Sidste sæson var der snak om, at AaB ville have 40 mio for ham. Det fik de så, bare i NOK.FlæskeFrank skrev: ↑22. jul 2025, 15:00På norske VG snakker de om et bud på over 40 mio norske kroner. Det er tættere på 25 mio danske kroner. Selvfølgelig kan en del være bonusser.
Men dem, som bare ville acceptere Bodøs første bud på 18,5 mio kr. skal nok ikke være vores kommende sportschef...
Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Lyder vildt fedt med John Møller - og et meget flot salg af Jørgensen. Jeg synes Bodø betaler overpris, men han må passe perfekt med deres form for fodbold. MJ er en glimrende spiller, men relativt endimensionel. Kan meget lidt på egen hånd, men med en god fysisk pakke og fine afslutningskompetencer.
Ift John Møller er min eneste frygt, at Christian Larsen fik samme flotte skudsmål, da han røg til VFF. Der er mange grunde til deres deroute, men slutresultatet for ham i VFF er jo ikke imponerende. Bedømt udfra CV er John Møller bedre end forventet. Han kunne nok ikke avancere yderligere i BIF, og kan se muligheden for at skabe sig et navn i AaB. Man må tro, at han får både råderet og et transferbudget. Ellers siger han vel ikke ja.
Hvem han så hiver ind som træner bliver det første interessante træk. Men her er en del af forarbejdet formentlig lavet for ham.
Ift John Møller er min eneste frygt, at Christian Larsen fik samme flotte skudsmål, da han røg til VFF. Der er mange grunde til deres deroute, men slutresultatet for ham i VFF er jo ikke imponerende. Bedømt udfra CV er John Møller bedre end forventet. Han kunne nok ikke avancere yderligere i BIF, og kan se muligheden for at skabe sig et navn i AaB. Man må tro, at han får både råderet og et transferbudget. Ellers siger han vel ikke ja.
Hvem han så hiver ind som træner bliver det første interessante træk. Men her er en del af forarbejdet formentlig lavet for ham.
Nej, det kan også blive svært at bevise at Julemanden ikke eksisterer (det siger jeg ikke, at han gør, men der er heller ikke belæg for det modsatte)R Rosenberg skrev: ↑22. jul 2025, 14:45Hvad skulle tilsige, at han ikke er det?AaB-Jones skrev: ↑22. jul 2025, 14:14Undskyld - jeg forvekslede dig med Kristians fornemme indlæg kl. 11.59.Kasper skrev: ↑22. jul 2025, 14:06Dejligt, hvis der kommer en sportschef.AaB-Jones skrev: ↑22. jul 2025, 13:52Det ser nu ellers ud til, at han er fundet i form af John Møller fra Brøndby (jf. Nordjyske) - dejlig dag i vores klubKasper skrev: ↑22. jul 2025, 13:01Jeg kan ikke i min vildeste fantasi se for mig, hvem der vil takke ja til at blive sportschef.AaB-Jones skrev: ↑22. jul 2025, 12:46
Vi er da helt enige om, at vi ikke kan hverken stoppe eller holde pause her - men det er der vel heller intet, der tyder på, at vi gør.
Tror du kan være helt sikker på, at vi ikke er på bar bund omkring træner, selvom sportchef/-direktør skal på plads først.
Spændende om vi kigger hos B93 efter forstærkninger eller ham fra Roskilde kan komme i spil. Hvor kunne man godt bruge en succes a la Silkeborgs transfers i divisionerne eller Tammer Bany hos Randers![]()
Og så har jeg svært ved at se hvilke spillere i B93 eller Roskilde, der skal kunne gå ind og tage taktstokken i vores klub.
Tammer Bany og Tonni Adamsen kom til velsmurte klubber, dem vi henter træder ind i det rene kaos![]()
I øvrigt er din afskedssalut til Mathias Jørgensen helt off! Han har om noget stået op for holdet - været en dygtig anfører, stået foran medierne HVER gang - især i stiv modvind, og han har været en stærk ambassadør for klubben og afgørende på banen.
Selvfølgelig bliver han ikke glemt, selvom han helt forståeligt ikke var klar til at sabotere sin karriere i 1. division.
Jeg har aldrig nogensinde været efter Mathias Jørgensen. Han er ene grund til at vi overhovedet var tæt på at overleve i sidste sæson.
Du må forveksle mig med en anden bruger.
Håber vi kan få noget positivitet frem igen - dagens to bedrifter er i hvert fald vigtige skridt, og den snak om, at Tuxen Boll blot er marionetdukke for SSE22 må snart forstumme
(Jeg siger ikke, at han er, men der er da heller ikke belæg for det modsatte).
Jeg tror sagtens Jørgensen kan blive en stor gevinst for dem. Hvis han er på et hold der kan sætte ham op, er bedre end nærmest alle modstandere og han ikke skal være en enmandshær, skal han nok få scoret sine mål. Hvis de kan gøre Kasper Høgh til en af de farligste angribere i Europa League, så bør de også kunne få en hel del ud af Jørgensen.Reyad skrev: ↑22. jul 2025, 15:23Lyder vildt fedt med John Møller - og et meget flot salg af Jørgensen. Jeg synes Bodø betaler overpris, men han må passe perfekt med deres form for fodbold. MJ er en glimrende spiller, men relativt endimensionel. Kan meget lidt på egen hånd, men med en god fysisk pakke og fine afslutningskompetencer.
Ved ikke om jeg synes Viborg er i en decideret deroute, men det er klart de nok har ramt en form for plateau, hvor det er svært at avancere yderligere med det samme. Og når 1/6 hold rykker ud af superligaen, skal der ikke meget til før man er I farezonen. Især ikke med det niveau vi pt ser hos de danske klubber. Det er et helt andet game end for bare fem år siden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
DonSilicone
- 1. div

- Geografisk sted: Aalborg
Det er Vendsyssel FF, der skrives om.jonas386 skrev:Ved ikke om jeg synes Viborg er i en decideret deroute, men det er klart de nok har ramt en form for plateau, hvor det er svært at avancere yderligere med det samme. Og når 1/6 hold rykker ud af superligaen, skal der ikke meget til før man er I farezonen. Især ikke med det niveau vi pt ser hos de danske klubber. Det er et helt andet game end for bare fem år siden.Reyad skrev: ↑22. jul 2025, 15:23Lyder vildt fedt med John Møller - og et meget flot salg af Jørgensen. Jeg synes Bodø betaler overpris, men han må passe perfekt med deres form for fodbold. MJ er en glimrende spiller, men relativt endimensionel. Kan meget lidt på egen hånd, men med en god fysisk pakke og fine afslutningskompetencer.
Ah, sorry. Havde ikke hørt om ham LarsenDonSilicone skrev: ↑22. jul 2025, 15:37Det er Vendsyssel FF, der skrives om.jonas386 skrev:Ved ikke om jeg synes Viborg er i en decideret deroute, men det er klart de nok har ramt en form for plateau, hvor det er svært at avancere yderligere med det samme. Og når 1/6 hold rykker ud af superligaen, skal der ikke meget til før man er I farezonen. Især ikke med det niveau vi pt ser hos de danske klubber. Det er et helt andet game end for bare fem år siden.Reyad skrev: ↑22. jul 2025, 15:23Lyder vildt fedt med John Møller - og et meget flot salg af Jørgensen. Jeg synes Bodø betaler overpris, men han må passe perfekt med deres form for fodbold. MJ er en glimrende spiller, men relativt endimensionel. Kan meget lidt på egen hånd, men med en god fysisk pakke og fine afslutningskompetencer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Hvem er det der har levet over evne og forhindrer investeringerPontoppi skrev: ↑22. jul 2025, 11:58vi havde nok kunnet bruge pengene hvis ikke andre havde levet over evne…Patmand skrev: ↑22. jul 2025, 11:53Jow jow, mon ikke man lægger et par hundrede tusinde til side, som kan bruges på at hente en profil eller to.
AaB har vel allerede solgt for tæt på 60 mio. det sidste år og man har geninvesteret ca. 1% i transfers i form af Maarup, som spillede FC Roskilde ned i 2. division.
Så det kan ret hurtigt blive et af de transfervinduer, man sent vil glemme.
Burde der ikke snart komme lidt lyd fra Hornevej? Eller bliver den først præsenteret i morgen?
Jeg kan slet ikke være i, at der ikke sker særlig meget ift. både transfer, træner og sportsdirektør
!
Tænkes der i, at sportsdirektøren først skal på plads, så han kan vælge sit “hold” - her tænker jeg både trænere og spillere.. Håber bare ikke, at vi tager endnu en u19 BIF træner..
Jeg kan slet ikke være i, at der ikke sker særlig meget ift. både transfer, træner og sportsdirektør
Tænkes der i, at sportsdirektøren først skal på plads, så han kan vælge sit “hold” - her tænker jeg både trænere og spillere.. Håber bare ikke, at vi tager endnu en u19 BIF træner..
Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
Jeg fatter ikke hvor de penge bliver af, vi har skåret spillerbudgettet ind til benet, og vi henter spillere fra Roskilde og den næste bedste norske række.
Jeg er med på der nok kommer en erstatning for MJ, men lur mig det ikke bliver en transferfri spiller fra en skandinavisk klub i den næstbedste række
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
Jeg fatter ikke hvor de penge bliver af, vi har skåret spillerbudgettet ind til benet, og vi henter spillere fra Roskilde og den næste bedste norske række.
Jeg er med på der nok kommer en erstatning for MJ, men lur mig det ikke bliver en transferfri spiller fra en skandinavisk klub i den næstbedste række
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Efter 2 år i klubben, så har Bernhard Peters vil fået omkring de 2.5 mio. af dem. Ellers på stab og, lad os kalde dem, mindre succesfulde spillere.troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
Konsulenter og bestyrelesvederlag, Det har self. ikke taget det hele, men jeg gad godt vide, hvad der er brugt af penge hos BPTC udover de 2,5 mil i samarbejdsaftalen. En ting er hvad der aftalt i samarbejdsaftalen med BPTC, men det forhindrer ikke at det er i praksis er brugt langt mere. Det er ikke noget som jeg har noget belæg for at sige er sket, men det kræver jo princippet kun at nogen med tilstrækkeligt mandat i AaB beder om ekstra ydelser fra SSE.haghdk skrev: ↑22. jul 2025, 23:11Efter 2 år i klubben, så har Bernhard Peters vil fået omkring de 2.5 mio. af dem. Ellers på stab og, lad os kalde dem, mindre succesfulde spillere.troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
Konsulenthuse fungerer sådan, at man ofte og helst fakturerer på Time and Expense så der faktureres per time og yderligere omkostninger f.eks. rejse. Det vil konsulenthuse hellere end at tage en foruddefineret pris for deres ydelser fordi, at hvis der bruges flere timer end først estimeret så udhuler det fortjenesten.
Derfor kan det jo sagtens være sådan, at knejterne Kappmeier, Gow og Nagel har bedt om ekstra ydelser hos Bernhard Peters og så bliver det for alvor fishy fordi de jo reelt er ansat af Bernhard Peters, Jan Peters og Ole Jan Kappmeier. Det er en ret klam dobbeltrolle især med tanke på, at knejterne har ageret meget på instruks fra Bernhard Peters. Jeg kunne virkelig godt tænke mig, at se den samlede faktura på alt fra SSE kom ind i klubben og den skulle være udspeficeret således på linjeniveau
- Antal timer per dato for den enkelte medarbejder og den timepris der er taget
- Fastpris ydelser som nok f.eks. er de 150.000 DKK om måneden der er defineret i samarbejdsaftalen
- Rejseomkostninger per BPTC medarbejder i forbindelse med de har været i Aalborg, scoutet for klubben eller lavet andet arbejde for klubben. Dette skal selvfølgelig være inkl. de oprindelige bilag.
- Softwarelicenser eller lign. der er viderefaktureret til AaB i forbindelse med "arbejde" som BPTC har udført. Hvis et konsulenthus må købe ekstra software udover standardting som Windows og Office pakken kan du være sikker på det bliver viderefaktureret.
Jeg er lidt i tvivl om det er noget som falder under aktionæreres rettigheder for indsigt i væsentlige bilag, men var jeg aktionær (prøver jeg på at blive, men ikke ofte aktier er til salg for tiden) så var det noget jeg ville forfølge på generalforsamlinger og stille forslag om en generel reduktion af konsulentomkostninger.
RAUS RAUS SSE!
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
AaB er et børsnoteret aktieselskab. Selskabets regnskab er offentligt via erhvervsstyrelsen eller det centrale virksomhedsregister (CVR). Så i stedet for at sidde her og konspirere i vildskab, så kunne du jo undersøge det information der er offentligt tilgængeligt.Jakobsen skrev: ↑23. jul 2025, 01:17Konsulenter og bestyrelesvederlag, Det har self. ikke taget det hele, men jeg gad godt vide, hvad der er brugt af penge hos BPTC udover de 2,5 mil i samarbejdsaftalen. En ting er hvad der aftalt i samarbejdsaftalen med BPTC, men det forhindrer ikke at det er i praksis er brugt langt mere. Det er ikke noget som jeg har noget belæg for at sige er sket, men det kræver jo princippet kun at nogen med tilstrækkeligt mandat i AaB beder om ekstra ydelser fra SSE.haghdk skrev: ↑22. jul 2025, 23:11Efter 2 år i klubben, så har Bernhard Peters vil fået omkring de 2.5 mio. af dem. Ellers på stab og, lad os kalde dem, mindre succesfulde spillere.troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
Konsulenthuse fungerer sådan, at man ofte og helst fakturerer på Time and Expense så der faktureres per time og yderligere omkostninger f.eks. rejse. Det vil konsulenthuse hellere end at tage en foruddefineret pris for deres ydelser fordi, at hvis der bruges flere timer end først estimeret så udhuler det fortjenesten.
Derfor kan det jo sagtens være sådan, at knejterne Kappmeier, Gow og Nagel har bedt om ekstra ydelser hos Bernhard Peters og så bliver det for alvor fishy fordi de jo reelt er ansat af Bernhard Peters, Jan Peters og Ole Jan Kappmeier. Det er en ret klam dobbeltrolle især med tanke på, at knejterne har ageret meget på instruks fra Bernhard Peters. Jeg kunne virkelig godt tænke mig, at se den samlede faktura på alt fra SSE kom ind i klubben og den skulle være udspeficeret således på linjeniveau
- Antal timer per dato for den enkelte medarbejder og den timepris der er taget
- Fastpris ydelser som nok f.eks. er de 150.000 DKK om måneden der er defineret i samarbejdsaftalen
- Rejseomkostninger per BPTC medarbejder i forbindelse med de har været i Aalborg, scoutet for klubben eller lavet andet arbejde for klubben. Dette skal selvfølgelig være inkl. de oprindelige bilag.
- Softwarelicenser eller lign. der er viderefaktureret til AaB i forbindelse med "arbejde" som BPTC har udført. Hvis et konsulenthus må købe ekstra software udover standardting som Windows og Office pakken kan du være sikker på det bliver viderefaktureret.
Jeg er lidt i tvivl om det er noget som falder under aktionæreres rettigheder for indsigt i væsentlige bilag, men var jeg aktionær (prøver jeg på at blive, men ikke ofte aktier er til salg for tiden) så var det noget jeg ville forfølge på generalforsamlinger og stille forslag om en generel reduktion af konsulentomkostninger.
Bare for at uddybe offentligt tilgængelig information lidt mere, så er der udelukkende to muligheder for at hive penge ud af et aktieselskab som majoritetsejer eller almindelig aktionær. Det er ved at udbetale udbytte, eller ved at sælge aktier med fortjeneste. Udbytte kan udbetales efter godkendelse af årsregnskab på generalforsamling.
Konsulenthonorar er forholdsvis normalt, for virksomheder der ikke har kapacitet internt til at løse visse opgaver, hvorfor man så udliciterer dem mod betaling. Det er en del af aftalen som AaB har lavet med SSE22 ved opkøbet af aktiemajoriteten som var klausul baseret, en fast månedlig udgift til konsulentydelse ved BPTC. Man betaler altså for tilgængeligheden hos BPTC, men samtidig havde man både Jan Peters i bestyrelsen og Kappmeier som sportsdirektør i en periode, og da man havde det var aflønningen af dem nok uden for det konsulenthonorar som jeg før nævnte. Der er ikke længere er overlap mellem BPTC og ansatte i AaB eller bestyrelsesmedlemmer i AaB. De er nu "kun" involverede som konsulenter. Det er trodsalt to vidt forskellige foretagender, SSE22 er en slags kapitalfond, og BPTC er et konsulenthus.
Der er ingen tvivl om at meget af driften nu finder sted på Hornevej, i langt højere grad end den gjorde tidligere. Det er kun SSE22 repræsentanterne på bestyrelsesniveau, der er involveret i AaB, og det tæller ikke længere de tidligere ansatte i AaB eller BPTC repræsentanter.
De områder hvor BPTC bistår AaB er i følge dem selv følgende:
https://bptc-sports.com/wp-content/uplo ... BK-en.png
Det SSE22 laver er i følge dem selv:
- Identification and Evaluation – We identify exclusive investment opportunities, analyze and evaluate investment rationales and provide detailed risk assessments for clubs and investors.
- Business Case Development – Creation of individual business cases with specific analysis of potentials & risks as a basis for decision-making for further steps and planning.
- Brokerage and Due Diligence – Holistic support of the M&A process from initial contact to comprehensive due diligence of the club’s sporting, financial and legal areas.
- Strategy Consulting & Implementation – Once the transaction has been completed, we develop holistic strategies to ensure the sporting and economic success of the club investment.
vi er rykket ned og de tidligere ejere havde slået et hul i kassen. vi har investeret i talentudvikling mm.troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
hvorfor bliver alle ved med at tro at man bare kan hive penge ud af en virksomhed uden at det kan ses nogen steder? så enkelt er det ikke i børs noteret virksomhed
hjertet i nord 
Vi er rykket ned, men har tv-indtægter fra superligaen hele sidste sæson, skåret spillerudgifter ind til benet, haft rekordindtægter på transfersiden, men forventer alligevel 0 til minus 10 mil. indeværende regnskabsår som jeg husker det.Pontoppi skrev: ↑23. jul 2025, 07:39vi er rykket ned og de tidligere ejere havde slået et hul i kassen. vi har investeret i talentudvikling mm.troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
hvorfor bliver alle ved med at tro at man bare kan hive penge ud af en virksomhed uden at det kan ses nogen steder? så enkelt er det ikke i børs noteret virksomhed
Hullet fra de tidligere ejere må jo være dækket af minusset i seneste regnskab.
Jeg tror ikke vi kan hive penge ud uden det kan ses, det har jeg aldrig sagt, jeg forstår bare ikke hvad vi bruger dem på, når det tydeligvis ikke er spillertruppen.
Bruger vi mange flere penge på talentudvikling end vi plejer?
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Jeg ved AaB fulgte Lucas Haren inden han blev solgt til Norge. AaB er stadig i 1. Division og Lucas Haren er kun blevet bedre. Lyder meget sandsynligt, at AaB stadig har interesse i ham.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Fordi der er alvorlige alternativomkostninger ved ikke at købe ind. Hvis vi bliver i 1.div et år mere koster det langt mere end 20 mio med det hele.Pontoppi skrev: ↑23. jul 2025, 07:39vi er rykket ned og de tidligere ejere havde slået et hul i kassen. vi har investeret i talentudvikling mm.troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
Så det er bare at få spenderbukserne på.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg kan virkelig godt følge dig.troelsh skrev: ↑23. jul 2025, 09:05Vi er rykket ned, men har tv-indtægter fra superligaen hele sidste sæson, skåret spillerudgifter ind til benet, haft rekordindtægter på transfersiden, men forventer alligevel 0 til minus 10 mil. indeværende regnskabsår som jeg husker det.Pontoppi skrev: ↑23. jul 2025, 07:39vi er rykket ned og de tidligere ejere havde slået et hul i kassen. vi har investeret i talentudvikling mm.troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
Jeg tror ikke vi kan hive penge ud uden det kan ses, det har jeg aldrig sagt, jeg forstår bare ikke hvad vi bruger dem på, når det tydeligvis ikke er spillertruppen.
For bare 5-8 år siden kørte vi med et markant højere spillerbudget – og alligevel var resultatet stort set nul. Det var den økonomiske virkelighed, som vores økonomidirektør arbejdede ud fra dengang.
Så det store spørgsmål er: Hvad pokker er der sket på udgiftssiden, siden vi i dag – med et halveret spillerbudget – stadig ikke kan lave et overskud? Og hvad i alverden er der sket med de 100 millioner? For det koster altså ikke 100 millioner at rykke ned. Det giver ganske enkelt ikke mening.
Jeg arbejder med økonomi og virksomhedsudvikling til daglig – og selv med den baggrund har jeg svært ved at få det her til sammen...
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Stillede det samme spørgsmål for et halvt år siden og beskedne var man stadig afskrev på spillere.. Selv dengang sybtes jeg ikke det hang sammenraekkeettre skrev: ↑23. jul 2025, 09:31Jeg kan virkelig godt følge dig.troelsh skrev: ↑23. jul 2025, 09:05Vi er rykket ned, men har tv-indtægter fra superligaen hele sidste sæson, skåret spillerudgifter ind til benet, haft rekordindtægter på transfersiden, men forventer alligevel 0 til minus 10 mil. indeværende regnskabsår som jeg husker det.Pontoppi skrev: ↑23. jul 2025, 07:39vi er rykket ned og de tidligere ejere havde slået et hul i kassen. vi har investeret i talentudvikling mm.troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
For bare 5-8 år siden kørte vi med et markant højere spillerbudget – og alligevel var resultatet stort set nul. Det var den økonomiske virkelighed, som vores økonomidirektør arbejdede ud fra dengang.
Så det store spørgsmål er: Hvad pokker er der sket på udgiftssiden, siden vi i dag – med et halveret spillerbudget – stadig ikke kan lave et overskud? Og hvad i alverden er der sket med de 100 millioner? For det koster altså ikke 100 millioner at rykke ned. Det giver ganske enkelt ikke mening.
Jeg arbejder med økonomi og virksomhedsudvikling til daglig – og selv med den baggrund har jeg svært ved at få det her til sammen...
Så blev John Møller præsenteret som ny sportschef. Desværre først fra starten af september, hvilket vil sige, at Julius Nagel får ansvaret for nogle enormt vigtige transfers, bl.a. erstatningen af MJ. De kommende ugers arbejde fra Nagel kan vise sig er være enormt afgørende for den nærmeste fremtid. Ikke ideelt, men det er vel det der kunne lade sig gøre. Nu har vi i det mindste ro på bagsmækken på det område.
Vi skal huske at de transferbeløb der er nævnt er bruttotal. Der er diverse klausuler, uddannelsespenge.. Mathias Jørgensen skal eftersigende have 5% af transferbeløbet med sig…troelsh skrev: ↑22. jul 2025, 22:54Så ryger Jørgensen har vi solgt for knap 100 mil i 2025.
Otoa 25 mil.
Widell 30 mil.
Davidsen 15 mil.
MJ 25 mil.
KJ 3 mil
Klubben har vist været MEGET økonomisk presset i starten af året, så alle pengene fra Widell og Otoa salgene er kun gået til at lukke huller og dække underskuddet ved nedrykningen. Der skulle ikke være flere huller der skal lukkes, så dermed kan en større del af pengene fra Jørgensen, og sandsynligvis også Ross salgene, reinvesteres i truppen…
Har også ladet mig fortælle at John Møller, ikke ville sige ja til jobbet, hvis ikke han var blevet lovet en forbedret økonomi at arbejde med…
Sluttelig skal det siges, at en ny cheftræner gerne skal på plads hurtigt. Bo Zinck er en udemærket assistenttræner, cheftræner not so much