Altså er der nogle klubber nu der køre med nulresultat i driften uden spillersalg??? Så meget gammeldags måde at tænke på, og derfor skulle han også ud den gang. Som jeg vist har sagt en million gangeJakobsen skrev: ↑22. sep 2026, 17:43Man kan sige meget om den Schoors fyring. Jeg synes måske også, at det var en kende hård skæbne, men jeg tror næppe han var manden til at vækste butikken og til at ekskvere en kurs, hvor AaB blev en rigere klub. Schoors gjorde et kæmpe arbejde med at rydde op og få lavet en god økonomistyring i klubben, men man var jo også nødt til at begynde at øge økonomien igen.Pontoppi skrev: ↑22. sep 2026, 16:46schoors blev fyret fordi Gaarde ønskede at øge investeringen i førsteholdet kraftigt hvilket schoors var imod… han satte sin stilling på spil og bestyrelsen fyrede ham…. vakte enorm vrede blandt flere sponsorer ! men AaB ønskede at forsætte med økonomisk doping hvor man brugte penge man ikke havdeDenSataniskeHest skrev: ↑22. sep 2026, 16:41Alt det fik Stefan schorrs styr på.. Så ønskesede man sund økonomi kunne man havde ladet være med at fyre ham for at få Thomas bælum som blev ansat til at vækst klubben noget han I den grad fejlede med.
For mig er det ikke nødvendigvis et problem, at man ville noget andet end Schoors. For mig er det et problem, at man gik med den inkompetente indavl ved at hyre Bælum - ligesom man jo gjode med Gaarde. De to har ret beset intet der retfærdiggjorde deres stillinger som hhv. adm. direktør og sportsdirektør. Gaarde var en floskel mager fra CBS der helt sikkert kan få 12 i bullshit, men hvis sportslige eksekvering var til rotterne og Bælum kommer fra rekrutteringsbranchen som ca. er lige så lurvede som brugtvognsforhandlere.
Tilsæt det så en centralkommite af trætte gamle bondepinger ovenpå.
Så jeg er da enig med dig så langt i, at AaB også var dårligt ledet før tyskerne, men at sige at AaB ikke skulle vækste og prøve at skabe en større kage og, at det måske også indebar et element af risiko - det er jeg lodret uenig med dig i.
Derudover er det jo relativt ligegyldigt lige nu. Dine tyske kammerater har kom med en inkompetence der mangedobler hvad centralkomiteen, Bælum, Gaarde og IAO stod for.
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
raekkeettre skrev: ↑22. sep 2026, 19:01Altså er der nogle klubber nu der køre med nulresultat i driften uden spillersalg??? Så meget gammeldags måde at tænke på, og derfor skulle han også ud den gang. Som jeg vist har sagt en million gangeJakobsen skrev: ↑22. sep 2026, 17:43Man kan sige meget om den Schoors fyring. Jeg synes måske også, at det var en kende hård skæbne, men jeg tror næppe han var manden til at vækste butikken og til at ekskvere en kurs, hvor AaB blev en rigere klub. Schoors gjorde et kæmpe arbejde med at rydde op og få lavet en god økonomistyring i klubben, men man var jo også nødt til at begynde at øge økonomien igen.Pontoppi skrev: ↑22. sep 2026, 16:46schoors blev fyret fordi Gaarde ønskede at øge investeringen i førsteholdet kraftigt hvilket schoors var imod… han satte sin stilling på spil og bestyrelsen fyrede ham…. vakte enorm vrede blandt flere sponsorer ! men AaB ønskede at forsætte med økonomisk doping hvor man brugte penge man ikke havdeDenSataniskeHest skrev: ↑22. sep 2026, 16:41Alt det fik Stefan schorrs styr på.. Så ønskesede man sund økonomi kunne man havde ladet være med at fyre ham for at få Thomas bælum som blev ansat til at vækst klubben noget han I den grad fejlede med.
For mig er det ikke nødvendigvis et problem, at man ville noget andet end Schoors. For mig er det et problem, at man gik med den inkompetente indavl ved at hyre Bælum - ligesom man jo gjode med Gaarde. De to har ret beset intet der retfærdiggjorde deres stillinger som hhv. adm. direktør og sportsdirektør. Gaarde var en floskel mager fra CBS der helt sikkert kan få 12 i bullshit, men hvis sportslige eksekvering var til rotterne og Bælum kommer fra rekrutteringsbranchen som ca. er lige så lurvede som brugtvognsforhandlere.
Så jeg er da enig med dig så langt i, at AaB også var dårligt ledet før tyskerne, men at sige at AaB ikke skulle vækste og prøve at skabe en større kage og, at det måske også indebar et element af risiko - det er jeg lodret uenig med dig i.
Derudover er det jo relativt ligegyldigt lige nu. Dine tyske kammerater har kom med en inkompetence der mangedobler hvad centralkomiteen, Bælum, Gaarde og IAO stod for.så var strategien den rigtige, men personerne til at føre den ud i livet var meget forkerte.
[/quote
Igen må jeg stille spørgsmålet: Hvilken strategi? Hvis du altså henviser til SSE 22, ellers må du pardon.
Jeg citerer nok engang Jan Peters fra marts 2023, just som katastrofen ratificeredes:
- Vores mål er at forstærke AaB gennem en holistisk struktur fra græsrødderne i AaB Akademiet og op til Superligatruppen. Nordjylland og det lokale fællesskab i og omkring Aalborg er et fantastisk område, som skal være grundlaget og kernen for vores sportslige idéer. Vi glæder os over mulighederne og ser frem til at arbejde sammen med klubbens ledelse, stab, administration, lokalområde og fans i bestræbelserne på at opnå det bedste for klubben.
Og videre:
Vi er overbeviste om, at en holistisk strategi er drivkraften bag en bæredygtig udvikling i en fodboldklub. Sammen med staben og spillerne I AaB, byen Aalborg og regionen Nordjylland vil vi i de kommende år forsøge at udnytte klubbens fulde potentiale gennem et langsigtet samarbejde.
Ovenstående har intet med en "strategi" at gøre, men er en omgang fjerderangs telefonsælgerbullshit. Resultatet af en proces, der på daværende tidspunkt havde stået på i flere år! Hvad fanden har de mennesker i AaB tænkt på?
Hvis Peters konkret havde meldt ud, at målet var at skabe en klub, der kunne begå sig omkring midten af 1. division, og at personalebudgettet i samme periode skulle stige og befinde sig i den øverste halvdel af Superligaen, samtidig med at tilskuertallet hurtigst muligt skal halveres; så havde der været røv i bukserne, så at sige.
Vi kan så hurtigt blive enige om, at der var tale om de helt forkerte mennesker - som skulle føre en mangel på strategi ud i livet.
hjertet i Hamborg og Venlo, hovedet i røven 
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Hovedet skrev: ↑22. sep 2026, 20:19Nej jeg er pre SS22 - det de ville er jo meget lig det som Gaarde/Bælum ville gøre...der hvor det hele glippede var jo Den Norske Bilhandler...derefter er ALT gået galt med den ene inkompetente person efter den anden i alle hjørne af 1. Holdet....til hele vores hold var som en gennem smadret Lada...og så fik SS22 det hele til en slik og, selvom man ikke skulle tro det...satte de nu nye standarder for inkompetence....Nu synes jeg endelig vi er tilbage til noget der minder om det gamle AaB.raekkeettre skrev: ↑22. sep 2026, 19:01Altså er der nogle klubber nu der køre med nulresultat i driften uden spillersalg??? Så meget gammeldags måde at tænke på, og derfor skulle han også ud den gang. Som jeg vist har sagt en million gangeJakobsen skrev: ↑22. sep 2026, 17:43Man kan sige meget om den Schoors fyring. Jeg synes måske også, at det var en kende hård skæbne, men jeg tror næppe han var manden til at vækste butikken og til at ekskvere en kurs, hvor AaB blev en rigere klub. Schoors gjorde et kæmpe arbejde med at rydde op og få lavet en god økonomistyring i klubben, men man var jo også nødt til at begynde at øge økonomien igen.Pontoppi skrev: ↑22. sep 2026, 16:46schoors blev fyret fordi Gaarde ønskede at øge investeringen i førsteholdet kraftigt hvilket schoors var imod… han satte sin stilling på spil og bestyrelsen fyrede ham…. vakte enorm vrede blandt flere sponsorer ! men AaB ønskede at forsætte med økonomisk doping hvor man brugte penge man ikke havdeDenSataniskeHest skrev: ↑22. sep 2026, 16:41Alt det fik Stefan schorrs styr på.. Så ønskesede man sund økonomi kunne man havde ladet være med at fyre ham for at få Thomas bælum som blev ansat til at vækst klubben noget han I den grad fejlede med.
Derudover er det jo relativt ligegyldigt lige nu. Dine tyske kammerater har kom med en inkompetence der mangedobler hvad centralkomiteen, Bælum, Gaarde og IAO stod for.så var strategien den rigtige, men personerne til at føre den ud i livet var meget forkerte.
[/quote
Igen må jeg stille spørgsmålet: Hvilken strategi? Hvis du altså henviser til SSE 22, ellers må du pardon.
Jeg citerer nok engang Jan Peters fra marts 2023, just som katastrofen ratificeredes:
- Vores mål er at forstærke AaB gennem en holistisk struktur fra græsrødderne i AaB Akademiet og op til Superligatruppen. Nordjylland og det lokale fællesskab i og omkring Aalborg er et fantastisk område, som skal være grundlaget og kernen for vores sportslige idéer. Vi glæder os over mulighederne og ser frem til at arbejde sammen med klubbens ledelse, stab, administration, lokalområde og fans i bestræbelserne på at opnå det bedste for klubben.
Og videre:
Vi er overbeviste om, at en holistisk strategi er drivkraften bag en bæredygtig udvikling i en fodboldklub. Sammen med staben og spillerne I AaB, byen Aalborg og regionen Nordjylland vil vi i de kommende år forsøge at udnytte klubbens fulde potentiale gennem et langsigtet samarbejde.
Ovenstående har intet med en "strategi" at gøre, men er en omgang fjerderangs telefonsælgerbullshit. Resultatet af en proces, der på daværende tidspunkt havde stået på i flere år! Hvad fanden har de mennesker i AaB tænkt på?
Hvis Peters konkret havde meldt ud, at målet var at skabe en klub, der kunne begå sig omkring midten af 1. division, og at personalebudgettet i samme periode skulle stige og befinde sig i den øverste halvdel af Superligaen, samtidig med at tilskuertallet hurtigst muligt skal halveres; så havde der været røv i bukserne, så at sige.
Vi kan så hurtigt blive enige om, at der var tale om de helt forkerte mennesker - som skulle føre en mangel på strategi ud i livet.
raekkeettre skrev: ↑22. sep 2026, 20:30Åh, sådan. Hvad angår Gaarde-æraen, er vi for så vidt også enige om, at der var tale om de helt forkerte mennesker - som skulle føre en strategi ud i livet, der nok forekom besnærende i kølvandet på triumftoget i 2014, men som aldrig havde en gang på jord. Det sagnomspundne ungdomssats - nu har vi hørt på det ulidelige talentgøgl siden 2014, hvor klubben er gået fra katastrofe til katastrofe - bestod ikke af andet end at rykke ungdomsspillere op i førsteholdstruppen og så læne sig tilbage og bede til, at der på mystisk vis materialiserede sig en 4-5 ekstraordinære spillere.Hovedet skrev: ↑22. sep 2026, 20:19Nej jeg er pre SS22 - det de ville er jo meget lig det som Gaarde/Bælum ville gøre...der hvor det hele glippede var jo Den Norske Bilhandler...derefter er ALT gået galt med den ene inkompetente person efter den anden i alle hjørne af 1. Holdet....til hele vores hold var som en gennem smadret Lada...og så fik SS22 det hele til en slik og, selvom man ikke skulle tro det...satte de nu nye standarder for inkompetence....Nu synes jeg endelig vi er tilbage til noget der minder om det gamle AaB.raekkeettre skrev: ↑22. sep 2026, 19:01Altså er der nogle klubber nu der køre med nulresultat i driften uden spillersalg??? Så meget gammeldags måde at tænke på, og derfor skulle han også ud den gang. Som jeg vist har sagt en million gangeJakobsen skrev: ↑22. sep 2026, 17:43Man kan sige meget om den Schoors fyring. Jeg synes måske også, at det var en kende hård skæbne, men jeg tror næppe han var manden til at vækste butikken og til at ekskvere en kurs, hvor AaB blev en rigere klub. Schoors gjorde et kæmpe arbejde med at rydde op og få lavet en god økonomistyring i klubben, men man var jo også nødt til at begynde at øge økonomien igen.Pontoppi skrev: ↑22. sep 2026, 16:46schoors blev fyret fordi Gaarde ønskede at øge investeringen i førsteholdet kraftigt hvilket schoors var imod… han satte sin stilling på spil og bestyrelsen fyrede ham…. vakte enorm vrede blandt flere sponsorer ! men AaB ønskede at forsætte med økonomisk doping hvor man brugte penge man ikke havdeDenSataniskeHest skrev: ↑22. sep 2026, 16:41Alt det fik Stefan schorrs styr på.. Så ønskesede man sund økonomi kunne man havde ladet være med at fyre ham for at få Thomas bælum som blev ansat til at vækst klubben noget han I den grad fejlede med.
[/quote
Og videre:
Som salig Richardo jo sagde: "Det eneste, der kommer af ingenting, er lommeuld". Og i AaBs tilfælde kunne man så tilføje - SSE 22.
Jeg har skrevet det ene harmdirrende indlæg efter det andet om Gaarde-æraen, som jeg betragtede som den ringeste og den mest uambitiøse ledelse i AaBs historie. Og som en af de ringeste overhovedet i dansk fodbolds historie (SSE 22 er helt uden for nummer i den sammenhæng). Og nej, det er overhovedet ikke - som i OVERHOVEDET IKKE - nogen undskyldning for sidstnævntes ageren siden 2023.
Men det er til at rive sig i håret og skrige over, at AaB i 2014 pissede et i alle henseender formidabelt udgangspunkt væk, mens en gammel AaB-dreng som Claus Steinlein huserede i en de facto fallent og kunstkonstruktion som FC Midtjylland. Tænk, hvad kompetente og ambitiøse mennesker kunne have fået ud i dette mareridtsforetagende, som AaB udviklede sig i kølvandet på en ufattelig triumf i 2014 - som i dag fremstår i et nærmest tragisk skær, når man kender fortsættelsen.
Jeg kunne for et års tid siden slet ikke holde ud at se nogle få minutters sammendrag fra pokalfinalen mod FCK i 2014 - med tanke om det rædselsgalleri, der kendetegner AaB i dag.
hjertet i Hamborg og Venlo, hovedet i røven