ryggen, så er manden jo skadet igen. Ikke fordi man skal prøve bevist blot en tanke.
Der er i hvert fald max. pres på Frank og co. nu. Med kahlenberg, Elmander og nu Agger fra det store udland, er alt andet end et mesterskab vel en fiasko.
Det samme kan vel siges om fck.
Det er jo helt ekstremt hvad de to hold har brugt af penge på deres hold, håber de begge fejler stort

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. aug 2014, 14:34

troelsh skrev:
NIN den fromme skrev:
Det er jo helt ekstremt hvad de to hold har brugt af penge på deres hold, håber de begge fejler stort
Den situatioen har FCK været i de sidste 10 år. Alt andet end mesterskab og CL kval er en fiasko. Brøndby skal til at lære at vind igen. Det er spørgsmålet om de magter det.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 30. aug 2014, 14:46

NIN den fromme skrev:
troelsh skrev:
NIN den fromme skrev:
Den situatioen har FCK været i de sidste 10 år. Alt andet end mesterskab og CL kval er en fiasko. Brøndby skal til at lære at vind igen. Det er spørgsmålet om de magter det.
Ja det har de, men de har dog også købt endnu mere ind end de plejer.
Jeg tvivler stærkt på brøndby magter det, brøndby er bare Jan Bechs legeplads. Agger er en klasse spiller men det var Boula også.
Brøndby får en midterplacering

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 30. aug 2014, 14:50

Alt andet end mesterskab(skamp) for BIF må vel være en skuffelse?

Med de indkøb de har præsteret over de seneste transfervinduer, og med en akse bestående af Agger, Kahlenberg og Elmander i midten, så må det have en direkte effekt med det samme. På papiret i hvert fald. Jeg kunne dog også godt forestille mig at de flopper og ender i midten af ligaen, hvilket jeg sgu synes vil være pinligt for dem. Men jeg ville nyde det!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 30. aug 2014, 16:01

Jeg synes det er flot gået af Brøndby.
Jeg sidder og ser Per Rud i sportslørdag.
Eneste spørgsmål er:
Gad vide om Per Rud rent faktisk ER retarderet.?
Det virker unægtelig sådan.
Han har i hvert fald ikke skruet handlen sammen. Han kan ikke engang gengive forløbet op til transaktionen.
Det er næsten pinligt at se på.

"...jeg er her jo kun fordi I har sagt jeg skulle komme.. "

Han er spejlblank.
Bienvenu Bassogog!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 30. aug 2014, 16:27

26 mio. kr er alligevel en pæn slat for en spiller hvis krop ikke kan holde til højeste niveau

http://www.bold.dk/nyt/rud-agger-slutte ... ren-hos-os" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 30. aug 2014, 17:23

Det bliver noget af et scoop i Brøndby at kunne hente en spiller på det niveau, klart bedst sign i flere år i ligaen. Spændende om de henter en erstatning for Makinok, der åbenbart skal til Italien

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 30. aug 2014, 17:38

nik skrev:Det bliver noget af et scoop i Brøndby at kunne hente en spiller på det niveau, klart bedst sign i flere år i ligaen. Spændende om de henter en erstatning for Makinok, der åbenbart skal til Italien

Navnemæssigt, ja.

Prisen og spillerens fysiske tilstand, så langtfra.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 31. aug 2014, 08:56

Selvfølgelig bliver Agger den bedste (forsvars)spiller i ligaen, men det ændrer ikke på, at jeg synes, det er fuldstændigt vanvittigt at betale så mange penge for en spiller til den danske liga. Ja, han bliver dominerende, men de kunne have købt 2-3 spillere, der ville være på superligaens topniveau for de samme penge.

Det er ikke ligeså dumt som købet af Cornelius, men det er sgu ikke meget bedre. 26 millioner for én spiller!? Christ.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 31. aug 2014, 09:42

Kunji skrev:Selvfølgelig bliver Agger den bedste (forsvars)spiller i ligaen, men det ændrer ikke på, at jeg synes, det er fuldstændigt vanvittigt at betale så mange penge for en spiller til den danske liga. Ja, han bliver dominerende, men de kunne have købt 2-3 spillere, der ville være på superligaens topniveau for de samme penge.

Det er ikke ligeså dumt som købet af Cornelius, men det er sgu ikke meget bedre. 26 millioner for én spiller!? Christ.
Smed FCM ikke 20 stænger for Borring? Så mærkelige ting er sket før. Nu er det som jeg forstår også deres sugar daddy der smider pengene som en "lille" ekstra gave.

Men jeg er ellers fuldstændig enig, det er vanvid. Spændende om det er ham der skal til for at vende det for bif, sidst blev kahlenberg vel udnævnt til frelseren uden det hjalp. Det er stadig 11 mand der skal fungere sammen.

Edit: Troels Troelsen mener at manden kan hente 20 m i trøjesalg og så kan det måske være en god idé.
http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/fra- ... -skifte-0&
Men som oftest i sådan en beregning glemmer han sikkert at modregne de færre trøjer det sælges med andre navne på.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 31. aug 2014, 10:42

fish skrev:
Kunji skrev:Selvfølgelig bliver Agger den bedste (forsvars)spiller i ligaen, men det ændrer ikke på, at jeg synes, det er fuldstændigt vanvittigt at betale så mange penge for en spiller til den danske liga. Ja, han bliver dominerende, men de kunne have købt 2-3 spillere, der ville være på superligaens topniveau for de samme penge.

Smed FCM ikke 20 stænger for Borring? Så mærkelige ting er sket før. Nu er det som jeg forstår også deres sugar daddy der smider pengene som en "lille" ekstra gave.

Men jeg er ellers fuldstændig enig, det er vanvid. Spændende om det er ham der skal til for at vende det for bif, sidst blev kahlenberg vel udnævnt til frelseren uden det hjalp. Det er stadig 11 mand der skal fungere sammen.

Edit: Troels Troelsen mener at manden kan hente 20 m i trøjesalg og så kan det måske være en god idé.
Men som oftest i sådan en beregning glemmer han sikkert at modregne de færre trøjer det sælges med andre navne på.
20 mio (før skat, udgifter) kræver at der sælges 40.000 trøjer a 500 kr. Det er vidst Troels Troelsen matematik.

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 31. aug 2014, 11:06

Eksil skrev:
fish skrev:

20 mio (før skat, udgifter) kræver at der sælges 40.000 trøjer a 500 kr. Det er vidst Troels Troelsen matematik.
Enig

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 31. aug 2014, 11:16

Helt enig, men det kan slet ikke gøre det med 40.000 trøjer. Fortjenesten ender måske med at være 100 kr. pr trøje når der er betalt moms, indkøbspris og andre udgifter. Jeg vil godt forhøje tallet til ikke under 75.000 måske nærmere 100.000. De får travlt med at trykke navne bagpå. Desuden er der vel en heftig løn, der skal hentes ind, men måske betaler sponsoren også den?

edit.
Desuden er der sket det da andre store spillere er kommet hjem, at det er på udebane da har trukket store tilskuertal. Agger bliver hurtigt hverdag på Pestegnens Stadion, så tilskuertallet vil, hvis man skal tro historien, komme til at ligge et leje en smule over hvad det er i dag, med mindre Agger også kommer til at skaffe så mange ekstra point, at Brøndby mod forventning vil komme med i topkampen.

edit-edit
Regnestykket om entreindtægter er også helt hen i vejret. Artiklen mener at 66.000 ekstra tilskuere på Pestegnens Stadion er det samme som 16 millioner. Igen har han glemt at tage højde for moms og andre omkostninger.
Hvis man regner med, at deres dækningsbidrag er det normale for branchen, vil det være omkring kr. 50.00 pr. tilskuer, og så ender man på 3,3 mio i stedet for 16. Hvis det er 100 kr. pr. tilskuer vil det så være 6,6 mio. Utroligt at Troels Troelsen lader sig misbruge på den måde.
Eksil skrev:

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 31. aug 2014, 16:33

Agger vil uden tvivl også trække nye sponsorer til, Brøndby vil få mere omtale nu, selvom det virker underligt de kan det, men sådan går det nok. Makinok skulle vist være solgt for ca 29 mio. synes det er lidt vildt hvis det passer

Besvar