I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
Maglau
- Allstar

- Indlæg: 4915
- Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
- Geografisk sted: Århus
Indlæg
af Maglau » 19. jun 2014, 15:38
9000AaB skrev:Tænkte hvordan foregår det med klausulerne.
Tænkte bar hvis der er en klausul på 5 mill. hvorfor er det Twente så ikke bar indfrier den og så forhandler direkte med Kusk derefter?
Og hvordan foregår det så hvis der er andre der byder mere end twente men de allerede har gjort brug af klausulen? har AaB så noget at skulle have sagt?
Tænkte bar det virker underligt at AaB forhandler, for de ville vel aldrig gå under 5 mill -som klausulen skulle være.... ved ikke om det bar er mig der tænker forkert...
Det er ikke AaB der forhandler med Twente det er Kusk. Twente har indvilliget i at betale de 5 mill for at snakke med Kusk og nå til enighed med ham.
Kommer der en anden klub på banen skal de også sige ja til 5 mill før de forhandler. AaB vil aldrig kunne få mere end de 5 mill om så en anden klub bød 100 mill så ville de 5 ga til AaB og resten i princippet til Kusk
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
John
- 2. div

- Indlæg: 144
- Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42
Indlæg
af John » 19. jun 2014, 17:29
At klausulen siger 5 betyder bare at vi skal sælge for 5 minimum. Er der to klubber oh kusk vælger en der byder 10 kan vi altså stadig få 5 mere det sker dog næppe.
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
o.O
-
Buzz Killington
- Allstar

- Indlæg: 9845
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Indlæg
af Buzz Killington » 19. jun 2014, 17:36
John skrev:At klausulen siger 5 betyder bare at vi skal sælge for 5 minimum. Er der to klubber oh kusk vælger en der byder 10 kan vi altså stadig få 5 mere det sker dog næppe.
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
Nej, jeg tror det faktum at klausulen har været en meget offentlig hemmelighed i lang tid betyder at klubberne ikke går en krone over klausulen.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Hanga
- Allstar

- Indlæg: 15960
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Indlæg
af Hanga » 19. jun 2014, 17:41
MHJ skrev:John skrev:At klausulen siger 5 betyder bare at vi skal sælge for 5 minimum. Er der to klubber oh kusk vælger en der byder 10 kan vi altså stadig få 5 mere det sker dog næppe.
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
Nej, jeg tror det faktum at klausulen har været en meget offentlig hemmelighed i lang tid betyder at klubberne ikke går en krone over klausulen.
Den absolut eneste måde vi kan få mere end klausulen, er hvis Kusk sørger for det, ved at gøre det til en betingelse for et skifte... og det tror jeg ikke ligefrem vi skal regne med.
Nu må den klausul da snart være vendt og drejet herinde. Accepter nu, at han ryger for de 4-5 millioner. Vi må bare nyde ham så længe han har lyst til at være her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
John
- 2. div

- Indlæg: 144
- Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42
Indlæg
af John » 19. jun 2014, 17:44
Siger også blot at det teknisk kan ske. Og at det næppe sker mere end vi køber neymar fx. Anyways. God vind til ham dernede
o.O
-
Mogens
- Allstar

- Indlæg: 2627
- Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Indlæg
af Mogens » 20. jun 2014, 22:14
Maglau skrev:9000AaB skrev:Tænkte hvordan foregår det med klausulerne.
Tænkte bar hvis der er en klausul på 5 mill. hvorfor er det Twente så ikke bar indfrier den og så forhandler direkte med Kusk derefter?
Og hvordan foregår det så hvis der er andre der byder mere end twente men de allerede har gjort brug af klausulen? har AaB så noget at skulle have sagt?
Tænkte bar det virker underligt at AaB forhandler, for de ville vel aldrig gå under 5 mill -som klausulen skulle være.... ved ikke om det bar er mig der tænker forkert...
Det er ikke AaB der forhandler med Twente det er Kusk. Twente har indvilliget i at betale de 5 mill for at snakke med Kusk og nå til enighed med ham.
Kommer der en anden klub på banen skal de også sige ja til 5 mill før de forhandler. AaB vil aldrig kunne få mere end de 5 mill om så en anden klub bød 100 mill så ville de 5 ga til AaB og resten i princippet til Kusk
Jeg tror da, at du tager grueligt fejl. SKulle en (uvidende) klub tilbyde 100 mio. for Kusk, så er det da AaB, der får de penge. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
NIN
- Allstar

- Indlæg: 2791
- Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
-
Kontakt:
Indlæg
af NIN » 20. jun 2014, 23:03
Mogens skrev:Maglau skrev:9000AaB skrev:Tænkte hvordan foregår det med klausulerne.
Tænkte bar hvis der er en klausul på 5 mill. hvorfor er det Twente så ikke bar indfrier den og så forhandler direkte med Kusk derefter?
Og hvordan foregår det så hvis der er andre der byder mere end twente men de allerede har gjort brug af klausulen? har AaB så noget at skulle have sagt?
Tænkte bar det virker underligt at AaB forhandler, for de ville vel aldrig gå under 5 mill -som klausulen skulle være.... ved ikke om det bar er mig der tænker forkert...
Det er ikke AaB der forhandler med Twente det er Kusk. Twente har indvilliget i at betale de 5 mill for at snakke med Kusk og nå til enighed med ham.
Kommer der en anden klub på banen skal de også sige ja til 5 mill før de forhandler. AaB vil aldrig kunne få mere end de 5 mill om så en anden klub bød 100 mill så ville de 5 ga til AaB og resten i princippet til Kusk
Jeg tror da, at du tager grueligt fejl. SKulle en (uvidende) klub tilbyde 100 mio. for Kusk, så er det da AaB, der får de penge. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
Skulle Real Madrid i morgen henvende sig og sige til Kusk; Hey dig vil vi gerne have unge mand. Vi tilbyder straks AaB 100 gode danske millioner.
Så vil Kusk sige:
A. I behøves ikke at betale AaB mere end 5 millioner, jeg har en klausul der gør, at de skal slippe mig til den pris. Så stik mig 50 millioner og spar 45.
Eller
B. Wow 100 millioner til AaB? Hvad kan der så blive til mig i overgangssum. 5-10 millioner?
-
Hajen
- Allstar

- Indlæg: 1365
- Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10
Indlæg
af Hajen » 21. jun 2014, 00:24
nogen der ved helt eksakt hvordan det foregik, da Per Bjerregaard i ren iver bød over Trond A's klausul.... ?
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Indlæg: 5672
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
- Geografisk sted: Aalborg
Indlæg
af Jesper Schmidt » 21. jun 2014, 00:49
Hajen skrev:nogen der ved helt eksakt hvordan det foregik, da Per Bjerregaard i ren iver bød over Trond A's klausul.... ?
Trond frasagde sig sin klausul, og lod klubberne forhandle sig frem til en pris.
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Indlæg: 4377
- Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Indlæg
af Provst i Brovst » 21. jun 2014, 00:49
Hajen skrev:nogen der ved helt eksakt hvordan det foregik, da Per Bjerregaard i ren iver bød over Trond A's klausul.... ?
Det skete ikke.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Indlæg: 4377
- Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Indlæg
af Provst i Brovst » 21. jun 2014, 00:52
Jesper Schmidt skrev:Hajen skrev:nogen der ved helt eksakt hvordan det foregik, da Per Bjerregaard i ren iver bød over Trond A's klausul.... ?
Trond frasagde sig sin klausul, og lod klubberne forhandle sig frem til en pris.
Det er ikke korrekt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
gravballe
- Allstar

- Indlæg: 3655
- Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33
Indlæg
af gravballe » 21. jun 2014, 00:56
Provst i Brovst skrev:Jesper Schmidt skrev:Hajen skrev:nogen der ved helt eksakt hvordan det foregik, da Per Bjerregaard i ren iver bød over Trond A's klausul.... ?
Trond frasagde sig sin klausul, og lod klubberne forhandle sig frem til en pris.
Det er ikke korrekt.
jo det skete. budet fra Brøndby kom så sent, at Trond sagde til Lynge at han ikke behøvede at sælge til den aftalte klausul, hvor efter Per bød mere end klausulen lød på. Det blev stort set bekræftet af Lynge i halftime, så godt som han nu kunne bekræfte det.
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Indlæg: 4377
- Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Indlæg
af Provst i Brovst » 21. jun 2014, 01:01
gravballe skrev:Provst i Brovst skrev:Jesper Schmidt skrev:Hajen skrev:nogen der ved helt eksakt hvordan det foregik, da Per Bjerregaard i ren iver bød over Trond A's klausul.... ?
Trond frasagde sig sin klausul, og lod klubberne forhandle sig frem til en pris.
Det er ikke korrekt.
jo det skete. budet fra Brøndby kom så sent, at Trond sagde til Lynge at han ikke behøvede at sælge til den aftalte klausul, hvor efter Per bød mere end klausulen lød på. Det blev stort set bekræftet af Lynge i halftime, så godt som han nu kunne bekræfte det.
Det står specifikt i meddelelsen til børsen at Trond gør brug af sin klausul.
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 05&lang=da" onclick="window.open(this.href);return false;
Læs PDFen
viewtopic.php?p=421875#p421875" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Mogens
- Allstar

- Indlæg: 2627
- Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Indlæg
af Mogens » 21. jun 2014, 08:06
NIN den fromme skrev:Mogens skrev:Maglau skrev:9000AaB skrev:Tænkte hvordan foregår det med klausulerne.
Tænkte bar hvis der er en klausul på 5 mill. hvorfor er det Twente så ikke bar indfrier den og så forhandler direkte med Kusk derefter?
Og hvordan foregår det så hvis der er andre der byder mere end twente men de allerede har gjort brug af klausulen? har AaB så noget at skulle have sagt?
Tænkte bar det virker underligt at AaB forhandler, for de ville vel aldrig gå under 5 mill -som klausulen skulle være.... ved ikke om det bar er mig der tænker forkert...
Det er ikke AaB der forhandler med Twente det er Kusk. Twente har indvilliget i at betale de 5 mill for at snakke med Kusk og nå til enighed med ham.
Kommer der en anden klub på banen skal de også sige ja til 5 mill før de forhandler. AaB vil aldrig kunne få mere end de 5 mill om så en anden klub bød 100 mill så ville de 5 ga til AaB og resten i princippet til Kusk
Jeg tror da, at du tager grueligt fejl. SKulle en (uvidende) klub tilbyde 100 mio. for Kusk, så er det da AaB, der får de penge. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
Skulle Real Madrid i morgen henvende sig og sige til Kusk; Hey dig vil vi gerne have unge mand. Vi tilbyder straks AaB 100 gode danske millioner.
Så vil Kusk sige:
A. I behøves ikke at betale AaB mere end 5 millioner, jeg har en klausul der gør, at de skal slippe mig til den pris. Så stik mig 50 millioner og spar 45.
Eller
B. Wow 100 millioner til AaB? Hvad kan der så blive til mig i overgangssum. 5-10 millioner?
Men nu er det vel sådan, at klubben skal rette henvendelse til klubben først, da spilleren (Kusk i det specifikke tilfælde) har mere end ½ år tilbage af sin kontrakt, ikke?
Derfor...
A: Real henvender sig til AaB og byder 100 mio. AaB accepterer med tårer i øjnene buddet på guldfuglen, hvorefter forhandlingerne mellem Kusk og Real kan begynde.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Brent
- Allstar

- Indlæg: 2447
- Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56
Indlæg
af Brent » 21. jun 2014, 09:01
Er der nogen der har et link til de rygter der kører herinde om at Real vil købe Kusk? .. Det er for sindssygt
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
NIN
- Allstar

- Indlæg: 2791
- Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
-
Kontakt:
Indlæg
af NIN » 21. jun 2014, 09:16
Mogens skrev:NIN den fromme skrev:Mogens skrev:Maglau skrev:9000AaB skrev:Tænkte hvordan foregår det med klausulerne.
Tænkte bar hvis der er en klausul på 5 mill. hvorfor er det Twente så ikke bar indfrier den og så forhandler direkte med Kusk derefter?
Og hvordan foregår det så hvis der er andre der byder mere end twente men de allerede har gjort brug af klausulen? har AaB så noget at skulle have sagt?
Tænkte bar det virker underligt at AaB forhandler, for de ville vel aldrig gå under 5 mill -som klausulen skulle være.... ved ikke om det bar er mig der tænker forkert...
Det er ikke AaB der forhandler med Twente det er Kusk. Twente har indvilliget i at betale de 5 mill for at snakke med Kusk og nå til enighed med ham.
Kommer der en anden klub på banen skal de også sige ja til 5 mill før de forhandler. AaB vil aldrig kunne få mere end de 5 mill om så en anden klub bød 100 mill så ville de 5 ga til AaB og resten i princippet til Kusk
Jeg tror da, at du tager grueligt fejl. SKulle en (uvidende) klub tilbyde 100 mio. for Kusk, så er det da AaB, der får de penge. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
Skulle Real Madrid i morgen henvende sig og sige til Kusk; Hey dig vil vi gerne have unge mand. Vi tilbyder straks AaB 100 gode danske millioner.
Så vil Kusk sige:
A. I behøves ikke at betale AaB mere end 5 millioner, jeg har en klausul der gør, at de skal slippe mig til den pris. Så stik mig 50 millioner og spar 45.
Eller
B. Wow 100 millioner til AaB? Hvad kan der så blive til mig i overgangssum. 5-10 millioner?
Men nu er det vel sådan, at klubben skal rette henvendelse til klubben først, da spilleren (Kusk i det specifikke tilfælde) har mere end ½ år tilbage af sin kontrakt, ikke?
Derfor...
A: Real henvender sig til AaB og byder 100 mio. AaB accepterer med tårer i øjnene buddet på guldfuglen, hvorefter forhandlingerne mellem Kusk og Real kan begynde.
Jeg skal lige være helt sikker. Du tror selv på, det er sådan en kontrakt mellem to parter med en frikøbsklausul fungerer?
-
abbifar
- Superliga

- Indlæg: 675
- Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Indlæg
af abbifar » 21. jun 2014, 09:39
Brent skrev:Er der nogen der har et link til de rygter der kører herinde om at Real vil købe Kusk? .. Det er for sindssygt
Please sig at den bemærkning ikke er seriøs?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
-
AMadsen
- Superliga

- Indlæg: 612
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
- Geografisk sted: Støvring, Nordjylland
Indlæg
af AMadsen » 21. jun 2014, 09:48
abbifar skrev:Brent skrev:Er der nogen der har et link til de rygter der kører herinde om at Real vil købe Kusk? .. Det er for sindssygt
Please sig at den bemærkning ikke er seriøs?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Den er god nok, Florentino Pérez, udtalte under VM kampen i går (Honduras-Ecuador) til Marca, at de var klar over Kusks kvaliteter, og at de ville gå ind i seriøse forhandlinger. Check bare
http://www.marca.es
Guld? igen, igen...!
-
abbifar
- Superliga

- Indlæg: 675
- Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Indlæg
af abbifar » 21. jun 2014, 09:50
:-)
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
-
Mogens
- Allstar

- Indlæg: 2627
- Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Indlæg
af Mogens » 21. jun 2014, 11:12
NIN den fromme skrev:Mogens skrev:NIN den fromme skrev:Mogens skrev:Maglau skrev:9000AaB skrev:Tænkte hvordan foregår det med klausulerne.
Tænkte bar hvis der er en klausul på 5 mill. hvorfor er det Twente så ikke bar indfrier den og så forhandler direkte med Kusk derefter?
Og hvordan foregår det så hvis der er andre der byder mere end twente men de allerede har gjort brug af klausulen? har AaB så noget at skulle have sagt?
Tænkte bar det virker underligt at AaB forhandler, for de ville vel aldrig gå under 5 mill -som klausulen skulle være.... ved ikke om det bar er mig der tænker forkert...
Det er ikke AaB der forhandler med Twente det er Kusk. Twente har indvilliget i at betale de 5 mill for at snakke med Kusk og nå til enighed med ham.
Kommer der en anden klub på banen skal de også sige ja til 5 mill før de forhandler. AaB vil aldrig kunne få mere end de 5 mill om så en anden klub bød 100 mill så ville de 5 ga til AaB og resten i princippet til Kusk
Jeg tror da, at du tager grueligt fejl. SKulle en (uvidende) klub tilbyde 100 mio. for Kusk, så er det da AaB, der får de penge. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
Skulle Real Madrid i morgen henvende sig og sige til Kusk; Hey dig vil vi gerne have unge mand. Vi tilbyder straks AaB 100 gode danske millioner.
Så vil Kusk sige:
A. I behøves ikke at betale AaB mere end 5 millioner, jeg har en klausul der gør, at de skal slippe mig til den pris. Så stik mig 50 millioner og spar 45.
Eller
B. Wow 100 millioner til AaB? Hvad kan der så blive til mig i overgangssum. 5-10 millioner?
Men nu er det vel sådan, at klubben skal rette henvendelse til klubben først, da spilleren (Kusk i det specifikke tilfælde) har mere end ½ år tilbage af sin kontrakt, ikke?
Derfor...
A: Real henvender sig til AaB og byder 100 mio. AaB accepterer med tårer i øjnene buddet på guldfuglen, hvorefter forhandlingerne mellem Kusk og Real kan begynde.
Jeg skal lige være helt sikker. Du tror selv på, det er sådan en kontrakt mellem to parter med en frikøbsklausul fungerer?
Ja.
Jeg skal lige være helt sikker. Du tror selv på, at hvis en klub tilbyder et beløb større end klausulen (årsagen hertil må være uvis - måske manglende kendskab til en evt. klausul), så skal den sælgende klub selv sige "nej nej, vi har en klausul, som en langt mindre"?
Det vil i mine øjne svare til, at du har en bil til salg til x kr, hvorefter jeg byder x + 5.000, men det afviser du?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14