Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af jensemand57 » 15. aug 2014, 08:31

Rygternes siger også, at i tilfælde af et mesterskab, skal spillerne have overtidsbetaling for kørsel gennem byen. Der er forskellige takster om det er i en lukket bus eller en åben dobbeltdækker. I tilfælde af regn, skal der falde et ekstra tillæg.
Divisionsforeningen hilse dette velkommen, da der nu er helt nye mål for klubberne. Nu handler det om, hvem der undgår at mestre og får trukket ekstra udgifter ned over sig. :danmarkfan:

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 15. aug 2014, 08:34

Dejlig nyhed at stå op til.

Den her del af Claus Thomsens udtalelse er overraskende for mig
Samtidig har vi fået en overenskomst, der udelukkende omhandler arbejdsmarkedsområdet. Det betyder, at det kommercielle område ikke findes i den nye overenskomst, og klubberne har dermed muligheden for, at skabe indtægter og udvikle og udløse det potentiale, der findes i dansk fodbold.
Det ligner jo at SF helt har frafaldet det krav, hvilket næsten må have udløst noget den anden vej omkring pension og mindsteløn for deltid.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 15. aug 2014, 08:35

Det er jo herligt at se, at den danske model fungerer så fint - altså så længe den ene part ikke har lavet en forhåndsaftale med finansministeren.

Nu ville det være lækkert at se en tråd der hed: "Undskyld Patrick" - for der må da sidde mange debattører derude med røde ører, efter man har tilsvinet og personligt gået efter en af de største og mest loyale klubmænd i AaB.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. aug 2014, 08:39

Bliver skønt at slippe for at høre på de hysteriske kællinger herinde der ville rive sæsonkort over og råbe af spillere, blot fordi de tillod sig at kæmpe lidt for deres vilkår.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. aug 2014, 08:47

limey skrev:Det er jo herligt at se, at den danske model fungerer så fint - altså så længe den ene part ikke har lavet en forhåndsaftale med finansministeren.

Nu ville det være lækkert at se en tråd der hed: "Undskyld Patrick" - for der må da sidde mange debattører derude med røde ører, efter man har tilsvinet og personligt gået efter en af de største og mest loyale klubmænd i AaB.
Poker-One-Kenobi skrev:Bliver skønt at slippe for at høre på de hysteriske kællinger herinde der ville rive sæsonkort over og råbe af spillere, blot fordi de tillod sig at kæmpe lidt for deres vilkår.

Mit indtryk var med ganske få undtagelser at tilsviningen var rettet mod spillerne og deres urimelige krav i det hele taget, og ikke Patrick specifikt. Og selvom en aftale kom i hus, så er det ikke ligefrem tydeligt at de fortjener ros for ikke at smadre dansk fodbold.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. aug 2014, 08:48

limey skrev:Det er jo herligt at se, at den danske model fungerer så fint - altså så længe den ene part ikke har lavet en forhåndsaftale med finansministeren.

Mange? Jeg har godtnok ikke trevlet alt ok-relateret på forummet igennem, men...mange?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. aug 2014, 08:51

De (få) folk der var ude efter Patrick og ville rive sæsonkortene over var vel bare frustrerede. Tvivler på at de var helt dem selv i gerningsøjeblikket.
Skal vi ikke bare komme videre. Nu er vi jo allesammen gode venner igen :)

Fri motorvej mod CL! Kom så De Røde og Leverkusen!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. aug 2014, 08:52

MHJ skrev:

Poker-One-Kenobi skrev:Bliver skønt at slippe for at høre på de hysteriske kællinger herinde der ville rive sæsonkort over og råbe af spillere, blot fordi de tillod sig at kæmpe lidt for deres vilkår.

Mit indtryk var med ganske få undtagelser at tilsviningen var rettet mod spillerne og deres urimelige krav i det hele taget, og ikke Patrick specifikt. Og selvom en aftale kom i hus, så er det ikke ligefrem tydeligt at de fortjener ros for ikke at smadre dansk fodbold.

Smadre dansk fodbold? Du er ikke helt faldet ned endnu, eller hvad?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2014, 08:52

Køllen I Møllen skrev:Rygterne siger at den nye overenskomst er skruet sådan sammen at forlænget spilletid fremover betragtes som overarbejde. Det vil, ifølge mine kilder, udløse en ekstra udbetaling på 50.000kr i timen for superligaspillerne!! Dertil kommer feriepenge af beløbet. Dette betyder i praksis at en klub som Hobro vil gå konkurs hvis de ryger i forlænget spilletid i pokalturneringen. Ret grotesk.

Tror spillerforeningen trak det længste strå...
Så er det det med at deltidspillere selvfølgeligt ikke skal arbejde fuldtid og derfor kun må spille en halvleg. Det kommer nok også til at svie lidt i Hobro og divisionerne. Arbejde i weekender, fik også et fortjent ekstra tillæg og spillerene fik ret til at kristne må holde fri søndag, jøder lørdag og muslimer fredag!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. aug 2014, 08:59

Poker-One-Kenobi skrev:
MHJ skrev:

Smadre dansk fodbold? Du er ikke helt faldet ned endnu, eller hvad?
Nej, mit indlæg bærer tydeligt præg af at jeg er helt ude i tovene. Det må være klart for enhver der læser det. Jeg er helt crazy.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 09:01

Denne her tråd svarer lidt til at læse en kamptråd til en kamp, hvor vi kommer bagud - men ender med at vinde i overtiden. Masser af frustrationer. Masser af personlige svinere til spillerne. Masser af sortsyn.
Forhåbentlig kommer den sædvacnlige sejrs-overstadighed i løbet af i dag!

Herligt for dansk fodbold og for den danske model. Claus Thomsens udtalelser her til morgen var både afbalancerede og fair. Tror der er kommet en aftale, som begge parter er rigtig godt tilfredse med, og som er langt mere rimelig for alle.

Fred.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2014, 09:03

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2014, 09:11

Køllen I Møllen skrev:De (få) folk der var ude efter Patrick og ville rive sæsonkortene over var vel bare frustrerede. Tvivler på at de var helt dem selv i gerningsøjeblikket.
Det er jo bare for billigt. Det er ligesom når politikerne siger, at der røg en finke af panden eller det var en friskfyrsagtig kommentar, når de har forbrudt sig mod 27 konventioner og bevidst løjet for åben skærm.

Hvis de var rigtige fans, så krøb de til korset og sagde undskyld Patrick. Man bakker alle spillerne og ikke hænger enkeltpersoner ud. At de sagde det i gerningsøjeblikket kan jeg sagtens acceptere, hvis man så bagefter erkender svineren.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 15. aug 2014, 09:17

FlæskeFrank skrev:
Køllen I Møllen skrev:De (få) folk der var ude efter Patrick og ville rive sæsonkortene over var vel bare frustrerede. Tvivler på at de var helt dem selv i gerningsøjeblikket.
Det er jo bare for billigt. Det er ligesom når politikerne siger, at der røg en finke af panden eller det var en friskfyrsagtig kommentar, når de har forbrudt sig mod 27 konventioner og bevidst løjet for åben skærm.

Hvis de var rigtige fans, så krøb de til korset og sagde undskyld Patrick [hvis de tog fejl]. Man bakker alle spillerne og ikke hænger enkeltpersoner ud [med mindre de fortjener det]. At de sagde det i gerningsøjeblikket kan jeg sagtens acceptere, hvis man så bagefter erkender svineren [hvis de vitterligt har noget at undskylde for].
Har tilladt mig at nuancere dit indlaeg en smule. Ellers er jeg enig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 09:20

Det der med at stikke undskyldninger til højre og venstre er jeg ingen stor tilhænger af. Debatten har været ophedet, og jeg tvivler på, at Patrick eller andre har haft tid at læse med herinde, så han har næppe lidt overlast af de kommentarer, der var lidt upassende.

Til gengæld forventer jeg virkelig ikke, at der bliver mishagsytringer mod holdet eller enkelte spillere, når vi møder Esbjerg i morgen. Det vil - som altid - være utroligt usympatisk og destruktivt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 09:27

I øvrigt interessant, at både Claus Thomsen og flere af spillerne fremhæver Jeppe Curth for hans indsats i forhandlingerne...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Kristian » 15. aug 2014, 09:29

Lige præcis, videre:-) i var alle frustrerede og sagde nogle mærkelige ting i går. Vi skal glæde os over at der er bred enighed og de fik det løst. Vi kan komme videre med SL og ikke mindst CL!!!! jubel

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

fish
Superliga
Superliga

Indlæg af fish » 15. aug 2014, 09:30

BoT skrev: Til gengæld forventer jeg virkelig ikke, at der bliver mishagsytringer mod holdet eller enkelte spillere, når vi møder Esbjerg i morgen. Det vil - som altid - være utroligt usympatisk og destruktivt.
Helt enig, det håber jeg virkelig heller ikke kommer til at ske. Lad os se frem ad og nappe de 3 point imorgen.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 15. aug 2014, 09:30

Det bliver interessant at se det nærmere indhold af overenskomsten. Claus Thomsen melder at det kommercielle område er pillet helt ud af overenskomsten. Spillerforeningen kan selvfølgelig have taget sig dyrt betalt på andre områder, men umiddelbart ligner det en stor skalp Divisionsforeningen har fået sig der. Det havde jeg ikke forventet.
BoT skrev:I øvrigt interessant, at både Claus Thomsen og flere af spillerne fremhæver Jeppe Curth for hans indsats i forhandlingerne...
Ny karriere som forligsmand. Han har allerede taget svendeprøven.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 15. aug 2014, 09:30

BoT skrev:I øvrigt interessant, at både Claus Thomsen og flere af spillerne fremhæver Jeppe Curth for hans indsats i forhandlingerne...
Når der er alternativer som Lindrup og Retov, så er det fuldt forståeligt!
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar