Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jayC
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af jayC » 28. maj 2026, 16:12

Hvor mange herinde kendte Lukas Spalvis, ung Litauensk gut der kom til vores U19 hold, og som pludselig tog fart og sparkede den ene umulige bold ind efter den anden og vi sikrede os mesterskabet?

Tror på Brian bliver den samme historie :cheers:

Han banker os tilbage i superligaen :danmarkfan:
AaB - nu, i morgen & altid! :)

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 28. maj 2026, 16:16

jayC skrev:
28. maj 2026, 16:12
Hvor mange herinde kendte Lukas Spalvis, ung Litauensk gut der kom til vores U19 hold, og som pludselig tog fart og sparkede den ene umulige bold ind efter den anden og vi sikrede os mesterskabet?

Brian Nwadike giver mig John Carew vibes.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 28. maj 2026, 16:23

jayC skrev:
28. maj 2026, 16:12

Det var der også både råd og plads til dengang ,og have sådsn en gut gående , det er der bare ikke idag , fokus skal udelukkende være på og stable et hold på benene ,der kan rykke op , det gør vi altså ikke med udviklings studenter fra japan osv.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. maj 2026, 17:26

Reyad skrev:
28. maj 2026, 10:52
Med de ord John Møller giver ham med på vejen, så ser jeg ham som en udviklingsspiller til at starte med.
Hvis man lykkes med at sælge John, vil jeg tror der kommer en ny 9'er også - og at Skovgaard er fortid. Så vil vi have tre 9'ere. Det skal vi som minimum have.
Enig, det er også sådan, jeg tolker præsentationen af gutten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 28. maj 2026, 23:23

Reyad skrev:
Med de ord John Møller giver ham med på vejen, så ser jeg ham som en udviklingsspiller til at starte med.
Hvis man lykkes med at sælge John, vil jeg tror der kommer en ny 9'er også - og at Skovgaard er fortid. Så vil vi have tre 9'ere. Det skal vi som minimum have.
Lige præcis en udviklingsspiller, giv nu lige manden en chance han flytter om på den anden side af jorden, han er ung og må da i hvert fald have noget talent siden de har valgt og gå med ham, efter at have fulgt ham i en god periode. Vi skal nok ikke forvente han er en starter i det første år i Danmark.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2026, 23:45

AlbertE skrev:
28. maj 2026, 23:23
Reyad skrev:
Lige præcis en udviklingsspiller, giv nu lige manden en chance han flytter om på den anden side af jorden, han er ung og må da i hvert fald have noget talent siden de har valgt og gå med ham, efter at have fulgt ham i en god periode. Vi skal nok ikke forvente han er en starter i det første år i Danmark.
Enig, folk må lige tage den med ro her. John siger helt ærligt, at det er en udviklingsspiller som også skal bruge noget tid på at integrere sig. Jeg forvente da, at vi kan se hvorfor han er hentet i de indhop han sikkert får, men ingen har bildt os ind, at han her er en frelser og vi har næppe betalt en formue for at få ham ud af det japanske universitet.
Spalvis analogien køber jeg dog ikke helt da Spalvis kom her til som akademispiller og var på akademiet. Der er Brian lige en tand ældre.
RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. maj 2026, 07:08

Jeg forventer at Brian langsomt skal udvikle sig og vænne sig til professionel europæisk fodbold. Jeg tror ikke vi skal forvente at han bliver starter indenfor det første halve år i hvert fald.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 29. maj 2026, 11:08

Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 14:39
Sæt i sving John!
https://bold.dk/fodbold/klubber/randers ... -i-randers
André Rømer ville være en ønske-signing. Han skal muligvis acceptere en lønnedgang, men det virker til, at det er spilletid, der er den vigtigste valuta for ham. Det kan han få i rigelige mængder i Aalborg.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. maj 2026, 11:22

BoT skrev:
29. maj 2026, 11:08
Jakobsen skrev:
Sæt i sving John!
André Rømer ville være en ønske-signing. Han skal muligvis acceptere en lønnedgang, men det virker til, at det er spilletid, der er den vigtigste valuta for ham. Det kan han få i rigelige mængder i Aalborg.
Vi bør vel også have Ok kort på hånden her, hvis familien gerne vil blive i Randers.
- Han skal næppe til AGF eller Gylletanken
- Viborg har allerede Jeppe Grønning og Rømer passer næppe til deres transferstrategi
- Ser ham ikke passe ind i Silkeborg
- Horsens har vel umiddelbart midtbanespillere nok

Det efterlader os med Vejle som den potentielt største konkurrent.
FC Fredericia og Kolding bør vi være definitivt mere attraktive end. Esbjerg og SønderjyskE tænker jeg er for langt væk ifht. Randers.
Aarhus Fremad er næppe et bud.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 29. maj 2026, 11:33

Jakobsen skrev:
29. maj 2026, 11:22
BoT skrev:
Jakobsen skrev:
Sæt i sving John!
Vi bør vel også have Ok kort på hånden her, hvis familien gerne vil blive i Randers.
- Viborg har allerede Jeppe Grønning og Rømer passer næppe til deres transferstrategi

FC Fredericia og Kolding bør vi være definitivt mere attraktive end. Esbjerg og SønderjyskE tænker jeg er for langt væk ifht. Randers.
Tænker også han kunne være attraktiv i Norge eller Sverige hvor han har spillet før, ikke desto mindre er det en spiller vi bør jagte, fordi han har præcis de kvaliteter vores hold skriger på.

Vi har lukket tredje flest mål ind i 1. division med næsten halvandet mål i snit, og forrige sæson var vi suverænt det hold i superligaen der lukkede flest mål ind med 67 mål i 32 kampe, det er på tide vi får gjort noget ved den defensiv, ellers bliver oprykning aldrig aktuelt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 29. maj 2026, 12:10

troelsh skrev:
29. maj 2026, 11:33
Jakobsen skrev:
29. maj 2026, 11:22
BoT skrev:
Jakobsen skrev:
Sæt i sving John!

Tænker også han kunne være attraktiv i Norge eller Sverige hvor han har spillet før, ikke desto mindre er det en spiller vi bør jagte, fordi han har præcis de kvaliteter vores hold skriger på.

Vi har lukket tredje flest mål ind i 1. division med næsten halvandet mål i snit, og forrige sæson var vi suverænt det hold i superligaen der lukkede flest mål ind med 67 mål i 32 kampe, det er på tide vi får gjort noget ved den defensiv, ellers bliver oprykning aldrig aktuelt.
Enig. Synes også det flugter med udmeldingerne fra John om, at vi har manglet rutinerede spillere, som de unge kunne læne sig op ad i modgangstiden. Tyskerne havde aldrig kigge mod Rømer - forhåbentlig er John klogere.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 29. maj 2026, 13:31

Er Ludwig blevet nævnt herinde?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. maj 2026, 13:38

raekkeettre skrev:
29. maj 2026, 13:31
Nej med god grund. Det er længe siden, at han har været en god forsvarsløsning.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2026, 13:52

FlæskeFrank skrev:
29. maj 2026, 13:38
raekkeettre skrev:
29. maj 2026, 13:31
Nej med god grund. Det er længe siden, at han har været en god forsvarsløsning.
Karrierens største øjeblik må være da han som 17 årig fik lov til at opleve Lucas Andersen tørre røv i hans karriere. Måske det endda var i debuten (Ludwigs altså)?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 29. maj 2026, 13:56

Med udsigter til Ludwig og hele forumets yndlings transfer André Rømer, så bliver det sgu mere spændende hvem Vendsyssel og Hobro henter i vinduet.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 29. maj 2026, 13:58

FIDEL skrev:
28. maj 2026, 11:10
andy skrev:
28. maj 2026, 11:04
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.
Der er bestemt perspektiv i Arnorsson, men han er blevet kastet ind i voksenfodbold inden han var færdig som U19 spiller. Derfor laver han et hav af fejl. Han har også haft gode kampe, skal vi huske, og det er fanme svært at præstere som ung spiller på et hold, der ikke fungerer.
Og så er han blevet kastet rundt mellem stopperpladsen og venstre back. Håber virkelig, at modgangen gør ham stærkere, men som udgangspunkt skal AaB stoppe med at kaste talenterne for løverne så hurtigt, når ikke man har en god nok stamme på holdet med et højere bundniveau.
Generelt synes jeg vi skal passe på med at udlede for meget af de unges spilleres niveau, idet stammen på holdet ikke fungerer.
Har aldrig set ham spille en god kamp. Aldrig.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 29. maj 2026, 14:00

bonanza skrev:
29. maj 2026, 13:56
Med udsigter til Ludwig og hele forumets yndlings transfer André Rømer, så bliver det sgu mere spændende hvem Vendsyssel og Hobro henter i vinduet.
Fik du ikke spænding nok med tyskernes Football Manager-signings?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. maj 2026, 14:43

bonanza skrev:
Jeg kender ham ikke godt nok til at vurdere ham, men flere virker meget begejstret. Hvad kan han?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 29. maj 2026, 14:46

bonanza skrev:
29. maj 2026, 13:58
FIDEL skrev:
28. maj 2026, 11:10
andy skrev:
28. maj 2026, 11:04
Jakobsen skrev:
28. maj 2026, 10:58
bonanza skrev:
28. maj 2026, 10:27
Der må være et stort rungende argument i dette vindue, der bør trumfe de mange lunkne følelser rundt omkring.

Nyt blod. Vi skal have nye folk ind, ny energi, ny motivation. Jeg skal ikke se på et svagt og opgivende AaB hold i endnu en sæson. Der skal sparkes gang i det, og der skal bygges en harmoni mellem erfaring og talent.
Det skal vi helt klart. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi har for mange bad influences i den trup både på og udenfor banen.
Så skal man selvfølgelig udfordre sig selv på om man har set sig uretfærdigt sur på nogle spillere, men jeg vil mene at en Makolli er en dårlig indflydelse på et hold når han gang på gang er slukket og ikke gøre sit arbejde. Jeg vil mene, at en Adedeji er en dårlig indflydelse når han ikke en gang vil bidrage til presset på modstanderens banehalvdel og en type som Jasson der hele tiden lidt fremstår som en tikkende bombe og åbenbart stadig er for glad for at være i byen. Der kan sagntes være andre som også er en dårlig indflydelse, men her har vi hvert fald tre spillere jeg tænker er en dårlig indflydelse på et hold og for to af dems vedkommende er de ikke unge der kan forsvares, men tværtimod nogen der burde gå forrest.
Gode pointer. Dertil kommer også, at man skal stoppe med at satse hovedløst på unge spillere, som åbenlyst aldrig nogensinde kommer i nærheden af superliganiveau. Her tænker jeg fx. på Noel Arnosson - shit, hvor er han ringe. Han har allerede spillet 5-10 kampe for meget. Der er INTET perspektiv i ham overhovedet.
Der er bestemt perspektiv i Arnorsson, men han er blevet kastet ind i voksenfodbold inden han var færdig som U19 spiller. Derfor laver han et hav af fejl. Han har også haft gode kampe, skal vi huske, og det er fanme svært at præstere som ung spiller på et hold, der ikke fungerer.
Og så er han blevet kastet rundt mellem stopperpladsen og venstre back. Håber virkelig, at modgangen gør ham stærkere, men som udgangspunkt skal AaB stoppe med at kaste talenterne for løverne så hurtigt, når ikke man har en god nok stamme på holdet med et højere bundniveau.
Generelt synes jeg vi skal passe på med at udlede for meget af de unges spilleres niveau, idet stammen på holdet ikke fungerer.
Har aldrig set ham spille en god kamp. Aldrig.
Top of mind: Horsens - AaB 0-0.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. maj 2026, 15:15

Forza skrev:
29. maj 2026, 14:43
bonanza skrev:
Jeg kender ham ikke godt nok til at vurdere ham, men flere virker meget begejstret. Hvad kan han?
Hvis der med Ludwig menes Kilian Ludewig, der pt spiller i Asociația Clubul Sportiv Petrolul 52, så er jeg på!
Ædruelighedens stemme

Besvar