Potentiel Superligastrejke
Re: Potentiel Superligastrejke
Det er mig en gåde at klubberne ikke kan læse en overenskomst. AaB har jo Jesper Møller i sin fold, han skriver han er advokat med ret til foretræde i Højeste ret, hvis han ikke kan læse en simpel overenskomst korrekt, så er det nok ikke ham man skal bruge som advokat
hvad ævler du omnik skrev:Det er mig en gåde at klubberne ikke kan læse en overenskomst. AaB har jo Jesper Møller i sin fold, han skriver han er advokat med ret til foretræde i Højeste ret, hvis han ikke kan læse en simpel overenskomst korrekt, så er det nok ikke ham man skal bruge som advokat
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Der er en grund til, at jurister inddeler sig i specialer. Om Jesper Møller er ekspert på det fagretlige område, ved jeg ikke.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
http://www.bt.dk/fodbold/skruebraekkere ... frosset-ud" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er fuldkomment malplaceret at komme med den slags retorik nu, men måske er det et udtryk for at der er spillere i AaB der overvejer at træde ud af det her cirkus og så skal de lige have en hilsen i pressen.
"Spillere der træder ud bliver mødt med kold luft og trusler" - man skulle tro at det var rockere man havde med at gøre her og ikke proffesionelle fodboldspillere.
Det er fuldkomment malplaceret at komme med den slags retorik nu, men måske er det et udtryk for at der er spillere i AaB der overvejer at træde ud af det her cirkus og så skal de lige have en hilsen i pressen.
"Spillere der træder ud bliver mødt med kold luft og trusler" - man skulle tro at det var rockere man havde med at gøre her og ikke proffesionelle fodboldspillere.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Nej, det synes jeg ikke. Jeg skrev også tidligere at jeg synes nogle af spillerforeningens krav er urimelige, ligesom jeg også synes nogle af divisionsforeningens krav ikke er fair. Det virker f.eks. som noget der ikke kan ses som andet end en stor provokation, når man opsiger den gældende overenskomst, og kommer på banen med kraftige forringelser.Provst i Brovst skrev:Hvorfor synes du spillerforeningen skal have andel i AaBs indtægt og ikke udgifter mv. Synes du det er rimeligt?Jesper Schmidt skrev:Der er med garanti ingen, hverken herinde eller blandt spillere og ledere i AaB, som ikke er dybt frustrerede over hvad det her kan ende med at koste for klubben. Men det betyder ikke at det er i orden at kaste al skyld over på spillernes skuldre, og da slet ikke på spillerne i AaB. Jeg tvivler på der er nogen som hellere vil se AaB i CHL end de gutter som skal spille kampene!frederikshavneren skrev:
Godt indlæg.
Jeg som så mange andre er naturligvis dybt frustreret da det risikerer at koste CL. Hvem ved om vi nogensinde får chancen igen? Det er naturligvis i denne kontekst at du skal tolke indlæggene.
Tonen ville være en anden hvis det "kun" gik ud over Superligaen, men nu risikerer det at ramme AaB benhårdt.
Og som jeg skrev tidligere - hvis det virkelig er i orden at have forventninger om at spillerne forlader deres organisation, for at vise deres kærlighed til klubben, hvorfor skal der så ikke være samme forventninger til AaB's ledelse?
Men ærlig talt er jeg helt og aldeles 100% ligeglad med hvad de bliver enige om, bare de bliver enige. Min harme er først og fremmest over at man har ladet det komme så langt som det er kommet. Jeg går udfra vi allesammen er enige om at det er konflikten der er problemet her, og ikke om hvad man bliver enige om i sidste ende er rimelige for den ene eller den anden part.
Jeg forstår heller ikke spillerforeningens krav, men jeg tror det er koordineret med den europæiske spillerforening.fish skrev:Først, tak for opsummeringen.Pastorius skrev: Det er en dybt ulykkelig situation, og - som jeg før har sagt - er det mig en kæmpestor gåde, hvorfor Claus Thomsen ikke er blevet smidt ud af divisionsforeningen forlængst, uden nogen som helst form for formildende omstændigheder. Kommer det til konflikt, kan jeg heller ikke forestille mig ret mange spillere vil finde sig at beholde den hidtidige ledelse.
Min sympati ligger hos klubberne, men divisionsforeningen har handlet så håbløst amatøragtigt at jeg har svært ved at bebrejde spillerforeningen at de gør alt for at få dem ned med nakken. Jeg håber der er format på spillersiden til ikke at udnytte situationen til det allerydereste, men jeg tror desværre ikke meget på det.
Netop en diskussion om det moralske feriepengesagen er vel det der gør endnu mere ondt nu. I min optik ville begge foreninger være bedre stillet med nye formænd, Claus Thomsen for sin tæt på dilettantiske ageren og Mads Øland netop for hans håndtering i feriepengesagen. Der er åbenbart ikke noget at komme efter juridisk, men tilbage står vel at divisionforeningen stadig føler sig narret og dens medlemmer i større eller mindre grad føler de har betalt penge to gange. Det er jo et betændt miljø at forsøge forhandlinger i.
Tilbage står så at jeg slet ikke har set lyset i flere af de krav der har været nævnt fra SF side.
For mig at se er diskussionen om mindsteløn for deltid/bibeskæftigelse ikke frugtbar. Der kommer ikke flere penge i klubberne om det er det ene eller andet niveau. Og vi ved jo alle sammen at der i de lavere divisioner alligevel laves alle mulige lovlige og ulovlige krumspring klub og spiller imellem. Hvem ved, det kunne faktisk være at der var flere talenter der kunne få en skilling, og ordnede forhold, ved siden af deres uddannelse/job hvis mindstelønnen blev sat ned?
Diskussionen omkring træningstider. Jeg forstår ikke hvorfor SF på den måde ønsker at diktere dette. Jeg er funktionær ansat og i udgangspunkt 37 timer om ugen. Men der er da mange uger jeg leverer 45-50 timer fordelt på almindelig arbejdstid og aften efter ungerne er lagt i seng, fordi arbejdet er sådan. Og andre uger kan jeg så tage en 30 timer i stedet. Det står mig frit for at finde noget andet hvis det ikke passer ind, men så længe det går nogenlunde op er jeg tilfreds. Det er vel almindelige vilkår for mange?
Bundlinjen er at jeg som så mange andre her på siden har støttet holdet igennem mange år hvoraf de seneste har budt på prøvelser. Nu havde vi en optur med The Double og står overfor en mulighed for CL og med den en chance for ikke at skulle debattere økonomi i AaB i flere år frem. Og nu står DF og SF nærmest i kø for at f#%ke den oplevelse op for mig. Lige nu er de derfor alle, pr definition, idioter
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Der er konflikt fordi divisionsforeningen uden varsel opsagde overenskomsten, alt andet er en udløber af det.Provst i Brovst skrev:Der er konflikt fordi forhandlingerne brød sammen, derfor forsøgte DF at komme spillerforeningen i forkøbet så de ikke kunne varsle strejke midt i de europæiske kampe, det lykkedes så SF alligevel fordi de ikke ville læse brevet med lockoutvarslet.BoT skrev: At spillerforeningen selvfølgelig også bærer deres del af skylden, med hele feriepengefarcen, er noget andet... men selve denne konflikt er altså udelukkende blevet til noget fordi divisionsforeningen først opsagde overenskomsten, og efterfølgende udsendte et lockoutvarsel.
Forresten så holder jeg med AaB og den er meget andet end hvem der tilfældigvis spiller i den lige nu og at de vil have endnu flere penge til dem de allerede har.
Men hvis nogen holder med spilleren personligt og er ligeglad med klubben fordi de jo bare kan spille et andet sted, så fred med det, men det her er trods alt et AaB forum og ikke et Augo forum.
Jeg går da sådan set ud fra vi allesammen holder med AaB herinde, så du behøver skam ikke løfte dig selv op på et piedestal. I denne forbindelse virker det nu mere som om du er interesseret i at gøre det til et skænderi om politiske holdninger... ikke at det er noget nyt.
Har svært ved at se de mærkbar forringelser som SF hævder
http://m.bt.dk/fodbold/her-er-divisions ... foreningen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.bt.dk/fodbold/her-er-divisions ... foreningen" onclick="window.open(this.href);return false;
Og igen må jeg stille spørgsmålet, hvorfor i himlens navn skal klubberne betale til spillerforeningen så de kan efteruddanne deres medlemmer. Det er jo en fuldkommen absurd tankegang. Selv superliga spillere har alle tiders mulighed for at uddanne sig sideløbende med karrieren. Vil man hellere bruge fritiden på PlayStation kan det for pokker da aldrig blive klubbernes problem.... Ligeledes mener man det er klubbernes ansvar at spillerforeningen skal kunne yde deres medlemmer en ordentlig sagsbehandling ....Jesus Christ en flok forkælede møgunger
http://m.bt.dk/fodbold/spillerforeninge ... -end-penge" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.bt.dk/fodbold/spillerforeninge ... -end-penge" onclick="window.open(this.href);return false;
100% enig med Jesper Hansen, og skræmmende at spillerne ikke engang har sat sig ind i det de forhandler om. Tilsyneladende udgør de kommercielle rettigheder et stridspunkt, hvilket er helt ude i hampen.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 963344.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 963344.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Ja - det er ubegribeligt som mennesker der af egen frie selvvalgte vilje har slået sig ned som fodboldspillere sidestiller deres profession med ordinære 8-16-jobs! Jeg er helt med på "forkælede møgunger"-vognen her og jeg får knopper når jeg hører PK udtale til pressen som et forurettet børnehavebarn at "...får vi en aftale så spiller vi, ellers gør vi ikke". Klubmand min bare røv i fjæset på Riddersholm - fandme ikke meget AaB-hjerte over den slags udmeldinger. Omtrent ligeså pattebarns-agtige som da Peter Schmeichel og søstrene Laudrup ikke ville spille under Richardo fordi der var lidt modtstand....vræl-vræl-piv-piv så gider vi bare ikke være med! Hvad er det for noget.... Det gælder AaBs eksistens og så vælger en flok hellige bold-drenge at gøre sig fagligt høje i hatten med CL-muligheden som gidsel! Fandme om jeg kan finde ret meget overskud til at smække mine hænder sammen til bare eet eneste klap for sådan en forsamling der pisser på mit AaB-hjerte!Brent skrev:Og igen må jeg stille spørgsmålet, hvorfor i himlens navn skal klubberne betale til spillerforeningen så de kan efteruddanne deres medlemmer. Det er jo en fuldkommen absurd tankegang. Selv superliga spillere har alle tiders mulighed for at uddanne sig sideløbende med karrieren. Vil man hellere bruge fritiden på PlayStation kan det for pokker da aldrig blive klubbernes problem.... Ligeledes mener man det er klubbernes ansvar at spillerforeningen skal kunne yde deres medlemmer en ordentlig sagsbehandling ....Jesus Christ en flok forkælede møgunger
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Der findes sympatistrejke og der findes sympatilockout. Der er ikke forskellige regler den ene eller den anden vej.doukas skrev:Der må du lige hjælpe mig lidt, jeg forstår det ganske enkelt ikke. Fordi AaB lige pludselig ikke er medlem af en brancheforening, så kan spillerne bare lade være med at strejke? Er det ikke nærmest et krav at spillerne skal sympatistrejke hvis andre holds spillere strejker nu da de stadigvæk er i samme forening? Eller er jeg helt galt på den?Jesper Schmidt skrev:- En tilføjelse til mit tidligere indlæg:
Der tales meget om at spillerne bør vise deres kærlighed til klubben og påtage sig en helterolle, ved at melde sig ud af spillerforeningen, så de kan spille CHL kval kampen.
Men INGEN nævner muligheden for at AaB's ledelse kunne påtage sig samme helterolle ved at melde AaB ud af divisionsforeningen, hvorved alle AaB's spillere med et trylleslag ville være berettigede til at spille, HVIS der skulle komme en konflikt...
Stof til eftertanke måske?
Jeg er på ingen måde uenig med dem der mener fodboldverdenen ikke kan sammenlignes med det almindelige arbejdsmarked, og jeg har som nævnt absolut ikke de store sympatier i den ene eller anden lejr i denne sag (hvor jeg i modsætning til andres holdninger i denne tråd godt kan skelne mellem AaB/AaB spillere og de to faglige organisationer). Men at man så spillerne organisere sig, når de ellers selv stod overfor en faglig mastodont i branchen på arbejdsgiversiden... det kan jeg slet ikke se det urimelige i, faktisk var det vel blot en logisk konsekvens af at klubberne havde organiseret sig.
Hørt!Henriksen skrev:Ja - det er ubegribeligt som mennesker der af egen frie selvvalgte vilje har slået sig ned som fodboldspillere sidestiller deres profession med ordinære 8-16-jobs! Jeg er helt med på "forkælede møgunger"-vognen her og jeg får knopper når jeg hører PK udtale til pressen som et forurettet børnehavebarn at "...får vi en aftale så spiller vi, ellers gør vi ikke". Klubmand min bare røv i fjæset på Riddersholm - fandme ikke meget AaB-hjerte over den slags udmeldinger. Omtrent ligeså pattebarns-agtige som da Peter Schmeichel og søstrene Laudrup ikke ville spille under Richardo fordi der var lidt modtstand....vræl-vræl-piv-piv så gider vi bare ikke være med! Hvad er det for noget.... Det gælder AaBs eksistens og så vælger en flok hellige bold-drenge at gøre sig fagligt høje i hatten med CL-muligheden som gidsel! Fandme om jeg kan finde ret meget overskud til at smække mine hænder sammen til bare eet eneste klap for sådan en forsamling der pisser på mit AaB-hjerte!Brent skrev:Og igen må jeg stille spørgsmålet, hvorfor i himlens navn skal klubberne betale til spillerforeningen så de kan efteruddanne deres medlemmer. Det er jo en fuldkommen absurd tankegang. Selv superliga spillere har alle tiders mulighed for at uddanne sig sideløbende med karrieren. Vil man hellere bruge fritiden på PlayStation kan det for pokker da aldrig blive klubbernes problem.... Ligeledes mener man det er klubbernes ansvar at spillerforeningen skal kunne yde deres medlemmer en ordentlig sagsbehandling ....Jesus Christ en flok forkælede møgunger
Stridens kerne ifølge Jesper Hansen
"- Der er nogle forsikringsting og lønmæssige ting, hvor vi fra klubbernes side har strakt os langt. Et af de punkter, der optager os, er de kommercielle rettigheder. Spillerforeningen vil have en stor andel af disse, men det er altså en af forudsætnignerne for, at vi kan betale de høje lønninger, som vi kan. For at kunne konkurrere internationalt, skal vi kunne tilbyde attraktive lønninger, og her er de kommercielle rettigheder vigtige for os. Hvis vi skal kunne opretholde vores konkurrencedygtighed, skal vi have en økonomi, der gør, at vi kan tiltrække og holde på dygtige spillere, så de ikke fortsætter i alle mulige andre lande og ligaer, siger Jesper Hansen."
"- Der er nogle forsikringsting og lønmæssige ting, hvor vi fra klubbernes side har strakt os langt. Et af de punkter, der optager os, er de kommercielle rettigheder. Spillerforeningen vil have en stor andel af disse, men det er altså en af forudsætnignerne for, at vi kan betale de høje lønninger, som vi kan. For at kunne konkurrere internationalt, skal vi kunne tilbyde attraktive lønninger, og her er de kommercielle rettigheder vigtige for os. Hvis vi skal kunne opretholde vores konkurrencedygtighed, skal vi have en økonomi, der gør, at vi kan tiltrække og holde på dygtige spillere, så de ikke fortsætter i alle mulige andre lande og ligaer, siger Jesper Hansen."
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Nu skal jeg lade det være sidste gang jeg gentager mig selv, for det begynder jo at se ud som om jeg ikke selv kan huske at jeg har skrevet det før.Henriksen skrev:Ja - det er ubegribeligt som mennesker der af egen frie selvvalgte vilje har slået sig ned som fodboldspillere sidestiller deres profession med ordinære 8-16-jobs! Jeg er helt med på "forkælede møgunger"-vognen her og jeg får knopper når jeg hører PK udtale til pressen som et forurettet børnehavebarn at "...får vi en aftale så spiller vi, ellers gør vi ikke". Klubmand min bare røv i fjæset på Riddersholm - fandme ikke meget AaB-hjerte over den slags udmeldinger. Omtrent ligeså pattebarns-agtige som da Peter Schmeichel og søstrene Laudrup ikke ville spille under Richardo fordi der var lidt modtstand....vræl-vræl-piv-piv så gider vi bare ikke være med! Hvad er det for noget.... Det gælder AaBs eksistens og så vælger en flok hellige bold-drenge at gøre sig fagligt høje i hatten med CL-muligheden som gidsel! Fandme om jeg kan finde ret meget overskud til at smække mine hænder sammen til bare eet eneste klap for sådan en forsamling der pisser på mit AaB-hjerte!Brent skrev:Og igen må jeg stille spørgsmålet, hvorfor i himlens navn skal klubberne betale til spillerforeningen så de kan efteruddanne deres medlemmer. Det er jo en fuldkommen absurd tankegang. Selv superliga spillere har alle tiders mulighed for at uddanne sig sideløbende med karrieren. Vil man hellere bruge fritiden på PlayStation kan det for pokker da aldrig blive klubbernes problem.... Ligeledes mener man det er klubbernes ansvar at spillerforeningen skal kunne yde deres medlemmer en ordentlig sagsbehandling ....Jesus Christ en flok forkælede møgunger
Der var en aftale, som stadig havde været gældende, hvis ikke divisionsforeningen uden varsel have opsagt den.
Det er sgu 10 år for sent at pive over spillernes sidestilling med andre lønmodtagere.
- Og så kunne man måske ønske sig en smule mere kritiske øjne på alt det propaganda som lige nu fyger frem og tilbage mellem lejrene, der er endnu ikke nogen konflikt, og jeg har ærlig talt stadig svært ved at tro det kommer så vidt. Kunne vi eventuelt vente med at svine AaB's spillere til, før den dag hvor de rent faktisk strejker?
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Klubben står overfor den vigtigste kamp i årevis og så ender det med denne kaotiske optakt. Jeg fattes ord!
Se nu bare og bliv enige. Hvis der ikke findes en løsning senest i morgen, som jeg har forstået det skal forligsmanden senest opnå et resultat i morgen, ser det vel ret sort ud?
Parterne kan godt forhandle videre efterfølgende uden forligsmanden, men om de selv kan blive enige er ikke godt at vide.
Se nu bare og bliv enige. Hvis der ikke findes en løsning senest i morgen, som jeg har forstået det skal forligsmanden senest opnå et resultat i morgen, ser det vel ret sort ud?
Parterne kan godt forhandle videre efterfølgende uden forligsmanden, men om de selv kan blive enige er ikke godt at vide.
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Nu HAR spillerne jo allerede taget CL-kampene/Europa-kampene som gidsler med deres enten-får-vi-en-aftale-eller-også-spiller-vi-ikke udmelding. Kan man for fanden ikke vente med at gå i faglig krig så hvis man absolut skal? De kan vel sætte sig og diskutere fra nu af og til jul, men stadig lade bolden rulle - hvorfor skal klubberne og os på lægterne straffes? Det er patetisk i lige den branche her i min iøvrigt fagligt engagerede optik (er tidl. tillidsrepræsentant).Jesper Schmidt skrev:Nu skal jeg lade det være sidste gang jeg gentager mig selv, for det begynder jo at se ud som om jeg ikke selv kan huske at jeg har skrevet det før.Henriksen skrev:Ja - det er ubegribeligt som mennesker der af egen frie selvvalgte vilje har slået sig ned som fodboldspillere sidestiller deres profession med ordinære 8-16-jobs! Jeg er helt med på "forkælede møgunger"-vognen her og jeg får knopper når jeg hører PK udtale til pressen som et forurettet børnehavebarn at "...får vi en aftale så spiller vi, ellers gør vi ikke". Klubmand min bare røv i fjæset på Riddersholm - fandme ikke meget AaB-hjerte over den slags udmeldinger. Omtrent ligeså pattebarns-agtige som da Peter Schmeichel og søstrene Laudrup ikke ville spille under Richardo fordi der var lidt modtstand....vræl-vræl-piv-piv så gider vi bare ikke være med! Hvad er det for noget.... Det gælder AaBs eksistens og så vælger en flok hellige bold-drenge at gøre sig fagligt høje i hatten med CL-muligheden som gidsel! Fandme om jeg kan finde ret meget overskud til at smække mine hænder sammen til bare eet eneste klap for sådan en forsamling der pisser på mit AaB-hjerte!Brent skrev:Og igen må jeg stille spørgsmålet, hvorfor i himlens navn skal klubberne betale til spillerforeningen så de kan efteruddanne deres medlemmer. Det er jo en fuldkommen absurd tankegang. Selv superliga spillere har alle tiders mulighed for at uddanne sig sideløbende med karrieren. Vil man hellere bruge fritiden på PlayStation kan det for pokker da aldrig blive klubbernes problem.... Ligeledes mener man det er klubbernes ansvar at spillerforeningen skal kunne yde deres medlemmer en ordentlig sagsbehandling ....Jesus Christ en flok forkælede møgunger
Der var en aftale, som stadig havde været gældende, hvis ikke divisionsforeningen uden varsel have opsagt den.
Det er sgu 10 år for sent at pive over spillernes sidestilling med andre lønmodtagere.
- Og så kunne man måske ønske sig en smule mere kritiske øjne på alt det propaganda som lige nu fyger frem og tilbage mellem lejrene, der er endnu ikke nogen konflikt, og jeg har ærlig talt stadig svært ved at tro det kommer så vidt. Kunne vi eventuelt vente med at svine AaB's spillere til, før den dag hvor de rent faktisk strejker?
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Jeg forstår det stadigvæk ikke. Er det rigtig forstået, som du lægger op til, at hvis AaB bare meldte sig ud af DF, så behøver spillerne ikke at strejke?Jesper Schmidt skrev:Der findes sympatistrejke og der findes sympatilockout. Der er ikke forskellige regler den ene eller den anden vej.doukas skrev:Der må du lige hjælpe mig lidt, jeg forstår det ganske enkelt ikke. Fordi AaB lige pludselig ikke er medlem af en brancheforening, så kan spillerne bare lade være med at strejke? Er det ikke nærmest et krav at spillerne skal sympatistrejke hvis andre holds spillere strejker nu da de stadigvæk er i samme forening? Eller er jeg helt galt på den?Jesper Schmidt skrev:- En tilføjelse til mit tidligere indlæg:
Der tales meget om at spillerne bør vise deres kærlighed til klubben og påtage sig en helterolle, ved at melde sig ud af spillerforeningen, så de kan spille CHL kval kampen.
Men INGEN nævner muligheden for at AaB's ledelse kunne påtage sig samme helterolle ved at melde AaB ud af divisionsforeningen, hvorved alle AaB's spillere med et trylleslag ville være berettigede til at spille, HVIS der skulle komme en konflikt...
Stof til eftertanke måske?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Enig.Henriksen skrev:Ja - det er ubegribeligt som mennesker der af egen frie selvvalgte vilje har slået sig ned som fodboldspillere sidestiller deres profession med ordinære 8-16-jobs! Jeg er helt med på "forkælede møgunger"-vognen her og jeg får knopper når jeg hører PK udtale til pressen som et forurettet børnehavebarn at "...får vi en aftale så spiller vi, ellers gør vi ikke". Klubmand min bare røv i fjæset på Riddersholm - fandme ikke meget AaB-hjerte over den slags udmeldinger. Omtrent ligeså pattebarns-agtige som da Peter Schmeichel og søstrene Laudrup ikke ville spille under Richardo fordi der var lidt modtstand....vræl-vræl-piv-piv så gider vi bare ikke være med! Hvad er det for noget.... Det gælder AaBs eksistens og så vælger en flok hellige bold-drenge at gøre sig fagligt høje i hatten med CL-muligheden som gidsel! Fandme om jeg kan finde ret meget overskud til at smække mine hænder sammen til bare eet eneste klap for sådan en forsamling der pisser på mit AaB-hjerte!Brent skrev:Og igen må jeg stille spørgsmålet, hvorfor i himlens navn skal klubberne betale til spillerforeningen så de kan efteruddanne deres medlemmer. Det er jo en fuldkommen absurd tankegang. Selv superliga spillere har alle tiders mulighed for at uddanne sig sideløbende med karrieren. Vil man hellere bruge fritiden på PlayStation kan det for pokker da aldrig blive klubbernes problem.... Ligeledes mener man det er klubbernes ansvar at spillerforeningen skal kunne yde deres medlemmer en ordentlig sagsbehandling ....Jesus Christ en flok forkælede møgunger
Vi skal dog huske at PK principielt udtaler sig for egen regning.
Der kan jo godt være en række AaB-spillere som deler dine (vores) synspunkter!
Jeg synes ikke vi skal fordømme enkelte spillere før de bekender klar kulør ved personlige udtalelser. Og ikke bare ved PK siger "...og det mener de andre i øvrigt også".
PK er streget i min bog for altid.
Han skulle passe sin træning.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad de enkelte øvrige spillere virkelig mener.
Men lad os ikke dømme nogen uden at vide det.
PK og "vennerne" har jo allerede været ude og fremsige trusler mod spillere som vover at have en anden holdning. Derfor vælger en del (yngre) spillere nok holde afvigende holdninger for sig selv.
Bienvenu Bassogog!
Mjae, det gør det ikke. Så skulle AaB selvstændigt lave overenskomst med spillerforeningen også, før det ville have en effekt.doukas skrev: Jeg forstår det stadigvæk ikke. Er det rigtig forstået, som du lægger op til, at hvis AaB bare meldte sig ud af DF, så behøver spillerne ikke at strejke?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert