Superliga og 1.division 2025/2026
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Superliga og 1.division 2025/2026
Her er der mulighed for at drøfte andre klubber og deres ageren den kommende sæson.
Eksempelvis spændende at se hvad der sker omkring Brøndbys setup. Sidste sæson hentede vi van Damme., denne sæson har de mistet John Møller til os og nu Turbo Bent til Fcm. Det virker til at de skal lave et nyt setup. Christian Larsen som de mistede sidste var også en nøglemedarbejder vedr. Ungdomsarbejde.
Eksempelvis spændende at se hvad der sker omkring Brøndbys setup. Sidste sæson hentede vi van Damme., denne sæson har de mistet John Møller til os og nu Turbo Bent til Fcm. Det virker til at de skal lave et nyt setup. Christian Larsen som de mistede sidste var også en nøglemedarbejder vedr. Ungdomsarbejde.
- FlæskeFrank
Re: Superliga og 1.division 2025/2026
Turbo Bent til FCM må kunne ryste knæene på de gamle FCM fans som var Brøndby fans før 1999 
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
Dongdongwh0
- 2. div

Efter fem kampe ligger vi 1 point over nedrykningsstregen. Hobro vandt idag og både Middelfart og Køge fik point.
Nu skal vi til Esbjerg og selvom de var et niveau under Kolding i sidste kamp, så er det svært at se hvordan vi kan tage point med derfra.
Nu skal vi til Esbjerg og selvom de var et niveau under Kolding i sidste kamp, så er det svært at se hvordan vi kan tage point med derfra.
Der skulle jo efter sigende komme en god løsning - i morgen...Dongdongwh0 skrev: ↑16. aug 2025, 16:57Efter fem kampe ligger vi 1 point over nedrykningsstregen. Hobro vandt idag og både Middelfart og Køge fik point.
Er godt nok imponeret over hvad Vejle har formået på det seneste. Lå håbløst til nedrykning for et år siden med en kaosledelse der havde alle mulige agendaer der ikke drejede sig om klubbens ve og vel (det kender vi vist lidt til). I dag spiller de lige op i mod FCM på et tætpakket stadion i Nørreskoven, og ligner blot endnu en klub i rækken af Silkeborg, Viborg, Randers, osv. der har overhalet os både på og udenfor banen.
Jeg er dybt misundelig over hvordan de har flyttet sig og bare har gjort alt det som man i AaB BURDE have gjort sidste sommer på transfermarkedet.
Jeg er dybt misundelig over hvordan de har flyttet sig og bare har gjort alt det som man i AaB BURDE have gjort sidste sommer på transfermarkedet.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Var der ikke nogle der var missundelige på OB? Og så var der Vejle, og de sidste par år var der Viborg...etc etc....vi har den 4. Største by i dk, vi har en lang historie, 4 mesterskaber og vi skal NOK få dette på ret køl igen....det tager tid, 8-10 års dårligdom tager 8-10 år at kommer tilbage. Men vi skal nok komme, det et uundgåeligt....
Det er IKKE uundgåeligt - men det er dog muligt!raekkeettre skrev: ↑18. aug 2025, 20:52Var der ikke nogle der var missundelige på OB? Og så var der Vejle, og de sidste par år var der Viborg...etc etc....vi har den 4. Største by i dk, vi har en lang historie, 4 mesterskaber og vi skal NOK få dette på ret køl igen....det tager tid, 8-10 års dårligdom tager 8-10 år at kommer tilbage. Men vi skal nok komme, det et uundgåeligt....
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Vejle har jo gjort det modsatte af det alle andre prøver i transfervinduet. De har hentet enten ældre spillere eller spillere med en stor skadesfrekvens. Derudover tilknytter de så en række lejespillere. Om et år står Vejle igen i samme situation, men så kan man selvfølgelig leje nogle nye. Men nogen misundelsesværdig transferstrategi er det nu ikke. Alt er så selvfølgelig bedre end ingen strategi.emenike skrev: ↑17. aug 2025, 14:50Er godt nok imponeret over hvad Vejle har formået på det seneste. Lå håbløst til nedrykning for et år siden med en kaosledelse der havde alle mulige agendaer der ikke drejede sig om klubbens ve og vel (det kender vi vist lidt til). I dag spiller de lige op i mod FCM på et tætpakket stadion i Nørreskoven, og ligner blot endnu en klub i rækken af Silkeborg, Viborg, Randers, osv. der har overhalet os både på og udenfor banen.
Det skal dog tilføjes, at de også har en del spillere fra deres eget akademi i deres trup.
De har (modsat af hvad vi gjorde) adresseret de tydelige mangler de har haft i spillertruppen, hovedparten med proven kvalitet på Superliganiveau, og ikke lykkeriddere eller akademi rejects fra rundt omkring i Europa.SteenA skrev: ↑19. aug 2025, 17:23Vejle har jo gjort det modsatte af det alle andre prøver i transfervinduet. De har hentet enten ældre spillere eller spillere med en stor skadesfrekvens. Derudover tilknytter de så en række lejespillere. Om et år står Vejle igen i samme situation, men så kan man selvfølgelig leje nogle nye. Men nogen misundelsesværdig transferstrategi er det nu ikke. Alt er så selvfølgelig bedre end ingen strategi.emenike skrev: ↑17. aug 2025, 14:50Er godt nok imponeret over hvad Vejle har formået på det seneste. Lå håbløst til nedrykning for et år siden med en kaosledelse der havde alle mulige agendaer der ikke drejede sig om klubbens ve og vel (det kender vi vist lidt til). I dag spiller de lige op i mod FCM på et tætpakket stadion i Nørreskoven, og ligner blot endnu en klub i rækken af Silkeborg, Viborg, Randers, osv. der har overhalet os både på og udenfor banen.
Det skal dog tilføjes, at de også har en del spillere fra deres eget akademi i deres trup.
Nogle er ældre, nogle har en skadeshistorik, nogle er lejet, ja sådan er vilkårene når man ligger i det lag. Om ikke andet ligner det et hold som i høj grad er konkurrencedygtigt i ligaen.
Når man ser på hvad vi formåede samme tid sidste år så er jeg misundelig. Ikke specifikt over transferstrategien, men hvor Vejle som klub står nu kontra for et år siden, sammenlignet med AaB.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Der kører lige nu en artikel om Horsens sælger spillere eller ophæver med dem. Tipsbladet antyder det sidste, mon ikke Horsens havnet i oprykning men med meget stort transferunderskud?!
- FlæskeFrank
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu kan man tolke det på mange måder, men Vejle ligger sidst igen trods alle de transfers. Godt nok med point denne gang!SteenA skrev: ↑19. aug 2025, 17:23Vejle har jo gjort det modsatte af det alle andre prøver i transfervinduet. De har hentet enten ældre spillere eller spillere med en stor skadesfrekvens. Derudover tilknytter de så en række lejespillere. Om et år står Vejle igen i samme situation, men så kan man selvfølgelig leje nogle nye. Men nogen misundelsesværdig transferstrategi er det nu ikke. Alt er så selvfølgelig bedre end ingen strategi.emenike skrev: ↑17. aug 2025, 14:50Er godt nok imponeret over hvad Vejle har formået på det seneste. Lå håbløst til nedrykning for et år siden med en kaosledelse der havde alle mulige agendaer der ikke drejede sig om klubbens ve og vel (det kender vi vist lidt til). I dag spiller de lige op i mod FCM på et tætpakket stadion i Nørreskoven, og ligner blot endnu en klub i rækken af Silkeborg, Viborg, Randers, osv. der har overhalet os både på og udenfor banen.
Så kan man sige, at de er ikke sammenspillet endnu, men øjebliksbilledet indikerer ikke, at de har ramt den lige i røven.
- FlæskeFrank
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Vejle har i de første 6 runder spillet mod fck, fcm, bif og agf, så lad os nu se.FlæskeFrank skrev: ↑26. aug 2025, 00:17Nu kan man tolke det på mange måder, men Vejle ligger sidst igen trods alle de transfers. Godt nok med point denne gang!SteenA skrev: ↑19. aug 2025, 17:23Vejle har jo gjort det modsatte af det alle andre prøver i transfervinduet. De har hentet enten ældre spillere eller spillere med en stor skadesfrekvens. Derudover tilknytter de så en række lejespillere. Om et år står Vejle igen i samme situation, men så kan man selvfølgelig leje nogle nye. Men nogen misundelsesværdig transferstrategi er det nu ikke. Alt er så selvfølgelig bedre end ingen strategi.emenike skrev: ↑17. aug 2025, 14:50Er godt nok imponeret over hvad Vejle har formået på det seneste. Lå håbløst til nedrykning for et år siden med en kaosledelse der havde alle mulige agendaer der ikke drejede sig om klubbens ve og vel (det kender vi vist lidt til). I dag spiller de lige op i mod FCM på et tætpakket stadion i Nørreskoven, og ligner blot endnu en klub i rækken af Silkeborg, Viborg, Randers, osv. der har overhalet os både på og udenfor banen.
Så kan man sige, at de er ikke sammenspillet endnu, men øjebliksbilledet indikerer ikke, at de har ramt den lige i røven.
Nu kom fcn lidt igang igår, så der er ikke nogen, i min optik, som ligner en oplagt nedrykker pt. ob måske, hvis de ikke får sat en prop i defensiven.
Det er i hvert fald lidt spændende at også Viborg og Silkeborg kæmper med (sidstnævnte muligvis pga Europa), når nu det er de klubber vi har skelet misundeligt til de seneste par år i forhold til transfers og økonomi.Spanky skrev: ↑26. aug 2025, 08:12Vejle har i de første 6 runder spillet mod fck, fcm, bif og agf, så lad os nu se.FlæskeFrank skrev: ↑26. aug 2025, 00:17Nu kan man tolke det på mange måder, men Vejle ligger sidst igen trods alle de transfers. Godt nok med point denne gang!SteenA skrev: ↑19. aug 2025, 17:23Vejle har jo gjort det modsatte af det alle andre prøver i transfervinduet. De har hentet enten ældre spillere eller spillere med en stor skadesfrekvens. Derudover tilknytter de så en række lejespillere. Om et år står Vejle igen i samme situation, men så kan man selvfølgelig leje nogle nye. Men nogen misundelsesværdig transferstrategi er det nu ikke. Alt er så selvfølgelig bedre end ingen strategi.emenike skrev: ↑17. aug 2025, 14:50Er godt nok imponeret over hvad Vejle har formået på det seneste. Lå håbløst til nedrykning for et år siden med en kaosledelse der havde alle mulige agendaer der ikke drejede sig om klubbens ve og vel (det kender vi vist lidt til). I dag spiller de lige op i mod FCM på et tætpakket stadion i Nørreskoven, og ligner blot endnu en klub i rækken af Silkeborg, Viborg, Randers, osv. der har overhalet os både på og udenfor banen.
Nu kom fcn lidt igang igår, så der er ikke nogen, i min optik, som ligner en oplagt nedrykker pt. ob måske, hvis de ikke får sat en prop i defensiven.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Jeg synes, det er interessant og tankevækkende, at Vejle, hvis transfervindue vi allesammen er faldet i svime over, pt. ligger sidst i superligaen med blot 4 point i 6 kampe. For mig at se viser det, at Superligaen er blevet en langt mere lige og konkurrencedygtig liga i midten og bunden. Der er jo reelt ikke nogle klare bundhold i år. Så oprykkerne i år kommer virkelig til at skulle forbedre sig, hvis de skal overleve næste år.
Jeg håber virkelig, at man i løbet af de kommende år bliver modige nok til at tage chancen med 16 hold. Færre kampe og lidt mere sikkerhed for midterholdene.BoT skrev: ↑26. aug 2025, 10:42Jeg synes, det er interessant og tankevækkende, at Vejle, hvis transfervindue vi allesammen er faldet i svime over, pt. ligger sidst i superligaen med blot 4 point i 6 kampe. For mig at se viser det, at Superligaen er blevet en langt mere lige og konkurrencedygtig liga i midten og bunden. Der er jo reelt ikke nogle klare bundhold i år. Så oprykkerne i år kommer virkelig til at skulle forbedre sig, hvis de skal overleve næste år.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at alle saglige argumenter for at bibeholde 12 hold i ligaen er væk. Det kommer udelukkende 3-4 hold til gode - dem, der i forvejen er rigest.Kunji skrev: ↑26. aug 2025, 10:53Jeg håber virkelig, at man i løbet af de kommende år bliver modige nok til at tage chancen med 16 hold. Færre kampe og lidt mere sikkerhed for midterholdene.BoT skrev: ↑26. aug 2025, 10:42Jeg synes, det er interessant og tankevækkende, at Vejle, hvis transfervindue vi allesammen er faldet i svime over, pt. ligger sidst i superligaen med blot 4 point i 6 kampe. For mig at se viser det, at Superligaen er blevet en langt mere lige og konkurrencedygtig liga i midten og bunden. Der er jo reelt ikke nogle klare bundhold i år. Så oprykkerne i år kommer virkelig til at skulle forbedre sig, hvis de skal overleve næste år.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
ja var også derfor det var sådan et kæmpe selvmål da AaB kæmpeed sådan for at få det indført, det visede at AaB ikke rigtig fattede hvordan de selv havde fået succes igennem årene.. med at være et godt midterhold der kunne opbygge uden stress og så peake ind imellem.. vi får nok aldrig 16 hold igen, de 4 store klubber tjener for godt som det er nu på det.BoT skrev: ↑26. aug 2025, 11:16Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at alle saglige argumenter for at bibeholde 12 hold i ligaen er væk. Det kommer udelukkende 3-4 hold til gode - dem, der i forvejen er rigest.Kunji skrev: ↑26. aug 2025, 10:53Jeg håber virkelig, at man i løbet af de kommende år bliver modige nok til at tage chancen med 16 hold. Færre kampe og lidt mere sikkerhed for midterholdene.BoT skrev: ↑26. aug 2025, 10:42Jeg synes, det er interessant og tankevækkende, at Vejle, hvis transfervindue vi allesammen er faldet i svime over, pt. ligger sidst i superligaen med blot 4 point i 6 kampe. For mig at se viser det, at Superligaen er blevet en langt mere lige og konkurrencedygtig liga i midten og bunden. Der er jo reelt ikke nogle klare bundhold i år. Så oprykkerne i år kommer virkelig til at skulle forbedre sig, hvis de skal overleve næste år.
men det vil klæ ligaen med 16 hold...
Nu består Divisionsforeningen heldigvis af mange andre hold, end de 4 største. Måske man kunne gøre en større del af tv-pengene præstationsbetinget, så de store vil være med.DenSataniskeHest skrev: ↑26. aug 2025, 11:53ja var også derfor det var sådan et kæmpe selvmål da AaB kæmpeed sådan for at få det indført, det visede at AaB ikke rigtig fattede hvordan de selv havde fået succes igennem årene.. med at være et godt midterhold der kunne opbygge uden stress og så peake ind imellem.. vi får nok aldrig 16 hold igen, de 4 store klubber tjener for godt som det er nu på det.BoT skrev: ↑26. aug 2025, 11:16Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at alle saglige argumenter for at bibeholde 12 hold i ligaen er væk. Det kommer udelukkende 3-4 hold til gode - dem, der i forvejen er rigest.Kunji skrev: ↑26. aug 2025, 10:53Jeg håber virkelig, at man i løbet af de kommende år bliver modige nok til at tage chancen med 16 hold. Færre kampe og lidt mere sikkerhed for midterholdene.BoT skrev: ↑26. aug 2025, 10:42Jeg synes, det er interessant og tankevækkende, at Vejle, hvis transfervindue vi allesammen er faldet i svime over, pt. ligger sidst i superligaen med blot 4 point i 6 kampe. For mig at se viser det, at Superligaen er blevet en langt mere lige og konkurrencedygtig liga i midten og bunden. Der er jo reelt ikke nogle klare bundhold i år. Så oprykkerne i år kommer virkelig til at skulle forbedre sig, hvis de skal overleve næste år.
men det vil klæ ligaen med 16 hold...
Det er jeg helt enig i. Det er dog også en nem position at indtage med AaBs nuværende tilstand in mente, men der er simpelthen bare kommet flere klubber til, der kan konkurrere på SL niveau.BoT skrev: ↑26. aug 2025, 11:16Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at alle saglige argumenter for at bibeholde 12 hold i ligaen er væk. Det kommer udelukkende 3-4 hold til gode - dem, der i forvejen er rigest.Kunji skrev: ↑26. aug 2025, 10:53Jeg håber virkelig, at man i løbet af de kommende år bliver modige nok til at tage chancen med 16 hold. Færre kampe og lidt mere sikkerhed for midterholdene.BoT skrev: ↑26. aug 2025, 10:42Jeg synes, det er interessant og tankevækkende, at Vejle, hvis transfervindue vi allesammen er faldet i svime over, pt. ligger sidst i superligaen med blot 4 point i 6 kampe. For mig at se viser det, at Superligaen er blevet en langt mere lige og konkurrencedygtig liga i midten og bunden. Der er jo reelt ikke nogle klare bundhold i år. Så oprykkerne i år kommer virkelig til at skulle forbedre sig, hvis de skal overleve næste år.
Ift. Vejle så skal deres kampprogram tages med i betragtningen.
Randers (hjemme) - 1 point
FCK (ude) - 0 point
OB (hjemme) - 3 point
Brøndby (ude) - 0 point
FCM (hjemme) - 0 point
AGF (ude) - 0 point
Ikke ligefrem det nemmeste startprogram de har haft, og i den ene hvor de var favorit tog de sejren. Deres målscore er kun -2. Selvom de ligger sidst så synes jeg de er åbnet sæsonen på OK lovende vis.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Når man er i tvivl om, vi har en fed trøje så kan man lige tage et kig på Brøndbys nye trøje, så bliver man lidt mindre i tvivl.
https://www.reddit.com/r/Superligaen/co ... C3%B8tten/
https://www.reddit.com/r/Superligaen/co ... C3%B8tten/