Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lasse Que » 25. jan 2016, 11:15

NIN skrev:Hvad er reglerne omkring Fondsbørsen? Jeg synes tidligere at have læst i tråden, at et salg af Spalvis ikke var "nok" til at den skulle orienteres?
Et selskab skal hurtigst muligt offentliggøre oplysninger om beslutninger og andre forhold
og omstændigheder, der kan være kursrelevante. I dette regelsæt betyder ”kursrelevante
oplysninger” oplysninger, som må antages mærkbart at få betydning for kursdannelsen på
selskabets aktier i henhold til national lovgivning
Syng for de røde!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. jan 2016, 11:29

Dejlig nyhed at vågne til. Det vil passe mig helt perfekt hvis Spalvis først ryger til sommer. Så kan jeg sagtens leve med 20 millioner, det er faktisk helt fint. Det sætter situationen i et helt andet lys, og jeg vil være meget tilfreds med Gaarde såfremt det skulle være rigtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 25. jan 2016, 11:49

Nu har jeg muligvis overset noget, da jeg ikke har haft tid til at følge intenst med, men tyder det ikke på, at den berygtede klausul viste sig at være en and?

Gamen

Indlæg af Gamen » 25. jan 2016, 11:57

limey skrev:Nu har jeg muligvis overset noget, da jeg ikke har haft tid til at følge intenst med, men tyder det ikke på, at den berygtede klausul viste sig at være en and?
Nej? Dét det tyder på, er at Sporting laver en aftale med AaB nu for at få lukket mulighederne af for, at han smutter til en anden klub til sommer. Om konstruktionen så bliver, at de lejer ham ud til os indtil sommer eller om der blot indgås en aftale om at skiftet effektueres til sommer får vi så at se.

AaB har et incitament for at lukke aftalen nu, fordi den til sommer vil være langt mindre værd pga. førnævnte klausul. Og for Sporting vil det betyde, at de formentlig slipper for at få langt større konkurrence om hans underskrift til sommer.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. jan 2016, 12:01

frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:Helenius kan evt udlejes for foråret for at få fast spilletid. Deri skal naturligvis være en KLAUSUL om at han kan hentes tilbage med 3 sekunders varsel såfremt Spalvis bliver skadet. Win-win for alle parter.
Det er da vist kun i England at det er muligt at afbryde et lejeophold på den måde.
Det er da muligt overalt. Det er noget man kan lave som en del af aftalen hvis alle kan gå med til det. Jeg mener naturligvis ikke at der skal stå i Helenius lejeaftale med en anden klub at "hvis Spalvis bliver skadet..." Der skal stå at AaB til hver en tid kan hente ham hjem igen mod en (mindre) kompensation.
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 25. jan 2016, 12:04

limey skrev:Nu har jeg muligvis overset noget, da jeg ikke har haft tid til at følge intenst med, men tyder det ikke på, at den berygtede klausul viste sig at være en and?
Tværtimod...

Betyder det jo klausulen eksisterer... Vi har kontrakt til 2018.
hvorfor skulle vi ellers panisk forsøge at sælge i et vinter vindue? hvis vi alligevel først sender ham væk til sommer.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 25. jan 2016, 12:30

Pastorius skrev:
NIN skrev:Hvad er reglerne omkring Fondsbørsen? Jeg synes tidligere at have læst i tråden, at et salg af Spalvis ikke var "nok" til at den skulle orienteres?
Det er kommet en fondsbørsmeddelelse ud på at der forhandles inden Børsen åbnede her til morgen.

Den overordnede regler at der skalorienteres om alle hændelser der er store nok til at kunne påvirke aktiekursen væsenligt.
..og videre, hvis man så spekulerer på hvorfor AaB ikke orienterede fondsbørsen tidligere. Så må man jo i ledelsen have vurderet, at det først nu er blevet så konkret at et salg er sandsynligt. Hvorimod man ikke behøver orientere børsen, så snart der ligger et bud, såfremt man ikke har tænkt sig at acceptere det. Derfor må Sporting have reageret imødekommende på AaB's modbud hen over weekenden eller her til morgen - som jeg ser det.

Hvis man får +15 mio., en lille klausul på videresalg og beholder Zweimal til sommer. Så er det et rigtig fint salg i min optik, også uden alt det klausul-spekulation. I så fald vil vi, uanset Lukas' præstationer i foråret, være sikret en god sum - plus muligheden for at han kan bombe os til medaljer, uden risiko for nye skader.

Hvis vi fik et 3,5 mio. EUR bud fra Kina, så er det åbenbart maksbuddet pt., så ved jeg ikke hvilken kropsåbningen nogen kan hive en forestilling om 5 mio. EUR ud af. Bevares, det kunne da være fedt, men har ikke hold i virkeligheden. Og hvis og hvis han bomber 30 mål i foråret, så kan han være så og så meget værd til sommer - ja, men pt. har han efter 1 års skade bombet en halvsæson. Så er det en rigtig fin pris i min optik, hvis man også kan holde på ham i foråret.
Aalborg BK 1885!

oswald
2. div
2. div

Indlæg af oswald » 25. jan 2016, 12:31

Lukas Splavis trænede med i dag på Hornevej.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 25. jan 2016, 12:33

AllanPedersen skrev:
Tværtimod...

hvorfor skulle vi ellers panisk forsøge at sælge i et vinter vindue? hvis vi alligevel først sender ham væk til sommer.
Er det panisk at sælge vores topscore for over 20 mio. med skifte først gældende fra sommer?

synes mere det RIGTIG godt salgsarbejde af Gaarde.

Vi får ca. samme pris som FCN fik for Bruniho (som vi jo blev enige om kan sammenlignes med ham) - men til gengæld får vi fornøjelse af ham indtil sommer, som måske kan indbringe MANGE penge grundet den forhåbentlige sportslige succes.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jan 2016, 12:37

20+ mio. for et salg til sommer er flere tusind procent bedre end hvad medierne har budt på den seneste tid. Klausul eller ej, så synes jeg det er en rigtigt fin pris her og nu, for selv om jeg godt kunne have en fornemmelse af at man kunne få mere for Spalvis (hvis der ikke er en klausul) til sommer eller næste vinter, så er der jo også en risiko for det modsatte.

Mest af alt er jeg bare RIGTIGT glad for at se AaB tydeligvis sætter muligheden for sportslig succes i foråret højt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. jan 2016, 12:39

Søgaard skrev:
Pastorius skrev:
Det er kommet en fondsbørsmeddelelse ud på at der forhandles inden Børsen åbnede her til morgen.

Den overordnede regler at der skalorienteres om alle hændelser der er store nok til at kunne påvirke aktiekursen væsenligt.
..og videre, hvis man så spekulerer på hvorfor AaB ikke orienterede fondsbørsen tidligere. Så må man jo i ledelsen have vurderet, at det først nu er blevet så konkret at et salg er sandsynligt. Hvorimod man ikke behøver orientere børsen, så snart der ligger et bud, såfremt man ikke har tænkt sig at acceptere det. Derfor må Sporting have reageret imødekommende på AaB's modbud hen over weekenden eller her til morgen - som jeg ser det.

Hvis man får +15 mio., en lille klausul på videresalg og beholder Zweimal til sommer. Så er det et rigtig fint salg i min optik, også uden alt det klausul-spekulation. I så fald vil vi, uanset Lukas' præstationer i foråret, være sikret en god sum - plus muligheden for at han kan bombe os til medaljer, uden risiko for nye skader.

Hvis vi fik et 3,5 mio. EUR bud fra Kina, så er det åbenbart maksbuddet pt., så ved jeg ikke hvilken kropsåbningen nogen kan hive en forestilling om 5 mio. EUR ud af. Bevares, det kunne da være fedt, men har ikke hold i virkeligheden. Og hvis og hvis han bomber 30 mål i foråret, så kan han være så og så meget værd til sommer - ja, men pt. har han efter 1 års skade bombet en halvsæson. Så er det en rigtig fin pris i min optik, hvis man også kan holde på ham i foråret.
Jeg ved ikke hvad formalia er, men tænker at det er ok at vente lidt med meddelelserne (særligt hvis de er noget tynde på info) når det er alligevel er lukket for børshandel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 25. jan 2016, 12:40

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:Helenius kan evt udlejes for foråret for at få fast spilletid. Deri skal naturligvis være en KLAUSUL om at han kan hentes tilbage med 3 sekunders varsel såfremt Spalvis bliver skadet. Win-win for alle parter.
Det er da vist kun i England at det er muligt at afbryde et lejeophold på den måde.
Det er da muligt overalt. Det er noget man kan lave som en del af aftalen hvis alle kan gå med til det. Jeg mener naturligvis ikke at der skal stå i Helenius lejeaftale med en anden klub at "hvis Spalvis bliver skadet..." Der skal stå at AaB til hver en tid kan hente ham hjem igen mod en (mindre) kompensation.
Min hukommelse siger mig, at der vist er et forbud mod den slags i Danmark. Synes jeg kan huske noget med at det er i spillerforeningens kontrakter det står, men jeg kan ikke finde noget på det.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 25. jan 2016, 12:44

AaB-aktien er komplet og helt aldeles ligeglad med en mulig handel :o
In verbis simus faciles

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 25. jan 2016, 12:45

hje1980 skrev:
AllanPedersen skrev:
Tværtimod...

Er det panisk at sælge vores topscore for over 20 mio. med skifte først gældende fra sommer?

Vi får ca. samme pris som FCN fik for Bruniho (som vi jo blev enige om kan sammenlignes med ham) - men til gengæld får vi fornøjelse af ham indtil sommer, som måske kan indbringe MANGE penge grundet den forhåbentlige sportslige succes.
Jeg forstår ikke sammenligningen med Bruinho. Spalvis har scoret 5 mål mere, er 5 år yngre og dermed med et betydeligt udviklingspotentiale for den klub han kommer til.

Det er godt lavet af Gaarde, med det udgangspunkt han har. Jeg er bare meget ærgerlig over den klausul der kom i stand med forlængelsen. Jeg troede vitterligt at Spalvis var HAM der endelig skulle give AaB et salg på den anden side af 30 millioner. Han er tæt på Ebbe Sand i antal mål per minut, som 21-årig og med en lang kontrakt med AaB. Det var virkelig nu chancen var for at også fremtidens unge stjerne i AaB ikke per automatik bliver prissat 10-20 millioner lavere end FCK, FCM og BIF's ditto. Winston Reid og Simon Kjær blev begge solgt for ca. de 30 millioner, og det mener jeg virkelig også Spalvis er værd.

Det er som diskuteret mange gange allerede umuligt at vide hvordan forhandlingen har foregået, men under alle omstændigheder synes jeg virkelig det er skidt, og et slag i ansigtet på klubben. Uanset at selve salget til sommer er godt klaret efter de omstændigheder der er.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 25. jan 2016, 13:05

hje1980 skrev:
AllanPedersen skrev:
Tværtimod...

Det er panisk at arbejde sådan for at få ham solgt ja?
Når han er så ung. vi har ham på 2½ år kontrakt, og han har en opadgående formkurve.
Og der helt historisk er færre klubber ude med snøren om vinteren end der er om sommeren hvor de helt store skifte sker.

jeg siger ikke resultatet er dårligt i situationen.. med de 20mill (hvis nu det er rigtigt lad os nu sige det her er den mest positive version)

Men jeg synes det må være hamrende åbenlyst at det er fordi den klausul er der.
Jeg vil også sige samtlige medier behandler det som et faktum og ikke som en 'rygtet' klausul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 25. jan 2016, 13:45

Rams skrev:AaB-aktien er komplet og helt aldeles ligeglad med en mulig handel :o
Hvis ikke lige det havde været en fodboldaktie, så ville den ringe højt på alle købsanbefalinger. Markedsværdien ligger omkring 82 millioner i dag, og det er der stort set likvid dækning for. Det er ret uhørt vil jeg tro, uden at være den store aktieekspert.

Det er lige før man kunne få en forretning ud af at købe samtlige aktier, afvikle selskabet og løbe med kassen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 25. jan 2016, 13:55

AllanPedersen skrev:
hje1980 skrev:
AllanPedersen skrev:
Tværtimod...

Det er panisk at arbejde sådan for at få ham solgt ja?
Når han er så ung. vi har ham på 2½ år kontrakt, og han har en opadgående formkurve.
Og der helt historisk er færre klubber ude med snøren om vinteren end der er om sommeren hvor de helt store skifte sker.

jeg siger ikke resultatet er dårligt i situationen.. med de 20mill (hvis nu det er rigtigt lad os nu sige det her er den mest positive version)

Men jeg synes det må være hamrende åbenlyst at det er fordi den klausul er der.
Jeg vil også sige samtlige medier behandler det som et faktum og ikke som en 'rygtet' klausul.
Så er det da også mere godt salgsarbejde end panik... afhængig af om man ser glasses som halvfuld eller halvtomt.

At du så - tydeligvis - ser det som en falliterklæring af klausulen var i kontrakten er en anden sag. Men den er der jo nok af en grund - en grund som AaB følte sig nødtvunget til at acceptere.
De grunde ved kun dem sag i forhandlingen... men mon ikke AaB gjorde alt for at undgå den, ud fra de økonomiske muligheder klubben havde i maj 2014.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 25. jan 2016, 14:17

Hje1980
Fri mig for dit bras.
Det jeg skrev om var om klausulen overhovedet var der eller ej. Ikke om hvad jeg synes om den.

Men hvis du gerne vil tilbage og tage sidste uges diskutioner igen.. så gør vi bare det, men så gider jeg ikke høre jeres pis med at jeg kører rundt i det samme, når det er jer selv der konstant vil hive det op.

jeg ved heller ikke hvad Corydon gjorde ved bordet hos Goldman om Dong.
Jeg ved ikke hvad der skete ved forhandlingsbordet om (vores) Olie udfor Norge
Jeg ved heller ikke hvad materiale min VVS'er har lavet rørene af på mit toilet
men hvis det revner når jeg sætter mig på det..
Så får han et opkald og en sviner.

Jeg kan lige så godt sige det som det er.. jeg føler absolut ikke jeg behøver have siddet ved det bord
For at kunne synes om en 10mill klausul er elendig klausul til en dygtig ung boksspiller, når Swartz ryger vinduet før til 15mill..
Det burde ligesom være et kendetegn på man sigter liiiiidt forkert.

Og skulle Spalvis, et talent med 10 kampe i bagagen nu have været sværere at skrive kontrakt med end nogen angriber i superligaen?
En spiller der går ud op til kontrakten og siger han VIL blive i AaB.. under alle omstændigheder.
bild i jer bare selv det ind hvis i har så stort et behov for blind tillid til vores forhandlings evner.

Hvis vi får ham solgt til 20 millioner. Så på trods af det er rigtig godt arbejde i dette vindue.
Så er det også et punktum i sagen om at den klausul var skudt fuldstændig ved siden af.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 25. jan 2016, 15:05

AllanPedersen skrev: Hvis vi får ham solgt til 20 millioner. Så på trods af det er rigtig godt arbejde i dette vindue.
Så er det også et punktum i sagen om at den klausul var skudt fuldstændig ved siden af.
Ja, set i bakspejlet? Eller set ift. at han ellers allerede havde flyttet klub for et par år siden transferfrit, og det så var dem der kunne skumme fløden? Hvad nu hvis Spalvis-lejrens eneste krav var den 10 mio. klausul, ville du så ikke have forlænget? Altså forestil dig, det var et ultimativt krav? Prøv med et svar, uden antagelsen af at "den kunne man bare forhandle væk".
Så kan du sige, at det er også bare en antagelse, at det var et ultimativt krav. Men ingen af os ved det jo. Du konkluderer den er der, og kunne forhandles væk. Jeg konkluderer den måske er der og i så fald er det pt. negativt ift. salgsprisen, men kan ikke forholde mig hvorfor den er der og hvad alternativet ville have været, for det ved jeg intet om.

Ingen her aner reelt hvilke krav der har været fra hhv. AaB og Spalvis-lejren da der blev forlænget. Det her er bare en lang "hvis og hvis" diskussion. Ingen aner om den klausul er der. Er den der, så aner ingen hvorfor den er der eller hvilke krav der førte til den. Ingen aner reelt hvad han evt. kommer til at blive handlet til - og om klausulen har noget at skulle have sagt her, hvis den er der. Ingen har reelt en ide om, hvorvidt man kunne have fået mere, hvis klausulen ikke havde eksisteret, hvis den eksisterer.

Facts er vi har et bud på 15-20 mio. fra en europæisk topklub, måske/måske ikke med en smule videresalg udover udviklingspenge. De kan måske nøjes med at få ham fra sommer, så han kan nå at spille færdig for os. Jeg synes det lyder som en helt fin deal. Ikke fantastisk. Men helt fin, uden at tage spekulationen om en klausul i betragtning. Andre synes det er en skidt deal, ud fra samme mellemregninger og facts, som er tilgængelige for mig. Men stop nu med at forsøge at råbe højest, for at få ophøjet jeres konklusioner til sandhed. Ingen kender sandheden, udover Gaarde og Spalvis.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 25. jan 2016, 15:20

Søgaard skrev:
AllanPedersen skrev: Hvis vi får ham solgt til 20 millioner. Så på trods af det er rigtig godt arbejde i dette vindue.
Ja, set i bakspejlet? Eller set ift. at han ellers allerede havde flyttet klub for et par år siden transferfrit, og det så var dem der kunne skumme fløden? Hvad nu hvis Spalvis-lejrens eneste krav var den 10 mio. klausul, ville du så ikke have forlænget? Altså forestil dig, det var et ultimativt krav? Prøv med et svar, uden antagelsen af at "den kunne man bare forhandle væk".
Så kan du sige, at det er også bare en antagelse, at det var et ultimativt krav. Men ingen af os ved det jo. Du konkluderer den er der, og kunne forhandles væk. Jeg konkluderer den måske er der og i så fald er det pt. negativt ift. salgsprisen, men kan ikke forholde mig hvorfor den er der og hvad alternativet ville have været, for det ved jeg intet om.

Ingen her aner reelt hvilke krav der har været fra hhv. AaB og Spalvis-lejren da der blev forlænget. Det her er bare en lang "hvis og hvis" diskussion. Ingen aner om den klausul er der. Er den der, så aner ingen hvorfor den er der eller hvilke krav der førte til den. Ingen aner reelt hvad han evt. kommer til at blive handlet til - og om klausulen har noget at skulle have sagt her, hvis den er der. Ingen har reelt en ide om, hvorvidt man kunne have fået mere, hvis klausulen ikke havde eksisteret, hvis den eksisterer.

Facts er vi har et bud på 15-20 mio. fra en europæisk topklub, måske/måske ikke med en smule videresalg udover udviklingspenge. De kan måske nøjes med at få ham fra sommer, så han kan nå at spille færdig for os. Jeg synes det lyder som en helt fin deal. Ikke fantastisk. Men helt fin, uden at tage spekulationen om en klausul i betragtning. Andre synes det er en skidt deal, ud fra samme mellemregninger og facts, som er tilgængelige for mig. Men stop nu med at forsøge at råbe højest, for at få ophøjet jeres konklusioner til sandhed. Ingen kender sandheden, udover Gaarde og Spalvis.

Er du sikker på vi vil få udviklingspenge ved et evt. videresalg?

Besvar