Meget enig der er et kæmpe balance issue og jeg forstår ikke, at man har stået så krakilst på 4-3-3 i så mange år og ikke fået addresseret hvad det kræver at spille den moderne form for 4-3-3. Det kræver jo især en del på midtbanen og også nogle forsvarsspillere der kan klare sig mere selv.baresi skrev: ↑23. nov 2025, 10:09Det her hold mangler en kæmpe ting og det er balance. balance når man forsvarer og balance når man angriber, og også mere kontrol når man er i boldbesiddelse. I mange kommentarer kan i alle se at jeg overhovedet ikke er fan af nuværende system. Et boldbesiddende direkte spillende 4-3-3 (altså det er det man har sagt man vil spille)
VI mangler kvalitet i forsvaret, vores midtbane er anonym og alt for let at fjerne og spille igennem eller henover, vores offensiv består meget af enkelt aktioner og ikke en kaasa eller bomholt der bliver farlige hvilket de i 433 bør være meget mere. Vi er generelt alt for let at læse og vi kommer ikke og sætter os på hverken bold eller spil, vi jagter alt for meget og er alt for usammenhængende, og det er ikke meningen med dette system.
Jeg mener man skal sadle om og gøre os mindre romantiske som offensiv sprudlende fodbold i teorien. Det er jo tom snak ikke mindst hvis man engang rykker op i suppen igen for vi bliver kvast med de spillere vi kan tiltrække og det her system. det kræver virkelig nogle spidskompetencer som vi ikke har.
Desuden kunne man sadle om og bruge færre penge fordi vi har folk der passer bedre til et andet system.
Min personligt foretrukne stil er 4-2-3-1 og kan også gå til AaB - med nuværende trup:
Muller
Kalle - makolli - tiede - adam (dette er mest solidt)
kaasa - bonde (dem der er bedst på bolden som 6ere og kan fylde store rum)
Bomholt - normann - kelvin ( norman som 10, super dygtig i små rum, bomme til højre og mere offensiv farlig, og kelvin til venstre med flere skud)
helle
I denne formation kunne vi godt bruge
1 CB + 1 6er + 1 9er + keeper ellers ok
dette system er jo lige så meget 4-5-1 altså bedre balance.
MEN det system jeg mener passer truppen bedst og hvor vi kan stå meget mere kompakt og udnytte de spillere vi har
3-4-2-1
muller
makolli - tiedemann - adam (super stærk 3 mands, adam kan ligge som den brede venstre og makolli højre, begge hurtige stærke og dækker store rum, dygtige til både at forsvare, bevare bold og sætte igang.
kalle - kaasa - bonde - marc. n (2 wingbacks er der er bedre wingbacks end backs og dygtige på indlæg af afslutninger selv. kan indgå i spillet)
bomholt - normann
kelvin ( offensiv af 3 der alle er super dygtige i bevægelse uden bold og dygtige på bolden, arbejder også godt i mellemrum)
Denne formation ville klæde os og gøre os meget mere balanceret- og her mangler vi reelt en 6er og evt. 9er ellers er vi ok besat.
Jeg har egentlig ikke noget imod at spille 4-3-3 eller have det som mål, men for mig må man gerne gøre nogle indrømmelser på vej derhen og justere til måske 4-2-3-1, 4-4-1-1 eller en 4-4-2 variant. Jeg kan egentlig heller ikke huske, at nogle af vores gode hold har været 4-3-3 hold. Der er jo også det i det med formationer, at man hold måske f.eks. angriber i 4-3-3, men forsvarer i 4-4-2.
Jeg kunne personligt godt tænke mig, at man f.eks. tog en af vores mange spillere der er bedst på 10'eren og smed op bag/ved siden af Helenius og så tænker jeg om nogle af vores offessivt funderere midtbanespillere f.eks. kunne gøre sig som indadvendte kanter lidt ala i 2014. Jeg synes dog det hele stadig kræver en god 6'er som vi ikke har uanset om vi så gør det ene eller det andet. Hvis jeg skal se bort fra at klubben vil spille 4-3-3 så synes faktisk det er svært at pege på en idealopstilling med dem vi har. Det var jo også det Wichmann røg ind i hvorfor han prøvede at murre defensivt til i en 5-3-2 fordi vi ikke havde rugbrød på midten til at spille 4-3-3.