Formation efter transfervinduet

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Jakobsen » 24. nov 2025, 08:53

baresi skrev:
23. nov 2025, 10:09
Det her hold mangler en kæmpe ting og det er balance. balance når man forsvarer og balance når man angriber, og også mere kontrol når man er i boldbesiddelse. I mange kommentarer kan i alle se at jeg overhovedet ikke er fan af nuværende system. Et boldbesiddende direkte spillende 4-3-3 (altså det er det man har sagt man vil spille)
VI mangler kvalitet i forsvaret, vores midtbane er anonym og alt for let at fjerne og spille igennem eller henover, vores offensiv består meget af enkelt aktioner og ikke en kaasa eller bomholt der bliver farlige hvilket de i 433 bør være meget mere. Vi er generelt alt for let at læse og vi kommer ikke og sætter os på hverken bold eller spil, vi jagter alt for meget og er alt for usammenhængende, og det er ikke meningen med dette system.

Jeg mener man skal sadle om og gøre os mindre romantiske som offensiv sprudlende fodbold i teorien. Det er jo tom snak ikke mindst hvis man engang rykker op i suppen igen for vi bliver kvast med de spillere vi kan tiltrække og det her system. det kræver virkelig nogle spidskompetencer som vi ikke har.
Desuden kunne man sadle om og bruge færre penge fordi vi har folk der passer bedre til et andet system.

Min personligt foretrukne stil er 4-2-3-1 og kan også gå til AaB - med nuværende trup:
Muller
Kalle - makolli - tiede - adam (dette er mest solidt)
kaasa - bonde (dem der er bedst på bolden som 6ere og kan fylde store rum)
Bomholt - normann - kelvin ( norman som 10, super dygtig i små rum, bomme til højre og mere offensiv farlig, og kelvin til venstre med flere skud)
helle
I denne formation kunne vi godt bruge
1 CB + 1 6er + 1 9er + keeper ellers ok
dette system er jo lige så meget 4-5-1 altså bedre balance.

MEN det system jeg mener passer truppen bedst og hvor vi kan stå meget mere kompakt og udnytte de spillere vi har
3-4-2-1
muller
makolli - tiedemann - adam (super stærk 3 mands, adam kan ligge som den brede venstre og makolli højre, begge hurtige stærke og dækker store rum, dygtige til både at forsvare, bevare bold og sætte igang.
kalle - kaasa - bonde - marc. n (2 wingbacks er der er bedre wingbacks end backs og dygtige på indlæg af afslutninger selv. kan indgå i spillet)
bomholt - normann
kelvin ( offensiv af 3 der alle er super dygtige i bevægelse uden bold og dygtige på bolden, arbejder også godt i mellemrum)
Denne formation ville klæde os og gøre os meget mere balanceret- og her mangler vi reelt en 6er og evt. 9er ellers er vi ok besat.
Meget enig der er et kæmpe balance issue og jeg forstår ikke, at man har stået så krakilst på 4-3-3 i så mange år og ikke fået addresseret hvad det kræver at spille den moderne form for 4-3-3. Det kræver jo især en del på midtbanen og også nogle forsvarsspillere der kan klare sig mere selv.
Jeg har egentlig ikke noget imod at spille 4-3-3 eller have det som mål, men for mig må man gerne gøre nogle indrømmelser på vej derhen og justere til måske 4-2-3-1, 4-4-1-1 eller en 4-4-2 variant. Jeg kan egentlig heller ikke huske, at nogle af vores gode hold har været 4-3-3 hold. Der er jo også det i det med formationer, at man hold måske f.eks. angriber i 4-3-3, men forsvarer i 4-4-2.

Jeg kunne personligt godt tænke mig, at man f.eks. tog en af vores mange spillere der er bedst på 10'eren og smed op bag/ved siden af Helenius og så tænker jeg om nogle af vores offessivt funderere midtbanespillere f.eks. kunne gøre sig som indadvendte kanter lidt ala i 2014. Jeg synes dog det hele stadig kræver en god 6'er som vi ikke har uanset om vi så gør det ene eller det andet. Hvis jeg skal se bort fra at klubben vil spille 4-3-3 så synes faktisk det er svært at pege på en idealopstilling med dem vi har. Det var jo også det Wichmann røg ind i hvorfor han prøvede at murre defensivt til i en 5-3-2 fordi vi ikke havde rugbrød på midten til at spille 4-3-3.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 27. jan 2026, 08:02

med nuværende hold kunne det se sådan her ud (og 4 back kæde ændres ikke)
4-3-3
Muller
kalle - makolli - tiedemann - adam
bomholt - bonde - kaasa
kubel - kelvin - normann

4-2-3-1 (dette virker bedre balanceret synes jeg)
muller
kalle - makolli - tiedemann - adam
bonde - kaasa
bomholt - normann - kubel
kelvin

spændt på om vi kan hente en Nicolaj Larsen til mål og en 9er så begynder det at blive interessant.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Jakobsen » 27. jan 2026, 08:09

Spændt på at se om det nuværende ledelsesteam er dem der lykkes med at få AaB til at spille på en moderne mod. En fronttrio eftersigende med Kubel, John og Normann er i hvert fald uden en klassisk 9'er. Jeg kan godt blive lidt bange for fysikken hos de tre (at de alle tre er for klejne. Det kræver i hvert fald at hele vores hold fungerer for, at vi kan iscenesætte de tre.

Derfor bliver midtbanen også super spændende. Efterårets slutning pegede jo hen imod en dobbelt 6'er løsning med Bonde og Håpnes proppen i bunden af midtbanen, men spillemæssigt vil vi jo gerne have plads til både Kaasa og Bomholt centralt for at kunne sætrte spillet. Jeg kunne også stadig godt tænke mig den spiller i vores midtbanemiks som er den voksne og binder det hele sammen. Skal det her lykkes skal vi virkelig have en større sammenhængskraft på den midtbane.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 27. jan 2026, 08:18

Jakobsen skrev:
27. jan 2026, 08:09
Spændt på at se om det nuværende ledelsesteam er dem der lykkes med at få AaB til at spille på en moderne mod. En fronttrio eftersigende med Kubel, John og Normann er i hvert fald uden en klassisk 9'er. Jeg kan godt blive lidt bange for fysikken hos de tre (at de alle tre er for klejne. Det kræver i hvert fald at hele vores hold fungerer for, at vi kan iscenesætte de tre.

Derfor bliver midtbanen også super spændende. Efterårets slutning pegede jo hen imod en dobbelt 6'er løsning med Bonde og Håpnes proppen i bunden af midtbanen, men spillemæssigt vil vi jo gerne have plads til både Kaasa og Bomholt centralt for at kunne sætrte spillet. Jeg kunne også stadig godt tænke mig den spiller i vores midtbanemiks som er den voksne og binder det hele sammen. Skal det her lykkes skal vi virkelig have en større sammenhængskraft på den midtbane.
ja og her i træningskampen så man også en tendens til dobbelt 6er med bonde og jasson men stadig i en forskudt 4-3-3
det bliver ikke en hardcore 4-2-3-1 og det synes jeg personligt kunne være super interessant. synes det virker mere balanceret med de spillere vi har og dem vi jo som sådan type mæssigt ikke har. og der ville jeg ikke være bange for at starte bonde som 1 af 2 seksere
jeg tror stadig på der ledes efter en 9er ellers var man heller ikke sat ifm med ham lejesvenden fra BIF - Men 9eren er også der hvor pengene kan bruges håbløst ringe, se bare AaBs egen statistik med at hente angribere. Så til 1. div tror jeg godt vi kan "nøjes" såfremt balancen er til stede på holdet.
vores centrale midt skal klart steppe op og bliver bomholt solgt så skal der handles på IND siden for vores midtbane er trods en overbefolkning vores akilleshæl

Belwas
2. div
2. div
Indlæg: 243
Tilmeldt: 1. jul 2024, 19:27

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af Belwas » 27. jan 2026, 10:12

baresi skrev:
27. jan 2026, 08:18
Jakobsen skrev:
27. jan 2026, 08:09
Spændt på at se om det nuværende ledelsesteam er dem der lykkes med at få AaB til at spille på en moderne mod. En fronttrio eftersigende med Kubel, John og Normann er i hvert fald uden en klassisk 9'er. Jeg kan godt blive lidt bange for fysikken hos de tre (at de alle tre er for klejne. Det kræver i hvert fald at hele vores hold fungerer for, at vi kan iscenesætte de tre.

Derfor bliver midtbanen også super spændende. Efterårets slutning pegede jo hen imod en dobbelt 6'er løsning med Bonde og Håpnes proppen i bunden af midtbanen, men spillemæssigt vil vi jo gerne have plads til både Kaasa og Bomholt centralt for at kunne sætrte spillet. Jeg kunne også stadig godt tænke mig den spiller i vores midtbanemiks som er den voksne og binder det hele sammen. Skal det her lykkes skal vi virkelig have en større sammenhængskraft på den midtbane.
ja og her i træningskampen så man også en tendens til dobbelt 6er med bonde og jasson men stadig i en forskudt 4-3-3
det bliver ikke en hardcore 4-2-3-1 og det synes jeg personligt kunne være super interessant. synes det virker mere balanceret med de spillere vi har og dem vi jo som sådan type mæssigt ikke har. og der ville jeg ikke være bange for at starte bonde som 1 af 2 seksere
jeg tror stadig på der ledes efter en 9er ellers var man heller ikke sat ifm med ham lejesvenden fra BIF - Men 9eren er også der hvor pengene kan bruges håbløst ringe, se bare AaBs egen statistik med at hente angribere. Så til 1. div tror jeg godt vi kan "nøjes" såfremt balancen er til stede på holdet.
vores centrale midt skal klart steppe op og bliver bomholt solgt så skal der handles på IND siden for vores midtbane er trods en overbefolkning vores akilleshæl
4-2-3-1 ændrer fuldstændig kanternes og midtbanespillernes defensive opgaver og placering i presset. Det er en helt anden måde at forsvare og presse på for alle andre end 6'eren. Med den opstilling er det kanterne der skal retur i stedet for 8'erne der skal sideforskyde, og så er det 10'eren der presser op og deltager i forreste kædes pres. Så selvom de offensivt og ift. typerne kan giver mening, så er det forfra ift. at få indspillet og indøvet pressspillet. Så jeg tror virkelig ikke på det, og personligt synes jeg også det er en dårlig ide. Jeg påskønner at AaB ENDELIG holder fast i en spillestil og formation, og skifter/rekrutterer til den, i stedet for konstant at skifte formation og spillestil i et forsøg på at imødekomme en dårligt sammensat trup.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 27. jan 2026, 10:41

Belwas skrev:
27. jan 2026, 10:12
baresi skrev:
27. jan 2026, 08:18
Jakobsen skrev:
27. jan 2026, 08:09
Spændt på at se om det nuværende ledelsesteam er dem der lykkes med at få AaB til at spille på en moderne mod. En fronttrio eftersigende med Kubel, John og Normann er i hvert fald uden en klassisk 9'er. Jeg kan godt blive lidt bange for fysikken hos de tre (at de alle tre er for klejne. Det kræver i hvert fald at hele vores hold fungerer for, at vi kan iscenesætte de tre.

Derfor bliver midtbanen også super spændende. Efterårets slutning pegede jo hen imod en dobbelt 6'er løsning med Bonde og Håpnes proppen i bunden af midtbanen, men spillemæssigt vil vi jo gerne have plads til både Kaasa og Bomholt centralt for at kunne sætrte spillet. Jeg kunne også stadig godt tænke mig den spiller i vores midtbanemiks som er den voksne og binder det hele sammen. Skal det her lykkes skal vi virkelig have en større sammenhængskraft på den midtbane.
ja og her i træningskampen så man også en tendens til dobbelt 6er med bonde og jasson men stadig i en forskudt 4-3-3
det bliver ikke en hardcore 4-2-3-1 og det synes jeg personligt kunne være super interessant. synes det virker mere balanceret med de spillere vi har og dem vi jo som sådan type mæssigt ikke har. og der ville jeg ikke være bange for at starte bonde som 1 af 2 seksere
jeg tror stadig på der ledes efter en 9er ellers var man heller ikke sat ifm med ham lejesvenden fra BIF - Men 9eren er også der hvor pengene kan bruges håbløst ringe, se bare AaBs egen statistik med at hente angribere. Så til 1. div tror jeg godt vi kan "nøjes" såfremt balancen er til stede på holdet.
vores centrale midt skal klart steppe op og bliver bomholt solgt så skal der handles på IND siden for vores midtbane er trods en overbefolkning vores akilleshæl
4-2-3-1 ændrer fuldstændig kanternes og midtbanespillernes defensive opgaver og placering i presset. Det er en helt anden måde at forsvare og presse på for alle andre end 6'eren. Med den opstilling er det kanterne der skal retur i stedet for 8'erne der skal sideforskyde, og så er det 10'eren der presser op og deltager i forreste kædes pres. Så selvom de offensivt og ift. typerne kan giver mening, så er det forfra ift. at få indspillet og indøvet pressspillet. Så jeg tror virkelig ikke på det, og personligt synes jeg også det er en dårlig ide. Jeg påskønner at AaB ENDELIG holder fast i en spillestil og formation, og skifter/rekrutterer til den, i stedet for konstant at skifte formation og spillestil i et forsøg på at imødekomme en dårligt sammensat trup.
jeg synes også det er fedt at man kører et koncept ind, mit problem er bare at man ikke har haft spillerne til det og det har man til dels ikke endnu. i en 4-3-3 er den vigtigste måske en 6er og den har vi manglet i flere år og gør det til dels stadig. Selvfølgelig skal bonde spille, men han er jo ikke en leder der tager midtbanen og ejer 6eren.
og så har vi ikke haft kanter til en 4-3-3 og har faktisk også manglet gode 8ere og det gør vi til dels også stadig.
Vi har manglet en kæmpe balance på holdet i denne formation, men kan man få handlet ordentligt ind så fint.
DOG savner jeg stadig at man i kampene er bedre til at finde en plan B end altid kun skifte 1:1 position for position og ikke ændre systemet. Man må godt rette til engang imellem.
Jeg synes dog også at vi kan se os i en 4-2-3-1 uden det betyder 6 mdrs tilvænning.

tror det handler om i nuv. formation om midtbanen formår at skabe bedre balance for forsvaret og angrebet og at kæderne hænger bedre sammen, og så skal vi simpelthen blive bedre til generelt at have bolden i egne rækker.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Formation efter transfervinduet

Indlæg af baresi » 3. feb 2026, 09:56

Sådan er truppen dagen derpå:
(26 i 1. hold truppen – stadig en 4 stykker for meget, og det må formodes oprydningen IKKE er færdig)

Målmænd:
    Muller – de boer – grønkjær

    Forsvarer:
      Kalle – adam – tiedemann – marc n – Cornelius – pudel – arnorsson -tcacenco – makolli
      Amankvah

      Midtbane:
        v.møller – børsting – bonde – jasson – maarup – kaasa - håpnes

        Angreb:
          Helenius – Diagne - kelvin – normann – kubel - adedeji


          Min oplevelse:
          • målmand - mangler en 1. keeper
              forsvaret - super fint.
                angrebet - savner en 9er men det kan gå an
                • midtbanen - trods overbefolkning så mangler jeg kvalitet og jeg tror ikke helt på den der med at kaasa og håpnes mv. nu får en lang opstart og pludselig er de en anden spiller. En lang opstart er godt og de kan få trænet flere gode ting, bevares. Men spillerne bliver ikke dobbelt så gode lige pludselig.
                  MIDTbanen er endnu engang blevet syltet og synes primært midtbanen har været årsag til manglende resultater fordi vi er fuldstændig ubalanceret og i mangel af kvalitet og den her midtbane er sgu ikke skræmmende. Den bliver kørt midtover defensivt og det er heller ikke fordi man tænker at der er et pr 8ere der virkelig bliver offensivt skræmmende.

                  Hvad tænker I andre dagen derpå??

              Brugeravatar
              Jakobsen
              Allstar
              Allstar
              Indlæg: 6757
              Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
              Favoritspiller: Augu

              Re: Formation efter transfervinduet

              Indlæg af Jakobsen » 3. feb 2026, 13:47

              Jeg er spændt på niveauet, men jeg er ikke så pesimistisk som mange andre herinde.

              Start 11 og skyggehold må IMO være

              Müller (Håber sådan Grønkjær snart er klar)

              Kallesøe/Andersson, Tiedemann, Makolli, Marc N

              Bonde, Jasson

              Kaasa

              John, Kubel, Normann

              Og her er det værd at bemærke, at jeg tror de tre forreste bliver meget dynamiske, hvorfor deres pladser mest skal ses som et udgangspunkt. Ser ingen af de tre som klassiske rene 9'ere.

              Det efterlader os så med et skyggehold.

              Grønkjær

              Tcancenco, Cornelius, Noel, Andersson

              Håpnes, Maarup

              Børsting, Møller, Jubril

              Helenius

              Umiddelbart blandt reserverne er det kun Maarup og Jubril jeg er decideret kede af at have rendende.
              Jeg håber dog ikke man skulle spille med et Cornlius/Noel forsvar i fem kampe i træk. Det ville nok være for grønt.


              Derudovrer har vi altså spillere der giver os variantsmuligheder. F.eks. har vi Helenius i front, som kommer med noget andet og kan skabe en anden dynatik enten med tre andre offensivespillere bag sig og Kaasa længere tilbage eller med en af kanterne som joker fra bænken.
              RAUS RAUS SSE!

              R Rosenberg
              Allstar
              Allstar
              Indlæg: 7615
              Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

              Re: Formation efter transfervinduet

              Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2026, 14:18

              Jakobsen skrev:
              3. feb 2026, 13:47
              Jeg er spændt på niveauet, men jeg er ikke så pesimistisk som mange andre herinde.

              Start 11 og skyggehold må IMO være

              Müller (Håber sådan Grønkjær snart er klar)

              Kallesøe/Andersson, Tiedemann, Makolli, Marc N

              Bonde, Jasson

              Kaasa

              John, Kubel, Normann

              Og her er det værd at bemærke, at jeg tror de tre forreste bliver meget dynamiske, hvorfor deres pladser mest skal ses som et udgangspunkt. Ser ingen af de tre som klassiske rene 9'ere.

              Det efterlader os så med et skyggehold.

              Grønkjær

              Tcancenco, Cornelius, Noel, Andersson

              Håpnes, Maarup

              Børsting, Møller, Jubril

              Helenius

              Umiddelbart blandt reserverne er det kun Maarup og Jubril jeg er decideret kede af at have rendende.
              Jeg håber dog ikke man skulle spille med et Cornlius/Noel forsvar i fem kampe i træk. Det ville nok være for grønt.


              Derudovrer har vi altså spillere der giver os variantsmuligheder. F.eks. har vi Helenius i front, som kommer med noget andet og kan skabe en anden dynatik enten med tre andre offensivespillere bag sig og Kaasa længere tilbage eller med en af kanterne som joker fra bænken.
              Klar til hvad? Er DU klar over, at han er 18?

              Én gang har vi lavet det eksperiment med en keeper, der var alt for ung og slet ikke klar. Det skal vi ingenlunde sætte vores lid til igen.

              Var han en Donnarumma 2.0 ville det give mening at håbe den slags. Men var han en Donnarumma 2.0, var han ikke u19-spiller i en klub, der roder rundt i midten af den danske 1. division.
              Ædruelighedens stemme

              andrii
              2. div
              2. div
              Indlæg: 244
              Tilmeldt: 6. feb 2021, 21:34
              Favoritspiller: Frank Strandli

              Re: Formation efter transfervinduet

              Indlæg af andrii » 3. feb 2026, 14:38

              baresi skrev:
              3. feb 2026, 09:56
              Sådan er truppen dagen derpå:
              (26 i 1. hold truppen – stadig en 4 stykker for meget, og det må formodes oprydningen IKKE er færdig)

              Målmænd:
                Muller – de boer – grønkjær

                Forsvarer:
                  Kalle – adam – tiedemann – marc n – Cornelius – pudel – arnorsson -tcacenco – makolli
                  Amankvah

                  Midtbane:
                    v.møller – børsting – bonde – jasson – maarup – kaasa - håpnes

                    Angreb:
                      Helenius – Diagne - kelvin – normann – kubel - adedeji


                      Min oplevelse:
                      • målmand - mangler en 1. keeper
                          forsvaret - super fint.
                            angrebet - savner en 9er men det kan gå an
                            • midtbanen - trods overbefolkning så mangler jeg kvalitet og jeg tror ikke helt på den der med at kaasa og håpnes mv. nu får en lang opstart og pludselig er de en anden spiller. En lang opstart er godt og de kan få trænet flere gode ting, bevares. Men spillerne bliver ikke dobbelt så gode lige pludselig.
                              MIDTbanen er endnu engang blevet syltet og synes primært midtbanen har været årsag til manglende resultater fordi vi er fuldstændig ubalanceret og i mangel af kvalitet og den her midtbane er sgu ikke skræmmende. Den bliver kørt midtover defensivt og det er heller ikke fordi man tænker at der er et pr 8ere der virkelig bliver offensivt skræmmende.

                              Hvad tænker I andre dagen derpå??
                          Adedeji blev nævnt af Møller i går i interviews, så jeg tror umiddelbart de ser ham spille en vis rolle i foråret. Om det så er midtbane eller angreb det ved jeg ikke, da jeg ikke har set træninger eller kampe. Jeg har ikke noget i mod ham, fordi han blev hentet af af tyskernes folk, og håber virkelig han har taget skeen i den anden hånd, og nye øjne har gjort ham godt. :aabfan:

                          Brugeravatar
                          Jakobsen
                          Allstar
                          Allstar
                          Indlæg: 6757
                          Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
                          Favoritspiller: Augu

                          Re: Formation efter transfervinduet

                          Indlæg af Jakobsen » 3. feb 2026, 14:59

                          R Rosenberg skrev:
                          3. feb 2026, 14:18
                          Jakobsen skrev:
                          3. feb 2026, 13:47
                          Jeg er spændt på niveauet, men jeg er ikke så pesimistisk som mange andre herinde.

                          Start 11 og skyggehold må IMO være

                          Müller (Håber sådan Grønkjær snart er klar)

                          Kallesøe/Andersson, Tiedemann, Makolli, Marc N

                          Bonde, Jasson

                          Kaasa

                          John, Kubel, Normann

                          Og her er det værd at bemærke, at jeg tror de tre forreste bliver meget dynamiske, hvorfor deres pladser mest skal ses som et udgangspunkt. Ser ingen af de tre som klassiske rene 9'ere.

                          Det efterlader os så med et skyggehold.

                          Grønkjær

                          Tcancenco, Cornelius, Noel, Andersson

                          Håpnes, Maarup

                          Børsting, Møller, Jubril

                          Helenius

                          Umiddelbart blandt reserverne er det kun Maarup og Jubril jeg er decideret kede af at have rendende.
                          Jeg håber dog ikke man skulle spille med et Cornlius/Noel forsvar i fem kampe i træk. Det ville nok være for grønt.


                          Derudovrer har vi altså spillere der giver os variantsmuligheder. F.eks. har vi Helenius i front, som kommer med noget andet og kan skabe en anden dynatik enten med tre andre offensivespillere bag sig og Kaasa længere tilbage eller med en af kanterne som joker fra bænken.
                          Klar til hvad? Er DU klar over, at han er 18?

                          Én gang har vi lavet det eksperiment med en keeper, der var alt for ung og slet ikke klar. Det skal vi ingenlunde sætte vores lid til igen.

                          Var han en Donnarumma 2.0 ville det give mening at håbe den slags. Men var han en Donnarumma 2.0, var han ikke u19-spiller i en klub, der roder rundt i midten af den danske 1. division.
                          Jeg skriver, at jeg håber han snart kunne være - underforstået til at afløse Müller.
                          Det er alene et håb om, at han har udviklet sig til at være dygtig nok og selvfølgelig har redskaberne til at stå derinde. Fordi det ikke gik med en ung keeper behøves det jo ikke, at det ikke vil gå med en anden, men jeg er enig med dig i faldgruberne og, at vi ikke bare skal spille ungt for at spille ungt. Müller og de Boer får jo Josip Posavec til at ligne Buffon.
                          RAUS RAUS SSE!

                          R Rosenberg
                          Allstar
                          Allstar
                          Indlæg: 7615
                          Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

                          Re: Formation efter transfervinduet

                          Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2026, 15:15

                          Jakobsen skrev:
                          3. feb 2026, 14:59
                          R Rosenberg skrev:
                          3. feb 2026, 14:18
                          Jakobsen skrev:
                          3. feb 2026, 13:47
                          Jeg er spændt på niveauet, men jeg er ikke så pesimistisk som mange andre herinde.

                          Start 11 og skyggehold må IMO være

                          Müller (Håber sådan Grønkjær snart er klar)

                          Kallesøe/Andersson, Tiedemann, Makolli, Marc N

                          Bonde, Jasson

                          Kaasa

                          John, Kubel, Normann

                          Og her er det værd at bemærke, at jeg tror de tre forreste bliver meget dynamiske, hvorfor deres pladser mest skal ses som et udgangspunkt. Ser ingen af de tre som klassiske rene 9'ere.

                          Det efterlader os så med et skyggehold.

                          Grønkjær

                          Tcancenco, Cornelius, Noel, Andersson

                          Håpnes, Maarup

                          Børsting, Møller, Jubril

                          Helenius

                          Umiddelbart blandt reserverne er det kun Maarup og Jubril jeg er decideret kede af at have rendende.
                          Jeg håber dog ikke man skulle spille med et Cornlius/Noel forsvar i fem kampe i træk. Det ville nok være for grønt.


                          Derudovrer har vi altså spillere der giver os variantsmuligheder. F.eks. har vi Helenius i front, som kommer med noget andet og kan skabe en anden dynatik enten med tre andre offensivespillere bag sig og Kaasa længere tilbage eller med en af kanterne som joker fra bænken.
                          Klar til hvad? Er DU klar over, at han er 18?

                          Én gang har vi lavet det eksperiment med en keeper, der var alt for ung og slet ikke klar. Det skal vi ingenlunde sætte vores lid til igen.

                          Var han en Donnarumma 2.0 ville det give mening at håbe den slags. Men var han en Donnarumma 2.0, var han ikke u19-spiller i en klub, der roder rundt i midten af den danske 1. division.
                          Jeg skriver, at jeg håber han snart kunne være - underforstået til at afløse Müller.
                          Det er alene et håb om, at han har udviklet sig til at være dygtig nok og selvfølgelig har redskaberne til at stå derinde. Fordi det ikke gik med en ung keeper behøves det jo ikke, at det ikke vil gå med en anden, men jeg er enig med dig i faldgruberne og, at vi ikke bare skal spille ungt for at spille ungt. Müller og de Boer får jo Josip Posavec til at ligne Buffon.
                          Det gjorde Sander også.
                          Ædruelighedens stemme

                          Brugeravatar
                          Jakobsen
                          Allstar
                          Allstar
                          Indlæg: 6757
                          Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
                          Favoritspiller: Augu

                          Re: Formation efter transfervinduet

                          Indlæg af Jakobsen » 3. feb 2026, 15:46

                          R Rosenberg skrev:
                          3. feb 2026, 15:15
                          Jakobsen skrev:
                          3. feb 2026, 14:59
                          R Rosenberg skrev:
                          3. feb 2026, 14:18
                          Jakobsen skrev:
                          3. feb 2026, 13:47
                          Jeg er spændt på niveauet, men jeg er ikke så pesimistisk som mange andre herinde.

                          Start 11 og skyggehold må IMO være

                          Müller (Håber sådan Grønkjær snart er klar)

                          Kallesøe/Andersson, Tiedemann, Makolli, Marc N

                          Bonde, Jasson

                          Kaasa

                          John, Kubel, Normann

                          Og her er det værd at bemærke, at jeg tror de tre forreste bliver meget dynamiske, hvorfor deres pladser mest skal ses som et udgangspunkt. Ser ingen af de tre som klassiske rene 9'ere.

                          Det efterlader os så med et skyggehold.

                          Grønkjær

                          Tcancenco, Cornelius, Noel, Andersson

                          Håpnes, Maarup

                          Børsting, Møller, Jubril

                          Helenius

                          Umiddelbart blandt reserverne er det kun Maarup og Jubril jeg er decideret kede af at have rendende.
                          Jeg håber dog ikke man skulle spille med et Cornlius/Noel forsvar i fem kampe i træk. Det ville nok være for grønt.


                          Derudovrer har vi altså spillere der giver os variantsmuligheder. F.eks. har vi Helenius i front, som kommer med noget andet og kan skabe en anden dynatik enten med tre andre offensivespillere bag sig og Kaasa længere tilbage eller med en af kanterne som joker fra bænken.
                          Klar til hvad? Er DU klar over, at han er 18?

                          Én gang har vi lavet det eksperiment med en keeper, der var alt for ung og slet ikke klar. Det skal vi ingenlunde sætte vores lid til igen.

                          Var han en Donnarumma 2.0 ville det give mening at håbe den slags. Men var han en Donnarumma 2.0, var han ikke u19-spiller i en klub, der roder rundt i midten af den danske 1. division.
                          Jeg skriver, at jeg håber han snart kunne være - underforstået til at afløse Müller.
                          Det er alene et håb om, at han har udviklet sig til at være dygtig nok og selvfølgelig har redskaberne til at stå derinde. Fordi det ikke gik med en ung keeper behøves det jo ikke, at det ikke vil gå med en anden, men jeg er enig med dig i faldgruberne og, at vi ikke bare skal spille ungt for at spille ungt. Müller og de Boer får jo Josip Posavec til at ligne Buffon.
                          Det gjorde Sander også.
                          Jamen så læs dog hvad jeg siger mand!
                          Jeg skriver, at jeg håber det. Jeg skriver intet om hvorvidt jeg mener at Grønkjær er klar til en større tjans.

                          Altså vil du bare være på tværs og diskutere?
                          RAUS RAUS SSE!

                          baresi
                          Allstar
                          Allstar
                          Indlæg: 4116
                          Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
                          Favoritspiller: baresi

                          Re: Formation efter transfervinduet

                          Indlæg af baresi » 3. feb 2026, 15:51

                          andrii skrev:
                          3. feb 2026, 14:38
                          baresi skrev:
                          3. feb 2026, 09:56
                          Sådan er truppen dagen derpå:
                          (26 i 1. hold truppen – stadig en 4 stykker for meget, og det må formodes oprydningen IKKE er færdig)

                          Målmænd:
                            Muller – de boer – grønkjær

                            Forsvarer:
                              Kalle – adam – tiedemann – marc n – Cornelius – pudel – arnorsson -tcacenco – makolli
                              Amankvah

                              Midtbane:
                                v.møller – børsting – bonde – jasson – maarup – kaasa - håpnes

                                Angreb:
                                  Helenius – Diagne - kelvin – normann – kubel - adedeji


                                  Min oplevelse:
                                  • målmand - mangler en 1. keeper
                                      forsvaret - super fint.
                                        angrebet - savner en 9er men det kan gå an
                                        • midtbanen - trods overbefolkning så mangler jeg kvalitet og jeg tror ikke helt på den der med at kaasa og håpnes mv. nu får en lang opstart og pludselig er de en anden spiller. En lang opstart er godt og de kan få trænet flere gode ting, bevares. Men spillerne bliver ikke dobbelt så gode lige pludselig.
                                          MIDTbanen er endnu engang blevet syltet og synes primært midtbanen har været årsag til manglende resultater fordi vi er fuldstændig ubalanceret og i mangel af kvalitet og den her midtbane er sgu ikke skræmmende. Den bliver kørt midtover defensivt og det er heller ikke fordi man tænker at der er et pr 8ere der virkelig bliver offensivt skræmmende.

                                          Hvad tænker I andre dagen derpå??
                                      Adedeji blev nævnt af Møller i går i interviews, så jeg tror umiddelbart de ser ham spille en vis rolle i foråret. Om det så er midtbane eller angreb det ved jeg ikke, da jeg ikke har set træninger eller kampe. Jeg har ikke noget i mod ham, fordi han blev hentet af af tyskernes folk, og håber virkelig han har taget skeen i den anden hånd, og nye øjne har gjort ham godt. :aabfan:
                                      Jeg tror du har ret i at han kan få en rolle
                                      Jeg har sgu altid set noget i ham hvis han tager sit mindset med.. han har en god pakke .
                                      fart udfordrende god opspilsstation, men blir ik helt altid til noget.
                                      Lad os se om Højer ham ramme ham bedre…

                                      R Rosenberg
                                      Allstar
                                      Allstar
                                      Indlæg: 7615
                                      Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

                                      Re: Formation efter transfervinduet

                                      Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2026, 16:24

                                      Jakobsen skrev:
                                      3. feb 2026, 15:46
                                      R Rosenberg skrev:
                                      3. feb 2026, 15:15
                                      Jakobsen skrev:
                                      3. feb 2026, 14:59
                                      R Rosenberg skrev:
                                      3. feb 2026, 14:18
                                      Jakobsen skrev:
                                      3. feb 2026, 13:47
                                      Jeg er spændt på niveauet, men jeg er ikke så pesimistisk som mange andre herinde.

                                      Start 11 og skyggehold må IMO være

                                      Müller (Håber sådan Grønkjær snart er klar)

                                      Kallesøe/Andersson, Tiedemann, Makolli, Marc N

                                      Bonde, Jasson

                                      Kaasa

                                      John, Kubel, Normann

                                      Og her er det værd at bemærke, at jeg tror de tre forreste bliver meget dynamiske, hvorfor deres pladser mest skal ses som et udgangspunkt. Ser ingen af de tre som klassiske rene 9'ere.

                                      Det efterlader os så med et skyggehold.

                                      Grønkjær

                                      Tcancenco, Cornelius, Noel, Andersson

                                      Håpnes, Maarup

                                      Børsting, Møller, Jubril

                                      Helenius

                                      Umiddelbart blandt reserverne er det kun Maarup og Jubril jeg er decideret kede af at have rendende.
                                      Jeg håber dog ikke man skulle spille med et Cornlius/Noel forsvar i fem kampe i træk. Det ville nok være for grønt.


                                      Derudovrer har vi altså spillere der giver os variantsmuligheder. F.eks. har vi Helenius i front, som kommer med noget andet og kan skabe en anden dynatik enten med tre andre offensivespillere bag sig og Kaasa længere tilbage eller med en af kanterne som joker fra bænken.
                                      Klar til hvad? Er DU klar over, at han er 18?

                                      Én gang har vi lavet det eksperiment med en keeper, der var alt for ung og slet ikke klar. Det skal vi ingenlunde sætte vores lid til igen.

                                      Var han en Donnarumma 2.0 ville det give mening at håbe den slags. Men var han en Donnarumma 2.0, var han ikke u19-spiller i en klub, der roder rundt i midten af den danske 1. division.
                                      Jeg skriver, at jeg håber han snart kunne være - underforstået til at afløse Müller.
                                      Det er alene et håb om, at han har udviklet sig til at være dygtig nok og selvfølgelig har redskaberne til at stå derinde. Fordi det ikke gik med en ung keeper behøves det jo ikke, at det ikke vil gå med en anden, men jeg er enig med dig i faldgruberne og, at vi ikke bare skal spille ungt for at spille ungt. Müller og de Boer får jo Josip Posavec til at ligne Buffon.
                                      Det gjorde Sander også.
                                      Jamen så læs dog hvad jeg siger mand!
                                      Jeg skriver, at jeg håber det. Jeg skriver intet om hvorvidt jeg mener at Grønkjær er klar til en større tjans.

                                      Altså vil du bare være på tværs og diskutere?
                                      Jeg skulle lige til at uddybe mit indlæg, men en Maserati tanker jo ikke sig selv, og så nåede du desværre at blive hys, kære ven.

                                      Jeg er jo helt på bølgelængde ift. håb. Det er vi vel alle. Vi drømmer jo alle om et slagkraftigt hold med en solid stamme af Carstens og Annemettes sønner.

                                      Men klubben er bare et sted - pga elendighed udi at drive forretning - at vi står på vippen til katastrofen.
                                      Og i lige præcis dén situation, har vi bare ikke råd til at fæstne vores lid til håb om, at den og den blomstrer. Det har vi prøvet de seneste 12 år, og nærmest hver eneste gang har vi stået med en lang næse efter vores håb brast.

                                      Dét, som AaB har brug for nu, er beviseligt kompetente spillere, som kan løfte det samlede billede fra dag ét. Som vi er sikre på, virker fra dag ét.
                                      Spillere som Nikolaj Larsen, André Rømer og andre, vi ved virker, men som er kommet i overskud i deres klubber, men som man måske, hvis man kunne tilbyde en proper løn og masser af kærlige ord og løfter, kunne få til at være med til genrejsningen. Se bare Tiedemann. Han er jo ikke top-top-spiller, men man vidste, hvad han kunne, og hans impact var jo særdeles synligt fra dag ét. Det samme ville være situationen formodentlig være med Kallesøe, hvis ikke han var skadet konstant.

                                      Men det vil/kan man jo heller ikke. Delvist fordi nogle inkompetente idioter sidder på magten og gør en dårlig økonomi værre. Spørgsmålet er, om det er kan eller vil, der vejer tungest.
                                      Ædruelighedens stemme

                                      baresi
                                      Allstar
                                      Allstar
                                      Indlæg: 4116
                                      Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
                                      Favoritspiller: baresi

                                      Re: Formation efter transfervinduet

                                      Indlæg af baresi » 4. feb 2026, 10:25

                                      man kan jo tage den frække: (4-2-3-1)

                                      Smide en løbestærk og fin boldsikker Kaasa ind ved siden af Bonde til at dække de store rum og bryder modstander
                                      og en norman ind som 10er flankeret af kubel og jajajajaja ADEDEJI hehe og så kelvin til de hårde dybdeløb på toppen.


                                      Müller
                                      Kalle - makolli - tiedemann - Adam
                                      Bonde - Kaasa
                                      Adedeji - Normann - Kubel
                                      Kelvin

                                      Besvar