Lars Friis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Lars Friis

Indlæg af Fromthecradle » 28. feb 2022, 21:31

Funky skrev:
28. feb 2022, 21:20
FIDEL skrev:
28. feb 2022, 19:33
Der skal kun et slemt resultat mere til, så bliver kritikken af en manglende cheftræner øredøvende!
Personligt kan jeg ikke acceptere et skidt forår.
Jeg tror ikke på, at et nederlag mere fører til "øredøvende kritik" - heller ikke et stort nederlag. Dels vil folk nok sige, at Hiljemark gør, hvad han kan, og dels regner ingen vel med, at Friis lige kommer springende ind fra højre nu og revolutionerer det hele.
Egentlig kan jeg godt lide idéen om, at man hiver Rudbæk ind som midlertidig proforma-cheftræner, og så kan han da samtidig gi lidt mentorstøtte til Hiljemark og Wurtz.
Jeg kan nu bedrelide ideen om sådan en rigtig mere permanent cheftræner.
Den her parodi må godt snart stoppe, så kære Viborg forbarm jer over vores sportschef og lad os få en træner (men husk, vi vil ikke betale for det).
You pay for this?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. feb 2022, 21:39

Fromthecradle skrev:
28. feb 2022, 21:31
Funky skrev:
28. feb 2022, 21:20
FIDEL skrev:
28. feb 2022, 19:33
Der skal kun et slemt resultat mere til, så bliver kritikken af en manglende cheftræner øredøvende!
Personligt kan jeg ikke acceptere et skidt forår.
Jeg tror ikke på, at et nederlag mere fører til "øredøvende kritik" - heller ikke et stort nederlag. Dels vil folk nok sige, at Hiljemark gør, hvad han kan, og dels regner ingen vel med, at Friis lige kommer springende ind fra højre nu og revolutionerer det hele.
Egentlig kan jeg godt lide idéen om, at man hiver Rudbæk ind som midlertidig proforma-cheftræner, og så kan han da samtidig gi lidt mentorstøtte til Hiljemark og Wurtz.
Jeg kan nu bedrelide ideen om sådan en rigtig mere permanent cheftræner.
Den her parodi må godt snart stoppe, så kære Viborg forbarm jer over vores sportschef og lad os få en træner (men husk, vi vil ikke betale for det).
Nåja, det er rigtigt, det handler hverken om træner eller resultater. Det handler om Inge. got it.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

SteelHead
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Andreas Johansson
Geografisk sted: København

Indlæg af SteelHead » 28. feb 2022, 22:31

Forza skrev:
28. feb 2022, 21:06
SteelHead skrev:
28. feb 2022, 20:24
Jeg kan se på bold.dk at der gættes på at Feher, der er færdig i OB, kunne være vores midlertidige mand.
Det var ikke lige hvad jeg selv ville gætte på, da jeg husker det som om han forlod klubben med noget utilfredshed...

På den anden side er han vel en af de ganske få der vil kunne træde ind og være på omgangshøjde med både trup, og liga på no time.
Hvad tænker I andre, er han den rigtige?
Det kan jeg slet ikke forestille mig. OB fyrer ham og han efterlod ikke der bedste eftermæle i AaB. Det tror jeg ikke vi skal frygte.
Nej enig, jeg tror det egentlig heller ikke. Men kunne ikke helt huske omstændighederne da han forlod os, om det var hans ønske at forlade, da han ikke kunne blive chef eller om det var klubbens ønske at han skulle ud.
Men uanset hvad er det ikke en nem situation at skulle overtage tøjlerne for så kort en periode.

Jeg vender hele tiden tilbage til at det er noget juks af Inge at vi står i denne situation. Jeg forstår sagtens alle omstændighederne og rationalerne, men det er noget rod uanset hvordan man vender og drejer det, særligt hvis Friis først kommer ind efter starten på den nye sæson…

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 28. feb 2022, 22:45

Havde vi vundet 4-1 i går var prisen på Lars friis haglet ned... viborg står tilgengæld langt bedre i forhandlingen nu...
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 1. mar 2022, 11:25

I forhold til Lars Friis og en eventuel midlertidig træner kan jeg se, at bold.dk spekulerer i, at Peter Feher kunne fungere som midlertidig afløser frem til sommerferien - og at han ikke selv er afvisende herfor. Jeg håber virkelig, at det bare er et forsøg på at ramme minimumskravet i artiklen og ikke noget, der spekuleres i fra ledelsens side.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fyr ... ligt-exit/

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. mar 2022, 11:47

Hybris skrev:
1. mar 2022, 11:25
I forhold til Lars Friis og en eventuel midlertidig træner kan jeg se, at bold.dk spekulerer i, at Peter Feher kunne fungere som midlertidig afløser frem til sommerferien - og at han ikke selv er afvisende herfor. Jeg håber virkelig, at det bare er et forsøg på at ramme minimumskravet i artiklen og ikke noget, der spekuleres i fra ledelsens side.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fyr ... ligt-exit/
Jeg tænker, at du med 99,9999% sikkerhed har ret i det første. Han blev altså "fyret" i AaB.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2022, 19:19

Jeg hører der skulle være en åbning for at Lars Friis kommer til i landskampspausen. Hvilket jo også passer fint med Hiljemarks dispensation.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 4. mar 2022, 19:25

jonas386 skrev:
4. mar 2022, 19:19
Jeg hører der skulle være en åbning for at Lars Friis kommer til i landskampspausen. Hvilket jo også passer fint med Hiljemarks dispensation.
Det er godt nyt!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2022, 19:30

jonas386 skrev:
Så virkede mit tweet?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. mar 2022, 21:03

jonas386 skrev:
Hvornår er landskampspausen?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2022, 21:06

Forza skrev:
4. mar 2022, 21:03
jonas386 skrev:
Der er 14 dages pause efter sidste kamp i grundspillet, hvor Danmark spiller imod Holland og Serbien.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. mar 2022, 21:32

jonas386 skrev:
4. mar 2022, 21:06
Forza skrev:
jonas386 skrev:
Der er 14 dages pause efter sidste kamp i grundspillet, hvor Danmark spiller imod Holland og Serbien.
Okay, tak. Det lyder spændende. Lad os håbe de finder en løsning der.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 4. mar 2022, 22:13

Fredberg siger nu også, at der er dialog igen. For første gang i forløbet virker han heller ikke totalt afvisende eller lettere fornærmet i sine udtalelser.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/vf ... og-med-AaB

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2022, 22:17

emenike skrev:
4. mar 2022, 22:13
Fredberg siger nu også, at der er dialog igen. For første gang i forløbet virker han heller ikke totalt afvisende eller lettere fornærmet i sine udtalelser.

Det sikreste i hele den her verden er at når nogen føler trang til at understrege man har et fint forhold til en forhandlingspartner, så betyder det at forholdet er anstrengt, og at det måske en dag kan blive fint igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 4. mar 2022, 23:26

Det kan jo være at Thomasberg er ledig til at være midlertidig træner, indtil at Friis kommer :P

Nedtælling må være i gang, og rendestensaviserne og Viaplay er vel klar med en kobling mellem Randers resultater, og så at truppen ikke længere har tiltro til TT, fordi han var klar til at tage væk..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. mar 2022, 01:48

Dalbjerg skrev:
4. mar 2022, 23:26
Det kan jo være at Thomasberg er ledig til at være midlertidig træner, indtil at Friis kommer :P

Nedtælling må være i gang, og rendestensaviserne og Viaplay er vel klar med en kobling mellem Randers resultater, og så at truppen ikke længere har tiltro til TT, fordi han var klar til at tage væk..
Det er spændende at se, hvad der sker. Jeg kunne godt forestille mig, at det Randers oplever lige nu er nok er et peak på linje med vores mesterskaber og tømmermændene efter europaeventyrene. Kortsigtet var det nok rigtigt for Randers at holde Thomasberg, men langsigtet var det måske mere rigtigt at lave skiftet. Omvendt har vi jo stået der selv nogle gange med først Hamren og siden Kent selvom han blev et år efter The Double. Der kan være mange grunde til, at det er rigtigt at vejen skilles undervejs - også selvom vi desværre er blevet de små nogle gange. Det interessante mht. Thomasberg er jo egentlig hvor lang Randers's tillid er til Thomasberg ihft. at bygge det næste hold. Desværre en proces, hvor vi som AaB selv har fejlet. Vi kan jo håbe, at Randers er lige så inkompetente på den lange bane og er dumme nok til at fyre Thomasberg ifht. at en konkurrent bygger op, men det er omvendt noget hvor jeg ville elske AaB havde is i maven.
RAUS RAUS SSE!

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. mar 2022, 08:33

Pastorius skrev:
4. mar 2022, 22:17
emenike skrev:
4. mar 2022, 22:13

Det sikreste i hele den her verden er at når nogen føler trang til at understrege man har et fint forhold til en forhandlingspartner, så betyder det at forholdet er anstrengt, og at det måske en dag kan blive fint igen.
Det er vel også kun det dårlige forhold, der har forårsaget denne situation. Tvivler på, at Viborg havde kørt den hårde linje, hvis relationen var fin.

Jeg synes dog, at denne artikel kunne tyde på lidt forsonende retorik og lidt selverkendelse.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2022, 10:21

Forza skrev:
4. mar 2022, 21:32
jonas386 skrev:
4. mar 2022, 21:06
Forza skrev:
jonas386 skrev:
Okay, tak. Det lyder spændende. Lad os håbe de finder en løsning der.
Det er samme kilde som tidligere, så det skal selvfølgelig tages med et gran salt. Jeg synes dog også, at det er et tidspunkt der giver mening for begge (AaB og Friis) parter. Friis kan starte fra nul, og i værste fald har han ti lidt ligegyldige kampe hvor han udelukkende kan fokusere på næste sæson og de spillere der faktisk vil stå til rådighed, men næppe noget der får indflydelse på hans anseelse hos fans. Samtidig risikerer han heller ikke en uheldig start, hvor det første er forfejlet kval til mesterskabslutspil eller en anden ærgerlig historie.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. mar 2022, 15:00

jonas386 skrev:
Det vil være dejligt, hvis det passede.

Men - uden at kende dine kontakter - så er det jo lige præcis sådan et indlæg, som en nogle "transferkonger" fremsagde i transfervinduet. En relativ begrænset informationsdetalje - "mulighed for åbning" - der er også mulighed for nu, AaB skal bare betale. Og alle kan jo regne ud, at AaB er ekstra interesseret efter grundspillet, fordi der skal vi have en anden løsning.

Så jeg håber, at der er trykket på informantens mave en ekstra gang for at se, om det bare er ordgejl eller der faktisk er noget om det. Og man ikke bare bringer det her ukritisk.

Det er sådan set ikke rettet mod dig jonas386, men man skal ikke være atomfysiker for at regne ud, at der er der pænt gode chancer for, at Lars Friis kommer i det vindue. Næste gang for gode chancer er efter sæsonafslutning. Det ved AaB og det ved Viborg og prisen ændrer sig hele vejen.

Spørgsmålet er jo nærmere om AaB rent faktisk vil hente Lars Friis inden klarhed over grundspillet!?
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. mar 2022, 17:10

FlæskeFrank skrev:
5. mar 2022, 15:00
jonas386 skrev:
Det vil være dejligt, hvis det passede.

Men - uden at kende dine kontakter - så er det jo lige præcis sådan et indlæg, som en nogle "transferkonger" fremsagde i transfervinduet. En relativ begrænset informationsdetalje - "mulighed for åbning" - der er også mulighed for nu, AaB skal bare betale. Og alle kan jo regne ud, at AaB er ekstra interesseret efter grundspillet, fordi der skal vi have en anden løsning.

Så jeg håber, at der er trykket på informantens mave en ekstra gang for at se, om det bare er ordgejl eller der faktisk er noget om det. Og man ikke bare bringer det her ukritisk.

Det er sådan set ikke rettet mod dig jonas386, men man skal ikke være atomfysiker for at regne ud, at der er der pænt gode chancer for, at Lars Friis kommer i det vindue. Næste gang for gode chancer er efter sæsonafslutning. Det ved AaB og det ved Viborg og prisen ændrer sig hele vejen.

Spørgsmålet er jo nærmere om AaB rent faktisk vil hente Lars Friis inden klarhed over grundspillet!?

Jeg synes selv jonas386 fint tager sine forbehold herinde. Han deler hvad han har hørt og så kan hver enkelt herinde selv vurdere validiteten af det, og hvad man tænker.

Hvis det kun er sikre ting man må nævne herinde, bliver det godt nok få rygter der bliver vendt.

Der er jo samtaler mellem AaB og Viborg - det er bekræftet fra begge sider. Så AaB har tydeligvis stadig interesse i at hente ham indenfor den nærmeste fremtid.

Besvar