frederikshavneren skrev:Jesper Schmidt skrev:Provst i Brovst skrev:astonvilla skrev:Provst i Brovst skrev:Jeg håber bare at AaB kan få en lakridspibe for Helenius men så er det også godt gået af Lynge, som det jo altid er! Mindre kan jo også gøre det...
Sidder du og drikker på sådan en helt almindelig mandag, eller? Du er - for mig - lidt svær at forstå....
Synes du en lakridspibe er for højt sat?
52 millioner kroner for 27 årige Dame N'Doye og 37 mio for 24 årige Djiby Fall i 2009, så på den baggrund skal Helenious koste minimum 40 millioner (ægte aalborg pris.). Helenious har alderen som gør han kan sælges videre. Ellers er det for slapt Aalborg.
En sæson mere på et AaB hold der blander sig i den øverste del af ligaen, og iøvrigt spiller flere af den slags kampe som de har gjort de sidste par runder, samt en Helenius som placerer sig nær toppen på topscorer listen, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Derfor håber jeg også af økonomiske grunde at man har is i maven til at holde på ham nu, selv hvis buddene nærmer sig 20 mio. for der er altså meget at vinde ved at beholde ham et år mere... også for Helenius selv, det er jeg stensikker på.
Rent sportsligt ville det jo også være fantastisk at kunne holde på truppen, med det niveau de har vist de sidste 3 kampe.
Spørgsmålet er om Helenius kan udvikle sig yderligere hos os. Hvis han bliver er der en ikke ubetydelig risiko for, at Helenius´udvikling stagnerer. Derudover er der jo altid risikoen for alvorlige skader mv. (antijinx). Den økonomiske sitution betyder også at vi ikke har råd til at sige nej til et godt tilbud. Helenius har også mere eller mindre ytret at han er klar til at skifte nu. Endelig skal det fremhæves at Helenius´kontrakt udløber i sommeren 2014. Det har betydning for transferprisen, da prisen vil styrtdykke fra næste sommer pga. snarligt kontraktudløb. Med tanke herpå bør han senest sælges til vinter.
Det er sjældent, jeg blander mig. Men hør nu her: Alle trænere leder efter angribere, som beviseligt laver mål, har lav skadesfrekvens, arbejder stenhårdt og fremadrettet med sine svagheder. Og ja, hvis spilleren så ovenikøbet blot er 22 år (til næste sommer), har spillet 2-3 landskampe og måske scoret der holder det her "prisen vil styrtdykke" postulat simpelthen ikke!! Det handler om udbud og efterspørgsel.
Hvis Helenius kan fortsætte sin forrygende udvikling, bliver han topscorer i suppen i år, og alle vil rive og flå i Lynge allerede i vinter-vinduet for at få fat i knægten.
Derudover synes det som om alle ignorerer at Lynge adskillige gange har udtalt, at det med stor sansynlighed ikke kan betale sig at sælge Helenius nu. Mange henviser til vores elendige økonomi men helt ærligt. Med transferindtægter på 5 mio vil budgettet være hjemme (hvis alt andet holder. Hvem siger vi ikke får mere hjem i TV-penge end budgetteret hvis stillingen holder MED Helenius)
Hvis han fortsætter sin udvikling og holder sig skadesfri kan jeg i mine bedste fantasier godt se pænt store klubber byde hinanden op til dans for at signe ham næste sommer!!