Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
-
Thorshauge
Indlæg
af Thorshauge » 23. aug 2010, 10:57
Retningslinjerne skrev:Copyright
Eftertryk af, eller citater fra, Supporterhjørnet er ikke tilladt uden tilladelse fra AaB Support Club's bestyrelse.
Har eksempelvis Nordjyske Medier en fast aftale med ASC? Eller er det fra artikel til artikel de spørger om lov?
http://nordjyske.dk/sport/forside.aspx? ... 672,2815,3
På forhånd tak
-
Køllen I Møllen
- Allstar

- Indlæg: 8528
- Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00
Indlæg
af Køllen I Møllen » 23. aug 2010, 12:35
Yderst interessant!
Jeg bryder mig faktisk ikke om at mit indlæg på debatsiden misbruges af Nordjydske i en artikel der skal få folk til at tro at alle AaBs tilhængere raser mod Lynge. JEG RASER FANDEME IKKE MOD LYNGE! Jeg bakker op om Lynge. At jeg ikke er enig med ham i det han siger i det interview er da noget helt andet. Det er sladderbladsjournalistik på ringeste niveau.
Og hvad fanden rager det avisens læsere hvad 4 debattører skriver på debatsiden??? Har de virkelig ikke nogle uddannede journalister de kan sætte til at skrive rigtige artikler? Man forstår godt at deres avis ikke sælger særlig mange eksemplarer længere....
Hvad siger ASCs bestyrelse? Har de godkendt stiftens "ansøgning" om at citere herfra?
Janteloven eksisterer IKKE!
-
AaB1978
- Allstar

- Indlæg: 2346
- Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
- Geografisk sted: Foran fjerneren
Indlæg
af AaB1978 » 23. aug 2010, 12:39
Køllen I Møllen skrev:Yderst interessant!
Jeg bryder mig faktisk ikke om at mit indlæg på debatsiden misbruges af Nordjydske i en artikel der skal få folk til at tro at alle AaBs tilhængere raser mod Lynge. JEG RASER FANDEME IKKE MOD LYNGE! Jeg bakker op om Lynge. At jeg ikke er enig med ham i det han siger i det interview er da noget helt andet. Det er sladderbladsjournalistik på ringeste niveau.
Og hvad fanden rager det avisens læsere hvad 4 debattører skriver på debatsiden??? Har de virkelig ikke nogle uddannede journalister de kan sætte til at skrive rigtige artikler? Man forstår godt at deres avis ikke sælger særlig mange eksemplarer længere....
Hvad siger ASCs bestyrelse? Har de godkendt stiftens "ansøgning" om at citere herfra?
Kan så fortælle dig, at artiklen fra Nordjyske har fundet vej videre til Ekstra-Bladets web-forside. Har de tilladelse til det?
http://ekstrabladet.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Thorshauge
Indlæg
af Thorshauge » 23. aug 2010, 12:46
AaB1978 skrev:Køllen I Møllen skrev:Yderst interessant!
Jeg bryder mig faktisk ikke om at mit indlæg på debatsiden misbruges af Nordjydske i en artikel der skal få folk til at tro at alle AaBs tilhængere raser mod Lynge. JEG RASER FANDEME IKKE MOD LYNGE! Jeg bakker op om Lynge. At jeg ikke er enig med ham i det han siger i det interview er da noget helt andet. Det er sladderbladsjournalistik på ringeste niveau.
Og hvad fanden rager det avisens læsere hvad 4 debattører skriver på debatsiden??? Har de virkelig ikke nogle uddannede journalister de kan sætte til at skrive rigtige artikler? Man forstår godt at deres avis ikke sælger særlig mange eksemplarer længere....
Hvad siger ASCs bestyrelse? Har de godkendt stiftens "ansøgning" om at citere herfra?
Kan så fortælle dig, at artiklen fra Nordjyske har fundet vej videre til Ekstra-Bladets web-forside. Har de tilladelse til det?
http://ekstrabladet.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Og i så fald må der vel falde lidt af til ASC (debatsiden) som jo står for +50% af indholdet.
-
Mr. Larsen
- Allstar

- Indlæg: 4982
- Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
-
Kontakt:
Indlæg
af Mr. Larsen » 23. aug 2010, 12:58
Nordjyske er da lidt dobbeltmoralske, de plejer at whine over hvis vi citerer en artikel eller deeplinker til denne, men de har åbenbart ingen skrubler over at citerer folk uden deres tilladelse.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
Pastorius
- Allstar

- Indlæg: 13819
- Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Indlæg
af Pastorius » 23. aug 2010, 16:26
Såvel som det var yderst tvivlsomt at Nordjyske faktisk kunne fraskrive sig retten til at vi linkede til dem, er det lige så tvivlsomt at ASC kan fraskrive sig retten til at man citerer indlæg der er offentligt tilgængelige (jeg går udfra man godt kan læse med uden at være registreret). Sidens betingelser retter sig mod registrerede brugere, og overfor dem er eneste mulige sanktion (udover straffelovsovertrædelser) at ekskludere dem som brugere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Thorshauge
Indlæg
af Thorshauge » 23. aug 2010, 17:06
Pastorius skrev:Såvel som det var yderst tvivlsomt at Nordjyske faktisk kunne fraskrive sig retten til at vi linkede til dem, er det lige så tvivlsomt at ASC kan fraskrive sig retten til at man citerer indlæg der er offentligt tilgængelige (jeg går udfra man godt kan læse med uden at være registreret). Sidens betingelser retter sig mod registrerede brugere, og overfor dem er eneste mulige sanktion (udover straffelovsovertrædelser) at ekskludere dem som brugere.
Det giver også god nok mening i mit hoved; alt information der er offentligt tilgængeligt må man gerne "låne/tjene penge på", så længe man angiver hvor man har det fra.
Jeg kunne dog godt tænke mig at der i retningslinjerne helt eksplicit stod at de kun var rettede mod oprettede brugere og ikke passive læsere. (Eller alternativt fjerne alt om copyright).
Som det er nu, så skal jeg som bruger bede ASC om lov til at citere fra debatsiden, mens eksempelvis Nordjyske Medier bare kan skrive løs.
-
Debatjuntaen
- Administrator

- Indlæg: 1693
- Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57
Indlæg
af Debatjuntaen » 24. aug 2010, 12:33
Blot til info:
Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.
/Debatjuntaen
-
Køllen I Møllen
- Allstar

- Indlæg: 8528
- Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00
Indlæg
af Køllen I Møllen » 24. aug 2010, 12:41
Debatjuntaen skrev:Blot til info:
Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.
/Debatjuntaen
Tak for det,
Indtil da må vi jo så bare glæde os over at vi ikke længere bruger vores "borgerlige navne" herinde... Fandeme om jeg ville citeres ved navn i Ekstra Bladet for at være "Rasende på Lynge" over et ligegyldigt interview!
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Elegia
Indlæg
af Elegia » 24. aug 2010, 13:15
Køllen I Møllen skrev:Debatjuntaen skrev:Blot til info:
Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.
/Debatjuntaen
Tak for det,
Indtil da må vi jo så bare glæde os over at vi ikke længere bruger vores "borgerlige navne" herinde... Fandeme om jeg ville citeres ved navn i Ekstra Bladet for at være "Rasende på Lynge" over et ligegyldigt interview!
Ro på, Kresten Poulsgaard, der er jo ingen, der ved, at det der dig, der er Køllen I Møllen!
-
Køllen I Møllen
- Allstar

- Indlæg: 8528
- Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00
Indlæg
af Køllen I Møllen » 24. aug 2010, 14:21
Elegia skrev:Køllen I Møllen skrev:Debatjuntaen skrev:Blot til info:
Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.
/Debatjuntaen
Tak for det,
Indtil da må vi jo så bare glæde os over at vi ikke længere bruger vores "borgerlige navne" herinde... Fandeme om jeg ville citeres ved navn i Ekstra Bladet for at være "Rasende på Lynge" over et ligegyldigt interview!
Ro på, Kresten Poulsgaard, der er jo ingen, der ved, at det der dig, der er Køllen I Møllen!
Jeg vil bare for alt i verden undgå at Kristian Thulesen Dahl, den tøsedreng, opdager at jeg er helt pjattet med Karl Stegger....
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Indlæg: 4377
- Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Indlæg
af Provst i Brovst » 24. aug 2010, 22:35
Køllen I Møllen skrev:Elegia skrev:Køllen I Møllen skrev:Debatjuntaen skrev:Blot til info:
Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.
/Debatjuntaen
Tak for det,
Indtil da må vi jo så bare glæde os over at vi ikke længere bruger vores "borgerlige navne" herinde... Fandeme om jeg ville citeres ved navn i Ekstra Bladet for at være "Rasende på Lynge" over et ligegyldigt interview!
Ro på, Kresten Poulsgaard, der er jo ingen, der ved, at det der dig, der er Køllen I Møllen!
Jeg vil bare for alt i verden undgå at Kristian Thulesen Dahl, den tøsedreng, opdager at jeg er helt pjattet med Karl Stegger....
Fåck da, så har jeg din autograf liggende et eller andet sted, kære mester!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Thorshauge
Indlæg
af Thorshauge » 25. aug 2010, 11:17
Debatjuntaen skrev:Blot til info:
Vi er opmærksomme på denne tråd, og har bedt bestyrelsen om at tage sagen op.
/Debatjuntaen
Godt arbejde Junta

- Glæder mig til at høre deres svar.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

- Indlæg: 8528
- Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00
Indlæg
af Køllen I Møllen » 2. sep 2010, 14:41
Det er fandeme råddent at de skal citere sådan herindefra. De plukker jo bare tilfældige indlæg ud!
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Thorshauge
Indlæg
af Thorshauge » 2. sep 2010, 14:45
Køllen I Møllen skrev:Det er fandeme råddent at de skal citere sådan herindefra. De plukker jo bare tilfældige indlæg ud!
Jeg er lige ved at sige vi skal have lukket døren og så må folk oprette sig, hvis de vil læse med. Så kan vi måske skrive et indlæg i Nordjyske om "AaB fans lukker døren for usaglig sportspresse".
-
Kunji
- Allstar

- Indlæg: 5826
- Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
- Geografisk sted: Hjørring
Indlæg
af Kunji » 2. sep 2010, 14:49
Det er sagueme pinligt at amøberne hos sensationspressen så åbenlyst skaber en ikkeeksisterende nyhed ved at udvælge bestemte indlæg. Allerværst er det næsten at de skærer så kraftigt i indlæggene at nuancerne fuldstændigt forsvinder. End ikke praktikanter på SE&HØR kan præstere sådan engang makværk som EB brillierer med der.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
astonvilla
- Allstar

- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Indlæg
af astonvilla » 2. sep 2010, 15:05
Det er ganske enkelt noget værre svineri ! Det må stoppes nu.
Att Juntaen: Hvorledes går debatten i bestyrelsen herom?
1. Det er ikke tilladt at citere fra debatsiden
2. Såfremt man vælger at gøre det, kunne de for pokker da i det mindste citere korrekt og retvisende - men det magter den kulørte presse ikke engang.
Fremadrettet: såfremt de ønsker at bruge citater herfra, må de fanme betale for det! Jeg vil sku ikke være med til at fylde spalteplads ud i deres crappy "aviser" uden at få behørig afregning for det!
Bienvenu Bassogog!
-
Pastorius
- Allstar

- Indlæg: 13819
- Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Indlæg
af Pastorius » 2. sep 2010, 15:31
astonvilla skrev:Det er ganske enkelt noget værre svineri ! Det må stoppes nu.
Att Juntaen: Hvorledes går debatten i bestyrelsen herom?
1. Det er ikke tilladt at citere fra debatsiden
2. Såfremt man vælger at gøre det, kunne de for pokker da i det mindste citere korrekt og retvisende - men det magter den kulørte presse ikke engang.
Fremadrettet: såfremt de ønsker at bruge citater herfra, må de fanme betale for det! Jeg vil sku ikke være med til at fylde spalteplads ud i deres crappy "aviser" uden at få behørig afregning for det!
Jeg er ret sikker på at forummet skal lukkes, hvis man vil undgå at journalister citerer lovligt herfra.
I mellemtiden vil jeg foreslå at man nøjes med at skrive ting man ikke vil blive ked af at blive citeret for, når man skriver på et offentligt forum på internettet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Thorshauge
Indlæg
af Thorshauge » 2. sep 2010, 17:00
Pastorius skrev:astonvilla skrev:Det er ganske enkelt noget værre svineri ! Det må stoppes nu.
Att Juntaen: Hvorledes går debatten i bestyrelsen herom?
1. Det er ikke tilladt at citere fra debatsiden
2. Såfremt man vælger at gøre det, kunne de for pokker da i det mindste citere korrekt og retvisende - men det magter den kulørte presse ikke engang.
Fremadrettet: såfremt de ønsker at bruge citater herfra, må de fanme betale for det! Jeg vil sku ikke være med til at fylde spalteplads ud i deres crappy "aviser" uden at få behørig afregning for det!
Jeg er ret sikker på at forummet skal lukkes, hvis man vil undgå at journalister citerer lovligt herfra.
I mellemtiden vil jeg foreslå at man nøjes med at skrive ting man ikke vil blive ked af at blive citeret for, når man skriver på et offentligt forum på internettet.
Hvis det er den eneste juridiske valgmulighed, så mener jeg ASC bør "lukke" forumet. Det kan ikke være rigtigt at ASC's forum kan bruges til at kaste lort efter AaB i landsdækkende medier.
Personligt ville jeg ønske at forumet kunne forblive åbent og pressen så kunne kontakte ASC, hvis de havde noget fra forumet de gerne ville viderebringe (læs tjene penge på). ASC kunne så få et beskedent beløb når historien blev solgt til et andet medie. Hvis denne løsning var mulig, ville det gå fint i tråd med at få en sponsor eller to på debatside.dk og derved tjene flere penge til ASC.
Vindmøller frem for murbyggeri! (om muligt)