Jeg ved ikke. Jeg tvivler egentlig ikke på, at Lucas helst vll til udlandet, men jeg tror han overvurderer hvad der er derude.Funky skrev: ↑3. nov 2025, 21:58Jeg tror såmænd nok, Lucas kunne hjælpe os i den aktuelle situation, og det lader også til at være Højers vurdering, men når man så skræller alle de temaer fra, som man kan gisne om indholdet af, hele vejen fra "sårede følelser, også på pårørendes vegne" til "nuværende niveau", så ender vi vist ved et helt centralt spørgsmål: Kan/vil AaB tilbyde Lucas en kontrakt, som økonomisk trumfer det, han mener at kunne finde andre steder, hvor han selverklæret hellere vel hen? Mon ikke, svaret på det spørgsmål er "nej".Raptorr skrev: ↑29. okt 2025, 20:06Sidst Lucas Andersen spillede en god kamp imod et stærkt hold (dvs. ikke Horsens el. lign.) var 1. september 2019 imod FCK. Det er cirka 6 år og 2 måneder siden. I virkeligheden har Lucas jo aldrig for alvor fået det gennembrud, som hans talent tilsagde i 2013. Efter Ajax er det ret beset gået ned ad bakke rent klub og karrieremæssigt. Nu ser der ikke ud til at være efterspørgsel på højt niveau, ej heller SL eller Championship.
I hvert fald på det her tidspunkt i hans karriere. Vi snakker trods alt også en 31 årig spiller med en hvis skadesniveau der ikke har tidligere tiders topniveau og ikke har spillet kamp i et halvt år. Hans aktie må alt andet lige være nedadgående i forhold til steder, hvor det både er økonomisk attraktivt, et sted man vil bo med familien og også har tilpas sportsligt niveau/perspektiv.
Handlede det dog alene om at AaB ikke kan give penge nok mon så ikke han var endt i en Superligaklub eller måske i Norge eller Sverige? Der er nok en del klubber, som trods alt ville give ham en konrakt. Tror da f.eks. godt Kent kunne se et projekt i Lucas.
Så jeg køber nok den med sårede følelser og udlandet en del af vejen, men lønnen i AaB kan da sikkert blive så høj det er attraktivt, men jeg tror også den ville være så høj, at et skifte så ville være af de forkerte grunde for både AaB og Lucas.