Lukas Spalvis
Re: Lukas Spalvis
Jeg tror ikke på noget, før Tyskeren skriver, at det er officielt.
OG flere gamle debattører tilbage...ja så mangler vi jo bare at Sebastian Larsson er spottet af lufthavnsprofilen. Hvor er han iøvrigt?
Iøvrigt. Hvis ham David Ochieng er ok, så er det vel bare med at give ham et halvt eller et helt års kontrakt. Det er altså ret safe play, at køre ham ind nu, hvis han virker til at have kompetancerne. Han er ledig fra hans kontrakt ikke?
OG flere gamle debattører tilbage...ja så mangler vi jo bare at Sebastian Larsson er spottet af lufthavnsprofilen. Hvor er han iøvrigt?
Iøvrigt. Hvis ham David Ochieng er ok, så er det vel bare med at give ham et halvt eller et helt års kontrakt. Det er altså ret safe play, at køre ham ind nu, hvis han virker til at have kompetancerne. Han er ledig fra hans kontrakt ikke?
Jeg savner Winsnes
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Spørgsmålet er vel om ikke en klub eller to byder sig ind i 11. time ?
Men Spalvis og agent virker rimelig rolige, så mon ikke de også ender med Sporting.
Men Spalvis og agent virker rimelig rolige, så mon ikke de også ender med Sporting.
- FlæskeFrank
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Det er ikke os de skal overbevise hvis de byder ind i 11. time.. det er Spalvis.
Problematikken lige nu er (eller om det er et problem ved jeg ikke)
Men det er sådan lige nu. At Spalvis jo bestemmer. Fordi hvis klausulen er ægte. Så kan vi tabe en helt masse penge hvis vi ikke får ham solgt i løbet af de næste par dage.
Derfor hvis man skal være hård, bestemmer Spalvis fuldstændig hvem AaB skal indlede dialog med.
Fordi vi ved vi SKAL have ham til at skrive under nu.
Så selvom nogle byder 50millioner, er der slet ingen grund til at snakke med dem medmindre Spalvis viser interesse
Men det er sådan lige nu. At Spalvis jo bestemmer. Fordi hvis klausulen er ægte. Så kan vi tabe en helt masse penge hvis vi ikke får ham solgt i løbet af de næste par dage.
Derfor hvis man skal være hård, bestemmer Spalvis fuldstændig hvem AaB skal indlede dialog med.
Så selvom nogle byder 50millioner, er der slet ingen grund til at snakke med dem medmindre Spalvis viser interesse
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Sådan er det vel altid, ligemeget om spilleren har en klausul eller ej?AllanPedersen skrev:Det er ikke os de skal overbevise hvis de byder ind i 11. time.. det er Spalvis.
1 2 3 Jimmy er en mur!
Ja, her er du lige fløjet med en halv vind, Allan. Spalli er i sin gode ret til at sige nej til et hvilket som helst tilbud uanset klausul, medmindre den indeholder en særlig slavepassus. I hine tider mener jeg faktisk, at Michael Silberbauer sagde nej til et tilbud fra Dynamo Kiev, selv om Lynge pressede gevaldigt på for at få ham afsted.white splash skrev:Sådan er det vel altid, ligemeget om spilleren har en klausul eller ej?AllanPedersen skrev:Det er ikke os de skal overbevise hvis de byder ind i 11. time.. det er Spalvis.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det lyder som en god klausul at få ind i kontrakterne. Vi er din herre, du skal accepterer vores valg.
Sæt i gang, Gaarde.
Sæt i gang, Gaarde.
- FlæskeFrank
Jeg mener at have hørt, at Lynge hev Silber med ned i et lokale under stadion og der udførte sin berømte vandtortur - et glas vand som Lynge gentagne gange dyppede sin finger i. "Kan du se hvor stort et hul det efterlader? Skriv nu bare under". Efter nogle timer var Silber mør men han stod imod.Hovedet skrev:Ja, her er du lige fløjet med en halv vind, Allan. Spalli er i sin gode ret til at sige nej til et hvilket som helst tilbud uanset klausul, medmindre den indeholder en særlig slavepassus. I hine tider mener jeg faktisk, at Michael Silberbauer sagde nej til et tilbud fra Dynamo Kiev, selv om Lynge pressede gevaldigt på for at få ham afsted.white splash skrev:Sådan er det vel altid, ligemeget om spilleren har en klausul eller ej?AllanPedersen skrev:Det er ikke os de skal overbevise hvis de byder ind i 11. time.. det er Spalvis.
Jeg er som regel modstander af en slavepassus i ansættelseskontrakter (altså på det normale arbejdsmarked), men kan godt se perspektiverne i det i forhold til AaB. Så slipper vi også for de evindelige frustrationer, vi må gennemgå i transfervinduerneFlæskeFrank skrev:Det lyder som en god klausul at få ind i kontrakterne. Vi er din herre, du skal accepterer vores valg.
Sæt i gang, Gaarde.
Men hvorfor ikke gøre det? Er det ikke et sats, der er værd at tage, hvis vi tror på spillerne?Søgaard skrev:Men der har man jo stadig ingen ide om han kan tage steppet op, det svarer til at give Kakeeto eller Pohl 5 år nu. Det kan man self. sagtens gøre, men så bliver det nok til en anden løn, end der er på vores nuværende indslusningskontrakter, samt med en noget anden risiko.
Så vil vi måske ende med at hænge på en stak spillere, der ikke har slået igennem - men til gengæld kan vi tjene MEGET mere på de største kometer.
Åh ja, Lynge. Gaarde er nu fin nok, men kan altså godt savne Lynge og navnlig hans berømte vandtortur. Det var tider :-)Patmand skrev:Jeg mener at have hørt, at Lynge hev Silber med ned i et lokale under stadion og der udførte sin berømte vandtortur - et glas vand som Lynge gentagne gange dyppede sin finger i. "Kan du se hvor stort et hul det efterlader? Skriv nu bare under". Efter nogle timer var Silber mør men han stod imod.Hovedet skrev:Ja, her er du lige fløjet med en halv vind, Allan. Spalli er i sin gode ret til at sige nej til et hvilket som helst tilbud uanset klausul, medmindre den indeholder en særlig slavepassus. I hine tider mener jeg faktisk, at Michael Silberbauer sagde nej til et tilbud fra Dynamo Kiev, selv om Lynge pressede gevaldigt på for at få ham afsted.white splash skrev:Sådan er det vel altid, ligemeget om spilleren har en klausul eller ej?AllanPedersen skrev:Det er ikke os de skal overbevise hvis de byder ind i 11. time.. det er Spalvis.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det var vel reelt det som gik lidt i vasken med Bosmann dommen.FlæskeFrank skrev:Det lyder som en god klausul at få ind i kontrakterne. Vi er din herre, du skal accepterer vores valg.
Sæt i gang, Gaarde.
-
seamann
Den her skulle vel kunne sætte lidt mere fut i snakken om størrrelsen på transferen.
http://www.abola.pt/clubes/ver.aspx?t=4&id=594449
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
LOL. Jeg håber hver dag det er overstået med Spalvis handlen. Hver. eneste. dag.seamann skrev:Den her skulle vel kunne sætte lidt mere fut i snakken om størrrelsen på transferen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Jeg ved ikke hvor troværdigt mediet er, men lad os da bare få gang i en solid budkrig.
Tja... hvorfor skulle et udenlandsk medie starte dette for en spiller der spiller i en lille klub i det lille land kaldet Danmark....Imer skrev: Jeg ved ikke hvor troværdigt mediet er, men lad os da bare få gang i en solid budkrig.
Man skal nu ikke undervurdere betydningen i antal clicks man kan opnå hvis man lige krydrer sin artikel med de rigtige klubber. Det sker også i danske medier hvor FCM og Brøndby pludselig er ude efter alt der kan skrives om. Senest med både Falk og AC der ifølge medierne har været fulgt tæt af både FCM og BIF men alligevel er endt i andre klubber.hje1980 skrev:Tja... hvorfor skulle et udenlandsk medie starte dette for en spiller der spiller i en lille klub i det lille land kaldet Danmark....Imer skrev: Jeg ved ikke hvor troværdigt mediet er, men lad os da bare få gang i en solid budkrig.
Samme på twitter, kan man nå ud til flere mennesker, så er det kun positivt.
Zenit og Benfica er dog helt nye for mig i den her sammenhæng. Håber dog stadig på Sporting og sommerskifte.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Det er fuldstændig irrelevant, hvem han ender ved. Bare det hedder min. 20 mio (ca.) og et sommerskifte!jonas386 skrev:Man skal nu ikke undervurdere betydningen i antal clicks man kan opnå hvis man lige krydrer sin artikel med de rigtige klubber. Det sker også i danske medier hvor FCM og Brøndby pludselig er ude efter alt der kan skrives om. Senest med både Falk og AC der ifølge medierne har været fulgt tæt af både FCM og BIF men alligevel er endt i andre klubber.hje1980 skrev:Tja... hvorfor skulle et udenlandsk medie starte dette for en spiller der spiller i en lille klub i det lille land kaldet Danmark....Imer skrev: Jeg ved ikke hvor troværdigt mediet er, men lad os da bare få gang i en solid budkrig.
Samme på twitter, kan man nå ud til flere mennesker, så er det kun positivt.
Zenit og Benfica er dog helt nye for mig i den her sammenhæng. Håber dog stadig på Sporting og sommerskifte.
Twitter-profilen blev oprettet i går og har tre følgere. Udmeldingen lyder ikke jo ikke ligefrem urealistisk med de forlydender, der ellers har været, men kilden udstråler ikke lige umiddelbart Steen Bostrup-etos.Imer skrev: Jeg ved ikke hvor troværdigt mediet er, men lad os da bare få gang i en solid budkrig.
Som jeg selv skriver, jo, det kan man sagtens gøre. Det er bare ikke det vi har gjort historisk - og vi er så tilbage i sommeren 2013, hvor vi ikke havde nogle kapitalindsrøjtninger klar i kulissen samt en feriepengesag over hovedet, hvis man taler Spalvis og hvorfor gjorde vi ikke bare det dengang. Så det virker søgt, at råbe af Gaarde og AaB for ikke at have gjort det. Vi havde jo nok stadig haft Rolf Toft eller skullet betale en kompensation, hvis han havde fået en 5'årig, det kan jeg forestille mig også ville få nogle til at hyle op...Yankee skrev:Men hvorfor ikke gøre det? Er det ikke et sats, der er værd at tage, hvis vi tror på spillerne?Søgaard skrev:Men der har man jo stadig ingen ide om han kan tage steppet op, det svarer til at give Kakeeto eller Pohl 5 år nu. Det kan man self. sagtens gøre, men så bliver det nok til en anden løn, end der er på vores nuværende indslusningskontrakter, samt med en noget anden risiko.
Så vil vi måske ende med at hænge på en stak spillere, der ikke har slået igennem - men til gengæld kan vi tjene MEGET mere på de største kometer.
Men jo. Jeg håber da man forsøger sig med nogle længere kontrakter til det kuld der rykkes op til sommer. Abildgaard fik jo også ret hurtigt en 4'årig efter han fik et par kampe, men dem der ikke har spillet endnu, har stadig relativt korte kontrakter, eksempelvis Bust (sommer 16) og Pohl (sommer 17), så det ligner ikke bare at man får en lang kontrakt og det er strategien. Men hvis jeg var en ung fodboldspiller, med lidt tro på mig selv, skrev jeg heller ikke under på en kontrakt der løber i 4-5 år for 30k om måneden. Så man skal finde en måde at strukturere disse aftaler på, således at der måske er en "out" for AaB efter nogle år, men modsat er en stigende løn til spilleren hvert år eller stigende afhængigt af antal kampe, så de får en passende løn.
Aalborg BK 1885!
Jeg ved ikke hvordan kontrakter fungerer i AaB, men der er da en pointe i at man kunne skrive lange konktrakter (4-5 år) med de talenter der rykkes op, og samtidig lave fleksible kontrakter der er nemme at komme ud af i tilfælde af spilleren ikke slår igennem, men samtidg belønner de spillere der rent faktisk tager skridtet og bliver stamspillere. Det kan evt gøres med en lønforhøjelse efter antal kampe, enten i alt, eller på en sæson. Detaljerne er jeg dog ikke helt klar over hvordan skal strikkes sammen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE