Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Bundgaard » 26. maj 2026, 09:30

Men hvis man så vælger at vil skifte træner så skal det ikke bare være en eller anden der assistent et eller andet mærkeligt sted så skal det fandme være en træner der har noget CV der kan hive op og der ved hvad der skal til og har haft med hold der skal opbygges og der tænker jeg en bo Henriksen vil være godt for AaB da har har haft med hold som ligge i bunden
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 26. maj 2026, 09:44

Bundgaard skrev:
26. maj 2026, 09:30
Men hvis man så vælger at vil skifte træner så skal det ikke bare være en eller anden der assistent et eller andet mærkeligt sted så skal det fandme være en træner der har noget CV der kan hive op og der ved hvad der skal til og har haft med hold der skal opbygges og der tænker jeg en bo Henriksen vil være godt for AaB da har har haft med hold som ligge i bunden
Så længe det ikke bliver David Nielsen.

Bundgaard
1. div
1. div

Indlæg af Bundgaard » 26. maj 2026, 09:55

Tror heller ik han er god for AaB
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Jyden
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Jyden » 26. maj 2026, 09:56

T.o. har AaB forlænget et halvt år yderligere med Helenius hvilket jeg synes er fint :aabfan:

Han gør tydeligt en positiv forskel når han er på banen - må håbe skaderne bliver færre.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... helenius_1

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 26. maj 2026, 10:35

Mon så ikke det bliver Helenius og Skovgaard, man satser på. Måske suppleret med Fjeldgaard eller et wildcard udefra. Vi kan så håbe på, at Skovgaard brænder igennem og forlænger med AaB. Det kan også være Møller arbejder videre med ham japseren, vi havde på lang prøvetræning.

Så kan vi bruge flaskepanten på Hornevej på at bygge en stabil base på keeperposten og forsvar + midtbane. Tiedemann og Pudel suppleret med Makolli eller Olsson virker egentlig OK, men vi er tynde på den ene back og så mangler vi på 10'ende år en stærk 6'er. Og vi skal have hentet noget, hvis Grønkjær veksles til mønt efter U19-slutrunden. Udover mindre lønomkostninger er det formentlig ham, der sammen med det allerede eksekverede salg af Bomholt skal dække underskuddet ind.
In verbis simus faciles

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 26. maj 2026, 10:47

Rams skrev:
26. maj 2026, 10:35
Mon så ikke det bliver Helenius og Skovgaard, man satser på. Måske suppleret med Fjeldgaard eller et wildcard udefra. Vi kan så håbe på, at Skovgaard brænder igennem og forlænger med AaB. Det kan også være Møller arbejder videre med ham japseren, vi havde på lang prøvetræning.

Så kan vi bruge flaskepanten på Hornevej på at bygge en stabil base på keeperposten og forsvar + midtbane. Tiedemann og Pudel suppleret med Makolli eller Olsson virker egentlig OK, men vi er tynde på den ene back og så mangler vi på 10'ende år en stærk 6'er. Og vi skal have hentet noget, hvis Grønkjær veksles til mønt efter U19-slutrunden. Udover mindre lønomkostninger er det formentlig ham, der sammen med det allerede eksekverede salg af Bomholt skal dække underskuddet ind.
jeg har hørt at Pudel starter træningen op med truppen efter sommerferien så går alt vel så er han jo ved at være klar. . . så mangler tiedemann at blive klar og den tidshorisont kender jeg ikke.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 26. maj 2026, 10:48

Martino1 skrev:
26. maj 2026, 09:44
Bundgaard skrev:
26. maj 2026, 09:30
Så længe det ikke bliver David Nielsen.
Tror ikke AaB kan finde på at ansætte David. Han er ikke en Yes Man, ligesom Højer er. Man ender vel med at ansætte endnu en kedelig træner, som er sovset ind i dbu. Og så tror jeg ikke, der er højt nok til loftet i AaB, til at David kan blive en succes.

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 26. maj 2026, 10:59

baresi skrev:
26. maj 2026, 10:47
Rams skrev:

jeg har hørt at Pudel starter træningen op med truppen efter sommerferien så går alt vel så er han jo ved at være klar. . . så mangler tiedemann at blive klar og den tidshorisont kender jeg ikke.
Planen for Tiedemann er at han skulle kunne spille engang i September. Han har fået gipsen af.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. maj 2026, 11:09

andy skrev:
26. maj 2026, 10:59
baresi skrev:
26. maj 2026, 10:47
Rams skrev:

Planen for Tiedemann er at han skulle kunne spille engang i September. Han har fået gipsen af.
Og det er jo problemet med alvorlige skader. Det er jo ikke bare at spillerner er tilbage i træning og fit til kamp. Det tager gerne lige så lang tid som skaden at komme tilbage i form. Det kalder IMO på endnu en stopper. Vi skal ikke høre videre med Shitshow Mokolli og en anden ungdomsspiller efter ferien.
RAUS RAUS SSE!

Bundgaard
1. div
1. div

Indlæg af Bundgaard » 26. maj 2026, 12:30

Vi ved ikke hvilken forfatning tiedemann kom til at være i efter hans skade, men det vil da været et kæmpe sats hvis ikke men henter noget til det forsvar og i sær hvis man vil op i superligaen
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2026, 12:52

Vigtig forlængelse med Helenius. Kan han holde sig skadefri, kan han snildt nå 15-20 mål næste sæson og dermed øge sandsynligheden for at spille med om de sjoveste pladser.

Så mangler vi bare 4-6 andre rutinerede kræfter på fodbold-niveau med Helenius, Normann og Tiedemann, heriblandt en midtstopper og en defensiv midt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. maj 2026, 12:59

Bundgaard skrev:
26. maj 2026, 12:30
Vi ved ikke hvilken forfatning tiedemann kom til at være i efter hans skade, men det vil da været et kæmpe sats hvis ikke men henter noget til det forsvar og i sær hvis man vil op i superligaen
Det har de også varslet, at de gør.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. maj 2026, 17:07

R Rosenberg skrev:
26. maj 2026, 12:52
Vigtig forlængelse med Helenius. Kan han holde sig skadefri, kan han snildt nå 15-20 mål næste sæson og dermed øge sandsynligheden for at spille med om de sjoveste pladser.

Så mangler vi bare 4-6 andre rutinerede kræfter på fodbold-niveau med Helenius, Normann og Tiedemann, heriblandt en midtstopper og en defensiv midt.
4-6 får vi næppe. 2-3 stykker, måske. Men ellers meget enig, det er en vigtig og klog forlængelse med Helenius, som også selv lyder helt indstillet på at tage det et halvt år ad gangen. Det behøver ikke nødvendigvis være den sidste, og kan han bare holde sig nogenlunde skadesfri, så får vi i det mindste lov at opleve den mest scorende spiller i hele AaB's historie, er jeg sikker på. Det kan også noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 26. maj 2026, 17:49

Jyden skrev:
26. maj 2026, 09:56
T.o. har AaB forlænget et halvt år yderligere med Helenius hvilket jeg synes er fint :aabfan:

Han gør tydeligt en positiv forskel når han er på banen - må håbe skaderne bliver færre.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... helenius_1
Genialt.
Håber han er klar til at starte inde lørdag, så bliver dagen knap så trist. Elsker Helenius ❤️
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 26. maj 2026, 19:05

Mon ikke det er til en meget lav grundløn med gode bonusordninger, og mon ikke planen er at hente en 9’er. Nægter at tro på, at der satses på Skovgaard.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 27. maj 2026, 09:47

Bo Henriksen ville jeg næsten være villig til at prøve, og der havde jeg slået korsets tegn for få år siden.. Men vil næsten nmtro, at hans tilgang er så stor en rystelse, som skal til ude på Hornevej, hvor folk vel stadigvæk går rundt med en følelse af, at AaB er selvskreven i toppen af DK fodbold..

Men det er så bare ikke realistisk lige meget hvad..
Han kan hive mange penge på et par trænerjobs mere, hvor han kan leve højt på hans (med rette vel efterhånden) ry som en "frelser" i svære situationer.
Mon ikke han lige skal hive de millioner hjem med to mere af den slags jobs, før han er klar til at blive fast inventar i Superligaen som en anden Ove Pedersen eller lignende..

David Nielsen, ja han er sikkert klar og er også faldet så langt ned..

Men nej tak!!!!
Den mand skal ikke indenfor i denne klub nogensinde igen.. Hans moralske kompas har ikke ændret sig en døjt, og det ændrer hans joviale ydre ikke på..
Derudover har han vist aldrig vist sig særlig stærke ang. taktikken, men har haft dygtige assistenter til den del..

Aner sgu ikke, hvad fanden man skal gøre..
Havde man da bare en dygtigt uddannet træner som assistent, som havde taget turen op igennem AaBs eget system, som nu skulle have friheden til at folde hans dygtighed ud...

Men det er der hvor mange klubber satser alt for meget på gamle fodboldspillere som assistenter, der reelt ikke har bygget nogen som helst erfaring op som træner..
Tror ikke AaB har råd til andet end unge uprøvede blade, og der e ufarligt når kulturen i klubben er pilrådden..

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 27. maj 2026, 11:48

Synes vores nuværende trænerdiskussion skriger på Jacob Friis og Lasse Steensgaard. Begge bosiddende i Aalborg, og det er set før at bi-jobbe samtidig med nationale forpligtelser. Deres kontrakter går i øvrigt til EM næste sommer (som de sikkert ikke kommer med til) og ja til vm denne sommer spiller Finland jo ingen rolle.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 27. maj 2026, 11:58

Jimmy1 skrev:
27. maj 2026, 11:48
Synes vores nuværende trænerdiskussion skriger på Jacob Friis og Lasse Steensgaard. Begge bosiddende i Aalborg, og det er set før at bi-jobbe samtidig med nationale forpligtelser. Deres kontrakter går i øvrigt til EM næste sommer (som de sikkert ikke kommer med til) og ja til vm denne sommer spiller Finland jo ingen rolle.
Jacob Friis ville være en drømme træner.

Lasse Steensgaard havde tydelige ambitioner om at være cheftræner sidst han var her.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 27. maj 2026, 12:00

Jeg tænker at man godt kan give Højer en smule mere line - ikke at han har imponeret mig, men at skifte træner hvert halve år er i hvert fald ikke vejen til succes..
Man burde derimod kigge mod Bo Zinck. Han har aldrig sagt mig noget, slår mig som en fattigmands version af David Nielsen. Find en ny spændende assistenttræner, som vil
kunne give Højer en mere kvalificeret sparring

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 27. maj 2026, 12:11

FlemmingG skrev:
27. maj 2026, 12:00
Jeg tænker at man godt kan give Højer en smule mere line - ikke at han har imponeret mig, men at skifte træner hvert halve år er i hvert fald ikke vejen til succes..
Man burde derimod kigge mod Bo Zinck. Han har aldrig sagt mig noget, slår mig som en fattigmands version af David Nielsen. Find en ny spændende assistenttræner, som vil
kunne give Højer en mere kvalificeret sparring
Hvorfor tænker du at Højer skal have mere line? Jeg synes han har fået rigeligt med line og det er kun gået den forkerte vej.

Besvar