Og du har i øvrigt ret.swfc skrev: Nej. 'Lidt en lottokupon' skriver jeg
Lukas Spalvis
Re: Lukas Spalvis
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Køllen I Møllen
- Allstar

At diskutere om det er beløbet eller klausulen der er problemet er det samme som at diskutere hvad der kom først af hønen eller ægget. Beløbet er et problem pga klausulen. Klausulen er et problem fordi den er skyld i at beløbet bliver for lavt.Gamen skrev:CB... Det er jo ikke beløbet der er problemet, men klausulen: at vi ikke selv kan bestemme hvornår vores spillere sælges, når vi nu har en 4-årig kontrakt med ham. At vi helt panisk skal markedsføre ham i dette vindue, selvom han er en stor del af vores chancer for at levere et topresultat til sommer.Køllen I Møllen skrev:18 millioner og en videresalgsklausul der giver AaB 20% når han ryger videre. Eller nå nej, det er jo kun AaB der er dumme nok til at acceptere klausuler på deres spillere... Eller?
Janteloven eksisterer IKKE!
Inden nogle debattører går i selvsving over at vi har solgt Spalvis og ikke kan erstattes internt, så vil jeg lige minde om at ingen rigtig troede på Thomsen, Lasse Nielsen og Helenius osv før de fik en reel chance. Hvem ved om Pohl kan score mål hvis han får chancen i flere kampe i træk, derudover er der jo muligheden at Ene/Jønsson danner et godt makkerpar eller at Helenius finder fordums styrker frem. Ahlmann jr. tror jeg ikke på. Han minder mig umiddelbart om Rolf Toft. Fin fodboldspiller men uden spidskompetancerne.
Synes prisen lyder fornuftig for en angriber med alvorlig skadeshistorik, specielt hvis den inkluderer en videresalgsklausul. 30 millioner ville da være fedt, men det tror jeg simpelthen ikke er realistisk, medmindre det var kinesere eller russere som havde købt ham.
Synes prisen lyder fornuftig for en angriber med alvorlig skadeshistorik, specielt hvis den inkluderer en videresalgsklausul. 30 millioner ville da være fedt, men det tror jeg simpelthen ikke er realistisk, medmindre det var kinesere eller russere som havde købt ham.
Jeg savner Winsnes
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg synes godt nok, at der er mange gode argumenter på begge sider af midterlinien i denne diskussion. Så jeg har lidt svært ved at vælge side.
Umiddelbart er jeg dog skuffet over det beløb, det lader til at ende med. Man kan spørge sig selv, om Sporting eller AaB vil være mest tilfreds med handlen. Sporting har et spillerbudget, der er nogle gange større end AaB's, så det svarer vel nogenlunde til, at AaB købte en ny Spalvis for ca fem mio. Det tror jeg, at de fleste af os ville juble over.
Vi får slet ikke de penge for ham, han er værd, og det er sgu godt og grundigt træls. Derudover, og mindst lige så træls, skal vi åbenbart slippe ham midt i en sæson, der oven i købet tegner til at kunne ende med noget stort. Det er dobbelt-træls.
Men at den situation, altså den berømte klausul, skyldes dårligt arbejde af Gaarde under forlængelsen i 2014, er jeg ikke klar til at skrive under på. For jeg køber ikke den med, at alle kortene var på Gaardes hænder dengang. Spalvis havde som teenager lige braget igennem med 11 mål i foråret, så det ville være dårligt arbejde af hans agent at rådgive ham til en lang forlængelse med en dansk klub uden mulighed for at slippe væk, hvis den rigtige klub tilbød en større liga et år eller to senere.
Umiddelbart er jeg dog skuffet over det beløb, det lader til at ende med. Man kan spørge sig selv, om Sporting eller AaB vil være mest tilfreds med handlen. Sporting har et spillerbudget, der er nogle gange større end AaB's, så det svarer vel nogenlunde til, at AaB købte en ny Spalvis for ca fem mio. Det tror jeg, at de fleste af os ville juble over.
Vi får slet ikke de penge for ham, han er værd, og det er sgu godt og grundigt træls. Derudover, og mindst lige så træls, skal vi åbenbart slippe ham midt i en sæson, der oven i købet tegner til at kunne ende med noget stort. Det er dobbelt-træls.
Men at den situation, altså den berømte klausul, skyldes dårligt arbejde af Gaarde under forlængelsen i 2014, er jeg ikke klar til at skrive under på. For jeg køber ikke den med, at alle kortene var på Gaardes hænder dengang. Spalvis havde som teenager lige braget igennem med 11 mål i foråret, så det ville være dårligt arbejde af hans agent at rådgive ham til en lang forlængelse med en dansk klub uden mulighed for at slippe væk, hvis den rigtige klub tilbød en større liga et år eller to senere.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Ej, nu må du lige læse hvad manden skriver.Køllen I Møllen skrev:At diskutere om det er beløbet eller klausulen der er problemet er det samme som at diskutere hvad der kom først af hønen eller ægget. Beløbet er et problem pga klausulen. Klausulen er et problem fordi den er skyld i at beløbet bliver for lavt.Gamen skrev:CB... Det er jo ikke beløbet der er problemet, men klausulen: at vi ikke selv kan bestemme hvornår vores spillere sælges, når vi nu har en 4-årig kontrakt med ham. At vi helt panisk skal markedsføre ham i dette vindue, selvom han er en stor del af vores chancer for at levere et topresultat til sommer.Køllen I Møllen skrev:18 millioner og en videresalgsklausul der giver AaB 20% når han ryger videre. Eller nå nej, det er jo kun AaB der er dumme nok til at acceptere klausuler på deres spillere... Eller?
Én ting er klausulens størrelse og det beløb, vi sælger for. Fred være med det.
Det virkelige problem er at klausulen tvinger AaB til at agere på en måde, som man nok ikke ellers ville have ageret på. Hvis der ikke var nogen klausul var Spalvis ALDRIG blevet solgt i dette vindue - han har jo sågar selv meldt ud at han helst var blevet i AaB sæsonen ud.
Det er lidt samme situation som dengang Allan K. Jepsen blev solgt en uge efter det danske transfervindue var lukket. Der var det netop også en klausul, der ødelagde hele vores forårssæson fordi vi ikke kunne erstatte AKJ og derfor måtte gennemleve ene jammerlige backpræstation efter den anden fra Thomas Kortegaard og Suni Olsen.
Problemet er kun i mindre grad at vi begrænser vores fremtidige indtjening. Ingen kunne vide at Spalvis ville blive en spiller til +30 mio. kr. Problemet er at disse klausuler virker som et Damokles-sværd på den til enhver tid siddende sportsdirektør og dermed ødelægger vores muligheder for at foretage en nøgtern vurdering af hvornår det er bedst at sælge spiller X i forhold til indkomne bud, den sportslige situation osv.
Klasse Gaarde... salg med virkning fra SOMMEREN 2016.... 
Og med ét blev mit ovenstående indlæg lige gjort fuldstændig til grin. Klasse!
Fra sommeren 2016. Det er sgu lidt en game-changer, som efterlader en del tvivl ved det beløb, der hidtil er fremført.
For hvorfor skulle Sporting betale 18 mio., hvis Spalvis har en klausul, der siger 10/12? - Det vil de jo kun gøre, hvis de føler, konkurrencen om hans underskrift bliver for hård - og så må man sige, det efterhånden ligner godt SALGS-arbejde af Gaarde - og så tager jeg ikke stilling til forhandlingsarbejdet ved kontraktforlængelsen.
Dertil de åbenlys fordele ved at beholde ham i forårssæsonen. Men lad os nu se, hvor det ender.
For hvorfor skulle Sporting betale 18 mio., hvis Spalvis har en klausul, der siger 10/12? - Det vil de jo kun gøre, hvis de føler, konkurrencen om hans underskrift bliver for hård - og så må man sige, det efterhånden ligner godt SALGS-arbejde af Gaarde - og så tager jeg ikke stilling til forhandlingsarbejdet ved kontraktforlængelsen.
Dertil de åbenlys fordele ved at beholde ham i forårssæsonen. Men lad os nu se, hvor det ender.
Nemlig. De frygter nok at de ikke er den kønneste pige ved sommerballet og derfor få vi en mio eurodollars ekstra. Godt arbejde på et skidt grundlag.BoT skrev:Fra sommeren 2016. Det er sgu lidt en game-changer, som efterlader en del tvivl ved det beløb, der hidtil er fremført.
Præcis - det er den her situation vi har savnet ved alle de tidligere salg vi har haft. Denne gang er der rent faktisk en efterspørgsel, og mere end én relevant klub i konkkurence om at sikre sig en af vore spillere.BoT skrev: For hvorfor skulle Sporting betale 18 mio., hvis Spalvis har en klausul, der siger 10/12? - Det vil de jo kun gøre, hvis de føler, konkurrencen om hans underskrift bliver for hård - og så må man sige, det efterhånden ligner godt SALGS-arbejde af Gaarde - og så tager jeg ikke stilling til forhandlingsarbejdet ved kontraktforlængelsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Et virkelig flot salg, hvis vi får 18 millioner, og samtidig ret til at beholde ham helt frem til sommer!
FUCK... et sommer salg, hvis garde får 18m og vi først slipper ham til sommer, er det godt gået, og vil være absolut drømme scenarier. Spalvis har muligheden for at blive den mest scorende angriber i ligaen historisk hvis han forsætter sit snit.
Undrede mig tidligere over, hvorfor Spalvis fortalte åbent omkring hvad klubben regner med at få for ham, nu når alle regnede med 5 mill Euro (på det tidspunkt) men han nævnte selv 2,5 mill Euro.
Tror hans klausul lyder på 2,5 fra sommer, og hans pris NU er det dobbelte.
Men kan vi sælge ham for 2,5 til sommer først, syntes jeg det er udmærket, så vi stadig er med i chancen om medaljerne og europæiske pladser.
Gaarde kunne evt.;
Sælge Thomsen og købe en ny spiller ind eller sats på vores egne på venstre kant - Børsting mest oplagt.
Forlæng med Jönsson hvis muligt, og brug ham til højre kant istedet for angrebet (for han har virkelig været god der).
Udlej Helenius til sommer og se hvordan han har klaret sig.
Køb KENYA til forsvaret han virker spændende.
Køb evt. en ny angriber nu mens Helenius er udlejet.
Til sommer kun startopstillingen se sådan ud
Ene - Helenius/Ny angriber
Børsting/ny kant - Würtz - Risgård - Jönsson
Ahlman - Kasper - KENYA - Gilli
Stadig meget god opstilling.
Men kan vi sælge ham for 2,5 til sommer først, syntes jeg det er udmærket, så vi stadig er med i chancen om medaljerne og europæiske pladser.
Gaarde kunne evt.;
Sælge Thomsen og købe en ny spiller ind eller sats på vores egne på venstre kant - Børsting mest oplagt.
Forlæng med Jönsson hvis muligt, og brug ham til højre kant istedet for angrebet (for han har virkelig været god der).
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Nordjyske skriver vi forhandler om et skifte til sommer.
Det må være en blåstempling for alle der var i tvivl om klausulen er ægte.
Ellers giver det jo ikke meget mening, og vi kunne blot sælge ham til sommer.
Tænk hvis vi sluttede 1 og skulle spille champions League?
Det giver i hvert fald ikke meget mening det er Spalvis der skulle have travlt med at blive solgt nu, og ikke først til sommer.
Hvis skiftet alligevel er der.
Det fortæller mig at en klausul på de 10mill nok er ægte.
Så må det de har gang i jo være den bedste måde at løse problemet på.
Forhåbentlig er en klub panisk nok for at miste buddet til sommer, og derfor godt vil smide 18-20mill nu
Det giver i hvert fald ikke meget mening det er Spalvis der skulle have travlt med at blive solgt nu, og ikke først til sommer.
Forhåbentlig er en klub panisk nok for at miste buddet til sommer, og derfor godt vil smide 18-20mill nu
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Hvis Jønsson skal forlænge, tror jeg han skal have en hvis form for garanti for spilletid i angrebet - synes jeg det lyder til i artiklen i nordjyske i dag.. Men spændende opstilling9000AaB skrev:Undrede mig tidligere over, hvorfor Spalvis fortalte åbent omkring hvad klubben regner med at få for ham, nu når alle regnede med 5 mill Euro (på det tidspunkt) men han nævnte selv 2,5 mill Euro.
Gaarde kunne evt.;
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
Gamen
Lad os nu prøve at se. Jeg tvivler på, at vi har kunnet presse prisen så højt op, når overgangen først sker til sommer. Alt vi ved er at Sporting har budt 18 mio., men ingen ved om det er for overtagelse nu, eller om AaB har haft held med at sige at de VIL beholde ham til sommer. Selvfølgelig mod at gå lidt ned i pris.BoT skrev:Fra sommeren 2016. Det er sgu lidt en game-changer, som efterlader en del tvivl ved det beløb, der hidtil er fremført.
Når jeg kigger ned over Sportings hold er det mig lidt en gåde at de køber ham, i og med at der ikke rigtig er plads til ham på holdet. De har mindst 2 udprægede boksangribere som er længder bedre end ham. De må spekulere i et salg af Slimani - det er den eneste årsag jeg kan se.
Kunne også være at den købende klub vil sikre sig spilleren nu... men Gaarde siger fint. Men til den pris så er det først gældene fra sommeren.AllanPedersen skrev:Nordjyske skriver vi forhandler om et skifte til sommer.
Skal I have ham nu, så koster det 10 mio. mere...
GODT SOLGT GAARDE.. hvis den går hjem
-
Gamen
Re:
Nu kan de 2,4 mio. euro sagtens være for overtagelse nu. Hvis jeg var i AaB's sted ville vurderingen helt klart være, at det er vigtigst at beholde ham til sommer, og så måtte det være klausulen på 10-12 mio der er udgangspunktet - og så at man håber på at andre byder ind, så vi måske kan presse prisen op på 2 mio. euro. Det ville være en meget plausibel løsning.Hanga skrev:Hvis vi får 18 mille og salget gælder til sommer, er det virkelig godt arbejde af Gaarde, situationen taget i betragtning!