Citater fra Debatsiden

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Thorshauge

Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 23. aug 2010, 10:57

Retningslinjerne skrev:Copyright
Eftertryk af, eller citater fra, Supporterhjørnet er ikke tilladt uden tilladelse fra AaB Support Club's bestyrelse.
Har eksempelvis Nordjyske Medier en fast aftale med ASC? Eller er det fra artikel til artikel de spørger om lov?

http://nordjyske.dk/sport/forside.aspx? ... 672,2815,3

På forhånd tak

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Køllen I Møllen » 23. aug 2010, 12:35

Yderst interessant!

Jeg bryder mig faktisk ikke om at mit indlæg på debatsiden misbruges af Nordjydske i en artikel der skal få folk til at tro at alle AaBs tilhængere raser mod Lynge. JEG RASER FANDEME IKKE MOD LYNGE! Jeg bakker op om Lynge. At jeg ikke er enig med ham i det han siger i det interview er da noget helt andet. Det er sladderbladsjournalistik på ringeste niveau.

Og hvad fanden rager det avisens læsere hvad 4 debattører skriver på debatsiden??? Har de virkelig ikke nogle uddannede journalister de kan sætte til at skrive rigtige artikler? Man forstår godt at deres avis ikke sælger særlig mange eksemplarer længere....

Hvad siger ASCs bestyrelse? Har de godkendt stiftens "ansøgning" om at citere herfra?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2346
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af AaB1978 » 23. aug 2010, 12:39

Køllen I Møllen skrev:Yderst interessant!

Jeg bryder mig faktisk ikke om at mit indlæg på debatsiden misbruges af Nordjydske i en artikel der skal få folk til at tro at alle AaBs tilhængere raser mod Lynge. JEG RASER FANDEME IKKE MOD LYNGE! Jeg bakker op om Lynge. At jeg ikke er enig med ham i det han siger i det interview er da noget helt andet. Det er sladderbladsjournalistik på ringeste niveau.

Og hvad fanden rager det avisens læsere hvad 4 debattører skriver på debatsiden??? Har de virkelig ikke nogle uddannede journalister de kan sætte til at skrive rigtige artikler? Man forstår godt at deres avis ikke sælger særlig mange eksemplarer længere....

Hvad siger ASCs bestyrelse? Har de godkendt stiftens "ansøgning" om at citere herfra?
Kan så fortælle dig, at artiklen fra Nordjyske har fundet vej videre til Ekstra-Bladets web-forside. Har de tilladelse til det?

http://ekstrabladet.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 23. aug 2010, 12:46

AaB1978 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Yderst interessant!

Jeg bryder mig faktisk ikke om at mit indlæg på debatsiden misbruges af Nordjydske i en artikel der skal få folk til at tro at alle AaBs tilhængere raser mod Lynge. JEG RASER FANDEME IKKE MOD LYNGE! Jeg bakker op om Lynge. At jeg ikke er enig med ham i det han siger i det interview er da noget helt andet. Det er sladderbladsjournalistik på ringeste niveau.

Og hvad fanden rager det avisens læsere hvad 4 debattører skriver på debatsiden??? Har de virkelig ikke nogle uddannede journalister de kan sætte til at skrive rigtige artikler? Man forstår godt at deres avis ikke sælger særlig mange eksemplarer længere....

Hvad siger ASCs bestyrelse? Har de godkendt stiftens "ansøgning" om at citere herfra?
Kan så fortælle dig, at artiklen fra Nordjyske har fundet vej videre til Ekstra-Bladets web-forside. Har de tilladelse til det?

http://ekstrabladet.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Og i så fald må der vel falde lidt af til ASC (debatsiden) som jo står for +50% af indholdet.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4982
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Mr. Larsen » 23. aug 2010, 12:58

Nordjyske er da lidt dobbeltmoralske, de plejer at whine over hvis vi citerer en artikel eller deeplinker til denne, men de har åbenbart ingen skrubler over at citerer folk uden deres tilladelse.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Pastorius » 23. aug 2010, 16:26

Såvel som det var yderst tvivlsomt at Nordjyske faktisk kunne fraskrive sig retten til at vi linkede til dem, er det lige så tvivlsomt at ASC kan fraskrive sig retten til at man citerer indlæg der er offentligt tilgængelige (jeg går udfra man godt kan læse med uden at være registreret). Sidens betingelser retter sig mod registrerede brugere, og overfor dem er eneste mulige sanktion (udover straffelovsovertrædelser) at ekskludere dem som brugere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 23. aug 2010, 17:06

Pastorius skrev:Såvel som det var yderst tvivlsomt at Nordjyske faktisk kunne fraskrive sig retten til at vi linkede til dem, er det lige så tvivlsomt at ASC kan fraskrive sig retten til at man citerer indlæg der er offentligt tilgængelige (jeg går udfra man godt kan læse med uden at være registreret). Sidens betingelser retter sig mod registrerede brugere, og overfor dem er eneste mulige sanktion (udover straffelovsovertrædelser) at ekskludere dem som brugere.
Det giver også god nok mening i mit hoved; alt information der er offentligt tilgængeligt må man gerne "låne/tjene penge på", så længe man angiver hvor man har det fra.

Jeg kunne dog godt tænke mig at der i retningslinjerne helt eksplicit stod at de kun var rettede mod oprettede brugere og ikke passive læsere. (Eller alternativt fjerne alt om copyright).

Som det er nu, så skal jeg som bruger bede ASC om lov til at citere fra debatsiden, mens eksempelvis Nordjyske Medier bare kan skrive løs.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Debatjuntaen » 24. aug 2010, 12:33

Blot til info:

Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. aug 2010, 12:41

Debatjuntaen skrev:Blot til info:

Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.

/Debatjuntaen
Tak for det,

Indtil da må vi jo så bare glæde os over at vi ikke længere bruger vores "borgerlige navne" herinde... Fandeme om jeg ville citeres ved navn i Ekstra Bladet for at være "Rasende på Lynge" over et ligegyldigt interview!
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Elegia » 24. aug 2010, 13:15

Køllen I Møllen skrev:
Debatjuntaen skrev:Blot til info:

Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.

/Debatjuntaen
Tak for det,

Indtil da må vi jo så bare glæde os over at vi ikke længere bruger vores "borgerlige navne" herinde... Fandeme om jeg ville citeres ved navn i Ekstra Bladet for at være "Rasende på Lynge" over et ligegyldigt interview!
Ro på, Kresten Poulsgaard, der er jo ingen, der ved, at det der dig, der er Køllen I Møllen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. aug 2010, 14:21

Elegia skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Debatjuntaen skrev:Blot til info:

Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.

/Debatjuntaen
Tak for det,

Indtil da må vi jo så bare glæde os over at vi ikke længere bruger vores "borgerlige navne" herinde... Fandeme om jeg ville citeres ved navn i Ekstra Bladet for at være "Rasende på Lynge" over et ligegyldigt interview!
Ro på, Kresten Poulsgaard, der er jo ingen, der ved, at det der dig, der er Køllen I Møllen!
Jeg vil bare for alt i verden undgå at Kristian Thulesen Dahl, den tøsedreng, opdager at jeg er helt pjattet med Karl Stegger....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Provst i Brovst » 24. aug 2010, 22:35

Køllen I Møllen skrev:
Elegia skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Debatjuntaen skrev:Blot til info:

Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.

/Debatjuntaen
Tak for det,

Indtil da må vi jo så bare glæde os over at vi ikke længere bruger vores "borgerlige navne" herinde... Fandeme om jeg ville citeres ved navn i Ekstra Bladet for at være "Rasende på Lynge" over et ligegyldigt interview!
Ro på, Kresten Poulsgaard, der er jo ingen, der ved, at det der dig, der er Køllen I Møllen!
Jeg vil bare for alt i verden undgå at Kristian Thulesen Dahl, den tøsedreng, opdager at jeg er helt pjattet med Karl Stegger....
Fåck da, så har jeg din autograf liggende et eller andet sted, kære mester!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 25. aug 2010, 11:17

Debatjuntaen skrev:Blot til info:

Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.

/Debatjuntaen
Godt arbejde Junta :thumbsup: - Glæder mig til at høre deres svar.

Bozak
2. div
2. div
Indlæg: 221
Tilmeldt: 13. jul 2009, 14:52

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Bozak » 2. sep 2010, 13:22

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 401985.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Så er der citeret igen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. sep 2010, 14:41

Det er fandeme råddent at de skal citere sådan herindefra. De plukker jo bare tilfældige indlæg ud!
Janteloven eksisterer IKKE!

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 2. sep 2010, 14:45

Køllen I Møllen skrev:Det er fandeme råddent at de skal citere sådan herindefra. De plukker jo bare tilfældige indlæg ud!
Jeg er lige ved at sige vi skal have lukket døren og så må folk oprette sig, hvis de vil læse med. Så kan vi måske skrive et indlæg i Nordjyske om "AaB fans lukker døren for usaglig sportspresse".

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5826
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Kunji » 2. sep 2010, 14:49

Det er sagueme pinligt at amøberne hos sensationspressen så åbenlyst skaber en ikkeeksisterende nyhed ved at udvælge bestemte indlæg. Allerværst er det næsten at de skærer så kraftigt i indlæggene at nuancerne fuldstændigt forsvinder. End ikke praktikanter på SE&HØR kan præstere sådan engang makværk som EB brillierer med der.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af astonvilla » 2. sep 2010, 15:05

Det er ganske enkelt noget værre svineri ! Det må stoppes nu.
Att Juntaen: Hvorledes går debatten i bestyrelsen herom?

1. Det er ikke tilladt at citere fra debatsiden
2. Såfremt man vælger at gøre det, kunne de for pokker da i det mindste citere korrekt og retvisende - men det magter den kulørte presse ikke engang.

Fremadrettet: såfremt de ønsker at bruge citater herfra, må de fanme betale for det! Jeg vil sku ikke være med til at fylde spalteplads ud i deres crappy "aviser" uden at få behørig afregning for det!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Pastorius » 2. sep 2010, 15:31

astonvilla skrev:Det er ganske enkelt noget værre svineri ! Det må stoppes nu.
Att Juntaen: Hvorledes går debatten i bestyrelsen herom?

1. Det er ikke tilladt at citere fra debatsiden
2. Såfremt man vælger at gøre det, kunne de for pokker da i det mindste citere korrekt og retvisende - men det magter den kulørte presse ikke engang.

Fremadrettet: såfremt de ønsker at bruge citater herfra, må de fanme betale for det! Jeg vil sku ikke være med til at fylde spalteplads ud i deres crappy "aviser" uden at få behørig afregning for det!
Jeg er ret sikker på at forummet skal lukkes, hvis man vil undgå at journalister citerer lovligt herfra.

I mellemtiden vil jeg foreslå at man nøjes med at skrive ting man ikke vil blive ked af at blive citeret for, når man skriver på et offentligt forum på internettet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Thorshauge

Re: Citater fra Debatsiden

Indlæg af Thorshauge » 2. sep 2010, 17:00

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Det er ganske enkelt noget værre svineri ! Det må stoppes nu.
Att Juntaen: Hvorledes går debatten i bestyrelsen herom?

1. Det er ikke tilladt at citere fra debatsiden
2. Såfremt man vælger at gøre det, kunne de for pokker da i det mindste citere korrekt og retvisende - men det magter den kulørte presse ikke engang.

Fremadrettet: såfremt de ønsker at bruge citater herfra, må de fanme betale for det! Jeg vil sku ikke være med til at fylde spalteplads ud i deres crappy "aviser" uden at få behørig afregning for det!
Jeg er ret sikker på at forummet skal lukkes, hvis man vil undgå at journalister citerer lovligt herfra.

I mellemtiden vil jeg foreslå at man nøjes med at skrive ting man ikke vil blive ked af at blive citeret for, når man skriver på et offentligt forum på internettet.
Hvis det er den eneste juridiske valgmulighed, så mener jeg ASC bør "lukke" forumet. Det kan ikke være rigtigt at ASC's forum kan bruges til at kaste lort efter AaB i landsdækkende medier.

Personligt ville jeg ønske at forumet kunne forblive åbent og pressen så kunne kontakte ASC, hvis de havde noget fra forumet de gerne ville viderebringe (læs tjene penge på). ASC kunne så få et beskedent beløb når historien blev solgt til et andet medie. Hvis denne løsning var mulig, ville det gå fint i tråd med at få en sponsor eller to på debatside.dk og derved tjene flere penge til ASC.

Vindmøller frem for murbyggeri! (om muligt)

Besvar