Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Durianz
Drenge
Drenge
Geografisk sted: Hamburg

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Durianz » 15. aug 2014, 09:33

Patrick har jo spillet sin rolle og passet sit sidejob som repraesentant for SF. Det er der vel ikke nogen der kan have det store imod.
Der hvor jeg synes han har overtraat sine befoejelser er den upassende kommentar om at spillere der valgte at passe deres rigtige job ville blive frosset ud osv. Det var unoedvendigt og pamperagtigt og det burde han have holdt for sig selv. Det tilgiver jeg ham ikke for.

Derudover er jeg glad for at DF tilsyneladende ikke gav sig paa paa omraadet omkring kommercielle rettigheder. Lad os saa faa spillet noget bold og komme videre.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2014, 09:38

Provst i Brovst skrev:
Selvfølgelig var der splittelse blandt spillerne.
Hvorfor skulle Øland lige pludselig indkalde 15 top-spillere et par timer før dead-line? Det virkede jo fuldstændig latterligt i øvrigt.

AaB sendte 3 mand (ud over PK) - det var vel et meget kraftigt vink med en vognstang om at AaB's spillere også ville spille CL ligemeget hvor meget der blev kludret rundt i det. Hvorfor skulle Augo, Risgård og Bad-Ass Würtz ellers troppe op derovre - nu når vi var repræsenteret i form af PK? Det var jo fordi AaB-truppen ikke mente SF repræsenterede deres holdninger - og PK som sad der heller ikke gjorde som konsekvens heraf (ikke kritik af PK - han er jo SFs talerør og skal agere sådan, han var jo ikke AaB's mand på tinge!).

Jeg kommer mig aldrig over denne farce. For mig (og som du også skriver i et tidligere indlæg) er "magien" ved at gå på stadion stort set væk. Al den her klamme fagforeningssnak har fjernet alle de barnlige illusioner man havde når man svævede ud mod stadion og skulle se ens helte spille.

Jeg gennemlever nok lidt den samme oplevelse igen som da jeg spottede at julemanden nok ikke var så virkelig som jeg gik og troede - men egentlig var udtænkt af en kendt amerikansk læskedrikfabrikant.

Det er da skønt konflikten er afblæst osv - men det bliver aldrig det samme for mig igen.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 09:51

astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hvorfor skulle Øland lige pludselig indkalde 15 top-spillere et par timer før dead-line? Det virkede jo fuldstændig latterligt i øvrigt.

AaB sendte 3 mand (ud over PK) - det var vel et meget kraftigt vink med en vognstang om at AaB's spillere også ville spille CL ligemeget hvor meget der blev kludret rundt i det. Hvorfor skulle Augo, Risgård og Bad-Ass Würtz ellers troppe op derovre - nu når vi var repræsenteret i form af PK? Det var jo fordi AaB-truppen ikke mente SF repræsenterede deres holdninger - og PK som sad der heller ikke gjorde som konsekvens heraf (ikke kritik af PK - han er jo SFs talerør og skal agere sådan, han var jo ikke AaB's mand på tinge!).

Jeg kommer mig aldrig over denne farce. For mig (og som du også skriver i et tidligere indlæg) er "magien" ved at gå på stadion stort set væk. Al den her klamme fagforeningssnak har fjernet alle de barnlige illusioner man havde når man svævede ud mod stadion og skulle se ens helte spille.

Jeg gennemlever nok lidt den samme oplevelse igen som da jeg spottede at julemanden nok ikke var så virkelig som jeg gik og troede - men egentlig var udtænkt af en kendt amerikansk læskedrikfabrikant.

Det er da skønt konflikten er afblæst osv - men det bliver aldrig det samme for mig igen.
Det lyder til, at du burde ringe til Claus Thomsen og få ham til at undskylde, at de startede denne konflikt. For det har da godt nok sat sig dybt i dig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2014, 09:56

Det er godt nok træls, at Spillerforeningen og Divisionsforeningen ser så forskelligt på tingene, at hver gang der arbejdes på en ny overenskomst, så skal der næsten lig på bordet før de bliver enige.

Hvor tit er man lige på samme konfliktkurs ved andre overenskomster ?

I det øvrige overenskomstsystem er strejke jo en mulighed ikke tvungen, hver gang man snakker sammen.

Iøvrigt er spillerforeningen jo ikke en helt lille organisation, hvis de har over 1100 medlemmer. Min egen fagforening har færre medlemmer.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 15. aug 2014, 09:58

Poker-One-Kenobi skrev:Bliver skønt at slippe for at høre på de hysteriske kællinger herinde der ville rive sæsonkort over og råbe af spillere, blot fordi de tillod sig at kæmpe lidt for deres vilkår.
Åhhh gud, stop dig selv. Det eneste der er værre end folk som reagerer voldsomt når drømmen om Champions League er ved at forsvinde, er bedrevidende, politisk korrekte personer som kommer bagefter "Se mig, jeg støttede de gode hele vejen igennem, i andre er bare nogle kællinger"

Patrick skal ingenlunde have en undskyldning, han har meldt klart ud: For PK var faglig kamp vigtigere end fodbold for vores allesammens hjerteklub. Det er fair nok at Patrick har den holdning, det er der jo masser af folk som har, men han skal bare ikke forvente at få støtte fra tilskuerne efter sådan en udmelding.
Ikke at man skal buhe af PK (det skal man aldrig gøre af en AaB spiller) men han skal ikke forvente klapsalver fra min side. Og jeg tror heldigvis at mange har det på samme måde, der sker ikke noget ved at spillerne kan mærke en vis kølighed når man gambler med AaB's chancer for CL.
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Durianz
Drenge
Drenge

Indlæg af Durianz » 15. aug 2014, 09:59

BoT skrev:
astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:

Det lyder til, at du burde ringe til Claus Thomsen og få ham til at undskylde, at de startede denne konflikt. For det har da godt nok sat sig dybt i dig.
Der kan vist ikke herske nogen tvivl om at DF er nogle gigantiske amatoerer, men forstaar ikke holdningen med at bebrejde DF for at ville aendre en utidssvarende OK. Hvad skulle de ellers goere?
Jeg synes trods alt DF har vaeret relativt aabne om hvad de vil aendre og forhandle men synes ikke at have set samme aabenhed fra SF. Tvaertimod.

Personligt havde jeg gerne set DF staa fast, da jeg er overbevist om trupperne i AaB osv havde meldt sig ud af Oeland's greb.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 10:03

FlæskeFrank skrev:Det er godt nok træls, at Spillerforeningen og Divisionsforeningen ser så forskelligt på tingene, at hver gang der arbejdes på en ny overenskomst, så skal der næsten lig på bordet før de bliver enige.

Hvor tit er man lige på samme konfliktkurs ved andre overenskomster ?

I det øvrige overenskomstsystem er strejke jo en mulighed ikke tvungen, hver gang man snakker sammen.

Iøvrigt er spillerforeningen jo ikke en helt lille organisation, hvis de har over 1100 medlemmer. Min egen fagforening har færre medlemmer.
Et bud kunne være, at man reelt er lige så tæt på konflikt i mange andre brancher, men at vi bare ikke mærker det helt på samme måde - og det handler vel i høj grad af timingen. Havde disse forhandlinger foregået i januar, ville vi knapt have bemærket dem, men fordi, tre danske klubber skal spille utroligt vigtige kampe så tæt på forhandlingsdeadline, har klubberne måttet tage nogle forholdsregler, som man ikke på samme måde tager i andre brancher. Og desuden har fodbolden jo nogle interessenter (os fans), som engagerer os MEGET i forhandlingerne, hvilket også er med til at fremme indtrykket af en exceptionel uenighed.

Dette forløb er på ingen måde unikt i forhold til andre overenskomstforhandlinger, hvor man jo langt oftere kommer tættere på sammenbrud - og jo også af og til HAR deciderede strejker/lockouter.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2014, 10:08

BoT skrev:
astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:

Hvad Fanden skulle det hjælpe?
Bristede illusioner kan ikke fixes - det er det smukke og på samme tid forfærdelige ved dem.
I øvrigt ville ethvert udsagn fra Claus Thomsen og fra Mads Øland betyde mindre for mig end noget andet i dette univers.
Julemanden findes åbenbart ikke - og det må jeg jo så bare forholde mig til.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 15. aug 2014, 10:09

Nu handler det meste her i livet om øjnene og hvad de ser, så jeg skal ikke afvise, at jeg skal en tur forbi Synoptik (igen) MEN jeg har nu svært ved at genkende billedet af at halvdelen af debatsiden stod med fakler og høtyve og var klar til at lynche PK og alle andre der stod på deres faglige rettigheder i konflikten. Frustrationer var der, alt andet vil også være bekymrende, når vi taler sport og noget så stort og vigtigt som en CL kval. Og en enkelt eller to var måske ude på overdrevet. Når det er sagt, så synes jeg faktisk at både argumenter og reaktioner var og er hvad man kan forvente. Det er trods alt AaB og fodbold vi brænder for her. Er der noget vigtigere i livet?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 10:09

Durianz skrev: Der kan vist ikke herske nogen tvivl om at DF er nogle gigantiske amatoerer, men forstaar ikke holdningen med at bebrejde DF for at ville aendre en utidssvarende OK. Hvad skulle de ellers goere?
Jeg synes trods alt DF har vaeret relativt aabne om hvad de vil aendre og forhandle men synes ikke at have set samme aabenhed fra SF. Tvaertimod.

Personligt havde jeg gerne set DF staa fast, da jeg er overbevist om trupperne i AaB osv havde meldt sig ud af Oeland's greb.
Faktum er, at DF pludselig opsiger den gældende overenskomst og indgiver konfliktvarsel. Det er altså 100% deres initiativ.
Det utidssvarende i den gamle overenskomst handlede først og fremmest om nogle helt forældede pensionstakster samt forsikringsbeløb. Og det var jo klart til DFs fordel.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2014, 10:10

astonvilla skrev: Det er da skønt konflikten er afblæst osv - men det bliver aldrig det samme for mig igen.
Jeg kan heller ikke lige se det.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 10:15

astonvilla skrev: Hvad Fanden skulle det hjælpe?
Bristede illusioner kan ikke fixes - det er det smukke og på samme tid forfærdelige ved dem.
I øvrigt ville ethvert udsagn fra Claus Thomsen og fra Mads Øland betyde mindre for mig end noget andet i dette univers.
Men Aston Villa - blev disse illusioner reelt set ikke ødelagt allerede i slut 70'erne, da den professionelle fodbold blev indført i Danmark? Der er vel ingen, der kan være i tvivl om, at det at spille fodbold for alle topspillere i dag er en profession - et levebrød. Et arbejde, som arbejdstagerne tilfældigvis - og heldigvis - så også synes, er rigtig sjovt?
Fodboldklubber har vel ikke været rare og idealistiske klubber i flere år, men benhårde forretninger med børsnotering, millionomsætning og ofte tvivlsomme rekrutteringsmetoder udelukkende med fokus på at vinde og tjene penge?

Jeg kan ikke forstå, man så har en naiv forestilling om, at spillerne jo bare skal være taknemmelige for at få lov at have deres hobby som arbejde, og i øvrigt holde kæft og indrette sig under klubbernes krav om sejre og indtjening.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2014, 10:16

BoT skrev: Dette forløb er på ingen måde unikt i forhold til andre overenskomstforhandlinger, hvor man jo langt oftere kommer tættere på sammenbrud - og jo også af og til HAR deciderede strejker/lockouter.
Det er rigtigt. Den danske model er strejker og konflikter. Det danske arbejdsmarked er meget konfliktramt og der mange strejker. De danske fagforeninger er aggressive set i europæisk sammenhæng.

Tak til Gaarde mfl. for at have bragt dét politiske system og de metoder ind i sport i 2004!

Så vent fem år og det hele begynder igen med LO brummende i bagrunden! Er det ikke nok så vent til LO skal have deres betaling i at fodboldspillerne skal sympatistrejke.

Det er lort at ens favorit sport og hold skal politiseres.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. aug 2014, 10:22

BoT skrev:
Men Aston Villa - blev disse illusioner reelt set ikke ødelagt allerede i slut 70'erne, da den professionelle fodbold blev indført i Danmark? Der er vel ingen, der kan være i tvivl om, at det at spille fodbold for alle topspillere i dag er en profession - et levebrød. Et arbejde, som arbejdstagerne tilfældigvis - og heldigvis - så også synes, er rigtig sjovt?
Fodboldklubber har vel ikke været rare og idealistiske klubber i flere år, men benhårde forretninger med børsnotering, millionomsætning og ofte tvivlsomme rekrutteringsmetoder udelukkende med fokus på at vinde og tjene penge?

Jeg kan ikke forstå, man så har en naiv forestilling om, at spillerne jo bare skal være taknemmelige for at få lov at have deres hobby som arbejde, og i øvrigt holde kæft og indrette sig under klubbernes krav om sejre og indtjening.
Det er et arbejde, men vi er nogle der betragter det som andet end bare et arbejde for spillerne. Og den illusion har lidt en knaek de sidste dage. Jeg ville ikke hylde spillerne det mindste hvis jeg var 100% sikker paa det blot var et arbejde for dem. Jeg tror bestemt heller ikke at alle spillerne er af den holdning naar det kommer til stykket. Det samme med fodboldklubberne. Jeg ville ikke holde med Pepsi United bl.a. fordi det ville vaere tydeligt her at der ikke var nogen rest tilbage af fodboldens sjael. Og jeg forstaar ikke at du med saadan et kynisk syn paa sporten overhovedet gider foelge med.

Hvis du vitterligt bare mener fodbold handler om penge, baade paa arbejdsgiver- og arbejdstager siden, hvorfor foelger du saa en klub som AaB? Der er masser af andre klubber derude der spiller bedre fodbold.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 15. aug 2014, 10:25

BoT skrev: Fodboldklubber ... udelukkende med fokus på ... tjene penge?
DEt er for morsomt når ingen danske klubber kan have overskud set over endda en kort årrække og sjvj er Tyslakdnd en eneste liga i verden hvor klubberne samlet ikke kører med underskud.
BoT skrev: Jeg kan ikke forstå, man så har en naiv forestilling om, at spillerne jo bare skal være taknemmelige for at få lov at have deres hobby som arbejde, og i øvrigt holde kæft og indrette sig under klubbernes krav om sejre og indtjening.
Det står jo slet ikke mål med den virklige verden! Det er verden vendt på hovedet. Ingen klubber tjener penge, de er allesammen forgældede i jagten på placeringer! De eneste der tjener penge på fodbolden er udøverne og tv selskaberne. Klubberne gør sgu ikke, de jagter alle placeringer, koste hvad det vil.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2014, 10:31

BoT skrev:

Nu har jeg ofte observeret i debatten at det er svært at trænge ind til dig - og du bliver ved med at tvære rundt i tingene indtil du kan få det sidste ord.
Derfor gider jeg ikke rigtig gå ned af den vej.

Men det drejer sig om begrebet illusion.
Det er ikke nødvendigvis noget skidt. Nogle af os bruger denne illusion som et kærkomment afbræk i hverdagen.
Så kan du kalde mig naiv osv. Jeg er sku ligeglad.
Jeg svævede i illusionen over disse drenge som repræsenterede min klub og mit hjerte. De var übermench - fordi jeg gjorde det sådant.
"Drømmenes Teater" kalder de det vist nok i Manchester. Det er nok det mest rammende jeg kan komme på.

Nu? Tja, med al den fagforeningssnak - så kan vi vel ligeså godt gå ud og se skraldemænd tømme spande på tid eller sådan noget.

Jeg finder det umådelig trist - og håber du kan respektere dette, selvom du er af en anden holdning.

Det er sådan lidt som at ligge der i sengen efter man er blevet serviceret af 3 gude-smukke blondiner på ca 21 år - og man ligger der og ser dem klæde sig på.

Man ved at der vil bliver gode oplevelser i årene som kommer. Men man ved også at det aldrig bliver så godt som det her igen.

Naiv - ja, jeg er sku, når det kommer til AaB og spillerne på drømmens teater, eller hvad du vil kalde det.
Jeg havde ikke brug for dette "reality-check".
Jeg kendte da udmærket realiteterne. Men hvorfor tæske rundt i dem når man nu nyder virkelighedsflugten den ene gang om ugen.

Jeg ved da også godt at Bilbo Baggins er en fiktiv figur. Men på trods af dette elsker jeg alle Tolkiens værker.

Jeg vidste nok også godt at julemanden ikke fantes et stykke tid før jeg helt erkente det. Jeg trak den nok lige ud et års tid eller sådan og levede i illusionen vel vidende det var noget fis.

Sådan er jeg.

Ignorance is bliss (nogle gange).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 15. aug 2014, 10:36

Fodbold er ganske rigtigt et slags afbræk fra den virkelige verden for alle os der følger med og der er bestemt noget illusiorisk over det. Men derfor kan man godt samtidig acceptere at det for spillerne og klubberne faktisk ER den virkelige verden og at de også bare er mennesker der skal kæmpe for deres interesser.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 10:38

Provst i Brovst skrev: Det er rigtigt. Den danske model er strejker og konflikter. Det danske arbejdsmarked er meget konfliktramt og der mange strejker. De danske fagforeninger er aggressive set i europæisk sammenhæng.

Tak til Gaarde mfl. for at have bragt dét politiske system og de metoder ind i sport i 2004!

Så vent fem år og det hele begynder igen med LO brummende i bagrunden! Er det ikke nok så vent til LO skal have deres betaling i at fodboldspillerne skal sympatistrejke.

Det er lort at ens favorit sport og hold skal politiseres.
For det første, er den danske model noget, som adskillige andre lande skeler misundelige til, og en model, som både arbejdsgivere og arbejdstagere er meget tilfredse med.
At du personligt hellere ville ansættes om stadionbygger i Qatar eller tekstilarbejder i Bangladesh, må være din egen sag.

Brugeravatar
Durianz
Drenge
Drenge

Indlæg af Durianz » 15. aug 2014, 10:42

BoT skrev:
Durianz skrev: Der kan vist ikke herske nogen tvivl om at DF er nogle gigantiske amatoerer, men forstaar ikke holdningen med at bebrejde DF for at ville aendre en utidssvarende OK. Hvad skulle de ellers goere?

Faktum er, at DF pludselig opsiger den gældende overenskomst og indgiver konfliktvarsel. Det er altså 100% deres initiativ.
Det utidssvarende i den gamle overenskomst handlede først og fremmest om nogle helt forældede pensionstakster samt forsikringsbeløb. Og det var jo klart til DFs fordel.
Selvfoelgelig er det det og det er jo hele pointen. De ville gerne aendre OK. I det mindste friholdte de Europaeiske kampe, noget som SF ikke gjorde da det var deres trumfkort. At de saa endte med at tabe det pga manglende foeling med egne medlemmer er jo deres egen skyld. For min skyld kunne DF have droppet Superliga et helt aar for at trumfe deres punkter igennem saa laenge der kunne spilles Europaeisk. Hvis spillerne ikke er tilfredse med deres kontrakter saa lad vaer med at skrive under. Svaerere er det heller ikke.

Fagforening i professionel sport er simpelthen for amatoeragtigt og illustrerer nok meget godt hvorfor danske spillere har saa svaert ved at slaa igennem i udlandet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 15. aug 2014, 10:48

astonvilla skrev: Nu har jeg ofte observeret i debatten at det er svært at trænge ind til dig - og du bliver ved med at tvære rundt i tingene indtil du kan få det sidste ord.
Derfor gider jeg ikke rigtig gå ned af den vej.
Nå for søren da. Så blev jeg da lige afsløret der. Men ja, jeg indrømmer, at man ikke kan trænge ind til mig, når ens argumenter lyder cirka således:
1. Spillerne er nogle forkælede kommunister
2. Spillerne ødelægger AaB og dansk fodbold
3. Spillerne er nogle grådige røvhuller, der kun er ude på at fylde egne lommer.

Og sådan cirka har en stor del af argumentation lydt igen og igen, konstant under dække af de store blødende AaB-hjerter.
astonvilla skrev: Men det drejer sig om begrebet illusion.
Det er ikke nødvendigvis noget skidt. Nogle af os bruger denne illusion som et kærkomment afbræk i hverdagen.
Så kan du kalde mig naiv osv. Jeg er sku ligeglad.
Jeg svævede i illusionen over disse drenge som repræsenterede min klub og mit hjerte. De var übermench - fordi jeg gjorde det sådant.
"Drømmenes Teater" kalder de det vist nok i Manchester. Det er nok det mest rammende jeg kan komme på.

Nu? Tja, med al den fagforeningssnak - så kan vi vel ligeså godt gå ud og se skraldemænd tømme spande på tid eller sådan noget.

Jeg finder det umådelig trist - og håber du kan respektere dette, selvom du er af en anden holdning.

Det er sådan lidt som at ligge der i sengen efter man er blevet serviceret af 3 gude-smukke blondiner på ca 21 år - og man ligger der og ser dem klæde sig på.

Man ved at der vil bliver gode oplevelser i årene som kommer. Men man ved også at det aldrig bliver så godt som det her igen.

Naiv - ja, jeg er sku, når det kommer til AaB og spillerne på drømmens teater, eller hvad du vil kalde det.
Jeg havde ikke brug for dette "reality-check".
Jeg kendte da udmærket realiteterne. Men hvorfor tæske rundt i dem når man nu nyder virkelighedsflugten den ene gang om ugen.

Jeg ved da også godt at Bilbo Baggins er en fiktiv figur. Men på trods af dette elsker jeg alle Tolkiens værker.

Jeg vidste nok også godt at julemanden ikke fantes et stykke tid før jeg helt erkente det. Jeg trak den nok lige ud et års tid eller sådan og levede i illusionen vel vidende det var noget fis.

Sådan er jeg.

Ignorance is bliss (nogle gange).
Der er åbenbart den forskel på os, at jeg aldrig har dyrket AaB eller AaB-spillerne med religiøs fanatisme. Denne her "AaB er min religion, Aalborg stadion mit tempel, og AaB-spillerne mine guder" (ikke at det nødvendigvis er sådan DU har det, men i princippet) forekommer mig fuldstændig vanvittig.
Mit humør påvirkes i usædvanlig grad af resultaterne hver weekend, og min kæreste har svært ved at forstå, hvordan jeg kan udvise så store følelser til et fodboldhold. Men jeg forholde rmig kritisk til både klub og spillere og går bestemt ikke rundt med en eller anden utopisk forestilling om, at et prosfessionelt superligahold udelukkende spiller fodbold for tilskuernes blå øjnes skyld.

Og at spillerne er organiseret i en fagforening har jeg godt nok svært ved at se problemet i. Men jeg kan jo se, at rigtig mange debattører herinde hellere ville leve i et land som Kina, Qatar eller Bangladesh, hvor arbejdsgivere ikke begrænses i deres "virksomhedsoptimering" af irriterende medarbejdere, der står sammen for at ødelægge deres forretning.

Besvar