Julefrokost og efterårssæsonafslutning på Utopia

Her kan du følge med i ASC Københavns aktiviteter, rise og rose ASC København samt dele sjove eller gode historier fra Amager Pub eller stadion.
Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Re: Julefrokost og efterårssæsonafslutning på Utopia

Indlæg af MichaelLarsen » 11. nov 2009, 16:51

SirRubberduck skrev:Så vidt vides skulle AaB delen af quiz præmierne så småt være på plads.

Ang. billedet: Senior sender vel en invitation til den slagfærdige unge dame...
Det lyder rigtig godt mr. duck :thumbsup:

Hvem siger, at det er en dame :) Der er kommet et par gode bud, der hælder til, at med den flotte, baberede og muskuløse lægmuskel, så kunne den slagfærdige dame være identisk med en allerede inviteret gæst, der endda har indbetalt for julefrokosten. I daglig tale her kalder personen sig vist BoT :o
Non scholae, sed vitae discimus

Elegia

Indlæg af Elegia » 11. nov 2009, 17:28

MichaelLarsen skrev:
SirRubberduck skrev:Så vidt vides skulle AaB delen af quiz præmierne så småt være på plads.

Hvem siger, at det er en dame :) Der er kommet et par gode bud, der hælder til, at med den flotte, baberede og muskuløse lægmuskel, så kunne den slagfærdige dame være identisk med en allerede inviteret gæst, der endda har indbetalt for julefrokosten. I daglig tale her kalder personen sig vist BoT :o
BoT har da ikke så store fødder, har han??

Brugeravatar
SirRubberduck
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Den evigt elegante Torben Boye
Geografisk sted: 4,5 km fra stadion

Indlæg af SirRubberduck » 12. nov 2009, 09:09

MichaelLarsen skrev:

Tjah... Enhver kan jo tage fejl og mit syn er ikke hvad det har været! Hmm... Sidste års julefrokost = fancy dress party ??? God ide hvis det var tilfældet!

Og bare rolig... Du skal nok se nogen penge fra mig snarest... De blev ikke brugt på Halloween allesammen...
"All of Leeds is backing the manager 100%... but I can't answer for the rest of the team"
Brian Greenhoff

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. nov 2009, 14:21

Endnu engang tak for ordene. Som medieluder elsker jeg al slags omtale. Og jo, jeg har meget store fødder. Og dillere.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 12. nov 2009, 14:39

BoT skrev:Endnu engang tak for ordene. Som medieluder elsker jeg al slags omtale. Og jo, jeg har meget store fødder. Og dillere.
???

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. nov 2009, 15:58

Rigtige mænd har mere end en diller.

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 12. nov 2009, 17:58

BoT skrev:Rigtige mænd har mere end en diller.
Endnu et godt argument for at tilmelde sig julefrokosten :thumbsup: Det tegner til, at der igen i år vil dukke nogle seværdige indlæg op, når småbørns fædrene slipper tøjlerne under indtagelse af Livets vand :cheers:

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 15. nov 2009, 13:27

Succesen er overvældende og det er strømmet ind med tilmeldinger til årets julefrokost på Utopia. Vi er nu 27 deltagere og begynder at nå max. antal deltagere for siddende/spisende gæster på Utopia - der resterer nu KUN 8 pladser, så få dig tilmeldt, hvis du vil være sikker på en plads. Husk indbetaling på kontoen, inden den 5. december eller (KUN EFTER AFTALE) kontant senest samme dag :thumbsup:

Følgende er tilmeldt:

Thomas Ramsgaard
Ron (Utopia)
Hans Gregers Petersen
David Listel
Morten Brix
Mikkel Mørch
Hans Baggesgaard
Claus Djernæs Nielsen
Birgitte Jørgensen
Martin Ottesen
Bo Therkildsen
Andreas Junior Larsen
Mads Søborg Jensen
Tore Lindvang
Michael Senior Larsen
Martin
Lars Bertelsen
Christian Dahl
Thomas Bertelsen
Niels Christian Mohr
Thomas Rosendal
Jesper Bertelsen
Esben Budtz Jørgensen
Niels Bertelsen
Flemming Hauge
Lucimar
Sandra Baggesgaard

:cheers:

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 24. nov 2009, 16:53

Der er kommet tilsagn fra et par stykker mere til julefrokosten, en enkel er hoppet fra og nogle går stadig i overvejelsesfasen. Vi er nu 29 deltagere, så der resterer kun 6 pladser. Husk indbetaling på kontoen, inden den 5. december eller (KUN EFTER AFTALE) kontant senest samme dag!

Følgende er tilmeldt:

Thomas Ramsgaard
Ron (Utopia) + 1
Hans Gregers Petersen
David Listel
Morten Brix
Martin Skriver
Hans Baggesgaard
Claus Djernæs Nielsen
Birgitte Jørgensen
Martin Ottesen
Bo Therkildsen
Andreas Junior Larsen
Mads Søborg Jensen
Tore Lindvang
Michael Senior Larsen
Martin
Lars Bertelsen
Christian Dahl
Thomas Bertelsen
Niels Christian Mohr
Thomas Rosendal
Jesper Bertelsen
Esben Budtz Jørgensen
Niels Bertelsen
Flemming Hauge
Lucimar
Sandra Baggesgaard
Peter Larsen

I forbindelse med AaB-quizzen, som Morten har lagt et stort arbejde i, så har vi via ASC København sendt en forespørgsel til ASC, om hjælp til et par gevinster fra AaB, men den har de afvist med begrundelsen, at ASC af princip ikke sponserer præmier til arrangementer, som ASC ikke selv arrangerer :thumbsdown:

Nu er arrangørerne godt nok kun menige medlemmer af ASC og deltagerne, for en stor dels vedkommende også ASC-medlemmer og resten måske kommende medlemmer med lidt positiv reklame til arrangementet, så den princip-beslutning lyder sg. lidt tynd i min verden, men vi skal nok finde nogle fornuftige præmier alligevel :cheers:

Brugeravatar
SirRubberduck
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SirRubberduck » 24. nov 2009, 20:09

"Tyndt" er ikke ordet! :@ Hvis vi går JF-deltagerne på klingen, kan 9 af 10 sikkert fremvise et gyldigt medlemskort på dagen.

Som jeg har forstået tingene, så er det arrangement i ASC-KBH regi. (Men hey... Det er jo menneskeligt at fejle...)

Desværre må jeg jo nok tilstå at den udtalte skræk for udgifter til PR og medlemshvervning er noget der er kommet til efter min tid i bestyrelsen.

Behøver jeg at sige, at FAR ER SKUFFET! Faktisk så meget at jeg overvejer om medlemskabet skal fornyes om 2 måneder... Vi får se til den tid!
"All of Leeds is backing the manager 100%... but I can't answer for the rest of the team"
Brian Greenhoff

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 24. nov 2009, 21:16

SirRubberduck skrev:"Tyndt" er ikke ordet. Hvis vi går JF-deltagerne på klingen, kan 9 af 10 sikkert fremvise et gyldigt medlemskort på dagen.

Som jeg har forstået tingene, så er det arrangement i ASC-KBH regi. (Men hey... Det er jo menneskeligt at fejle...)

Desværre må jeg jo nok tilstå at den udtalte skræk for udgifter til PR og medlemshvervning er noget der er kommet til efter min tid i bestyrelsen.

Behøver jeg at sige, at FAR ER SKUFFET! Faktisk så meget at jeg overvejer om medlemskabet skal fornyes om 2 måneder... Vi får se til den tid!
Jeg kan kun være enig, men for lige at slå det fast, så er jeg KUN medlem af ASC og ikke med i ASC-København bestyrelse, men har selvfølgelig talt med et par stykker af dem omkring arrangementet, men initiativet kan de ikke tilskrives.

Afslutningen er lavet i "AaB Fans på Utopia´s" regi og er derfor åben for alle AaB fans uden hensyn til medlemsskab eller lign.

At "Far er skuffet" er forståeligt - men jeg forbliver nu medlem, for støtten til AaB vejer nu tungere, end en smålig princip-beslutning :thumbsup:

Jeg troede ikke, at du overhovedet skulle kunne overveje et medlemsskab, for jeg var overbevidst om, at du som medstifter af netop ASC og foreningens første formand var æresmedlem, men det er tilsyneladende ikke tilfældet :S

Brugeravatar
SirRubberduck
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SirRubberduck » 24. nov 2009, 23:51

Errare Humanum Est... (eller sådan noget)

Så gik der lige en gigantisk tælleprås op for mig... :o Det var altså derfor du blev ved med at sige, at vi skulle have bestyrelsen med "ind over"....

Men ok... Så kan jeg da kun opfordre til at vi får sat nogen navne og billeder på den ASC-KBH bestyrelse, som IMO (no offense ment), virker ret usynlig bortset fra Gregers. Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste der er grundigt i tvivl.
Brian Greenhoff

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 08:51

Jeg synes det er lidt underligt, at ASC ikke vil byde ind her, men det er jo deres egen sag.

Med det sagt, så er jeg faktisk glad for, at denne julefrokost ikke bliver sovset ind i ASC. Det er ikke en ASC-begivenhed, men et arrangement for alle, der kommer på Utopia og følger AaB.

Jeg synes det er helt i orden, at der bliver arrangeret ASC-busser, grillet ASC-pølser og andet i ASC-regi. Men hvis der lige pludselig skulle stå ASC henover sådan et arrangement, så må jeg melde hus forbi.

Som SirRubberduck siger, så er ASCKBH jo ikke ret tydelige. Og det er jo godt, for det med Utopia er jo i bund og grund et fællesskab, som inkluderer alle med interesse for AaB. Det overflødiggør ASCKBH og viser måske, at det ikke er skide relevant at have en sådan lokalafdeling, da det løse fællesskab jo i bund og grund fungerer forrygende.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 25. nov 2009, 09:21

Lindvang skrev:Jeg synes det er lidt underligt, at ASC ikke vil byde ind her, men det er jo deres egen sag.

Med det sagt, så er jeg faktisk glad for, at denne julefrokost ikke bliver sovset ind i ASC. Det er ikke en ASC-begivenhed, men et arrangement for alle, der kommer på Utopia og følger AaB.

Jeg synes det er helt i orden, at der bliver arrangeret ASC-busser, grillet ASC-pølser og andet i ASC-regi. Men hvis der lige pludselig skulle stå ASC henover sådan et arrangement, så må jeg melde hus forbi.

Som SirRubberduck siger, så er ASCKBH jo ikke ret tydelige. Og det er jo godt, for det med Utopia er jo i bund og grund et fællesskab, som inkluderer alle med interesse for AaB. Det overflødiggør ASCKBH og viser måske, at det ikke er skide relevant at have en sådan lokalafdeling, da det løse fællesskab jo i bund og grund fungerer forrygende.
Ahhh Lindvang - det er nok lige at give ASC KBH lidt for lidt credit for det der sker - dog enig i, at der sker for lidt.. Men havde der ikke været en lokalafdeling, så havde der eksempelvis ikke været et opvarmningsarrangement på Stafetten inden pokalfinalen!! Det kræver nok lidt mere end blot et løst fællesskab at få sådan et arrangement på benene...

Men jo, alt i alt er det sgu dejligt at se, at der er så mange lidelsesfæller på Utopia. Faktisk imponerende så mange der var der til kampen i mandags...
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 09:39

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:Jeg synes det er lidt underligt, at ASC ikke vil byde ind her, men det er jo deres egen sag.

Ahhh Lindvang - det er nok lige at give ASC KBH lidt for lidt credit for det der sker - dog enig i, at der sker for lidt.. Men havde der ikke været en lokalafdeling, så havde der eksempelvis ikke været et opvarmningsarrangement på Stafetten inden pokalfinalen!! Det kræver nok lidt mere end blot et løst fællesskab at få sådan et arrangement på benene...

Men jo, alt i alt er det sgu dejligt at se, at der er så mange lidelsesfæller på Utopia. Faktisk imponerende så mange der var der til kampen i mandags...
Der sker netop ikke for lidt! Det er sgu da fantastisk, at AaB-kampe kan trække så mange af huse, uden at det behøver at være sovset ind i diverse foreningsmedlemsskaber.
Al ære og respekt for, at folk gerne vil være medlem af ASC, men jeg synes da, at det er fantastisk, at det hele kører, uden at der skal stå ASC på det. Det ved jeg af erfaring også er værtshusejerens holdning.
Jeg mener faktisk, at det er en force, at Senior og jeg kan sætte os og arrangere et eller andet arrangement for alle, selvom han er medlem og jeg ikke. Fordi det er hyggeligt, og ikke fordi man er medlem af en "lukket klub".

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 25. nov 2009, 09:45

Lindvang skrev:

Der sker netop ikke for lidt! Det er sgu da fantastisk, at AaB-kampe kan trække så mange af huse, uden at det behøver at være sovset ind i diverse foreningsmedlemsskaber.
Al ære og respekt for, at folk gerne vil være medlem af ASC, men jeg synes da, at det er fantastisk, at det hele kører, uden at der skal stå ASC på det. Det ved jeg af erfaring også er værtshusejerens holdning.
Jeg mener faktisk, at det er en force, at Senior og jeg kan sætte os og arrangere et eller andet arrangement for alle, selvom han er medlem og jeg ikke. Fordi det er hyggeligt, og ikke fordi man er medlem af en "lukket klub".
Så misforstår du mig, Lindvang. Jeg siger ikke, at der sker for lidt - jeg siger, at der er for lidt initiativ fra ASC KBHs side..
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 09:51

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:

Så misforstår du mig, Lindvang. Jeg siger ikke, at der sker for lidt - jeg siger, at der er for lidt initiativ fra ASC KBHs side..
Men så lad os vende den om: Synes du reelt, at der er brug for mere initiativ fra ASCKBH's side? Og i bekræftende fald, hvorfor?

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 25. nov 2009, 10:05

MrBangDK skrev:

Der har indsneget sig en mindre misforståelse, idet ASC København havde forstået, at ASC princip-beslutningen er truffet pga. arrangørerne, men det er grundet deltagerne, der ikke alle er ASC medlemmer.

Jeg er blot af den mening, at det i min verden ikke ændrer noget overhovedet, idet en meget stor del af de tilmeldte, som jeg opfatter det, netop er ASC-medlemmer og med lidt positiv reklame fra ASC under arrangementet kunne man måske trække nogle af de sidste med i klubben.

Jeg har intet negativt at sige om ASC København og som Bang også nævner, så blev der afviklet et stort flot arrangement under pokalkampen og en bustur er det også blevet til i sæsonen, så de har bestemt deres berettigelse.

Som jeg også tidligere har slået til lyd for, så har medlemsskab af ASC for mig været en stor gevinst, der startede i Tottenham og gav billet til ALLE AaB's hjemmekampe i Champions League, en fin bustur til Farum og flere gange billige eller gratis billetter til kampe i Storkøbenhavn, så jeg kan kun opfordre alle til at blive medlem.

At ASC så ikke kræves, for at arrangere julefrokost, de daglige Tv-kampe, fællesspisning/smørrebrød, fodboldturnering med mere er jo bare fantastisk :thumbsup:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 25. nov 2009, 10:10

Lindvang skrev:
MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:

Men så lad os vende den om: Synes du reelt, at der er brug for mere initiativ fra ASCKBH's side? Og i bekræftende fald, hvorfor?
Ja - fordi:

Flere busture
Flere arrangementer
Mere fokus på hvervning (så der er større chance for at busser kommer afsted!)

Jeg synes det er pisse hyggeligt, at der sker en masse på Utopia. Og jeg er ovenud begejstret for de ting som ASC medlemskabet har givet mig (både i "hovedforeningens" regi og ASC KBH). Jeg kan sagtens se begge dele ske uden at man skal klandre ASC for at "sovse sig ind", eller hvad du nu plejer at sige...
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 10:19

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:
MrBangDK skrev: Så misforstår du mig, Lindvang. Jeg siger ikke, at der sker for lidt - jeg siger, at der er for lidt initiativ fra ASC KBHs side..
Ja - fordi:

Flere busture
Flere arrangementer
Mere fokus på hvervning (så der er større chance for at busser kommer afsted!)

Jeg synes det er pisse hyggeligt, at der sker en masse på Utopia. Og jeg er ovenud begejstret for de ting som ASC medlemskabet har givet mig (både i "hovedforeningens" regi og ASC KBH). Jeg kan sagtens se begge dele ske uden at man skal klandre ASC for at "sovse sig ind", eller hvad du nu plejer at sige...
Flere busture: Kan disse ikke ligeså vel arrangeres uden for ASC-regi? Det er jo ikke fordi busserne er væltet over hinanden i forbindelse med stadionture, og man kan jo godt betale eller finde ud af at køre i bus, selvom man ikke er medlem af klubben.

Flere arrangementer: Er der nogen som helst saglig argumentation for, at arrangementer behøver at være sovset ind i ASC? Som jeg ser det, er de bedste og mest vellykkede arrangementer opstået ved fælles løft fra både ASC-medlemmer og ikke-medlemmer.

Hvervning: Jo, forstår godt, at I gerne vil have flere penge i kassen. Er der andre argumenter for at det skulle være en fordel med flere ASC-medlemmer i København? Den i din parantes har jeg jo skrevet om i punkt et.

Besvar