Okay. Du har ret. Og undskyld min konklusionen talte for AaB. Data var fundet inden konklusion, og det burde være omvendt, jeg ved det godt.Gnu skrev: ↑16. sep 2026, 15:51Du får undervejs påstået at AaB er blandt og muligvis de bedste, hvis man altså lige benytter de parametre, du opstiller, herunder en fuldstændig arbitrær en som statsborgerskab, fordi det så passer til lige netop det billede du ønsker at tegne. Apropos Trump-retorik. Det virker lidt som om, at du har skrevet konklusionen på forhånd, og så har du fundet "data" der understøtter den.raekkeettre skrev: ↑16. sep 2026, 13:48Jeg har hevet det ud af røven, fordi debatten går på om vi giver kontinuerligt spille tid til spillere der ikke bliver til noget - og med kontinuerligt spilletid, kan man sige, det er 30 kampe indtil man er 21 år, da man så ikke må betegne sig selv som et talent længere - det er vores debat ikke DBUs - DBU har produktion som et tema - som er lidt det vi snakker om - et blandt mange, hvor der er også er faciliteter etc. etc. - og det er jo lidt ligemeget i henhold til produktion de sidste 12 år, hvordan ens træningslokale ser ud nu.Gnu skrev: ↑16. sep 2026, 13:42Hvad det ellers skulle være? Hvad med fx DBU's Talentudvalg, som analyserer talentudvikling ud fra fx strategi, holdudvikling, talentidentifikation, produktion, individuelt udvikling, osv, osv.? https://dbu.dk/nyheder/2026/maj/dansk-t ... auet-igen/raekkeettre skrev: ↑16. sep 2026, 12:57For at sige, at de unge spillere vi vælger til at spille for AaB og give dem kontinuerligt spille tid, er det også berigtiget. Det kan man da sagtens sige - hvis man ikke opstiller nogle former for kriterier så er der jo ikke en kontekst at snakke ud fra - og hvis du så også bruger det til sammenligning, så kan man jo bruge det overfor hvordan AaB klarer sig mod andre klubber....Hvad skulle det ellers være? Altså at sammenfatte en sammenligningsgrundlag. Og Danske statsborgere, er for at fortælle hvordan de kommer op igennem akademierne fra de er 15 - jeg går ikke udfra vi køber udenlandske spillere ind under 18 år.
Det anser jeg som en hel del mere brugbart end '30 kampe inden 21 år og statsborgerskab', som du har hevet ud af røven.
Men hold da op - sikke man skal snakkes til fordi man forsøger at skabe lidt data - måske taler daten imod det man synes, og så går man total Trump på de andre. Tiderne er sgu anderledes....
Her mener jeg så, at det er langt mere brugbart at gå til en uvildig ekspertkilde, som A) har forstand på det og B) måler på langt flere parametre.
Og selvfølgelig er faciliteter da ikke ligemeget i forhold til talentudvikling.
EDIT vi har 7 ungdomslandsholdsspillere - det er en delt 3. Plads med FCM, kun BIF og FCK er bedre. Men det kan vi heller ikke bruge til en skid...I know, vi er shit. Lev med det.