Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Sverige og Norge har vel åben endnu ?
Kunne godt være at der var mulighed, for at komme af med et par spillere mere.
Synes det er sindssygt ærgeligt at vi ikke kunne lande et par profiler mere. Kunne vi ha landet en stærk 6'er og en stærk angriber, tror jeg vi kunne ha spillet med om oprykning.
Kunne godt være at der var mulighed, for at komme af med et par spillere mere.
Synes det er sindssygt ærgeligt at vi ikke kunne lande et par profiler mere. Kunne vi ha landet en stærk 6'er og en stærk angriber, tror jeg vi kunne ha spillet med om oprykning.
Med hensyn til talenterne har jeg også fidus til Tobias Jørgensen til den centrale midt på sigt. Meeeeen han er stadig kun 17.Rams skrev: ↑3. feb 2026, 10:38Det allervigtigste er kontinuitet. Altså at vi kan holde på ledelse, trænerteam og akademifolkene. Selvfølgelig er alting ikke sort. Vi mangler den sidste sortering, altså Maarup, Diagne, De Boer og Amankhwa ud. Så er vi nede på de der 22-23 spillere, som er fornuftigt i 1. division.
Som jeg lige har kunne spole mig op på, så overtager Fjeldgaard rollen som udviklingsangriber efter Skovgaard, og vil både kunne sidde på bænk og spille U19. Kaasa skal med sit CV simpelthen kunne steppe op, og blive omdrejningspunktet på midten. Lyngby har på papiret rustet op, men det kommer selvfølgelig an på om Jens Jakob Thomassen kan finde niveau igen efter skaderne.
Og vi også fortsat en pipeline af fremtidige transfers i Noel, Makolli, Møller, Grønkjær, Kelvin John, Bonde og Cornelius Olsson. Jeg er mere spændt på akademiet, hvor jeg pt. ser Hvistendahl som er sikkert kort, men er mere i tvivl om der er andre åbenlyse talenter. Her kunne jeg godt tænke mig, at vi rekrutterede mere aggressivt i U-divisionerne og i Norden/Baltikum.
Kunne vi bruge en af dem her ?
Altså hvis de selvfølgelig vil spille 1 div.
https://bold.dk/fodbold/nyheder/overbli ... -og-frit_1
Jeg syns jo en Kasper Junker kunne være interesantGaarde6 skrev: ↑3. feb 2026, 10:52Kunne vi bruge en af dem her ?
Jeg tror heller ikke den vil være helt dum. Han har selv givet udtryk for jeg godt kunne vinde retur til Danmark, spørgsmålet er så hvad han forventer i lønbaresi skrev: ↑3. feb 2026, 10:54Jeg syns jo en Kasper Junker kunne være interesantGaarde6 skrev: ↑3. feb 2026, 10:52Kunne vi bruge en af dem her ?
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Ja, måske er Lyngby lidt styrket. Men der er jo også røget/ryger en del ud. Langhoff, Racic, Mortensen, Johan Meyer.Rams skrev: ↑3. feb 2026, 10:38Det allervigtigste er kontinuitet. Altså at vi kan holde på ledelse, trænerteam og akademifolkene. Selvfølgelig er alting ikke sort. Vi mangler den sidste sortering, altså Maarup, Diagne, De Boer og Amankhwa ud. Så er vi nede på de der 22-23 spillere, som er fornuftigt i 1. division.
Som jeg lige har kunne spole mig op på, så overtager Fjeldgaard rollen som udviklingsangriber efter Skovgaard, og vil både kunne sidde på bænk og spille U19. Kaasa skal med sit CV simpelthen kunne steppe op, og blive omdrejningspunktet på midten. Lyngby har på papiret rustet op, men det kommer selvfølgelig an på om Jens Jakob Thomassen kan finde niveau igen efter skaderne.
Og vi også fortsat en pipeline af fremtidige transfers i Noel, Makolli, Møller, Grønkjær, Kelvin John, Bonde og Cornelius Olsson. Jeg er mere spændt på akademiet, hvor jeg pt. ser Hvistendahl som er sikkert kort, men er mere i tvivl om der er andre åbenlyse talenter. Her kunne jeg godt tænke mig, at vi rekrutterede mere aggressivt i U-divisionerne og i Norden/Baltikum.
De har fået Bøndergaard ind. Ham så jeg gerne i AaB. Jens Jakob Thomasen er lidt ubekendt, men en umiddelbar svækkelse med afgang til deres 'Bomholt'. Husker ham meget som 'boldflytter'. Var han kommet til AaB, havde det dog været fint...
De har mistet deres profil på venstre back og fået hvad der ligner en SSE-køb ind. Måske han er god. Men åbenbart ikke så godt, at de ikke skulle have Niclas Mouritsen ind som back-up. Må være en svækkelse. Så har de fået en ung amerikaner ind til midterforsvaret og Mikkel Fischer. Det er vel også rimelig status quo for dem. Også skal vi ikke afskrive, at der kommer nordmænd eller svenskere efter Lauge Sandgrav.
Horsens har hentet en angriber fra den 5. bedste række og Justinussen. De er lidt styrket.
Hillerød har mistet Justinussen og Dedes. Hentet ok med erstatninger - men umiddelbart svækket på den korte bane.
Esbjerg har solgt og erstattet deres midterforsvar. Sjældent godt på kort sigt. Kolding stort set intet gjort. Hvidovre har hentet Prip og får måske Corlu. Styrket.
AaB har mistet et uforløst talent og et stort talent. Vi har erstattet dem med en af de største profiler i rækken. Status quo?
Jeg ville ikke bytte AaB's trup med Horsens, Esbjerg, Kolding, Hvidovre eller Hillerød. Måske Lyngbys er en my bedre. Men jeg anser den som værende på niveau. Jeg vil give det 40% chance for oprykning. Efter sæsonindledningen ville jeg give det ca. 5%. Transfervinduet har ikke ændret hverken positivt eller negativt på mine vurderinger
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Få nu lavet den aftale med Lucas, det er oplagt efter Bomholts skifte
Hmm ja måske kattejammer men nu kan vi ikke allesammen gå rundt og være jubel idioter, jeg mener det her er et tydelig signal om at man ikke satser på superliga og man sparet op til en nyt ophold i 1div. Når man har solgt for små 20 millioner burde der og være økonomi til den 6 er der kan styre den midtbane og ha Bonde til oplæring når vi spiller med 2 6er, syntes det er et kæmpestort ansvar og ligge på de unges skullere, men naturligvis kommer jeg hvergang og støtter holdet, selvom man ikke altid er tilfredsReyad skrev: ↑3. feb 2026, 09:01Det er klart, at sortsynet sætter sig hos AaB-fans. Men hold nu kæft en gang kattejammer. Man skal høre meget før ørene falder af, men måske man ikke skal opgive hele sæsonen, fordi man har solgt et par spillere og købt en anden.
Jeg ville da også ønske, at AaB havde hevet lidt mere i land. Men derfra også til at opgive hele sæsonen og sige man har kapituleret er jo for åndssvagt. Nogle spillere vokser, når andre forlader skuden. Det er set før - og det kommer vi forhåbentlig til at se igen. Måske Møller/Kaasa eller en tredje får os til at glemme Bomholt. Måske Kubel får os til at glemme alt om Ross.
Måske vi rent faktisk får allermest ud af, at vi får noget træning, koncept og kontinuitet i truppen.
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
- Siyabonga
- Drenge

- Favoritspiller: Nomvethe
- Geografisk sted: København
Jeg har lige forsøgt at lave et overblik over vores trup til foråret. Jeg tager udgangspunkt i, at vi har vendt trekanten på midten, da det har fungeret godt i presspillet i de første to træningskampe.
Jeg er mest i tvivl om vores midtbanekonstellation – men mon ikke vi kommer til at rotere en del på de tre positioner.

Jeg er mest i tvivl om vores midtbanekonstellation – men mon ikke vi kommer til at rotere en del på de tre positioner.

- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Der bliver endda skrevet, at Børsting skal tage ansvar på kuglen og sætte angreb op.R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2026, 10:30Bare dét, at man overhovedet nævner Børsting og Maarup som et bud på nogen, der overhovedet kan spille nogen som helst rolle, sætter eb fed streg under, hvor langt denne klub er røget bagud af dansen. Det er jo horribelt.bonanza skrev: ↑3. feb 2026, 09:39Du påstår bare en masse ting. Der er ikke rigtig noget der underbygger dine argumenter. Lyngby har på papiret et godt hold, og vi må se om de kan præsterer til de forventninger. Jeg vil ikke mene, at det har en langt bedre midtbane kæde end de 6-7 spillere vi har i AaB. Uanset hvad, er det en tom diskussion, vi kan vente på konklusionen når forårs sæsonen starter.Sønderhof skrev: ↑2. feb 2026, 23:40Ingen af de midtbanespiller der vil kunne komme på hold i Lyngby, Horsens eller for den sags skyld Vejle.bonanza skrev: ↑2. feb 2026, 23:23I forhold til antal spillere mangler vi ikke nogen. Helenius, John, Kubel, Adededji, Møller, Diagne, Normann til de 3 forreste pladser.Hanga skrev: ↑2. feb 2026, 22:38Salget af Ross kommer til at se lidt skidt ud når vi ikke får en erstatning ind - mest fordi vi i forvejen er ret tyndt besat på de offensive positioner. Her kunne man måske have gjort som Brøndby, dvs. betinget afgangen af at man også fik noget på plads den anden vej. Vi har lavet salget af Bomholt og det er ikke de 3,7 mio. kr. for Ross der gør en kæmpe forskel.
Midtbanen er Jasson, Håpnes, Bonde, Kaasa, Børsting, Maarup,
Altså vi har rigeligt med spillere, ifht den spilletid der er at fordele.
3 keepere, 10 forsvarsspillere, 6-7 midtbanespillere og 6-7 angribere. Afhængigt af hvem man mener er angriber og hvem man mener er midtbane.
26 mand i truppen, er nærmere lidt i overkanten end i underkanten.
Hvem kan tage ansvar på kuglen, når vi skal sætte et angreb op? Hvis Helenius ikke er med, hvem kan så modtage og lægge en bold af oppe foran?
Det er fair nok man har tillid til Møller og Højer, men den spillestil man ønsker at praktisere har man slet slet ikke spillerne til.
Hvem kan tage ansvar på kuglen, når vi skal sætte et angreb op? Et hurtigt bud er Kaasa, Jasson, Håpnes, Børsting, Bonde og Maarup. Hvis Helenius ikke er med, hvem kan så modtage og lægge en bold af oppe foran? Et bud er Kubel, et andet bud er at vi skal spille igennem modstanderens kæder eller i bagrummene, så vi ikke har en dybdeliggende angriber eller en der overvejende spiller med ryggen mod mål.
Vi er chanceløse, hvis han skal have den rolle.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
nej det er ikke debat men tak for at bevise min pointe ved ikke at læse hvad jeg skriver
hjertet i nord 
Ja det skal jeg i hvert fald ikke være Børsting. Håber kaasa stepper opKasper skrev: ↑3. feb 2026, 11:09Der bliver endda skrevet, at Børsting skal tage ansvar på kuglen og sætte angreb op.R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2026, 10:30Bare dét, at man overhovedet nævner Børsting og Maarup som et bud på nogen, der overhovedet kan spille nogen som helst rolle, sætter eb fed streg under, hvor langt denne klub er røget bagud af dansen. Det er jo horribelt.bonanza skrev: ↑3. feb 2026, 09:39Du påstår bare en masse ting. Der er ikke rigtig noget der underbygger dine argumenter. Lyngby har på papiret et godt hold, og vi må se om de kan præsterer til de forventninger. Jeg vil ikke mene, at det har en langt bedre midtbane kæde end de 6-7 spillere vi har i AaB. Uanset hvad, er det en tom diskussion, vi kan vente på konklusionen når forårs sæsonen starter.Sønderhof skrev: ↑2. feb 2026, 23:40Ingen af de midtbanespiller der vil kunne komme på hold i Lyngby, Horsens eller for den sags skyld Vejle.bonanza skrev: ↑2. feb 2026, 23:23I forhold til antal spillere mangler vi ikke nogen. Helenius, John, Kubel, Adededji, Møller, Diagne, Normann til de 3 forreste pladser.Hanga skrev: ↑2. feb 2026, 22:38Salget af Ross kommer til at se lidt skidt ud når vi ikke får en erstatning ind - mest fordi vi i forvejen er ret tyndt besat på de offensive positioner. Her kunne man måske have gjort som Brøndby, dvs. betinget afgangen af at man også fik noget på plads den anden vej. Vi har lavet salget af Bomholt og det er ikke de 3,7 mio. kr. for Ross der gør en kæmpe forskel.
Midtbanen er Jasson, Håpnes, Bonde, Kaasa, Børsting, Maarup,
Altså vi har rigeligt med spillere, ifht den spilletid der er at fordele.
3 keepere, 10 forsvarsspillere, 6-7 midtbanespillere og 6-7 angribere. Afhængigt af hvem man mener er angriber og hvem man mener er midtbane.
26 mand i truppen, er nærmere lidt i overkanten end i underkanten.
Hvem kan tage ansvar på kuglen, når vi skal sætte et angreb op? Hvis Helenius ikke er med, hvem kan så modtage og lægge en bold af oppe foran?
Det er fair nok man har tillid til Møller og Højer, men den spillestil man ønsker at praktisere har man slet slet ikke spillerne til.
Hvem kan tage ansvar på kuglen, når vi skal sætte et angreb op? Et hurtigt bud er Kaasa, Jasson, Håpnes, Børsting, Bonde og Maarup. Hvis Helenius ikke er med, hvem kan så modtage og lægge en bold af oppe foran? Et bud er Kubel, et andet bud er at vi skal spille igennem modstanderens kæder eller i bagrummene, så vi ikke har en dybdeliggende angriber eller en der overvejende spiller med ryggen mod mål.
Vi er chanceløse, hvis han skal have den rolle.
-
Brizzie1885
- Ynglinge

- Favoritspiller: Widell
Jeg synes ærligt talt, debatten er ved at bevæge sig lidt væk fra proportionerne. Mange taler om en svækket trup og begynder ligefrem at nævne nedrykningsspil som et realistisk scenarie, men det virker som om, man glemmer at kigge på de faktiske resultater.
Den trup, som AaB reelt har spillet med siden 31/8 2025, altså stort set den trup, vi går videre med nu, har et pointsnit på 2 pr. kamp. Det er præcis samme pointsnit som Lyngby har leveret i samme periode, og de ligger altså nummer 1. I mine øjne indikerer det, at niveauet i truppen er mere end konkurrencedygtigt i forhold til toppen af rækken.
Ja, vi har mistet Bomholt. Han var en af vores bedste profiler, men samtidig kan man også sige, at han ikke altid har været så stabil, som mange havde håbet på. Faktisk decideret usynlig i flere kampe. Samtidig står Kaasa klar, og jeg synes, at han ligner en spiller, der både kan udfylde rollen og potentielt udvikle sig til en markant profil på holdet. Jeg ser derfor ikke nødvendigvis en *klar* svækkelse, det kan lige så vel vise sig at være en naturlig udskiftning.
Derudover synes jeg, man overser en væsentlig faktor i, at vi faktisk har forstærket os offensivt med Kubel, som må betegnes som en af ligaens absolut stærkeste individuelle profiler.
Når man ser på stabiliteten i resultaterne, kontinuiteten i truppen og tilføjelsen af kvalitet, så synes jeg ærligt talt, pessimismen fylder overraskende meget.
Efter at have læst halvdelen af trådene herinde og sikkert drukket én bajer for meget, er jeg nået frem til følgende fuldstændig objektive og 100 % rationelle konklusion: Vi rykker op. Ikke nødvendigvis fordi alt går perfekt, men fordi vi har Kubel og Normann - og det har de andre klubber ikke.
Den trup, som AaB reelt har spillet med siden 31/8 2025, altså stort set den trup, vi går videre med nu, har et pointsnit på 2 pr. kamp. Det er præcis samme pointsnit som Lyngby har leveret i samme periode, og de ligger altså nummer 1. I mine øjne indikerer det, at niveauet i truppen er mere end konkurrencedygtigt i forhold til toppen af rækken.
Ja, vi har mistet Bomholt. Han var en af vores bedste profiler, men samtidig kan man også sige, at han ikke altid har været så stabil, som mange havde håbet på. Faktisk decideret usynlig i flere kampe. Samtidig står Kaasa klar, og jeg synes, at han ligner en spiller, der både kan udfylde rollen og potentielt udvikle sig til en markant profil på holdet. Jeg ser derfor ikke nødvendigvis en *klar* svækkelse, det kan lige så vel vise sig at være en naturlig udskiftning.
Derudover synes jeg, man overser en væsentlig faktor i, at vi faktisk har forstærket os offensivt med Kubel, som må betegnes som en af ligaens absolut stærkeste individuelle profiler.
Når man ser på stabiliteten i resultaterne, kontinuiteten i truppen og tilføjelsen af kvalitet, så synes jeg ærligt talt, pessimismen fylder overraskende meget.
Efter at have læst halvdelen af trådene herinde og sikkert drukket én bajer for meget, er jeg nået frem til følgende fuldstændig objektive og 100 % rationelle konklusion: Vi rykker op. Ikke nødvendigvis fordi alt går perfekt, men fordi vi har Kubel og Normann - og det har de andre klubber ikke.
- Siyabonga
- Drenge

- Favoritspiller: Nomvethe
- Geografisk sted: København
Enig. Jeg deler optimismen. Jeg synes, truppen ser balanceret ud i forhold til det udtryk, man ønsker. Jeg siger ikke, at vi er favoritter til at rykke op, men vi har en meget realistisk chance. Vores akilleshæl er på CB, hvor vi ikke må rammes af skader.Brizzie1885 skrev: ↑3. feb 2026, 12:28Jeg synes ærligt talt, debatten er ved at bevæge sig lidt væk fra proportionerne. Mange taler om en svækket trup og begynder ligefrem at nævne nedrykningsspil som et realistisk scenarie, men det virker som om, man glemmer at kigge på de faktiske resultater.
der er ingen fremtid i den midtbane = ingen frentid for AaB
AaB AaB AaB AaB
makolli - Arnorsson - Olsson - Tiedemann - og så kan Maarup også spille CB det er ikke problemet det er at vi ikke har en midtbanespiller der kan støbekuglerne eller en der kan skralde igenem når det brænder på eller en leder på midtenSiyabonga skrev: ↑3. feb 2026, 12:45Enig. Jeg deler optimismen. Jeg synes, truppen ser balanceret ud i forhold til det udtryk, man ønsker. Jeg siger ikke, at vi er favoritter til at rykke op, men vi har en meget realistisk chance. Vores akilleshæl er på CB, hvor vi ikke må rammes af skader.Brizzie1885 skrev: ↑3. feb 2026, 12:28Jeg synes ærligt talt, debatten er ved at bevæge sig lidt væk fra proportionerne. Mange taler om en svækket trup og begynder ligefrem at nævne nedrykningsspil som et realistisk scenarie, men det virker som om, man glemmer at kigge på de faktiske resultater.
AaB AaB AaB AaB
Jeg er stadig af den overbevisning at Håpnes og Kaasa nok skal slå igennem. Jeg så i glimt noget af widell i Kaasa i hans første kampe og Håpnes mener jeg bestemt har meget mere i sig. Jeg stoler på at Møller og højer ved hvad de laver, mere end jeg nogensinde har stolet på sse..
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Bonde kan skralde igennem. Hver gang han suger sig fast på en modstander, så piller han enten bolden fra ham eller sparker ham ned - Det største sekser-talent vi har haft i mange mange år. Håpness viste også sin duelstyrke mod Horsens i efterårs afslutteren. Hertil er Würtz kommet tilbage som mentor og assistent med fokus på midtbanen. Husker hvordan Hiljemark løftet Højholt.hit666 skrev: ↑3. feb 2026, 13:33makolli - Arnorsson - Olsson - Tiedemann - og så kan Maarup også spille CB det er ikke problemet det er at vi ikke har en midtbanespiller der kan støbekuglerne eller en der kan skralde igenem når det brænder på eller en leder på midtenSiyabonga skrev: ↑3. feb 2026, 12:45Enig. Jeg deler optimismen. Jeg synes, truppen ser balanceret ud i forhold til det udtryk, man ønsker. Jeg siger ikke, at vi er favoritter til at rykke op, men vi har en meget realistisk chance. Vores akilleshæl er på CB, hvor vi ikke må rammes af skader.Brizzie1885 skrev: ↑3. feb 2026, 12:28Jeg synes ærligt talt, debatten er ved at bevæge sig lidt væk fra proportionerne. Mange taler om en svækket trup og begynder ligefrem at nævne nedrykningsspil som et realistisk scenarie, men det virker som om, man glemmer at kigge på de faktiske resultater.
Synes midten så glimrende ud uden Bomholdt mod Randers. Bevares, jeg havde også gerne set en habil forstærkning, men måske særligt på nieren.
Lad os skrives ved igen efter kampen mod Horsens på fredag.
Prøv at tænk, hvis vi havde været et sted, hvor vi kunne hente en rutineret midtbanespiller fra de seneste 3 års sølvvindere i en historisk stærk Eliteserie i Norge. En, der havde erfaring fra europæiske turneringer, hvor han både scorede mål og lavede assist.
Nå hov, ham hentede vi jo i efteråret.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Der er gået mode i at indtage et kritisk standpunkt overfor alting på debatsiden. Det er en forsvarsmekanisme der følger de seneste års udvikling, samt en tydeligt manglende justering af selvforståelsen. Den der indtagede holdning med hvem der er god nok, er fuldstændig forskruet. Det underkender alle aspekter af udvikling, og efterlader et indtryk af at folk enten ikke ser eller forstår fodbold. Man må forstå at det er nuanceret, og de der har den bedste forudsætning for at vurdere individuelle niveauer og fodboldmæssige kompetencer blandt AaB spillere, til dagligt alle har deres gang på Hornevej, i kæmpe kontrast til Karens hær, der gennem de seneste år har vundet frem på debatsiden.BoT skrev: ↑3. feb 2026, 15:14Prøv at tænk, hvis vi havde været et sted, hvor vi kunne hente en rutineret midtbanespiller fra de seneste 3 års sølvvindere i en historisk stærk Eliteserie i Norge. En, der havde erfaring fra europæiske turneringer, hvor han både scorede mål og lavede assist.