AllanPedersen skrev:
Hvis vi får ham solgt til 20 millioner. Så på trods af det er rigtig godt arbejde i dette vindue.
Så er det også et punktum i sagen om at den klausul var skudt fuldstændig ved siden af.
Ja, set i bakspejlet? Eller set ift. at han ellers allerede havde flyttet klub for et par år siden transferfrit, og det så var dem der kunne skumme fløden? Hvad nu hvis Spalvis-lejrens eneste krav var den 10 mio. klausul, ville du så ikke have forlænget? Altså forestil dig, det var et ultimativt krav? Prøv med et svar, uden antagelsen af at "den kunne man bare forhandle væk".
Så kan du sige, at det er også bare en antagelse, at det var et ultimativt krav. Men ingen af os ved det jo. Du konkluderer den er der, og kunne forhandles væk. Jeg konkluderer den måske er der og i så fald er det pt. negativt ift. salgsprisen, men kan ikke forholde mig hvorfor den er der og hvad alternativet ville have været, for det ved jeg intet om.
Ingen her aner reelt hvilke krav der har været fra hhv. AaB og Spalvis-lejren da der blev forlænget. Det her er bare en lang "hvis og hvis" diskussion. Ingen aner om den klausul er der. Er den der, så aner ingen hvorfor den er der eller hvilke krav der førte til den. Ingen aner reelt hvad han evt. kommer til at blive handlet til - og om klausulen har noget at skulle have sagt her, hvis den er der. Ingen har reelt en ide om, hvorvidt man kunne have fået mere, hvis klausulen ikke havde eksisteret, hvis den eksisterer.
Facts er vi har et bud på 15-20 mio. fra en europæisk topklub, måske/måske ikke med en smule videresalg udover udviklingspenge. De kan måske nøjes med at få ham fra sommer, så han kan nå at spille færdig for os. Jeg synes det lyder som en helt fin deal. Ikke fantastisk. Men helt fin, uden at tage spekulationen om en klausul i betragtning. Andre synes det er en skidt deal, ud fra samme mellemregninger og facts, som er tilgængelige for mig. Men stop nu med at forsøge at råbe højest, for at få ophøjet jeres konklusioner til sandhed. Ingen kender sandheden, udover Gaarde og Spalvis.