Bombommelom skrev: ↑19. aug 2025, 22:08
Hanne94 skrev: ↑19. aug 2025, 21:25
Bombommelom skrev: ↑19. aug 2025, 21:18
Hanne94 skrev: ↑19. aug 2025, 21:10
Bombommelom skrev: ↑19. aug 2025, 21:02
Hanne94 skrev: ↑19. aug 2025, 20:58
Hvad er dine intentioner med de kommentarer?
Jeg gætter på, at det er at udstille det tåbelige i din kommentar om, at de, der ikke er enige med dig i din bedømmelse af Ross' lederegenskaber, mangler
"fodboldfaglighed og et realitycheck på, hvad en egentlig leder er." Men det er som sagt bare et gæt...
Men så må I jo udrordre den i stedet for at kalde den tåbelig?
Hvis du forventer en debat i henhold til Robert's Rules of Order, når du selv lægger fra land med at beklikke andres fodboldfaglighed med et objektivt set meget tyndbenet postulat, så tror jeg ærlig talt, at du er gået forkert.
Jeg forventer egentlig bare en debat. That’s it. Derfor jeg beder dig udfordre den. Du har kaldt mit postulat tyndt, men hvorfor?
Tjae, du postulerer, at Ross er en leder. Det viser klart, at du ikke har set ham spille. Hverken de 17 kampe han fik for Sparta Prag, hvor den defensive taktstok lå hos henholdsvis Filip Panák eller Elias Cobbaut, og hvor Ross kom til at stå i skyggen af Martin Vitík, der nu slår sine folder i Bologna, de 25 kampe han fik for NEC, hvor forsvaret blev ledet af rutinerede Bram Nuytinck eller de 2 cupkampe han fik for Galatasaray. Han er en habil forsvarsspiller, men han har i den grad brug for at have en leder i forsvaret, som han kan læne sig op ad. Faktisk var hans manglende lederegenskaber allerede påtalt under hans tid på ungdomslandsholdene, og en af årsagerne til, at han hverken på U20 eller U21 formåede at blive fast starter.
På mange måder minder hans manglende udvikling af lederegenskaber om det man ser hos hans gamle rival Sebastian Hausner, der præcis som Ross var skreget ud til at være den næste store forsvarsstyrmand. Ingen af dem har fået den karriere man kunne have håbet på, og det er langt hen ad vejen fordi, at de aldrig har taget skridtet fra at være sidekick til at være leder i midterforsvaret. Hausner fik en decideret nedgang i sit niveau mens han var i AGF, og har først med mere spilletid i IFK og Horsens fundet et rimeligt niveau, uden at han dog er blevet nogen stor leder. Ross har ikke haft nogen egentlig nedtur. Han har bare ikke udviklet sig, som man kunne have håbet. Hvilket transferen til fast plads på tribunen i Galatasaray sikkert har været medvirkende til, og det er jo trist, men sådan er der jo så meget.
Q.E.D.
1) Jeg har ikke set Ross spille i den tid han har været væk fra AaB. Har set lidt klips, men ikke noget der kan bakke mig op i, at han er en leder. Skal vi ikke allerede nu blive enige om, at det har du i den grad heller ikke?
Jeg postulerer ud fra det faktum, at jeg har set ham som en leder i svøb i hans AaB-tid, hvor min holdning er, at man har det essentielle på plads som leder, hvis man har indstilling, passion og god holdning, hvilket han i den grad har. Derudover så man ofte, at det var en mand som, trods en ung alder, tog meget ansvar. Jeg siger ikke, at Ross har udviklet sig til en færdige forsvarsgeneral, derimod siger jeg, at han var en leder i svøb og har lidt år på bagen + lidt udlandserfaring, derfor tog jeg mig den frihed, at komme med det claim, at det nok gjorde, at han endnu mere var en leder.
2) De spillere du nævner kender jeg ikke udover at have læst om dem - det gør du heller ikke.
Men Hausner vil jeg godt tage fat på. Han viste sig som en kæmpe chef i forsvaret for Horsens. Han styrede det med hård hånd og det ville du vide, hvis du havde set kampen. Det går jeg ikke ud fra, at du har.
Men enig - der er udvikling tilbage i dem begge og det er mega fedt. Ærgerligt, at det ikke blev med Ross :-)