Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 31. jan 2017, 15:17

Yankee skrev:
Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev:Steinlein i bold.dk om Mikael Uhre:

- Vi har da forespurgt på ham, det gør vi jo med mange spillere. Men det var nu mest for at drille Haysen (sportschef Hans Jørgen Haysen i SønderjyskE, red.).

Dejligt at blive mindet om hvorfor vi har denne tråd.
Manglende klasse er jo en del af FCM's DNA.
I høj grad- men jeg kunne nu godt tænke mig det var Allan Gaarde der var lidt små-arrogant oven på at have plukket de tre bedste spillere fra en direkte konkurrent.
Som du ved synes jeg også at de har gjort det godt i dette vindue, og jeg ville da også gerne at vi havde støvsuget en konkurrent for profiler, men det kan også gøres uden at blive nedladende og hovrende. Lad dog Københavner klubberne og FCM om at være lidt "hovski snovski" for at bruge fader Lynges udtryk. Der er en årsag til at AaB generelt er vellidte i fodbold danmark.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. jan 2017, 15:21

Yankee skrev:
Hanga skrev:

- Vi har da forespurgt på ham, det gør vi jo med mange spillere. Men det var nu mest for at drille Haysen (sportschef Hans Jørgen Haysen i SønderjyskE, red.).

I høj grad- men jeg kunne nu godt tænke mig det var Allan Gaarde der var lidt små-arrogant oven på at have plukket de tre bedste spillere fra en direkte konkurrent.
Det kunne jeg ikke. Jeg har aldrig setdet store i at kunne købe konkurrenternes spillere. Det kunne give mening hvis man kunne plukke spillere fra et niveau over ens eget. Jeg er hverken misundelig over de spillere de har hentet, eller måden de har gjort det på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. feb 2017, 09:53

Hanga skrev:
Yankee skrev:
Hanga skrev:

Som du ved synes jeg også at de har gjort det godt i dette vindue, og jeg ville da også gerne at vi havde støvsuget en konkurrent for profiler, men det kan også gøres uden at blive nedladende og hovrende. Lad dog Københavner klubberne og FCM om at være lidt "hovski snovski" for at bruge fader Lynges udtryk. Der er en årsag til at AaB generelt er vellidte i fodbold danmark.
Efterhånden er det vel de færreste, der overhovedet bemærker vores eksistens, og det er noget helt andet end at være vellidte. Den tid ligger tilbage i Lynges regime.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 1. feb 2017, 19:55

Hovedet skrev:Efterhånden er det vel de færreste, der overhovedet bemærker vores eksistens, og det er noget helt andet end at være vellidte. Den tid ligger tilbage i Lynges regime.
Enig som bare fanden. Selv i Aalborg ser det meget meget skidt ud...
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 3. feb 2017, 15:24

En spiller kan ikke ombestemme sig i sidste øjeblik, hvis han får et bedre tilbud, nej fordi hvis først han har tænkt på FCM, så kan det ikke lade sig gøre, at han hellere vil et andet sted.. Ergo må han fysisk være blevet fjernet med vold af hans agent, skrigende som et barn der bliver slæbt ud af børnehaven midt i en god leg.. Kidnappet! Intet mindre..

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... st/6518965

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 3. feb 2017, 16:49

Dalbjerg skrev:En spiller kan ikke ombestemme sig i sidste øjeblik, hvis han får et bedre tilbud, nej fordi hvis først han har tænkt på FCM, så kan det ikke lade sig gøre, at han hellere vil et andet sted.. Ergo må han fysisk være blevet fjernet med vold af hans agent, skrigende som et barn der bliver slæbt ud af børnehaven midt i en god leg.. Kidnappet! Intet mindre..

Hvad vigtigere er, så er Smartodds ikke død. Men arbejder nu med en ny model. Ankersen udtaler "Vi er ved at udvikle en ny model, der skal hjælpe med at objektivt analysere en spillers betydning for et hold. Det vi kalder ”contribution to winning”

Det bliver kæmpe!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 3. feb 2017, 19:59

doukas skrev:
Dalbjerg skrev:En spiller kan ikke ombestemme sig i sidste øjeblik, hvis han får et bedre tilbud, nej fordi hvis først han har tænkt på FCM, så kan det ikke lade sig gøre, at han hellere vil et andet sted.. Ergo må han fysisk være blevet fjernet med vold af hans agent, skrigende som et barn der bliver slæbt ud af børnehaven midt i en god leg.. Kidnappet! Intet mindre..

Hvad vigtigere er, så er Smartodds ikke død. Men arbejder nu med en ny model. Ankersen udtaler "Vi er ved at udvikle en ny model, der skal hjælpe med at objektivt analysere en spillers betydning for et hold. Det vi kalder ”contribution to winning”

Det bliver kæmpe!
Hvis ikk Gaarde straks ringer til Steinlein, og forhører sig om hvad det vil koste at implementere smart odds i AaB, så er jeg FCK fan fra dags dato!

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 3. feb 2017, 22:16

doukas skrev:

Det bliver kæmpe!
Det har kørt det i baseball i 30 år. Alle spillere vurderes imod WOR - wins over replacement - altså hvor meget bedre spilleren er end hvad der kan findes på gaden. Filmen Moneyball giver et fint indblik ind i det (den er på DK Netflix)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. feb 2017, 22:26

doukas skrev:

Det bliver kæmpe!
Det næste bliver at de finder "den hellige gral" :thumbsup:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. feb 2017, 12:10

De Fem skrev:
Det har kørt det i baseball i 30 år. Alle spillere vurderes imod WOR - wins over replacement - altså hvor meget bedre spilleren er end hvad der kan findes på gaden. Filmen Moneyball giver et fint indblik ind i det (den er på DK Netflix)
Alle fodboldklubber baserer deres scouting på dataanalyse og har gjort det i årevis. Det er kun Rasmus Ankersen der forestiller sig at de har fundet på noget helt nyt og banebrydende, som ingen andre har tænkt på.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 4. feb 2017, 13:21

Jeg arbejdede engang sammen med en fyr, der læste sammen med Rasmus Ankersen. Det var mens han skrev En vinders DNA, og efter sigende var Ankersen fuldstændig bevidst om, at det hele bare var en omgang varm luft. Man kan komme langt ved at være omrejsende i bullshit, hvis man bare optræder overbevisende nok.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 4. feb 2017, 15:29

Gnu skrev:Jeg arbejdede engang sammen med en fyr, der læste sammen med Rasmus Ankersen. Det var mens han skrev En vinders DNA, og efter sigende var Ankersen fuldstændig bevidst om, at det hele bare var en omgang varm luft. Man kan komme langt ved at være omrejsende i bullshit, hvis man bare optræder overbevisende nok.
Store dele af coaching cirkusset er baseret på varm luft og firmaer der død og helvede skal brænde nogle penge af.

Det er lige til at brække sig over.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. feb 2017, 13:52

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. feb 2017, 14:17

Det er fantastisk, og tydeligvis har han det helt rigtigte DNA til jobbet på heden.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. feb 2017, 15:30

Fcm's offensive gameplan. Målmanden triller den ud til Kian Hansen, som sender en laaaaang høj bold op imod Poul Onuachu og så ser man hvad der sker derfra.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. feb 2017, 16:50

doukas skrev:Fcm's offensive gameplan. Målmanden triller den ud til Kian Hansen, som sender en laaaaang høj bold op imod Poul Onuachu og så ser man hvad der sker derfra.
Han ved tilsyneladende heller ikke, at den klub han spiller for skaffede sig sit eneste mesterskab næsten udelukkende vha. dødbolde

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 17. feb 2017, 14:16

Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. feb 2017, 16:45

astonvilla skrev:Det bliver SÅ vildt!!!

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6538245
Jeg så en artikel for nylig, hvor de forskellige fanklubber udtalte sig om hvilket andet stadion de følte sig bedst modtaget på. Gæt hvilket stadion de hadske FCM fans nævnte... Vel og mærke uden det mindste ironi, og med uddybende begrundelser hvorfor det var så fedt at være FCM fan på Viborg stadion. Det var meget smukt, desværre gider jeg ikke finde det igen.

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 17. feb 2017, 16:49

Man kan sige hvad man vil, men de har sgu formået at hype deres kampe helt åndssvagt meget. Mere end man kan sige om os og Århus.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. feb 2017, 16:50

9000AA skrev:

Man kan sige hvad man vil, men de har sgu formået at hype deres kampe helt åndssvagt meget. Mere end man kan sige om os og Århus.
Er det ikke kun hver 4.-5. gang de mødes at de rent faktisk husker at hade? Oftest når kampen tilfældigvis er den første i en halvsæson.

Besvar