Vi må finde de lange briller frem og bevare håbet, selvom det kan være svært til tider. Jeg er med på at tage endnu en røvsyg sæson, hvor vi kun er 4.000 på stadion. Så må vi kæmpe med om oprykning i 2027/28.baresi skrev: ↑12. maj 2026, 22:52Jeg tror vi er fanget i et limbo som jeg er usikker på om vi overhovedet kommer ud af.R Rosenberg skrev: ↑12. maj 2026, 22:20Det er en ubeskrivelig lortesituation, nogen har puttet os i.
Tyskerne skal væk og så må vi se derefter.
Men vejen retur er næsten urealistisk. Aalborg håndbold har taget en stor del af kagen i byen - hockey er her stadig.og AaBs pakke som helhed er bare ikke interessant mere
1) Tyskerne skal ud.
2) Turnarounden skal ske allerede til sommer.
3) AaB af børsen.
4) Lug ud i administrationen og blandt de ansatte. Jeg vil have en Stefan Schoors på steroider – et krakilsk OCD-røvhul, der tjekker, om vandhanerne drypper for at spare en vejgård-dollar.
5) Send eksempelvis Jasson og Müller væk. Det er kun skadeligt at have klart lønførende spillere uden tilstedeværelse på banen. Riv plasteret af.
6) En vinderkultur skal kommunikeres i alle led. Jeg gider ikke pædagog-Højer og snobrød: “Ihhh øhhh åhhh, det var ikke så godt i dag… vi manglede lige det sidste… og så var der også mange unge på banen.”
7) Lad træneren sætte holdet. Hvorfor skal klubben slå sig op på en fast startopstilling? Det er da kun begrænsende. Jeg er med på, at “den røde tråd” lyder godt, men hvis man ikke har penge til at justere efter det eller midlerne til at handle ind, så giver det ingen mening.
8) En ansvarlig bestyrelse med penge, hvis det bliver nødvendigt. Ikke en sugar daddy, men en Thorborg-type, som siger: “I må klare jer selv, men hvis der kommer bud på en spiller, så skal vi ikke sælge, hvis vi ikke har en erstatning, eller hvis beløbet er for lavt i forhold til vurderingen.” Nogen med det lange lys, som siger: Nu bygger vi op.
9) Få noget fysik ind på banen, og frem for alt nogle røvhuller, man er bange for. Vindertyper, som hader at tabe mere, end de elsker at vinde. Der er for meget ligusterhæk på Hornevej.
Håndbold er ikke problemet. Det er forskellige målgrupper og helt andre prestige-klasser. Selv hvis håndbolden vandt Champions League i Köln til deres Final 4-gøgl, så ville der ikke være mere end 300 mennesker på Nytorv.
Se på os i 2008 og 2014 – og senest billederne fra Aarhus. Vi går op i fodbolden, fordi det er svært, og fordi det er dér, vi som byer og regioner konkurrerer. Det er det, vi snakker om. Det er det, vi elsker. Det andet er pollental og flow-tv i baggrunden. Der må og skal være plads til begge dele i en landsdel, hvor der bor 600.000 mennesker - selvfølgelig er det et problem at sponsorerne heller vil drikke rosé ude i gigantium til en vigtig kamp mod Mors-Thy, men så er det fordi vi har fejlet og intet andet.
“Men did not love Rome because she was great. She was great because they had loved her.”
G K Chesterton
Det var bare det. Tak.