Inge Andre Olsen
Re: Inge Andre Olsen
Jeg er bange for at erkendelsen af IAOs mangler kommer alt for sent. Man kan jo godt skyde skylden på bestyrelsen, og de bærer selvfølgelig også en stor del af ansvaret, men vi har altså længe haft retning imod afgrunden, og uden klassespillere som Rinne og Thelander kan vi ikke længere regne med, at det defensive fundament redder os de nødvendige point for at ende i top-6, eller bare blive i rækken. I stedet viser Inges indkøb sig konsekvent at være for dårlige til rækken, og som regel nærmere end undtagelsen må de skibbes videre kort tid efter.
Nu ser vi Inges trup og Inges AaB. Det er så et AaB der formentlig må tage turen ned i 1. Division og som samtlige fodboldfans ser som et ynkeligt galehus. Og det er ikke bestyrelsens skyld, det er derimod Inge der udviser sine manglende kompetencer som scout, og som en der skal opbygge en trup. Det er ikke bestyrelsen der har nægtet at købe midtbanespillere eller forsvarere. Det er Inge. Den eneste mand der åbenbart ikke kan se hvor truppens mangler er, og som fortsat arbejder på at erodere den sidste flig af fundament i klubben.
Inge skulle være smidt ud på røv og albuer længe inden Lars Friis kom op til overvejelse, og jeg fatter ikke at der findes en eneste AaB fan der har den mindste tillid til ham og hans såkaldte projekt. Vi er jo ved at ramme et punkt hvor AaB ikke rigtigt har nogen berettigelse i superligaen foruden vores fans. Vi bidrager med nul, og leverer gang på gang noget af det mest røvsyge fodbold på denne side af ækvator.
Nu ser vi Inges trup og Inges AaB. Det er så et AaB der formentlig må tage turen ned i 1. Division og som samtlige fodboldfans ser som et ynkeligt galehus. Og det er ikke bestyrelsens skyld, det er derimod Inge der udviser sine manglende kompetencer som scout, og som en der skal opbygge en trup. Det er ikke bestyrelsen der har nægtet at købe midtbanespillere eller forsvarere. Det er Inge. Den eneste mand der åbenbart ikke kan se hvor truppens mangler er, og som fortsat arbejder på at erodere den sidste flig af fundament i klubben.
Inge skulle være smidt ud på røv og albuer længe inden Lars Friis kom op til overvejelse, og jeg fatter ikke at der findes en eneste AaB fan der har den mindste tillid til ham og hans såkaldte projekt. Vi er jo ved at ramme et punkt hvor AaB ikke rigtigt har nogen berettigelse i superligaen foruden vores fans. Vi bidrager med nul, og leverer gang på gang noget af det mest røvsyge fodbold på denne side af ækvator.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Inge er ikke problemet, den eneste fejl begået var ved Cifuentes kontrakt. Det er hovedårsagen bag hvorfor vi står her nu, der var hentet spillere ind til Cifuentes system, vi havde brugt lidt over et år på at få det til at fungere og så smutter han.
For at komme i top 4 skal Inge overpræstere en smule, top 6 er mere realistisk når man ser på vores budget. Det er nok mere realistisk at sige at nogle år kan vi ramme top 4 når vi har bygget ordentligt op. Inge har hentet pænt for de håndører vi har. Det som han skal kunne gøre her fra, er at køre en plan med en træner og hente spillere derefter. Det giver naturligvis for meget kaos at fyre så meget.
PS det er lige vel hurtigt nogle debattører er parat til at sende os i 1 div. Vores trup er bedre end hvad Friis har fået ud af den, hvis nogle kan få styr på trup og system hurtigt så er det en mand som Hamrén med den erfaring han besidder. Friis har slet ikke den rutine til den situation vi står i. 6 points kampene hober sig i øvrigt op i et nedryknings spil
For at komme i top 4 skal Inge overpræstere en smule, top 6 er mere realistisk når man ser på vores budget. Det er nok mere realistisk at sige at nogle år kan vi ramme top 4 når vi har bygget ordentligt op. Inge har hentet pænt for de håndører vi har. Det som han skal kunne gøre her fra, er at køre en plan med en træner og hente spillere derefter. Det giver naturligvis for meget kaos at fyre så meget.
PS det er lige vel hurtigt nogle debattører er parat til at sende os i 1 div. Vores trup er bedre end hvad Friis har fået ud af den, hvis nogle kan få styr på trup og system hurtigt så er det en mand som Hamrén med den erfaring han besidder. Friis har slet ikke den rutine til den situation vi står i. 6 points kampene hober sig i øvrigt op i et nedryknings spil
Det er som citeret direkte fra den EfB dokumentar, hvor de igen og igen fortæller hinanden hvorfor de ikke kan rykke ned i 2.div.Gentleman Finn skrev: ↑20. sep 2022, 13:20PS det er lige vel hurtigt nogle debattører er parat til at sende os i 1 div. Vores trup er bedre end hvad Friis har fået ud af den, hvis nogle kan få styr på trup og system hurtigt så er det en mand som Hamrén med den erfaring han besidder. Friis har slet ikke den rutine til den situation vi står i. 6 points kampene hober sig i øvrigt op i et nedryknings spil
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
What??? Den ENESTE fejl er Cifuentes kontrakt. Tænkt lige den synes jeg ikke er bare en af de 50 største fejl den mand har begået. Hold da op man kan se forskelligt på det. Jeg har påpeget fejl ved rigtig mange ting IAO har gjort faktisk næsten fra dag 1, hvor man tydeligt kunne se hvilken retning det her gik. Men det er sgu lidt vildt du kun ser den ene fejlGentleman Finn skrev: ↑20. sep 2022, 13:20Inge er ikke problemet, den eneste fejl begået var ved Cifuentes kontrakt. Det er hovedårsagen bag hvorfor vi står her nu, der var hentet spillere ind til Cifuentes system, vi havde brugt lidt over et år på at få det til at fungere og så smutter han.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hold da op vi ser forskelligt på tingene, men hvem ved, måske bestyrelsen/direktionen ser på tingene på samme måde.Gentleman Finn skrev: ↑20. sep 2022, 13:20Inge er ikke problemet, den eneste fejl begået var ved Cifuentes kontrakt.
Jeg kan helt ærligt ikke se, hvem der har en ringere trup end os udover Lyngby. Måske Horsens, men det virker ret solidt det de har gang i. Truppens kvalitet er en skandale af rang, og pilen peger altså ikke på andre end Inge lige hvad det angår.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Ansættelsesforløbet af Friis og mislykket Thomasberg er også Inges ansvar. Og så vil jeg gerne stille spørgsmålstegn ved at Cifuentes skulle være en markant anden træner end Friis. Som jeg husker rapporteringen, så var Marti glad for at spille 4-2-3-1 med fire udprægede offensive spillere i Norge, og selvom stilen måske ikke skulle være 100% den samme, så burde de spillertyper som Cifuentes havde drømt om, også kunne fungere for Lars Friis. Cifuentes gik først tilbage til 3-4-3/3-5-2 da det begyndte at knibe med pointene, og at det evigt-eksisterende problem med vores centrale midtbane begyndte at blive åbenlyst endnu engang. Højholt er desværre ikke løsningen, og Fossum leverer bare ikke nok på positionen. Pedro er god, men kun en spiller og desværre ofte småskadet.Gentleman Finn skrev: ↑20. sep 2022, 13:20Inge er ikke problemet, den eneste fejl begået var ved Cifuentes kontrakt. Det er hovedårsagen bag hvorfor vi står her nu, der var hentet spillere ind til Cifuentes system, vi havde brugt lidt over et år på at få det til at fungere og så smutter han.
Truppen under Lars Friis har ikke fået løst det problem, og så er det ikke så overraskende at han løber ind i de samme problemer som Cifuentes og Lars Friis gjorde. I Viborg spiller Jacob Friis jo slet ikke som han gjorde sidst i sin AaB-tid, selvom det var ham der indførte de tre i bagkæden.
Vi har vel heller ikke rigtigt købt ind til, at der skal være tre i bagkæden foruden Hagelskjær. Og det er vel et generelt problem, at vi så længe har spillet en midlertidig taktik, som vi ikke har købt ind til og ej heller uddanner spillere til at kunne udføre.
Det jeg håber på med Erik Hamren, og hvad jeg ser som Inges potentielle redning for en succes, er at vi får en cheftræner der både har et enormt netværk af potentielle spillere og trænere, sætter sig igennem og ved hvad han vil have. Samtidig er baggrunden og meritterne der til, at det er en mand man lytter til, og en mand der kan tillade sig at sige hvad han faktisk mener om tinges tilstand og forvente at der bliver handlet på det. Oveni alt er der tale om et kæmpe AaB-koryfæ, så der er mindre sandsynlighed for at mere konservative fodboldkræfter stejler over, at en udefrakommende kritiserer ens hjerteblod, uanset hvor rigtig kritikken så kan være.
Hvis Inge kan formå at bruge Hamren korrekt, så kan det her skib blive vendt langt hurtigere end man ellers har set i klubber som AGF, Esbjerg eller OB der har været fanget i en eller anden suppedas af inkompetence og apati i flere år. Det kræver selvfølgelig at besytrelsen vil give Inge og Hamren det mandat, og ikke bare ser Hamren som Ove Pedersen på svensk med stjerner på skulderen.
Nårjeg frygter 1. division, så ligger det i, at vi oveni at være ligegyldige når vi har bolden (det var også et problem før Inge), så har vi ikke den afgørende kvalitet og held i felterne, som vi ellers har levet på de sidste par sæsoner. Det er stadig utrolig nemt at skabe chancer imod os og spille igennem centralt, og når den kvalitet så forsvinder, så går flere af de store chancer imod også ind, når der bare generelt virker til at være betydeligt flere defensive fejl af midterforsvar og målmand.
I den modsatte ende er Sousa kommet flot igang, men til gengæld er Prip en skygge af sig selv - og ofte mere ødelæggende end gavnende for et angreb når han har bolden, og Fossum dukker ikke pludselig op og scorer ud af det blå. Makaric har været ude af form og Ementa er endnu ikke klar. Lucas er en historie for sig, og jeg har længe bandet og svovlet over den måde han igen-igen bare smides ind fra start efter en lang skadespause. Det er opskriften på nedrykning. Lyngby lider under det præcis samme, men er dog bedre med bolden end vi er.
Horsens er et godt eksempel på det vi har levet på desidste par år. En målmand der redder point, en midterforsvar der holder en solid defensiv, og den afgørende kvalitet i felterne med Tengstedt (der så ersolgt) og AK, selvom han også har brændt store chancer. Horsens er ikke et godt hold, men har et par godespillere der leverer pointgivende aktionerdoukas skrev: ↑20. sep 2022, 14:06Hold da op vi ser forskelligt på tingene, men hvem ved, måske bestyrelsen/direktionen ser på tingene på samme måde.Gentleman Finn skrev: ↑20. sep 2022, 13:20Inge er ikke problemet, den eneste fejl begået var ved Cifuentes kontrakt.
Jeg kan helt ærligt ikke se, hvem der har en ringere trup end os udover Lyngby. Måske Horsens, men det virker ret solidt det de har gang i. Truppens kvalitet er en skandale af rang, og pilen peger altså ikke på andre end Inge lige hvad det angår.
-
nikilo
- 2. div

- Favoritspiller: Risgård
- Geografisk sted: Aalborg
Lige præcis! Du rammer hovedet på sømmet her.Ansættelsesforløbet af Friis og mislykket Thomasberg er også Inges ansvar. Og så vil jeg gerne stille spørgsmålstegn ved at Cifuentes skulle være en markant anden træner end Friis. Som jeg husker rapporteringen, så var Marti glad for at spille 4-2-3-1 med fire udprægede offensive spillere i Norge, og selvom stilen måske ikke skulle være 100% den samme, så burde de spillertyper som Cifuentes havde drømt om, også kunne fungere for Lars Friis. Cifuentes gik først tilbage til 3-4-3/3-5-2 da det begyndte at knibe med pointene, og at det evigt-eksisterende problem med vores centrale midtbane begyndte at blive åbenlyst endnu engang. Højholt er desværre ikke løsningen, og Fossum leverer bare ikke nok på positionen. Pedro er god, men kun en spiller og desværre ofte småskadet.
Truppen under Lars Friis har ikke fået løst det problem, og så er det ikke så overraskende at han løber ind i de samme problemer som Cifuentes og Lars Friis gjorde. I Viborg spiller Jacob Friis jo slet ikke som han gjorde sidst i sin AaB-tid, selvom det var ham der indførte de tre i bagkæden.
Vi har vel heller ikke rigtigt købt ind til, at der skal være tre i bagkæden foruden Hagelskjær. Og det er vel et generelt problem, at vi så længe har spillet en midlertidig taktik, som vi ikke har købt ind til og ej heller uddanner spillere til at kunne udføre.
Det jeg håber på med Erik Hamren, og hvad jeg ser som Inges potentielle redning for en succes, er at vi får en cheftræner der både har et enormt netværk af potentielle spillere og trænere, sætter sig igennem og ved hvad han vil have. Samtidig er baggrunden og meritterne der til, at det er en mand man lytter til, og en mand der kan tillade sig at sige hvad han faktisk mener om tinges tilstand og forvente at der bliver handlet på det. Oveni alt er der tale om et kæmpe AaB-koryfæ, så der er mindre sandsynlighed for at mere konservative fodboldkræfter stejler over, at en udefrakommende kritiserer ens hjerteblod, uanset hvor rigtig kritikken så kan være.
Hvis Inge kan formå at bruge Hamren korrekt, så kan det her skib blive vendt langt hurtigere end man ellers har set i klubber som AGF, Esbjerg eller OB der har været fanget i en eller anden suppedas af inkompetence og apati i flere år. Det kræver selvfølgelig at besytrelsen vil give Inge og Hamren det mandat, og ikke bare ser Hamren som Ove Pedersen på svensk med stjerner på skulderen.
Nårjeg frygter 1. division, så ligger det i, at vi oveni at være ligegyldige når vi har bolden (det var også et problem før Inge), så har vi ikke den afgørende kvalitet og held i felterne, som vi ellers har levet på de sidste par sæsoner. Det er stadig utrolig nemt at skabe chancer imod os og spille igennem centralt, og når den kvalitet så forsvinder, så går flere af de store chancer imod også ind, når der bare generelt virker til at være betydeligt flere defensive fejl af midterforsvar og målmand.
I den modsatte ende er Sousa kommet flot igang, men til gengæld er Prip en skygge af sig selv - og ofte mere ødelæggende end gavnende for et angreb når han har bolden, og Fossum dukker ikke pludselig op og scorer ud af det blå. Makaric har været ude af form og Ementa er endnu ikke klar. Lucas er en historie for sig, og jeg har længe bandet og svovlet over den måde han igen-igen bare smides ind fra start efter en lang skadespause. Det er opskriften på nedrykning. Lyngby lider under det præcis samme, men er dog bedre med bolden end vi er.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Nu giver jeg op.
Inge var fed.
Edit: Og jeg er dybt uenig med meget af kritikken af ham. Bestyrelsen ødelægger klubben.
https://aabsport.dk/nyheder/2022/septem ... marbejdet/
Inge var fed.
Edit: Og jeg er dybt uenig med meget af kritikken af ham. Bestyrelsen ødelægger klubben.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- doukas
- Allstar

About fucking time
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Jeg kan ikke mereErasmus Montanus skrev: ↑21. sep 2022, 09:21Nu giver jeg op.
Inge var fed.
Så kan Palle da se frem til en kontrakt forlængelse nu Bælum sidder som sportschef 
- doukas
- Allstar

"AaB vil bruge efteråret på en dybdegående evaluering, og når den igangværende strategiproces er færdig, vil det blive præsenteret, hvordan organisationen kommer til at se ud fremover"
Håber den organisation bliver uden Bælum.
Håber den organisation bliver uden Bælum.
-
Bongo123456
- Junior

- Geografisk sted: Nibe
Bare vent...
Det job går til Erik Hamren efter denne sæson
Det job går til Erik Hamren efter denne sæson
Det tror jeg helt sikkert du kan have ret i. Det vil da også være den bedste mand til jobbet imo. Jeg tror også, at der er større sandsynlighed for at vi leder efter en ny cheftræner til vinter og så giver Hamren det sportslige ansvar.
Jeg har længe været efter Inge, men Bælum skulle nok have været med samme vej, og det er ærgerligt at vi i den grad skal til at genopfinde os selv midt i den suppedas der hedder nedrykning.
Den her passage sidst i pressemeddelelsen lægger lidt op til noget i den stil
"AaB vil bruge efteråret på en dybdegående evaluering, og når den igangværende strategiproces er færdig, vil det blive præsenteret, hvordan organisationen kommer til at se ud fremover."
Man har lov til at håbe.. Jeg tror det er præcis derfor han har fået så kort en kontrakt..
-
PonySlaystation
- Superliga

Jeg er stadig ikke sikker på at problemet er løst. Jeg synes Inge havde et fint vindue, når man tænker på at han ikke havde nogle penge at handle for.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg ved sgu ikke lige hvad jeg skal mene. Dels fordi det er meget svært at gennemskue hvem der har taget beslutningerne. Men også fordi jeg mener der har været alt for store ambitioner ovenfra ift. hvad man reelt set kan kræve af vores setup. Det er dog ambitioner Inge har købt ind på, så selvfølgelig ligger den også hos ham. Det hjælper ham heller ikke at vi nu står med en meget smal trup og sportslig formåen med stor pil ned, som samtidig er udgør en kæmpe begrænsning ift. at sælge spillere. Men overall, synes jeg hverken han har klaret sig værre eller bedre end de andre direktører de sidste 10 år.Erasmus Montanus skrev: ↑21. sep 2022, 09:21Nu giver jeg op.
Inge var fed.
Han har jo også haft stress, så det kan være at beslutningen er mere gensidigt end som så.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus