I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
astonvilla skrev:Jeg har netop talt med et familiemedlem i Birmingham, som har fulgt Villa hele sit liv.
Hans umiddelbare reaktion på sagen er at Lambert næsten med sikkerhed ryger ud inden Helenius gør det!
Det hele sejler derovre - og der er vildt meget internt fnidder.
Samtidig er der nogle fra trænerstaben som har været ude og gi den gas med nogle strippere osv.
Kort sagt, kaos.
Det kan godt være Nicklas ryger ud - men hvis træneren ryger først, så ved man jo aldrig.
What happend with " In Lambert we trust". Randy Lerner har ikke råd til at fyre Lambert. Villa bruger så mange penge på spillere, der ikke spiller, men er nogen af de dyreste. Darren Bent, Shay Given etc.
De har netop gjort Gordon Cowans til assistent, og han mener at Villa bør bruge mange flere af egne talenter(de vandt Youth Champions league sidste år). Cowans er en mand man lytter til i Villa, og hvis han siger egne talenter, har Helle ikke en chance.
Vædder gerne en fadbamse om hvem der ryger først(jeg siger Helle).
Sent from my iPad using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
Eksil
- Allstar

9520AaB skrev:astonvilla skrev:Jeg har netop talt med et familiemedlem i Birmingham, som har fulgt Villa hele sit liv.
Hans umiddelbare reaktion på sagen er at Lambert næsten med sikkerhed ryger ud inden Helenius gør det!
Samtidig er der nogle fra trænerstaben som har været ude og gi den gas med nogle strippere osv.
Kort sagt, kaos.
Det kan godt være Nicklas ryger ud - men hvis træneren ryger først, så ved man jo aldrig.
What happend with " In Lambert we trust". Randy Lerner har ikke råd til at fyre Lambert. Villa bruger så mange penge på spillere, der ikke spiller, men er nogen af de dyreste. Darren Bent, Shay Given etc.
De har netop gjort Gordon Cowans til assistent, og han mener at Villa bør bruge mange flere af egne talenter(de vandt Youth Champions league sidste år). Cowans er en mand man lytter til i Villa, og hvis han siger egne talenter, har Helle ikke en chance.
Lerner har netop modtaget 5.000.000.000 kroner (!!!) for salget af Cleveland Browns, foruden den formue han har arvet fra hans far, så jeg tror han nok kan afskrive tabet af Helenius.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 16. apr 2014, 10:27
Det er som forventet at Helenius har det svært i Aston Villa. Han er fejlcastet til deres spilsystem og derudover er der bare et kæmpe spring fra suppen til Premier League. At Okore har taget Villa med storm er desto mere imponerende, men generelt set er det meget svært at gå direkte fra suppen til PL.
Noget kan godt tyde på at Helenius er færdig i Villa til sommer. Det vil nok være fornuftigt hvis han kan komme til en mellemklub i Holland/Belgien, hvor han kan kickstarte karrieren.
Derimod vil det dælme være træls hvis han skal til at bombe for Brøndby, FCK el. OB

-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Eksil skrev:9520AaB skrev:astonvilla skrev:Jeg har netop talt med et familiemedlem i Birmingham, som har fulgt Villa hele sit liv.
Kort sagt, kaos.
Lerner har netop modtaget 5.000.000.000 kroner (!!!) for salget af Cleveland Browns, foruden den formue han har arvet fra hans far, så jeg tror han nok kan afskrive tabet af Helenius.
Og det understøtter blot min pointe. Aston Villa var en af de første klubber i England, der fik en udenlands rigmand som ejer, men han har aldrig interesseret sig for at bruge penge som andre rigmænd på klubben.
Helenius som tab, er et lille grib i lommen for ham, tror dog hellere han vil af med Bent.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
frederikshavneren skrev:At Okore har taget Villa med storm er desto mere imponerende, men generelt set er det meget svært at gå direkte fra suppen til PL.
Hold da kæft hvor er du ikke ret klog at høre på. Okore har siddet ude med en skade siden september, så at sige han har taget Villa med storm er da direkte tåbeligt. Han har spillet meget få kampe for Villa, og det er derfor alt alt alt for tidligt at vurdere om Okore passer til PL.
Hader København!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 16. apr 2014, 10:59
alithebeast skrev:frederikshavneren skrev:At Okore har taget Villa med storm er desto mere imponerende, men generelt set er det meget svært at gå direkte fra suppen til PL.
Hold da kæft hvor er du ikke ret klog at høre på. Okore har siddet ude med en skade siden september, så at sige han har taget Villa med storm er da direkte tåbeligt. Han har spillet meget få kampe for Villa, og det er derfor alt alt alt for tidligt at vurdere om Okore passer til PL.
Ja jeg er selvfølgelig godt over at Okore har haft en langvarig skade, men i de kampe han spillede før han blev skadet var han overbevisende. Han var blandt Villas bedste og imponerede stort. Prøv at gå ind på villatalk. De er overbevist om at de har skudt papegøjen med købet af Okore. De fleste regner med max. at se ham i Villa trøjen et par sæsoner, hvorefter han skydes afsted for et stort beløb til en af sværvægtere.
-
alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
frederikshavneren skrev:alithebeast skrev:frederikshavneren skrev:At Okore har taget Villa med storm er desto mere imponerende, men generelt set er det meget svært at gå direkte fra suppen til PL.
Ja jeg er selvfølgelig godt over at Okore har haft en langvarig skade, men i de kampe han spillede før han blev skadet var han overbevisende. Han var blandt Villas bedste og imponerede stort. Prøv at gå ind på villatalk. De er overbevist om at de har skudt papegøjen med købet af Okore. De fleste regner med max. at se ham i Villa trøjen et par sæsoner, hvorefter han skydes afsted for et stort beløb til en af sværvægtere.
Så du kan simpelthen ud fra de 3-4 kampe han har spillet vurdere at han har taget Villa med storm? Bræmer tog også debatsiden med storm, og han er da også en fantastisk angriber, der scorer mål på samlebånd for landsholdet, der skød AaB godt nok papegøjen. Ifølge MHJ ser villatalk også stadig et lys i Helenius, så prøv du selv at gå derind.
Okore har heller ikke haft tid til at spille sig af. Hvis Helenius var blevet skadet i august/september, så ville han have taget Villa med lige så meget storm, som du mener Okore har.
Hader København!
-
birk
- Allstar

En stor fiasko for NH.
Hvis man ikke mener det, vil jeg godt vide, hvordan man så bliver en fiasko ?
Han er ikke i nærheden af noget, aldrig været det.
Han skal et andet sted hen, hvis der skal gang i ham igen
-
BoomZ0R
- Allstar

Hvis han kom hjem, så ville jeg ikk vide hvordan vi skulle stille i angrebet!
Spalvis og Jönsson er lige nu første prioritet og jeg helst ikk nogen af dem smide pladsen! :-)
Og man kunne jo frygte det gik nogenlunde på samme måde som med Cornelius, som tydeligvis har fået stjernenykker og tror han er noget, som han bestemt ikk er.
-
Eksil
- Allstar

HVIS han kommer hjem, og det er et stor hvis lige nu, så er Jönsson nok fortid. Det betyder et angreb med ham, Jacobsen og Spalvis der skifter rundt. Thomsen som reserven.
-
Funky
- Allstar

Zee skrev:Hvis han kom hjem, så ville jeg ikk vide hvordan vi skulle stille i angrebet!
Spalvis og Jönsson er lige nu første prioritet og jeg helst ikk nogen af dem smide pladsen! :-)
Og man kunne jo frygte det gik nogenlunde på samme måde som med Cornelius, som tydeligvis har fået stjernenykker og tror han er noget, som han bestemt ikk er.
Nu er det jo langt fra sikkert, at Jönsson er i AaB efter ferien. Men selv med ham ude af ligningen, så står du stadig med Helenius - AK - Spalvis, og skal forklare en af dem, at han skal sætte sig på bænken.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
9000AaB
- Superliga

- Favoritspiller: M. Lindstrøm
Som jeg ser det nu bliver det rigtig dyrt at købe Jønsson fri af hans kontrakt - mener han blev købt for 3 mill euro
Derfor ville det være yderst interessant med Helenius da Villa vil af med ham sikkert for en slik hvis ikke gratis. Kommer han tilbage bliver han selvfølgelig lønstigning men ikke i nærheden af Jønsson's løn.
Vi ville derfor ha et skarpt angreb med bevægelse, høje stærke angribere og 2 fightere så igen ville gerne ha Helenius tilbage!
Derudover vil vi også ha' en del flere penge tilbage end hvis vi havde investeret i Jønsson og de penge kan bruges på en ny skarp kantspiller -Kusk forsvinder- og en stor forsvarsspiller nu når vi ska ud i CL eller EL.
Når det er sagt alt det ville jeg stadigvæk utroligt gerne ha Jønsson til at blive i klubben tror desværre bar det er urealistisk budget mæssigt?
-
Yankee
- Allstar

Jönsson er for usikkert kort til at smide et tocifret millionbeløb efter ham. Lad bare FCK få ham. Nicklas ville selvfølgelig være fremragende at få hjem, men historien med ligaprofiler, der vender hurtigt hjem skræmmer altså noget. Hvilken fysisk forfatning er han i, og hvordan er hans mentale situation? Vil han kæmpe stenhårdt for at få succes i Superligaen, eller går han bare og venter på at komme afsted igen?
Find en helt tredje angriber, siger jeg. Vi skal kun købe dyre spillere udefra, hvis vi er 100% sikre på deres fysiske tilstand og dedikation.
-
gravballe
- Allstar

selv om man kunne få jonsson til 5m, er det jo farligt at smide den slags penge efter en mand, der stadig ikke er 100% fit. Der skal nok bruges et års tid mere før han er helt oven på, og så kræver det stadig at der ingen nye skader kommer. Selv om jeg vil elske at se ham fast i AaB, med det han levere og hans sympatiske attityder, så kan jeg bare ikke retfærdigøre at tage chancen, når vi har vores økonomiske situation i mente, og hans fysisk. Der er ingen tvivl om, bliver han 100% fit, så vil han være en af de bedste spillere i ligaen.
-
Jokeren1978
- Drenge

Vi har allerede to dygtige angribere. Med mindre Villa forærer os Helenius mener jeg at med Kusk snarlige afgang vil bevare en langt bedre balance ved at bruge AaBs meget begrænset ressourcer på at skaffe os Lucas Andersen tilbage. Vi kan bygge hele vores offensiv op omkring ham de næste 2-3 år.
Og Lucas kan kick-starte sin karriere.
-
nwoko
- 1. div

Helenus ville være et drømmescenarie!! Alt tyder på at Jönsson er væk til sommer og så står vi med Spalvis, AK47 tilbage. Patrick og Augo som angriber back-up
Vi får brug for en ny angriber og Helenius er AaBer helt ind i hjertet, det er en kæmpe mulighed vi evt. får her
Hvis Kusk smutter (vil hellere beholde ham 1 år og så slippe ham gratis - mister kun 4,5 mio. på det) så er der ingen tvivl som, at Lucas ville være et ideelt valg.
"Fantastisk. At et hold som AaB vinder the double og endda med seværdig fodbold, synes jeg vi skal klappe i hænderne over. Det er god fodbold, de har spillet, lød det fra Olsen"
-
jonas386
- Allstar

Det er lidt sjovt. Da jeg for noget tid siden, på bold, argumenterede for at Helenius kunne være interesseret i at vende hjem til AaB og det ikke var det mest usandsynlige skifte, omstændighederne taget i betragtning, blev jeg kaldt super farvet, og tosse, og hvad nu.
Jeg ramte jo tydeligvis ikke helt forkert.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
jonas386 skrev:Det er lidt sjovt. Da jeg for noget tid siden, på bold, argumenterede for at Helenius kunne være interesseret i at vende hjem til AaB og det ikke var det mest usandsynlige skifte, omstændighederne taget i betragtning, blev jeg kaldt super farvet, og tosse, og hvad nu.
Jeg ramte jo tydeligvis ikke helt forkert.
Jonas, jeg tror din profil er blevet hacket af Allan.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
af Viva i cazzi rossi » 18. apr 2014, 11:28
Jeg håber ikke at se Helenius i AaB-trøjen igen lige forløbeligt. Jo det ville være fantastisk for holdet og han ville være en forstærkning. Han er dog en af de bedste og mest talentfulde spillere for AaB i lang tid. Det er ved at være på tide at en AaB-spiller klarer sig i udlandet og ikke bare vender tilbage. Vi er ved at se et mønster hvor AaB-spillere nærmest kun kan klare i AaB og falder igennem i andre klubber. Selvfølgelig sat lidt på spidsen. Jeg ved ikke om dette er noget som de udenlandske klubber lægger mærke til, men en succeshistorie i udlandet gør det jo også nemmere for spillere at komme på landsholdet og manifestere sig der. Helenius var sgu blevet for god til Superligaen, da han tog afsted, så håber at han bliver ude og beviser det. Hvis han så ikke slår igennem inden for det næste års tid, så må han jo komme tilbage og vise hvem der bestemmer.