Man kan håbe på at Slavia holder presset.Gentleman Finn skrev: ↑30. sep 2020, 21:06Ja, det er det sidste skridt ind i chl der er det sværeste, fcm ser godt nok noget bovlamme ud her i starten
Dansk(e) hold i Europa
Re: Dansk(e) hold i Europa
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
9691_3kroner
- Drenge

- Favoritspiller: Ib Simonsen
Godt at bønderne fik fyret lidt nytårskrudt af inden kampen, hvad fejrede de ?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
De fejrede nok en verdenssensation - dem har de jo mange af...9691_3kroner skrev: ↑30. sep 2020, 21:09Godt at bønderne fik fyret lidt nytårskrudt af inden kampen, hvad fejrede de ?
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Du mener ikke 200 mio ekstra øger afstanden yderligere i reducerer sandsynligheden for at vi kommer i nærheden af mesterskabet? O.k. den logik må du gerne udpensle for mig, for det fatter jeg simpelthen ikke.Aalborg frederikshavner skrev: ↑19. sep 2020, 14:57Hvis FCM og FCK skovler europæiske resulterer i hus er det kun positivt da det vil sikre flere hold i Europa mv. FC klubberne er i forvejen i en økonomisk liga for sig selv så at de får mange europæiske millioner gør ikke den store forskel.Buzz Killington skrev: ↑18. sep 2020, 09:56Og du syntes ikke det er snævertsynet at ignorere den afstand i styrkeforholdet det kan afstedkomme at flere andre klubber end AaB får tilført en masse millioner som gør at drømmen om en topplacering kommer længere og længere væk? Jeg tror egentlig de fleste er klar over at det isoleret set er godt for ligaen hvis e.g. Brøndby fik tilført et par hundrede millioner ved en CL-kvalifikation. Men hvis det samtidig skubber AaB længere ned i fødekæden vil vi have endnu sværere ved at opnå en topplacering og oparbejde et fornuftigt relativt indtægtsniveau.Aalborg frederikshavner skrev: ↑18. sep 2020, 00:52Skuffende resultat for dansk fodbold med gjæfs exit, det kan naturligvis være svært at unde andre danske hold succes i Europa men det er en snæversynet tankegang.
Dansk succes er lig med flere hold i Europa, nemmere adgang til gruppespil, den danske ligas anseelse (læs højere salgspriser) samt tiltrækningskraft.
Jeg under de danske hold succes i Europa ud fra den tankegang at det også kan komme AaB til gavn. Der er selvfølgelig en undtagelse og det er selvsagt Muuh og CL, jeg har mareridt om at de går i CL gruppespillet og dermed bryder vores jyske monopol på CL bold![]()
Lad dem derimod hellere end gerne samle en masse point i en obskur EL gruppe.
Jeg har desuden en formodning om at de fleste der er fans af AaB finder det vigtigere at vi slår de andre hold i superligaen, end at superligaen som produkt klarer sig godt, hvis det er et valg mellem de to. Det er meget fint hvis superligaens tiltrækningskraft bliver højnet overall, men det er ikke fedt hvis den relative afstand samtidig øges mellem os og de andre.
Og så har jeg svært ved at finde noget der understøtter idéen om at flere europapladser gør en forskel. Vi har set der gang på gang. Vi får flere hold i europa, pointene bliver devalueret, og vi ryger ned på koefficientlisten. Hvis den danske liga som sådan skal blive bedre, så skal det ske på baggrund af nogle forretningsmodeller der er holdbare uafhængigt af europa.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Stegosaurus
- Allstar

Intet af det, du skriver, er rigtigt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑19. sep 2020, 14:57Hvis FCM og FCK skovler europæiske resulterer i hus er det kun positivt da det vil sikre flere hold i Europa mv. FC klubberne er i forvejen i en økonomisk liga for sig selv så at de får mange europæiske millioner gør ikke den store forskel.Buzz Killington skrev: ↑18. sep 2020, 09:56Og du syntes ikke det er snævertsynet at ignorere den afstand i styrkeforholdet det kan afstedkomme at flere andre klubber end AaB får tilført en masse millioner som gør at drømmen om en topplacering kommer længere og længere væk? Jeg tror egentlig de fleste er klar over at det isoleret set er godt for ligaen hvis e.g. Brøndby fik tilført et par hundrede millioner ved en CL-kvalifikation. Men hvis det samtidig skubber AaB længere ned i fødekæden vil vi have endnu sværere ved at opnå en topplacering og oparbejde et fornuftigt relativt indtægtsniveau.Aalborg frederikshavner skrev: ↑18. sep 2020, 00:52Skuffende resultat for dansk fodbold med gjæfs exit, det kan naturligvis være svært at unde andre danske hold succes i Europa men det er en snæversynet tankegang.
Dansk succes er lig med flere hold i Europa, nemmere adgang til gruppespil, den danske ligas anseelse (læs højere salgspriser) samt tiltrækningskraft.
Jeg under de danske hold succes i Europa ud fra den tankegang at det også kan komme AaB til gavn. Der er selvfølgelig en undtagelse og det er selvsagt Muuh og CL, jeg har mareridt om at de går i CL gruppespillet og dermed bryder vores jyske monopol på CL bold![]()
Jeg har desuden en formodning om at de fleste der er fans af AaB finder det vigtigere at vi slår de andre hold i superligaen, end at superligaen som produkt klarer sig godt, hvis det er et valg mellem de to. Det er meget fint hvis superligaens tiltrækningskraft bliver højnet overall, men det er ikke fedt hvis den relative afstand samtidig øges mellem os og de andre.
Jeg er ret overbevist om, at FCM vil få laaangt mere ud af en tur i Champions League på længere sigt, end AaB ville gøre. Ikke mindst fordi de har ambitionen og viljen til at gentage det.Stegosaurus skrev: ↑30. sep 2020, 21:51Intet af det, du skriver, er rigtigt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑19. sep 2020, 14:57Hvis FCM og FCK skovler europæiske resulterer i hus er det kun positivt da det vil sikre flere hold i Europa mv. FC klubberne er i forvejen i en økonomisk liga for sig selv så at de får mange europæiske millioner gør ikke den store forskel.Buzz Killington skrev: ↑18. sep 2020, 09:56Og du syntes ikke det er snævertsynet at ignorere den afstand i styrkeforholdet det kan afstedkomme at flere andre klubber end AaB får tilført en masse millioner som gør at drømmen om en topplacering kommer længere og længere væk? Jeg tror egentlig de fleste er klar over at det isoleret set er godt for ligaen hvis e.g. Brøndby fik tilført et par hundrede millioner ved en CL-kvalifikation. Men hvis det samtidig skubber AaB længere ned i fødekæden vil vi have endnu sværere ved at opnå en topplacering og oparbejde et fornuftigt relativt indtægtsniveau.Aalborg frederikshavner skrev: ↑18. sep 2020, 00:52Skuffende resultat for dansk fodbold med gjæfs exit, det kan naturligvis være svært at unde andre danske hold succes i Europa men det er en snæversynet tankegang.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Damn de er sgu heldige nede på heden, omstraffe, svært at se dem smide det her
Nå så kommer FCM i CL... jeg havde håbet de missede så Bendham blev ved med at brænde penge på af ingen ting. Tænk sig hvis bare AaB havde haft lidt mere tro på tingene i sin tid, istedet for at vinde et mesterskab komme i cl og så pisse det hele væk.
Pengene er jo også absurt store i dag kontra 2008..Hovedet skrev: ↑30. sep 2020, 22:18Jeg er ret overbevist om, at FCM vil få laaangt mere ud af en tur i Champions League på længere sigt, end AaB ville gøre. Ikke mindst fordi de har ambitionen og viljen til at gentage det.Stegosaurus skrev: ↑30. sep 2020, 21:51Intet af det, du skriver, er rigtigt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑19. sep 2020, 14:57Hvis FCM og FCK skovler europæiske resulterer i hus er det kun positivt da det vil sikre flere hold i Europa mv. FC klubberne er i forvejen i en økonomisk liga for sig selv så at de får mange europæiske millioner gør ikke den store forskel.Buzz Killington skrev: ↑18. sep 2020, 09:56Og du syntes ikke det er snævertsynet at ignorere den afstand i styrkeforholdet det kan afstedkomme at flere andre klubber end AaB får tilført en masse millioner som gør at drømmen om en topplacering kommer længere og længere væk? Jeg tror egentlig de fleste er klar over at det isoleret set er godt for ligaen hvis e.g. Brøndby fik tilført et par hundrede millioner ved en CL-kvalifikation. Men hvis det samtidig skubber AaB længere ned i fødekæden vil vi have endnu sværere ved at opnå en topplacering og oparbejde et fornuftigt relativt indtægtsniveau.Aalborg frederikshavner skrev: ↑18. sep 2020, 00:52Skuffende resultat for dansk fodbold med gjæfs exit, det kan naturligvis være svært at unde andre danske hold succes i Europa men det er en snæversynet tankegang.
De penge får de langt mere ud af end vi gjorde.
Vi var i økonomiske problemer og lukkede huller med de penge.
Vi havde ikke en pengemand..
Som FCM er skruet sammen kommer vi aldrig derop uanset om de kommer i CL eller ej.
Der skal pengemænd og investorer ude fra til, før vi kan drømme om de ting igen
Det er jo rigtig nok. Men ikke desto mindre er FCM altså kendetegnet ved et helt andet drive og ambitionsniveau end AaB, der jo på forhånd afviste det som en enkeltstående lottokupon. Vi kommer til at kigge meget misundeligt mod Herning i mange år fremover...Kristian skrev: ↑30. sep 2020, 22:41Pengene er jo også absurt store i dag kontra 2008..Hovedet skrev: ↑30. sep 2020, 22:18Jeg er ret overbevist om, at FCM vil få laaangt mere ud af en tur i Champions League på længere sigt, end AaB ville gøre. Ikke mindst fordi de har ambitionen og viljen til at gentage det.Stegosaurus skrev: ↑30. sep 2020, 21:51Intet af det, du skriver, er rigtigt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑19. sep 2020, 14:57Hvis FCM og FCK skovler europæiske resulterer i hus er det kun positivt da det vil sikre flere hold i Europa mv. FC klubberne er i forvejen i en økonomisk liga for sig selv så at de får mange europæiske millioner gør ikke den store forskel.Buzz Killington skrev: ↑18. sep 2020, 09:56Og du syntes ikke det er snævertsynet at ignorere den afstand i styrkeforholdet det kan afstedkomme at flere andre klubber end AaB får tilført en masse millioner som gør at drømmen om en topplacering kommer længere og længere væk? Jeg tror egentlig de fleste er klar over at det isoleret set er godt for ligaen hvis e.g. Brøndby fik tilført et par hundrede millioner ved en CL-kvalifikation. Men hvis det samtidig skubber AaB længere ned i fødekæden vil vi have endnu sværere ved at opnå en topplacering og oparbejde et fornuftigt relativt indtægtsniveau.Aalborg frederikshavner skrev: ↑18. sep 2020, 00:52Skuffende resultat for dansk fodbold med gjæfs exit, det kan naturligvis være svært at unde andre danske hold succes i Europa men det er en snæversynet tankegang.
Jeg kaster op og går i seng 
Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Tillykke til Herning, stærkt, ren ydmygelse.. hatten af for det Steinlein og Ankersen har skabt.. godt for dansk fodbold 
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Tillykke til Benham, så fik han overskud på investeringen.
Nu ved du jo ikke hvor meget han måtte smide i VAR-rummet.Gentleman Finn skrev: ↑30. sep 2020, 22:49Tillykke til Benham, så fik han overskud på investeringen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Fuck, noget lort. DER blev superligaen endegyldigt Skotland, 2.0, og AaB´s i forvejen spinkle chance for et mesterskab i nær fremtid blev helt fucked up.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Kæmpe stort for DK fodbold, i aften er vi alle FCM fan 
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Større ambitioner får dig ikke i CL alene, faktisk overhovedet ikke. Det er udelukkende penge der tæller, og så evnen til at bruge dem rigtigt.Hovedet skrev: ↑30. sep 2020, 22:45Det er jo rigtig nok. Men ikke desto mindre er FCM altså kendetegnet ved et helt andet drive og ambitionsniveau end AaB, der jo på forhånd afviste det som en enkeltstående lottokupon. Vi kommer til at kigge meget misundeligt mod Herning i mange år fremover...Kristian skrev: ↑30. sep 2020, 22:41Pengene er jo også absurt store i dag kontra 2008..Hovedet skrev: ↑30. sep 2020, 22:18Jeg er ret overbevist om, at FCM vil få laaangt mere ud af en tur i Champions League på længere sigt, end AaB ville gøre. Ikke mindst fordi de har ambitionen og viljen til at gentage det.Stegosaurus skrev: ↑30. sep 2020, 21:51Intet af det, du skriver, er rigtigt.Aalborg frederikshavner skrev: ↑19. sep 2020, 14:57Hvis FCM og FCK skovler europæiske resulterer i hus er det kun positivt da det vil sikre flere hold i Europa mv. FC klubberne er i forvejen i en økonomisk liga for sig selv så at de får mange europæiske millioner gør ikke den store forskel.Buzz Killington skrev: ↑18. sep 2020, 09:56
Og du syntes ikke det er snævertsynet at ignorere den afstand i styrkeforholdet det kan afstedkomme at flere andre klubber end AaB får tilført en masse millioner som gør at drømmen om en topplacering kommer længere og længere væk? Jeg tror egentlig de fleste er klar over at det isoleret set er godt for ligaen hvis e.g. Brøndby fik tilført et par hundrede millioner ved en CL-kvalifikation. Men hvis det samtidig skubber AaB længere ned i fødekæden vil vi have endnu sværere ved at opnå en topplacering og oparbejde et fornuftigt relativt indtægtsniveau.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Det var superligaen også før dagens kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."