Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Kokkefar » 2. sep 2025, 11:41

Som et kuriosum er Adam Andersson nævnt kontinuerligt herinde i nærmest hvert eneste transfervindue siden sommeren 2019. Nu ser det endelig ud til at blive virkelighed.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 2. sep 2025, 11:41

RicoBR02 skrev:
2. sep 2025, 11:20
Vi har længe snakket om det vigtigste transfer vindue nogensinde i klubbens historie. Man er nødt til at lette på hatten over at klubben endelig har forstået alvoren, det er satme nogle tunge navne vi hiver ind lige nu. Vi er stadig en attraktiv klub i Danmark uanset hvad folk herinde og på Facebook siger. Tak til boll og John Møller for at se alvoren! Befri AaB, sse raus!!
Det er også min pointe. Jeg tror stadig vi er interessante fordi vi er i en opbygningsfase og det tror jeg kunne være fedt for spillere at blive en del af.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 2. sep 2025, 11:43

Martino1 skrev:
2. sep 2025, 11:37

Enig. Makolli er værd at udvikle på.
man ser tydeligt i hans forsvars spil at han er omskolet kant oprindeligt

sammenlign lige boldbehandling og bevægelighed med fx thelander
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 2. sep 2025, 11:48

Stærk afslutning på vinduet med de seneste tre signings, alle med masser af rutine fra skandinavisk topfodbold gennem årene.

En sidste offensiv forstærkning (eller Lucas) så vil det være prikken over i’et.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. sep 2025, 11:50

Er der nogen, der har overblik over, hvor vi er antalsmæssigt? Truppen er vel ikke ved at blive for stor? 4 mand ind - og kun én ud her til sidst.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 2. sep 2025, 11:55

le Cid skrev:
2. sep 2025, 11:50
Er der nogen, der har overblik over, hvor vi er antalsmæssigt? Truppen er vel ikke ved at blive for stor? 4 mand ind - og kun én ud her til sidst.
Alt inklusiv må det vel være 27 spillere. Pudel ude hele sæsonen. Amankwah er vel helt væk.
Så reelt 25 spillere - det er vel ok. Måske Diagne og Jasson også kan/skal finde nye steder.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 2. sep 2025, 11:59

Kokkefar skrev:
2. sep 2025, 11:34
Uden at der går helt GF i Champions League i den, så er det her altså på papiret et hold, der som minimum er lige så godt som Horsens, Kolding, Lyngby:

https://www.buildlineup.com/shared/68b6 ... 1975b2645e

De mange tilgange gør desuden, at vi faktisk får noget at skyde med fra bænken udover U19 spillere.
Enig. Det der hold er utvivlsomt stærkt nok til at spille med om oprykning.

Jeg tror Horsens er for stærke. De har mange dygtige spillere, som passer til David Nielsen kontante stil.
Jeg er overrasket over Koldings ageren i vinduet. De har solgt ud af profiler, og hentet et sammenrend af mærkværdige spillere. Jeg kan slet ikke forstå det, når man har fulgt lidt med i deres strategi og succes heraf de seneste år, og tror de ender udenfor top 6... men umiddelbart fedt for os.
Ligeledes står Lyngby svækkede tilbage, men stadigvæk et slagkraftigt 1. div hold.
Dark horse er Esbjerg, men tror ikke der er bund i deres hold.

Med andre ord, så står vi nu med en trup der på papiret skal op og konkurrere om oprykningen. Det kræver at Steffen Højer får sat holdet ordentligt op, for nu har vi både kvalitet og erfaring i holdet.

Tak til Tuxen Boll for at tage opgaven seriøs og løse den. Det var ventetiden værd. Nu rejemader.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. sep 2025, 12:00

Reyad skrev:
2. sep 2025, 11:55
Måske Diagne og Jasson også kan/skal finde nye steder.
Det er jo bare for sent nu, eftersom de ikke var ophævet ved midnatstid. Så er vi ude i et af de mere eksotiske markeder - og især Jasson er vel også semi-fast indskifter?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 2. sep 2025, 12:06

Kan det passe, at vi stadig kan forvente en offensiv tilgang?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 2. sep 2025, 12:15

Erasmus Montanus skrev:
2. sep 2025, 12:06
Hvor ser du det ?

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 2. sep 2025, 12:20

Erasmus Montanus skrev:
2. sep 2025, 12:06
Det håber jeg godt nok. Selvom mange primært ønsker sig en kantspiller, ville jeg personligt være ualmindeligt glad for en angriber, der kunne aflaste Helenius, og som ikke kan forventes at have de ungdommelige udfald, som nok kommer fra Møller eller Skovgaard. John kan selvfølgelig spille pladsen, men han har bare ikke den samme fylde i modstandernes felt, som Helenius, og lever mest af alt på sin hurtighed. Og Ross, ja han bare Ross, og skal hurtigst muligt til Island eller Færøerne for at fortsætte sin karriere.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 2. sep 2025, 12:21

Sønderhof skrev:
2. sep 2025, 11:59
Kokkefar skrev:
2. sep 2025, 11:34
Uden at der går helt GF i Champions League i den, så er det her altså på papiret et hold, der som minimum er lige så godt som Horsens, Kolding, Lyngby:

https://www.buildlineup.com/shared/68b6 ... 1975b2645e

De mange tilgange gør desuden, at vi faktisk får noget at skyde med fra bænken udover U19 spillere.
Enig. Det der hold er utvivlsomt stærkt nok til at spille med om oprykning.

Jeg tror Horsens er for stærke. De har mange dygtige spillere, som passer til David Nielsen kontante stil.
Jeg er overrasket over Koldings ageren i vinduet. De har solgt ud af profiler, og hentet et sammenrend af mærkværdige spillere. Jeg kan slet ikke forstå det, når man har fulgt lidt med i deres strategi og succes heraf de seneste år, og tror de ender udenfor top 6... men umiddelbart fedt for os.
Ligeledes står Lyngby svækkede tilbage, men stadigvæk et slagkraftigt 1. div hold.
Dark horse er Esbjerg, men tror ikke der er bund i deres hold.

Med andre ord, så står vi nu med en trup der på papiret skal op og konkurrere om oprykningen. Det kræver at Steffen Højer får sat holdet ordentligt op, for nu har vi både kvalitet og erfaring i holdet.

Tak til Tuxen Boll for at tage opgaven seriøs og løse den. Det var ventetiden værd. Nu rejemader.
På papiret ja. Men det handler sgu om hurtigst muligt at få holdet spillet sammen og nogle relationer på plads. I den henseende er det dejligt, at fx Kolding endte med at skifte så meget ud. Horsens til dels også. Lyngby også med en del nye. Men med en sammentømret midtbane.
Mange hold i samme båd, men vi er presset på tid. Vi er allerede bagud - så det her hold skal hurtigt levere (og vi skal undgå skader).

Stærkeste opstilling + bænk:

Müller
Kallesøe - Makolli - Tiedemann - Andersson
Bomholt - Håpnes - Kasaa
John - Helenius - Normann

Bænk: Grønkjær, Olsson, Børsting, Jasson, Møller, Ross, Skovgaard
Tribunen: De Boer, Nielsen, Arnorsson, Maarup, Bonde, Diagne, Amankwah, Tcacenco (Pudel).

Måske De Boer i praksis vil tage nogle bænkpladser, så Grønkjær kan spille u19. Bonde, Arnorsson og Tcacenco kan også spille U19.

Bred trup. Burde være stærk nok. Men lad os nu lige se det omsat i praksis :-)

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 2. sep 2025, 12:28

Med tilgangene af Tiedemann, Kaasa og Anderson bør vi nu have et hold, som har bundniveau til ikke at rykke ned.

Så er det et mere åbent spørgsmål hvor topniveauet ligger - det vil tiden vise.

Men for første gang i meget lang tid begynder AaB nu at have en spillertrup som er i balance. Med det udgangspunkt bør vi kunne rykke op i løbet af et par sæsoner.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. sep 2025, 12:31

Jeg vil mene, at vi på papiret har den stærkeste trup. Problemet er, at vi på ingen måde har det stærkeste hold. Det er jo nu Steffen Højers opgave at få bygget det op. Så jeg tror, vi har brug for lidt tålmodighed.

Jeg er dog stadig sikker på, at vi kommer til at være i spil til oprykning. Lad os droppe alt bullshit: Det er altså en gøglerliga den her. Og at vi er kommet SÅ dårligt fra start, som vi er, siger mest om os selv og den forfatning, holdet var/er i.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 2. sep 2025, 12:34

Tjuga skrev:
2. sep 2025, 12:28
Med tilgangene af Tiedemann, Kaasa og Anderson bør vi nu have et hold, som har bundniveau til ikke at rykke ned.

Så er det et mere åbent spørgsmål hvor topniveauet ligger - det vil tiden vise.

Men for første gang i meget lang tid begynder AaB nu at have en spillertrup som er i balance. Med det udgangspunkt bør vi kunne rykke op i løbet af et par sæsoner.
Med disse tilgange er det helt klart vi går efter oprykning denne sæson, om det rækker så langt må tiden vise. Nu skal Steffen Højer vise sit værd.
Horsens rykker op, også bliver det mellem Lyngby, Esbjerg og os.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 2. sep 2025, 12:38

BoT skrev:
2. sep 2025, 12:31
Jeg vil mene, at vi på papiret har den stærkeste trup. Problemet er, at vi på ingen måde har det stærkeste hold. Det er jo nu Steffen Højers opgave at få bygget det op. Så jeg tror, vi har brug for lidt tålmodighed.

Jeg er dog stadig sikker på, at vi kommer til at være i spil til oprykning. Lad os droppe alt bullshit: Det er altså en gøglerliga den her. Og at vi er kommet SÅ dårligt fra start, som vi er, siger mest om os selv og den forfatning, holdet var/er i.
Det er rart, at John har haft fokus på de centrale pladser.

To spillere til centerforsvaret og midtmidt med rutine fra flere sæsoner i Sverige og Norge. Om de er gode aner jeg ikke, men det ligner klare forstærkninger til det nuværende AaB hold - Som er det dårligste jeg nogensinde har set for et AaB hold.

AaBs hold har skreget på lederskab, som pudsigt nok ikke blev tilført af lejesvendene Isak Hansen og Travis Hernes, siden sommeren 2024. Her kan de forhåbentligt træde øjeblikkeligt ind og bidrage til noget stabilitet til defensive. Så kan vi håbe offensiven også kommer efter det med tiden.

Men for helvete, hvor har/er tiden med SSE22s ledelse været en træls omgang for AaB og især mig som fan. Et potpourri af ringe beslutninger på alle leder og kanter. DÅRLIG!
Uden Synd Ingen Frelse

Tjuga
Drenge
Drenge

Indlæg af Tjuga » 2. sep 2025, 12:42

BoT skrev:

Jeg synes det er svært at vurdere hvor stærk truppen er i sammenligning med toppen. Hvor mange har eksempelvis set Tiedemann og Kaasa spille? Men på papiret ligner de det vi mangler. Derudover er der to usikkerheder i min bog:
1) Skader. Her er vi stadig sårbare overfor skader på visse positioner (Ligesom de fleste andre hold i Bette-Tina Ligaen).
2) Synes vi har mange unge, spændende spillere. Det vanskeligt at spå om hvilket niveau de kan nå og hvor hurtigt. Får vi bygget en stabil stamme med de nye, rutinerede spillere, så kan det pludselig gå stærkt for de unge.

Samlet set kan det både blive et scenarie hvor alt går op i en højere enhed og vi smadrer alt i slutspillet. Men det kan også blive en mellemsæson, hvor vi topper næste år.

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 2. sep 2025, 12:47

Er den bekræftet med Andersson ?

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 2. sep 2025, 12:57

Hvorfor henter vi en højreback til at spille venstre? Det er så akawet HVER gang.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. sep 2025, 12:57

Tjuga skrev:
2. sep 2025, 12:42
BoT skrev:

Jeg synes det er svært at vurdere hvor stærk truppen er i sammenligning med toppen. Hvor mange har eksempelvis set Tiedemann og Kaasa spille? Men på papiret ligner de det vi mangler. Derudover er der to usikkerheder i min bog:
1) Skader. Her er vi stadig sårbare overfor skader på visse positioner (Ligesom de fleste andre hold i Bette-Tina Ligaen).
2) Synes vi har mange unge, spændende spillere. Det vanskeligt at spå om hvilket niveau de kan nå og hvor hurtigt. Får vi bygget en stabil stamme med de nye, rutinerede spillere, så kan det pludselig gå stærkt for de unge.

Samlet set kan det både blive et scenarie hvor alt går op i en højere enhed og vi smadrer alt i slutspillet. Men det kan også blive en mellemsæson, hvor vi topper næste år.
Det er korrekt, at jeg stort set ikke har set hverken Kaasa, Tidemann eller Normann spille. Men Begge de to førstnævnte er blevet norske mestre med et meget stærkt Molde-hold, og sidstnævnte har spillet ret mange kampe i Eresdivisionen. Så baseret på erfaring og meritter, er de vel de tre stærkeste spillere, vi har hentet siden Allan Gaarde signede Lucas, Okore og Kasper Kusk i 2017/18

Besvar