Kasper Kusk
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Kasper Kusk
Man kan vel sige, at kontraktforlængelsen med Kusk tilbage i januar 2013 var rigtig selv med klausulen. Alternativet havde været en Kusk, som var forsvundet sommeren 2013 og ingen double til AaB.
Vi har fået det ud af ham, som vi skulle. At vi så sælger ham for 5 mio. kr. gør bare historien bedre.
Men der er vel ikke to meninger om, at han ville være rar at have i CL-kvalkampene.
Vi har fået det ud af ham, som vi skulle. At vi så sælger ham for 5 mio. kr. gør bare historien bedre.
Men der er vel ikke to meninger om, at han ville være rar at have i CL-kvalkampene.
- FlæskeFrank
Vi kan vel reelt set få mere for ham hvis der er flere klubber der vil have ham? Eller vil en budkrig bare resultere i større sign-on fee til Kusk?
Ærgeligt at vi ikke kan få mere for en landsholdspiller når Esbjerg ser ud til også at få 5 mio for Jonas Knudsen.
Ærgeligt at vi ikke kan få mere for en landsholdspiller når Esbjerg ser ud til også at få 5 mio for Jonas Knudsen.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Fem millioner for deres landsholds bobler venstre back er også svagt. Hvor skal han hen med det prisleje? En anden superligaklub?KiMs skrev:Vi kan vel reelt set få mere for ham hvis der er flere klubber der vil have ham? Eller vil en budkrig bare resultere i større sign-on fee til Kusk?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
PSV http://www.vi.nl/nieuws/psv-scout-linksback-knudsen.htmProvst i Brovst skrev: Fem millioner for deres landsholds bobler venstre back er også svagt. Hvor skal han hen med det prisleje? En anden superligaklub?
En klausul betyder, at alle fra Dølle-Fjelle-Musse til Barcelona kan købe ham, hvis spilleren vil skrive kontrakt med ham.KiMs skrev:Vi kan vel reelt set få mere for ham hvis der er flere klubber der vil have ham? Eller vil en budkrig bare resultere i større sign-on fee til Kusk?
Det ville dog være ideelt hvis de fem mio kunne sendes til England i bytte for Helenius.
AaB skulle bare have nosser nok, til at melde ud at alt salg, først vil ske til vinter, da man ønsker at beholde truppen til Europa, eller i det mindste til man ved hvor man står med hensyn til Europa. De 5 mill vi kan få for Kasper, kan næppe betyde så meget nu, så om de kommer til sommer eller vinter, kan vel være lige meget. Med mindre Kasper selvfølgelig slet ikke ønsker at være her.
Nu bestemmer AaB ikke hvornår det kører. Kan en klub betale de 700.000 euro og vil Kusk til dem, jamen så er der ikke så meget at gøre. Så er det underordnet med størrelsen af Gaardes testikler.gravballe skrev:AaB skulle bare have nosser nok, til at melde ud at alt salg, først vil ske til vinter, da man ønsker at beholde truppen til Europa, eller i det mindste til man ved hvor man står med hensyn til Europa. De 5 mill vi kan få for Kasper, kan næppe betyde så meget nu, så om de kommer til sommer eller vinter, kan vel være lige meget. Med mindre Kasper selvfølgelig slet ikke ønsker at være her.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Transfervinduet er vel ikke lukket før efter kval.-kampene? Der vil han vel deltage, og hvis vi går videre i CL, så vil han blive til vinter. Det kunne jeg i hvert fald forestille mig.
Afløsere for ham kunne være Mensah fra Viborg eller Thrane (som jo er venstrebenet) for HIK. Jeg er lunken ved tanken om en højrebenet spiller, som skal erstatte ham. Det vil ødelægge meget af vores spil. Kusks kreativeitet ser ikke ud til at kunne findes igen. Det vil kræve for meget af AaB. Måske har Gaarde et es i ærmet. Man kan jo altid håbe.
Afløsere for ham kunne være Mensah fra Viborg eller Thrane (som jo er venstrebenet) for HIK. Jeg er lunken ved tanken om en højrebenet spiller, som skal erstatte ham. Det vil ødelægge meget af vores spil. Kusks kreativeitet ser ikke ud til at kunne findes igen. Det vil kræve for meget af AaB. Måske har Gaarde et es i ærmet. Man kan jo altid håbe.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Man kan også se sådan på det, at Kusk har været længere i AaB end forventet, men ja det er da skide træls at vi kun får pebernødder for Superligaens største profilFlæskeFrank skrev:Man kan vel sige, at kontraktforlængelsen med Kusk tilbage i januar 2013 var rigtig selv med klausulen. Alternativet havde været en Kusk, som var forsvundet sommeren 2013 og ingen double til AaB.
Klausulen var desværre et onde som Lynge måtte acceptere, ellers var Kusk smuttet gratis. 5 mill. er selvfølgelig bedre end ingenting, men fremadrettet håber jeg at det er slut med frikøbsklausuler (kan godt frygte at Thomsen og Spalvis ligeledes har lave frikøbsklausuler). Meget af incitamentet til talent satsningen forsvinder når stortalenterne ikke indbringer de store penge.
Håber for Kusk at han vælger Twente. Mon ikke at han har forhørt sig om klubben hos Bjelland da han var i landsholdets træningslejr, det havde været oplagt. PSV er milevidt fra fordums styrke og er en klub plaget af uro, mens Twente virker som en klub med mere ro på de indre linier.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Nej vi kan ikke regne med at få mere for Kusk end hvad frikøbsklausulen lyder på. Da Kusk er mere værd end frikøbsbeløbet på 5 mill. kr. er det Kusk (og Sivebæk) som sidder med alle trumferne. Mon ikke at den købende klub kompenserer med ekstra i løn/sign on.KiMs skrev:Vi kan vel reelt set få mere for ham hvis der er flere klubber der vil have ham? Eller vil en budkrig bare resultere i større sign-on fee til Kusk?
Synes jeg læste et sted at Gaarde sagde at disse klausuler ikke er i Spalvis kontrakt...frederikshavneren skrev:Man kan også se sådan på det, at Kusk har været længere i AaB end forventet, men ja det er da skide træls at vi kun får pebernødder for Superligaens største profilFlæskeFrank skrev:Man kan vel sige, at kontraktforlængelsen med Kusk tilbage i januar 2013 var rigtig selv med klausulen. Alternativet havde været en Kusk, som var forsvundet sommeren 2013 og ingen double til AaB.
Men der er vel ikke to meninger om, at han ville være rar at have i CL-kvalkampene.![]()
Klausulen var desværre et onde som Lynge måtte acceptere, ellers var Kusk smuttet gratis. 5 mill. er selvfølgelig bedre end ingenting, men fremadrettet håber jeg at det er slut med frikøbsklausuler (kan godt frygte at Thomsen og Spalvis ligeledes har lave frikøbsklausuler). Meget af incitamentet til talent satsningen forsvinder når stortalenterne ikke indbringer de store penge.
Håber for Kusk at han vælger Twente. Mon ikke at han har forhørt sig om klubben hos Bjelland da han var i landsholdets træningslejr, det havde været oplagt. PSV er milevidt fra fordums styrke og er en klub plaget af uro, mens Twente virker som en klub med mere ro på de indre linier.
- Provst i Brovst
- Allstar

Ja han er ikke eneste dansker i Twente.
Solgt 6 November 2011 - skiftet sommer 2012. Twente brings Andreas Bjelland for the sum of 3 000 000 euros - See more at: http://www.soccerfame.com/transfer/6429 ... z7EOG.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bjelland havde et år tilbage af hans kontrakt i 2012. Bare så vi har en bundgrænse for uhæmmet jubel ved salg af Ahlmann, Thomsen eller andre.
Solgt 6 November 2011 - skiftet sommer 2012. Twente brings Andreas Bjelland for the sum of 3 000 000 euros - See more at: http://www.soccerfame.com/transfer/6429 ... z7EOG.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bjelland havde et år tilbage af hans kontrakt i 2012. Bare så vi har en bundgrænse for uhæmmet jubel ved salg af Ahlmann, Thomsen eller andre.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
De har også Joachim Andersen, som spiller på U19 landsholdet. Noget helt andet er, at alle malede fanden på væggen, da vi solgte Nicklas Helenius i sommers. De gik jo meget godt med The Double. Hvis vi sælger Kasper Kusk, så er jeg sikker på, at Allan Gaarde henter en fornuftig erstatning, så vi har en styrket trup og er klar til CHL kval og Superligaen til næste sæson.Provst i Brovst skrev:Ja han er ikke eneste dansker i Twente.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
- Provst i Brovst
- Allstar

der er slet ikke behov for penge.Arendt skrev:De har også Joachim Andersen, som spiller på U19 landsholdet. Noget helt andet er, at alle malede fanden på væggen, da vi solgte Nicklas Helenius i sommers. De gik jo meget godt med The Double. Hvis vi sælger Kasper Kusk, så er jeg sikker på, at Allan Gaarde henter en fornuftig erstatning, så vi har en styrket trup og er klar til CHL kval og Superligaen til næste sæson.Provst i Brovst skrev:Ja han er ikke eneste dansker i Twente.
Jeg kan godt følge dig, men vi kan på den anden desværre ikke holde på sådan en talentfuld spiller, som har været intelligent at lave en frikøbsklausul i sin kontrakt.Provst i Brovst skrev:der er slet ikke behov for penge.Arendt skrev:De har også Joachim Andersen, som spiller på U19 landsholdet. Noget helt andet er, at alle malede fanden på væggen, da vi solgte Nicklas Helenius i sommers. De gik jo meget godt med The Double. Hvis vi sælger Kasper Kusk, så er jeg sikker på, at Allan Gaarde henter en fornuftig erstatning, så vi har en styrket trup og er klar til CHL kval og Superligaen til næste sæson.Provst i Brovst skrev:Ja han er ikke eneste dansker i Twente.
- Provst i Brovst
- Allstar

Nu er det ikke det kommende Kusk salg jeg skyder efter, men de salg der kommer efter det og salgene før.Arendt skrev:Jeg kan godt følge dig, men vi kan på den anden desværre ikke holde på sådan en talentfuld spiller, som har været intelligent at lave en frikøbsklausul i sin kontrakt.Provst i Brovst skrev:der er slet ikke behov for penge.Arendt skrev:De har også Joachim Andersen, som spiller på U19 landsholdet. Noget helt andet er, at alle malede fanden på væggen, da vi solgte Nicklas Helenius i sommers. De gik jo meget godt med The Double. Hvis vi sælger Kasper Kusk, så er jeg sikker på, at Allan Gaarde henter en fornuftig erstatning, så vi har en styrket trup og er klar til CHL kval og Superligaen til næste sæson.Provst i Brovst skrev:Ja han er ikke eneste dansker i Twente.
Jeg har nødtvunget accepteret at AaB ikke kan eller måske ikke vil sælge dyrt. Derfor er der ingen grund til at juble når og hvis Ahlmann,Thomen eller andre bliver solgt for 5-8 millioner kr.
Kusk frikøbeklasusul koster vel maks 2,5 millioner kr for AaB i tabt fortjeneste, en salgspris på 7,5 millioner er vel hvad AaB kunne svinge sig op på uden en klausul. Så er det bare meget svært at få forretningen til at løbe rundt langsigtet.
Både Helenius og Lucas blev solgt for +10 mio. kr, så vi har bevist indenfor en rimelig afgrænset periode, at vi godt kan sælge spillere for mere end 5-8 mio. kr. Selvfølgelig vil Allan Gaarde sælge til højest mulige bud, men i denne konkrete situation har det ikke været muligt at sælge dyrere. Jeg synes ikke, at det ligger i kortene, at Thomsen og Ahlmann bliver solgt til dette beløb. Hvis de kan holde sig skadesfrie, så er der helt sikkert muligheder for igen at lave +10 mio. salg.Provst i Brovst skrev:Nu er det ikke det kommende Kusk salg jeg skyder efter, men de salg der kommer efter det og salgene før.Arendt skrev:Jeg kan godt følge dig, men vi kan på den anden desværre ikke holde på sådan en talentfuld spiller, som har været intelligent at lave en frikøbsklausul i sin kontrakt.Provst i Brovst skrev:der er slet ikke behov for penge.Arendt skrev:De har også Joachim Andersen, som spiller på U19 landsholdet. Noget helt andet er, at alle malede fanden på væggen, da vi solgte Nicklas Helenius i sommers. De gik jo meget godt med The Double. Hvis vi sælger Kasper Kusk, så er jeg sikker på, at Allan Gaarde henter en fornuftig erstatning, så vi har en styrket trup og er klar til CHL kval og Superligaen til næste sæson.Provst i Brovst skrev:Ja han er ikke eneste dansker i Twente.
Jeg har nødtvunget accepteret at AaB ikke kan eller måske ikke vil sælge dyrt. Derfor er der ingen grund til at juble når og hvis Ahlmann,Thomen eller andre bliver solgt for 5-8 millioner kr.
Kusk frikøbeklasusul koster vel maks 2,5 millioner kr for AaB i tabt fortjeneste, en salgspris på 7,5 millioner er vel hvad AaB kunne svinge sig op på uden en klausul. Så er det bare meget svært at få forretningen til at løbe rundt langsigtet.
På den anden side er den nye ledelse økonomisk ansvarlige, og derfor har jeg heller ikke ej-hvor-er-det-bare-fedt humøret på i dag, da Kusk har en langt højere værdi for AaB end 5.200.000 mio. kr. Vi er desværre nødt til det, indtil vi får aktiemissionen på plads. Forhåbentlig kan vi finde en venstrebenet spiller, som kan gå direkte ind i startopstillingen og passe ind i vores system. Ser ligesom flere andre herinde både Thomsen og Enevoldsen som bedst på venstre kant.
- Provst i Brovst
- Allstar

Det er netop Helenius salget der gør at jeg ikke tror AaB kunne få eller ville have mere end 7-8 millioner for Kusk uden en transferklausul. Så er der Ahlmann som er det næste store salgsobjekt og jeg tror han maksimalt ryger for 8 millioner måske endda 5 millioner. Thomsen ser jeg ikke som lige så attraktiv og bud på 5 - 6 millioner tror jeg også AaB accepterer. Thelander og Spalvis er helt sikkert skudt af for fem millioner.Arendt skrev:Både Helenius og Lucas blev solgt for +10 mio. kr, så vi har bevist indenfor en rimelig afgrænset periode, at vi godt kan sælge spillere for mere end 5-8 mio. kr. Selvfølgelig vil Allan Gaarde sælge til højest mulige bud, men i denne konkrete situation har det ikke været muligt at sælge dyrere. Jeg synes ikke, at det ligger i kortene, at Thomsen og Ahlmann bliver solgt til dette beløb. Hvis de kan holde sig skadesfrie, så er der helt sikkert muligheder for igen at lave +10 mio. salg.Provst i Brovst skrev:Nu er det ikke det kommende Kusk salg jeg skyder efter, men de salg der kommer efter det og salgene før.Arendt skrev:Jeg kan godt følge dig, men vi kan på den anden desværre ikke holde på sådan en talentfuld spiller, som har været intelligent at lave en frikøbsklausul i sin kontrakt.Provst i Brovst skrev:der er slet ikke behov for penge.Arendt skrev:De har også Joachim Andersen, som spiller på U19 landsholdet. Noget helt andet er, at alle malede fanden på væggen, da vi solgte Nicklas Helenius i sommers. De gik jo meget godt med The Double. Hvis vi sælger Kasper Kusk, så er jeg sikker på, at Allan Gaarde henter en fornuftig erstatning, så vi har en styrket trup og er klar til CHL kval og Superligaen til næste sæson.Provst i Brovst skrev:Ja han er ikke eneste dansker i Twente.
På den anden side er den nye ledelse økonomisk ansvarlige, og derfor har jeg heller ikke ej-hvor-er-det-bare-fedt humøret på i dag, da Kusk har en langt højere værdi for AaB end 5.200.000 mio. kr. Vi er desværre nødt til det, indtil vi får aktiemissionen på plads. Forhåbentlig kan vi finde en venstrebenet spiller, som kan gå direkte ind i startopstillingen og passe ind i vores system. Ser ligesom flere andre herinde både Thomsen og Enevoldsen som bedst på venstre kant.
Jeg synes det er rene discount priser, jeg har accepteret at det er AaB politik, men jeg vil ikke juble over disse priser. Jeg kan ikke forestille mig at AaB kan etablere sig som topklub med transfers ud i denne klasse.
Jeg forestiller mig ikke at AaB kan eller vil sælge dem alle i et vindue.
Det er netop Helenius salget der gør at jeg ikke tror AaB kunne få eller ville have mere end 7-8 millioner for Kusk uden en transferklausul. Så er der Ahlmann som er det næste store salgsobjekt og jeg tror han maksimalt ryger for 8 millioner måske endda 5 millioner. Thomsen ser jeg ikke som lige så attraktiv og bud på 5 - 6 millioner tror jeg også AaB accepterer. Thelander og Spalvis er helt sikkert skudt af for fem millioner.
Jeg synes det er rene discount priser, jeg har accepteret at det er AaB politik, men jeg vil ikke juble over disse priser. Jeg kan ikke forestille mig at AaB kan etablere sig som topklub med transfers ud i denne klasse.
Jeg forestiller mig ikke at AaB kan eller vil sælge dem alle i et vindue.[/quote]
I forhold til Thomsen og Spavis er jeg på ingen måde enig. Thomsen kan virkelig drive det langt, og er en meget moderne midtbanespiller, som kan rigtig mange ting. Hvis han får bygget mål på sit spil, så bliver han rigtig dygtig. I forhold til Spalvis har han kontrakt indtil 2018, og hvis han får vist sig rigtig flot frem for AaB i Europa i næste sæson og kan score +15 mål i Superligaen, så kan han også indbringe os +10 mio. kr. Ved at score for Litauen gør det ham ikke mindre attraktiv.
I forhold til Thelander og Ahlmann synes jeg, at det ville være flot, hvis vi samlet kunne få 13-15 mio. kr. for dem, da Ahlmann er egen avl og Thelander kom gratis fra AB. Hvis unge spillere kan se, at AaB kan udvikle og sælge dem videre til udlandet, så bliver AaB en attraktiv klub.
Jeg forestiller mig ikke at AaB kan eller vil sælge dem alle i et vindue.[/quote]
I forhold til Thomsen og Spavis er jeg på ingen måde enig. Thomsen kan virkelig drive det langt, og er en meget moderne midtbanespiller, som kan rigtig mange ting. Hvis han får bygget mål på sit spil, så bliver han rigtig dygtig. I forhold til Spalvis har han kontrakt indtil 2018, og hvis han får vist sig rigtig flot frem for AaB i Europa i næste sæson og kan score +15 mål i Superligaen, så kan han også indbringe os +10 mio. kr. Ved at score for Litauen gør det ham ikke mindre attraktiv.
I forhold til Thelander og Ahlmann synes jeg, at det ville være flot, hvis vi samlet kunne få 13-15 mio. kr. for dem, da Ahlmann er egen avl og Thelander kom gratis fra AB. Hvis unge spillere kan se, at AaB kan udvikle og sælge dem videre til udlandet, så bliver AaB en attraktiv klub.
Provst, kan du ikke lige forklare mig, sådan helt præcis, hvad det er der gør du så skråsikkert kan udmelde hvad Thomsen, Ahlmann, Thelander og Spalvis kan sælges for? Og hvad AaB i øvrigt burde have gjort anderledes ved salget af Helenius og Lucas Andersen?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!