Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. aug 2012, 15:17

Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg håber bare at AaB kan få en lakridspibe for Helenius men så er det også godt gået af Lynge, som det jo altid er! Mindre kan jo også gøre det...
Sidder du og drikker på sådan en helt almindelig mandag, eller? Du er - for mig - lidt svær at forstå....
Synes du en lakridspibe er for højt sat?

52 millioner kroner for 27 årige Dame N'Doye og 37 mio for 24 årige Djiby Fall i 2009, så på den baggrund skal Helenious koste minimum 40 millioner (ægte aalborg pris.). Helenious har alderen som gør han kan sælges videre. Ellers er det for slapt Aalborg.
En sæson mere på et AaB hold der blander sig i den øverste del af ligaen, og iøvrigt spiller flere af den slags kampe som de har gjort de sidste par runder, samt en Helenius som placerer sig nær toppen på topscorer listen, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Derfor håber jeg også af økonomiske grunde at man har is i maven til at holde på ham nu, selv hvis buddene nærmer sig 20 mio. for der er altså meget at vinde ved at beholde ham et år mere... også for Helenius selv, det er jeg stensikker på.

Rent sportsligt ville det jo også være fantastisk at kunne holde på truppen, med det niveau de har vist de sidste 3 kampe.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2012, 15:19

Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg håber bare at AaB kan få en lakridspibe for Helenius men så er det også godt gået af Lynge, som det jo altid er! Mindre kan jo også gøre det...
Sidder du og drikker på sådan en helt almindelig mandag, eller? Du er - for mig - lidt svær at forstå....

52 millioner kroner for 27 årige Dame N'Doye og 37 mio for 24 årige Djiby Fall i 2009, så på den baggrund skal Helenious koste minimum 40 millioner (ægte aalborg pris.). Helenious har alderen som gør han kan sælges videre. Ellers er det for slapt Aalborg.
Nu er det altid svært at sammenligne transferpriser, men N´Doye og Fall blev solgt til rige russiske klubber, som åbenbart har en masse "olie rubler", som de anvender til at betale vilde transfersummer. Der skal åbenbart høje transfers samt rigtig gode lønninger for at lokke spillere til Rusland. Fantastisk transfersum som fck fik for N´Doye. Det hænger nok sammen med at N´Doye har vist højt niveau i Champions League, men derudover får fck altså helt andre transfersummer for deres spillere end vi kan drømme om.

Jeg tvivler stærkt på at vi kan få 20 mio. kr. Helenius er ung og har et stort potentiale, men han skal stadigvæk forbedre sig på en række punkter (træfsikkerhed, fysik, hovedspil og førsteberøringer). Transfermarkedet er hårdt ramt og transfersummerne er bestemt ikke hvad de har været. Vi må desværre heller ikke glemme at hele transfersummen ikke tilfalder AaB da playerinvest jo også skal have deres andel af en transfersum.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2012, 15:26

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:

Nu er det altid svært at sammenligne transferpriser, men N´Doye og Fall blev solgt til rige russiske klubber, som åbenbart har en masse "olie rubler", som de anvender til at betale vilde transfersummer. Der skal åbenbart høje transfers samt rigtig gode lønninger for at lokke spillere til Rusland. Fantastisk transfersum som fck fik for N´Doye. Det hænger nok sammen med at N´Doye har vist højt niveau i Champions League, men derudover får fck altså helt andre transfersummer for deres spillere end vi kan drømme om.

Jeg tvivler stærkt på at vi kan få 20 mio. kr. Helenius er ung og har et stort potentiale, men han skal stadigvæk forbedre sig på en række punkter (træfsikkerhed, fysik, hovedspil og førsteberøringer). Transfermarkedet er hårdt ramt og transfersummerne er bestemt ikke hvad de har været. Vi må desværre heller ikke glemme at hele transfersummen ikke tilfalder AaB da playerinvest jo også skal have deres andel af en transfersum.
Hvilke transferpriser er faldet?
Pape Pate Diouf kom til FCK i juli 2011 efter stor succes i Molde.

Han kostede de daværende danske mestre omkring 18 mio. kr., men den nu 26-årige senegaleser har aldrig slået igennem for alvor hos københavnerne.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2012, 15:28

Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:

En sæson mere på et AaB hold der blander sig i den øverste del af ligaen, og iøvrigt spiller flere af den slags kampe som de har gjort de sidste par runder, samt en Helenius som placerer sig nær toppen på topscorer listen, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Derfor håber jeg også af økonomiske grunde at man har is i maven til at holde på ham nu, selv hvis buddene nærmer sig 20 mio. for der er altså meget at vinde ved at beholde ham et år mere... også for Helenius selv, det er jeg stensikker på.

Rent sportsligt ville det jo også være fantastisk at kunne holde på truppen, med det niveau de har vist de sidste 3 kampe.
Spørgsmålet er om Helenius kan udvikle sig yderligere hos os. Hvis han bliver er der en ikke ubetydelig risiko for, at Helenius´udvikling stagnerer. Derudover er der jo altid risikoen for alvorlige skader mv. (antijinx). Den økonomiske sitution betyder også at vi ikke har råd til at sige nej til et godt tilbud. Helenius har også mere eller mindre ytret at han er klar til at skifte nu. Endelig skal det fremhæves at Helenius´kontrakt udløber i sommeren 2014. Det har betydning for transferprisen, da prisen vil styrtdykke fra næste sommer pga. snarligt kontraktudløb. Med tanke herpå bør han senest sælges til vinter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2012, 15:38

Provst i Brovst skrev:
frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:

Hvilke transferpriser er faldet?
Pape Pate Diouf kom til FCK i juli 2011 efter stor succes i Molde.

Han kostede de daværende danske mestre omkring 18 mio. kr., men den nu 26-årige senegaleser har aldrig slået igennem for alvor hos københavnerne.
Samlet set er transferpriserne faldet, men der er selvfølgelig undtagelser som Man City, PSG og nyrige russiske klubber som køber ind for vilde summer. Fodboldklubberne er hårdt ramt af finanskrisen, se bare på hæderkronede Glasgow Rangers som gik konkurs og som nu er startet i den skotske 3. division (var alligevel imponerende 49.000 tilskuere til
G. Rangers´hjemmepremiere i weekenden).

Pape Pate Diouf nævnes som et eksempel på en høj transfersum midt under den økonomiske krise. 18 mio. kr. var en vild høj pris for P. P. Diouf, men prisen afspejler at det er en forholdsvis rig klub som købte ham (fck).

For at bringe debatten tilbage til sporet så vil prisen altid afhænge af efterspørgslen. Vi kan håbe på at der er stor efterspørgsel efter Helenius da det alt andet lige vil betyde en højere transfersum. Det er meget muligt at jeg vurderer forkert, men hvis vi modtager et bud på 20 mio. kr. så mener jeg at Helenius skal sælges. Vi har ikke råd til at sige nej til et så højt beløb og der er altså ingen garanti for at Helenius fortsætter den positive udvikling hvis han bliver hos os.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. aug 2012, 15:52

@Provst i Brovst

Du glemmer én vigtig detalje, når der skal sammenlignes transferpriser. Der er stor forskel på at skulle købe fra f.eks. FCK, som ikke er presset til et salg, og så fra AaB, som alle og enhver ved skriger efter penge. Køberne ved udmærket godt, at AaB set ud fra det perspektiv, ikke står i en særlig god forhandlingssituation, da vi i den grad har brug for et salg. Det der kan redde en pæn sum hjem til os alligevel er, at Helenius sandsynligvis snart er så eftertragtet, at en decideret budkrig ikke er urealistisk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jim k
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Skovby, Galten

Indlæg af Jim k » 20. aug 2012, 15:57

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:

Spørgsmålet er om Helenius kan udvikle sig yderligere hos os. Hvis han bliver er der en ikke ubetydelig risiko for, at Helenius´udvikling stagnerer. Derudover er der jo altid risikoen for alvorlige skader mv. (antijinx). Den økonomiske sitution betyder også at vi ikke har råd til at sige nej til et godt tilbud. Helenius har også mere eller mindre ytret at han er klar til at skifte nu. Endelig skal det fremhæves at Helenius´kontrakt udløber i sommeren 2014. Det har betydning for transferprisen, da prisen vil styrtdykke fra næste sommer pga. snarligt kontraktudløb. Med tanke herpå bør han senest sælges til vinter.
Det er sjældent, jeg blander mig. Men hør nu her: Alle trænere leder efter angribere, som beviseligt laver mål, har lav skadesfrekvens, arbejder stenhårdt og fremadrettet med sine svagheder. Og ja, hvis spilleren så ovenikøbet blot er 22 år (til næste sommer), har spillet 2-3 landskampe og måske scoret der holder det her "prisen vil styrtdykke" postulat simpelthen ikke!! Det handler om udbud og efterspørgsel.

Hvis Helenius kan fortsætte sin forrygende udvikling, bliver han topscorer i suppen i år, og alle vil rive og flå i Lynge allerede i vinter-vinduet for at få fat i knægten.

Derudover synes det som om alle ignorerer at Lynge adskillige gange har udtalt, at det med stor sansynlighed ikke kan betale sig at sælge Helenius nu. Mange henviser til vores elendige økonomi men helt ærligt. Med transferindtægter på 5 mio vil budgettet være hjemme (hvis alt andet holder. Hvem siger vi ikke får mere hjem i TV-penge end budgetteret hvis stillingen holder MED Helenius)

Hvis han fortsætter sin udvikling og holder sig skadesfri kan jeg i mine bedste fantasier godt se pænt store klubber byde hinanden op til dans for at signe ham næste sommer!!

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 20. aug 2012, 18:28

http://www1.skysports.com/football/news ... s=og.likes" onclick="window.open(this.href);return false;
Spændene. :aabfan:
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2012, 18:36

Håber de har lakridspiber i England! Er der nogen der ved det?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. aug 2012, 19:17

frederikshavneren skrev: Helenius spillede ganske udmærket i sin landsholdsdebut, men desværre ærgeligt at det danske hold blev ramt af et kollaps i 2. halvleg, som betød dårlige arbejdsbetingelser til Helenius. Du har ret i at Helenius havde en række gode aktioner mod midtjylland, men der var altså også en række dårlige aktioner (især de 2 brændte kæmpechancer). Hvis vi kan få 20 mio. kr. for Helenius vil det være fantastisk, men jeg tror desværre at det bliver meget svært at opnå en så stor transfersum. Transferpriserne er altså ikke hvad de har været, derudover er interesserede klubber også orienteret om vores økonomiske situation, hvilket interesserede klubber selvfølgelig vil bruge til at presse prisen ned.
I sidste ende afhænger prisen også af hvilke klubber der byder på ham samt om der kommer en "budkrig".
Helenius har gennemgået en stor udvikling, men der er stadigvæk plads til forbedring.
Selvfølgelig er der plads til forbedring for en 20-årig angriber - det er jo derfor jeg mener han skal være ret mange penge værd, for allerede nu spiller han på et højt niveau, og har vist over et par sæsoner at han kan blive ved med at lægge på sit spil.

Du er alt for negativ omkring hans muligheder. Hvis der er flere interesserede klubber er AaB's økonomiske situation ikke så vigtig, så er det klubbernes indbyrdes konkurrence der tager over, og jeg har meget svært ved at forestille mig at der ikke skulle være en hel del interesserede klubber.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 20. aug 2012, 19:26

Skrevet af Ejder Akbal fra bold.dk. Et sammenskrivningen af løse ting, bl.a. hvilke klubber, der har været og kigge. Skal der vist ikke lægges noget i

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 21. aug 2012, 00:25

Nu når Helenius erstatter Bendtner mod Tjekkiet, og smasker 2 kasser ind, så skal vi være glade for hvis Lynge sagde nej til 21mil. :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Keri
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Keri » 21. aug 2012, 10:15

Er desværre nok bange for at vi mister vores angriber :|

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... om-snakken" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis han skulle blive solgt så håber jeg virkelig at der falder et stort beløb på bordet samt der bliver købt en ny, spørgsmålet er bare HVEM?

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 21. aug 2012, 10:24

Jeg bider mærke i denne sætning:
Nicklas Helenius har kontrakt med AaB frem til sommeren 2014, og med det fornemme 2012, vil en købspris for angriberen formentlig kunne blive et to-cifret millionbeløb

Ja gu fanden skal der et 2-cifret millionbeløb på bordet hvis AaB skal slippe ham... om lur mig om ikke det første tal skal være 2... eller hvert fald meget tæt på de 20 mio...
Mit bud er mellem 14-21 mio for ham... og tror Lynge prøver at holde så meget is i maven at han tidligst smutter til vinter... eller lav en aftale med den evt. nye klub, om han spiller sæsonen færdig i AaB :thumbsup:

Keri
Drenge
Drenge

Indlæg af Keri » 21. aug 2012, 10:42

hje1980 skrev:Jeg bider mærke i denne sætning:
Nicklas Helenius har kontrakt med AaB frem til sommeren 2014, og med det fornemme 2012, vil en købspris for angriberen formentlig kunne blive et to-cifret millionbeløb

Ja gu fanden skal der et 2-cifret millionbeløb på bordet hvis AaB skal slippe ham... om lur mig om ikke det første tal skal være 2... eller hvert fald meget tæt på de 20 mio...
Mit bud er mellem 14-21 mio for ham... og tror Lynge prøver at holde så meget is i maven at han tidligst smutter til vinter... eller lav en aftale med den evt. nye klub, om han spiller sæsonen færdig i AaB :thumbsup:

Nøj hvor jeg håber du får ret.

Det ville bare være så ærgeligt at miste ham nu da det jo lige køre så godt :)

Mht. prisen ville jeg også mene at en pris på omkring de 20 mil. ikke er skudt ved siden af.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 21. aug 2012, 12:00

hje1980 skrev:Jeg bider mærke i denne sætning:

FCK køber jo ind i bundter i prislejet mellem 15-20 millioner, så det skal vi nok få ham afsat til. Det er jo bare at ringe til CV.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2012, 12:55

Keri skrev:Er desværre nok bange for at vi mister vores angriber :|

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... om-snakken" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis han skulle blive solgt så håber jeg virkelig at der falder et stort beløb på bordet samt der bliver købt en ny, spørgsmålet er bare HVEM?
Der står intet i den artikel udover at agenten bekræfter det som Lynge fortalte for et par dage siden - at der har været bud på ham. De var så alt for små til Lynge, og vinduet lukker snart. MAO Status quo.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Keri
Drenge
Drenge

Indlæg af Keri » 21. aug 2012, 13:35

MHJ skrev:

Der står intet i den artikel udover at agenten bekræfter det som Lynge fortalte for et par dage siden - at der har været bud på ham. De var så alt for små til Lynge, og vinduet lukker snart. MAO Status quo.
Kan godt se der ikke står at han er solgt eller lige ved, men jeg tænker bare at hvis der skulle komme en bud der bare er en smule højere end de bud der allerede er kommet, så tror jeg sgu desværre løbet er kørt, da der simpelthen ikke er råd til at sige NEJ :(

Vil så håbe at der kunne laves en aftale om at det først blev i vinter pausen.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 21. aug 2012, 14:30

Keri skrev:
MHJ skrev:

Kan godt se der ikke står at han er solgt eller lige ved, men jeg tænker bare at hvis der skulle komme en bud der bare er en smule højere end de bud der allerede er kommet, så tror jeg sgu desværre løbet er kørt, da der simpelthen ikke er råd til at sige NEJ :(

Vil så håbe at der kunne laves en aftale om at det først blev i vinter pausen.
Jeg tror der er budt et sted mellem 5-8 mio... altså lige omkring den 1 mio EUR... så hvis der kun bydes en "smule" højere så får de også NEJ!

Men jo kun gættetier hvad der er budt. Tvivler også Lynge vil sige om de bud der er kommet er noget der kunne komme til noget forhandling. Dertil holder han kortene tæt på kroppen...
Alle kan jo se, at som tiden går bliver Helenius ikke billigere...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2012, 14:41

Nu vil jeg lige komme med min mening.

Bliver Helenius solgt, skal vi købe...... Ingen!

Ja jeg ved godt at han er topscorer og at vi p.t ikke har en mand i truppen, som kan erstatte ham.
Som jeg ser det ville en ny topscorer koste kassen (Også lønmæssigt)

Lad Rolf Toft, Kayke, Curth Og Spalvis byde sig til.

Skulle Helenius ryge så jeg hellere man fortsatte den nuværende stil.
Giv de unge chancen og køb ind til bredden, så vi kan holde vores udgifter lidt nede.
For mig er det vigtigere at vi kommer ud med et godt regnskab, så vi også har superliga bold i Aalborg om 2 år!

Besvar