Kan du ikke læse? Der står Indien
Jeg vil i øvrigt gætte på Thailand.
Kan du ikke læse? Der står Indien
Ingen anelse. Det var bare en hurtig info fra en han havde en aftale med omkring noget træning hvor han måtte melde fra fordi familien smutter til Asien hvor han skal spille..
Ærgelig karriere. Lucas burde være blevet en fast landsholdsspiller og burde egentlig heller ikke have endt tilbage i AaB før langt senere i hans fodboldliv og, at det så endda skulle smadres af, at Glimmer Glen satte Mpindi det lille møgsvin til at smadre Lucas i pokalfinmalen er bare endnu værre.RicoBR02 skrev: ↑22. mar 2026, 21:41Ingen anelse. Det var bare en hurtig info fra en han havde en aftale med omkring noget træning hvor han måtte melde fra fordi familien smutter til Asien hvor han skal spille..

I min optik har vi 2-3, max 4 spillere (hvis jeg er flink), der har niveau til et hold, der skal spille 32 kampe om at ende 1 eller 2.FIDEL skrev: ↑23. mar 2026, 13:17Skal man være realistisk, så kræver det en oprydning af en anden verden i truppen til sommer, såfremt man vil rykke op. Men det er desværre ikke realistisk at komme af med dårlige spillere på en alt alt for høj løn.
Disse spillere har knap nok 2. divisionsniveau og trækker AaB ned, men vi kan sandsynligvis ikke komme af med dem: Müller, de Boer, Andersson, Olsson, Makolli, Håpnes, Børsting, Maarup, Amankwaa, Diagne, Helenius, John.
Imo. er det dybt debilt at starte kampene med Kelvin John pt. Han er helt og aldeles væk. Nu skal han så afsted til Afrika igen, og jeg gruer for, om han vender tilbage i ENDNU ringere forfatning end sidst han var dernede. Det er dybt uacceptabelt som landsholdsspiller at præstere SÅ LIDT for sit klubhold. Han kan jo hverken tæmme en bold, lægge en simpel aflevering, deltage i et presspil, lave en nogenlunde afslutning. Han har overblik som en markmus, og har ingen fysik. KÆMPE fuser, der som landsholdsspiller bør komme med mere substans, højere bundniveau og kynisme. Men det er jo historien om alle de spillere, som kommer til AaB - de mister hurtigt niveau.
pt der frygter jeg faktisk for nedrykning. der er gang i den nøjagtig samme arrogance som 1. gang vi rykkede ned.R Rosenberg skrev: ↑23. mar 2026, 17:08I min optik har vi 2-3, max 4 spillere (hvis jeg er flink), der har niveau til et hold, der skal spille 32 kampe om at ende 1 eller 2.FIDEL skrev: ↑23. mar 2026, 13:17Skal man være realistisk, så kræver det en oprydning af en anden verden i truppen til sommer, såfremt man vil rykke op. Men det er desværre ikke realistisk at komme af med dårlige spillere på en alt alt for høj løn.
Disse spillere har knap nok 2. divisionsniveau og trækker AaB ned, men vi kan sandsynligvis ikke komme af med dem: Müller, de Boer, Andersson, Olsson, Makolli, Håpnes, Børsting, Maarup, Amankwaa, Diagne, Helenius, John.
Imo. er det dybt debilt at starte kampene med Kelvin John pt. Han er helt og aldeles væk. Nu skal han så afsted til Afrika igen, og jeg gruer for, om han vender tilbage i ENDNU ringere forfatning end sidst han var dernede. Det er dybt uacceptabelt som landsholdsspiller at præstere SÅ LIDT for sit klubhold. Han kan jo hverken tæmme en bold, lægge en simpel aflevering, deltage i et presspil, lave en nogenlunde afslutning. Han har overblik som en markmus, og har ingen fysik. KÆMPE fuser, der som landsholdsspiller bør komme med mere substans, højere bundniveau og kynisme. Men det er jo historien om alle de spillere, som kommer til AaB - de mister hurtigt niveau.
Dertil en flok unge, som måske/måske ikke er upcoming, men som i hvert fald IKKE skal være startere eller bærende spillere. Både for deres egen og klubbens skyld.
Jeg er ret sikker på, at vi ikke får 10-14 nye spillere, som har niveau til toppen af 1. division eller bunden/midten af superligaen.
Ergo skal vi nok se i øjnene, at det her sjove 1. division bliver en mere permanent tilstand.
Vi siger tak til tyskerne.
Hvis han vil tage et år mere, så kommer han til at gå meget ned i løn.Forza skrev: ↑31. mar 2026, 09:00Med tanke på det frygtelige regnskab som AaB præsenterede er det svært at se hvordan det kommende transfervindue skal styrke os mod en oprykning.
De har vel tænkt sig at spare hvor de kan. Så Helenius, der har udløb, får vel ikke forlænget. Hvad man så har tænkt sig på angriberpositionen har jeg svært ved at forestille mig.
Han gik allerede meget ned da han forlængede med et halvt år senest.Kristian skrev: ↑31. mar 2026, 16:47Hvis han vil tage et år mere, så kommer han til at gå meget ned i løn.Forza skrev: ↑31. mar 2026, 09:00Med tanke på det frygtelige regnskab som AaB præsenterede er det svært at se hvordan det kommende transfervindue skal styrke os mod en oprykning.
De har vel tænkt sig at spare hvor de kan. Så Helenius, der har udløb, får vel ikke forlænget. Hvad man så har tænkt sig på angriberpositionen har jeg svært ved at forestille mig.

Jimmy1 skrev: ↑6. apr 2026, 11:16Kampen mod Middelfart gav lovning på mere. For første gang så vi systemskifte med 4-4-2 som virkelig udfordrede modstanderen.
Håber det bliver en vej fremad også selvom Højer siger der er købt spillere til 4-3-3. Problemet er bare at midtbanen til den formation ikke har kvalitet nok.
Forudsat at vi i højere grad ser en fremtid i en 4-4-2 og at Silkeborg er på vej ned, håber jeg virkelig man kigger mod Nicolai Larsen og Mads Freundlich.
Og så skal man altså finde et supplement til 9’er positionen og forlænge med Hele (til en lav løn) han har niveau til at spille os i top 6 næste sæson. Seb Grønning for så godt som ingen spilletid i Hertha, Emil Holten scorer mange mål for Rostock i 3. Bundesliga, kan minde lidt om Hele i statur. Eller kan Marco Bruhn fra Hobro være en case? Han ser lovende ud til tider.
Larsen (Grønkjær)
Kallesøe (Maarup) - Tiedemann (Olsson) - Pudel (Makoli) - Marc N (Arnason)
Kubel (Børsting) - Freundlich (Håpnes/Bonde) - Møller (Kaasa) - Normann (Jubrill)
John - Helenius (ny eller backup)
Det hold ER godt nok til top 4 i 1 division næste sæson (SIF, Vejle, Horsens og AaB). Så må vi se om Højer og co. kan skabe et spillemæssigt koncept der gør os til oprykkerkandidat.
Ud:
Müller (ikke for dårlig, men for dyr til det niveau vi før)
De Boer (siger sig selv)
Amankhva
Diagne (får jo ingen spilletid alligevel)
Adam Andersson (så lovende ud i starten, men falder gevaldigt i niveau)
Jasson (alt alt for dyr og kun god hver 4 kamp)
Der er hvert fald 500.000kr i mdr. løn der kan spares på ovenstående.
Fyld bredden op med u-19. Vi har ikke pengene til andet.
En ting er hvad der kan spares i løn, noget andet er hvad der kan lade sig gøre. Sportsdirektøren er jo ikke idiot, så grunden til at flere spillere bliver i klubben selvom de ikke er specielt gode er jo logisk.Jimmy1 skrev: ↑6. apr 2026, 11:16Kampen mod Middelfart gav lovning på mere. For første gang så vi systemskifte med 4-4-2 som virkelig udfordrede modstanderen.
Håber det bliver en vej fremad også selvom Højer siger der er købt spillere til 4-3-3. Problemet er bare at midtbanen til den formation ikke har kvalitet nok.
Forudsat at vi i højere grad ser en fremtid i en 4-4-2 og at Silkeborg er på vej ned, håber jeg virkelig man kigger mod Nicolai Larsen og Mads Freundlich.
Og så skal man altså finde et supplement til 9’er positionen og forlænge med Hele (til en lav løn) han har niveau til at spille os i top 6 næste sæson. Seb Grønning for så godt som ingen spilletid i Hertha, Emil Holten scorer mange mål for Rostock i 3. Bundesliga, kan minde lidt om Hele i statur. Eller kan Marco Bruhn fra Hobro være en case? Han ser lovende ud til tider.
Larsen (Grønkjær)
Kallesøe (Maarup) - Tiedemann (Olsson) - Pudel (Makoli) - Marc N (Arnason)
Kubel (Børsting) - Freundlich (Håpnes/Bonde) - Møller (Kaasa) - Normann (Jubrill)
John - Helenius (ny eller backup)
Ud:
Müller (ikke for dårlig, men for dyr til det niveau vi før)
De Boer (siger sig selv)
Amankhva
Diagne (får jo ingen spilletid alligevel)
Adam Andersson (så lovende ud i starten, men falder gevaldigt i niveau)
Jasson (alt alt for dyr og kun god hver 4 kamp)
Der er hvert fald 500.000kr i mdr. løn der kan spares på ovenstående.
Fyld bredden op med u-19. Vi har ikke pengene til andet.

Det siger måske meget om vores situation pt, når man, som du, sidder og savner Pudel, og jeg har det faktisk på samme måde.Funky skrev: ↑8. apr 2026, 10:53Ikke en transfer, men jeg har da forhåbning til, at Pudel vender retur og finder sit ganske udmærkede niveau igen. Han slår selvfølgelig ikke Tiedemann af holdet, men han vil være den centerforsvarer i hele truppen (Tiedemann medregnet), som er bedst til at lægge nogle gode pasninger frem i banen, og vi mister for øjeblikket for mange bolde på, at center-aksen i holdet ikke kan lægge tilpas gode pasninger. Desuden er det svært at se, at han lige skulle stryge til en ny klub, når han kommer tilbage fra en langvarig skade (jeg håber heller ikke på det).
Jeg synes det blev sagt, at han var ude for sæsonen.Hajen skrev: ↑8. apr 2026, 13:29Det siger måske meget om vores situation pt, når man, som du, sidder og savner Pudel, og jeg har det faktisk på samme måde.Funky skrev: ↑8. apr 2026, 10:53Ikke en transfer, men jeg har da forhåbning til, at Pudel vender retur og finder sit ganske udmærkede niveau igen. Han slår selvfølgelig ikke Tiedemann af holdet, men han vil være den centerforsvarer i hele truppen (Tiedemann medregnet), som er bedst til at lægge nogle gode pasninger frem i banen, og vi mister for øjeblikket for mange bolde på, at center-aksen i holdet ikke kan lægge tilpas gode pasninger. Desuden er det svært at se, at han lige skulle stryge til en ny klub, når han kommer tilbage fra en langvarig skade (jeg håber heller ikke på det).
Han var måske ikke den hurtigste, men der var alligevel noget roligt over ham, og så kunne han, modsat det øvrige forsvar (eksl Marc N) slå en ordentlig aflevering.
Der hvor han måske adskiller sig fra rigtig mange andre pt, var hans attitude, hvor han virkede som en med mange år i klubben, og som var stolt af, og klar til at slås for, logoet
Hvad er tidshorisonten egentlig på ham ?
Ja altså, Bjarne Pudel ville nu være højt på min favorit-liste uanset den aktuelle tristesse, netop pga. hans ro, pasningsevner og attitude. Han skulle være klar til næste sæson, og jeg håber da rigtig meget på at se ham på banen. Jeg gætter på, Makolli er solgt på det tidspunkt, Noel er sikkert fortsat i gang med det mærkværdige venstre back-projekt, og så er Olsson første-reserve i midterforsvaret.Hajen skrev: ↑8. apr 2026, 13:29Det siger måske meget om vores situation pt, når man, som du, sidder og savner Pudel, og jeg har det faktisk på samme måde.Funky skrev: ↑8. apr 2026, 10:53Ikke en transfer, men jeg har da forhåbning til, at Pudel vender retur og finder sit ganske udmærkede niveau igen. Han slår selvfølgelig ikke Tiedemann af holdet, men han vil være den centerforsvarer i hele truppen (Tiedemann medregnet), som er bedst til at lægge nogle gode pasninger frem i banen, og vi mister for øjeblikket for mange bolde på, at center-aksen i holdet ikke kan lægge tilpas gode pasninger. Desuden er det svært at se, at han lige skulle stryge til en ny klub, når han kommer tilbage fra en langvarig skade (jeg håber heller ikke på det).
Han var måske ikke den hurtigste, men der var alligevel noget roligt over ham, og så kunne han, modsat det øvrige forsvar (eksl Marc N) slå en ordentlig aflevering.
Der hvor han måske adskiller sig fra rigtig mange andre pt, var hans attitude, hvor han virkede som en med mange år i klubben, og som var stolt af, og klar til at slås for, logoet
Olsson skal ud, det må være det vigtigste for sommerens transfervindue.Funky skrev: ↑8. apr 2026, 23:17Ja altså, Bjarne Pudel ville nu være højt på min favorit-liste uanset den aktuelle tristesse, netop pga. hans ro, pasningsevner og attitude. Han skulle være klar til næste sæson, og jeg håber da rigtig meget på at se ham på banen. Jeg gætter på, Makolli er solgt på det tidspunkt, Noel er sikkert fortsat i gang med det mærkværdige venstre back-projekt, og så er Olsson første-reserve i midterforsvaret.Hajen skrev: ↑8. apr 2026, 13:29Det siger måske meget om vores situation pt, når man, som du, sidder og savner Pudel, og jeg har det faktisk på samme måde.Funky skrev: ↑8. apr 2026, 10:53Ikke en transfer, men jeg har da forhåbning til, at Pudel vender retur og finder sit ganske udmærkede niveau igen. Han slår selvfølgelig ikke Tiedemann af holdet, men han vil være den centerforsvarer i hele truppen (Tiedemann medregnet), som er bedst til at lægge nogle gode pasninger frem i banen, og vi mister for øjeblikket for mange bolde på, at center-aksen i holdet ikke kan lægge tilpas gode pasninger. Desuden er det svært at se, at han lige skulle stryge til en ny klub, når han kommer tilbage fra en langvarig skade (jeg håber heller ikke på det).
Han er ung og ikke hentet som profil og næppe på den største kontrakt. Han står langt fra øverst på affyringsrampen hos mig selvom han har til gode at slå til.NicoBasso skrev: ↑10. apr 2026, 10:21Olsson skal ud, det må være det vigtigste for sommerens transfervindue.Funky skrev: ↑8. apr 2026, 23:17Ja altså, Bjarne Pudel ville nu være højt på min favorit-liste uanset den aktuelle tristesse, netop pga. hans ro, pasningsevner og attitude. Han skulle være klar til næste sæson, og jeg håber da rigtig meget på at se ham på banen. Jeg gætter på, Makolli er solgt på det tidspunkt, Noel er sikkert fortsat i gang med det mærkværdige venstre back-projekt, og så er Olsson første-reserve i midterforsvaret.Hajen skrev: ↑8. apr 2026, 13:29Det siger måske meget om vores situation pt, når man, som du, sidder og savner Pudel, og jeg har det faktisk på samme måde.Funky skrev: ↑8. apr 2026, 10:53Ikke en transfer, men jeg har da forhåbning til, at Pudel vender retur og finder sit ganske udmærkede niveau igen. Han slår selvfølgelig ikke Tiedemann af holdet, men han vil være den centerforsvarer i hele truppen (Tiedemann medregnet), som er bedst til at lægge nogle gode pasninger frem i banen, og vi mister for øjeblikket for mange bolde på, at center-aksen i holdet ikke kan lægge tilpas gode pasninger. Desuden er det svært at se, at han lige skulle stryge til en ny klub, når han kommer tilbage fra en langvarig skade (jeg håber heller ikke på det).