Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Helenius

Indlæg af astonvilla » 21. maj 2014, 14:45

Mr-schou skrev:Skal man måske ligge noget i at gaarde og helenius's agent spiser frokost for ca. 45 min siden?
Kun såfremt de indtog nævnte frokost i samme lokale og ved samme bord. Men det melder historien ikke noget om.

Hvem har i øvrigt lufthavnsvagten i dag?
Jeg tager den som aftalt på søndag.
Bienvenu Bassogog!

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 21. maj 2014, 14:51

Jamen det gjorde de skam.. Tjek evt mads's instagram

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 21. maj 2014, 15:12

Mr-schou skrev:Jamen det gjorde de skam.. Tjek evt mads's instagram
Mads hvem?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Krage » 21. maj 2014, 15:15

white splash skrev:
Mr-schou skrev:Jamen det gjorde de skam.. Tjek evt mads's instagram
Mads hvem?
Mads Bach Lund. Men her er direkte link http://instagram.com/p/oQgPA4qZS_/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ved ikke om der er nogen i det, men kunne da godt være. Kunne da være fedt med Helenius

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Huckleberry » 21. maj 2014, 15:20

Her nævnes også Helenius som muligvis på vej til AaB http://www.espnfc.com/blog/_/name/espnf ... 80?cc=5739" onclick="window.open(this.href);return false;

Sendt fra min HUAWEI U9508 med Tapatalk

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 21. maj 2014, 15:38

Har folk set billeder af Helenius for nylig? Er det bare mig eller virker han noget mere pumpet end da han forlod os? Måske lidt svært at vurdere ved siden af en konfirmand.
Billede

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2014, 15:38

Huckleberry skrev:Her nævnes også Helenius som muligvis på vej til AaB http://www.espnfc.com/blog/_/name/espnf ... 80?cc=5739" onclick="window.open(this.href);return false;

Sendt fra min HUAWEI U9508 med Tapatalk
Hold nu kæft, nu tuder jeg igen....
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 21. maj 2014, 15:50

A_Strandfelt skrev:Har folk set billeder af Helenius for nylig? Er det bare mig eller virker han noget mere pumpet end da han forlod os? Måske lidt svært at vurdere ved siden af en konfirmand.
Billede
Han havde jo nærmest fysik som Sugerøret før. Han er blevet noget bredere. Sugerøret og Helenius i front. Folket kræver det.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. maj 2014, 16:20

Provst i Brovst skrev:
A_Strandfelt skrev:Har folk set billeder af Helenius for nylig? Er det bare mig eller virker han noget mere pumpet end da han forlod os? Måske lidt svært at vurdere ved siden af en konfirmand.
Billede
Han havde jo nærmest fysik som Sugerøret før. Han er blevet noget bredere. Sugerøret og Helenius i front. Folket kræver det.
Det vil hverken jeg, superligaen eller europa kunne håndtere. Jeg vil være en stor orgasme sæsonen igennem hvis det bliver tilfældet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2014, 16:37

Billede
Han ligner jo en Premier League spiller! Så længe hans muller ikke har påvirket finessen, så vil han jo kunne dominere superligaen totalt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. maj 2014, 16:48

Jeg tror det har været godt for Helenius med et år i PL. Han har måske ikke fået så meget spilletid som man kunne håbe, men mon ikke han alligevel er blevet bedre af at træne med bedre spillere og skulle bygge noget fysik på. Var han nu blevet i AaB ville han ikke rigtigt have behovet for at bygge fysik på da han allerede var en profil som han var.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 21. maj 2014, 17:04

Det ser bestemt ud som om han har fået mere kød på kroppen. Det ville virkelig være en konge signing på det helt rigtige tidspunkt! Kom så Gaarde!
Billede

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. maj 2014, 17:14

troelsh skrev:Det ser bestemt ud som om han har fået mere kød på kroppen. Det ville virkelig være en konge signing på det helt rigtige tidspunkt! Kom så Gaarde!
Billede
Det ligner jo 4 "nye" AaB'ere. Lige der :D

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 21. maj 2014, 17:24

troelsh skrev:Det ser bestemt ud som om han har fået mere kød på kroppen. Det ville virkelig være en konge signing på det helt rigtige tidspunkt! Kom så Gaarde!
Billede
Skønt billede. Jeg tror på det, i mine øjne ligner det der køen hen til hvor man sætter sin kradser på nye kontrakter. ;)
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 21. maj 2014, 18:41

Helenius skulle angiveligt have taget 8 kilo muskler på i Aston Villa.
A slightly more sophisticated hooligan...

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 22. maj 2014, 22:17

Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev:
Mogens skrev:
Gaarde6 skrev:
Dissing skrev:
Sauer skrev:Synes endda det ser ud til, Helenius har fået lidt flere kilo på kroppen. Han kunne jo gå hen at blive en helt god Superliga-angriber.
Umiddelbart er ideen god, men Helenius kan godt være blevet lige så svag som Andreas Cornelius, der efter ikke at være slået i gennem i den engelske liga kom hjem til fck og underpræsterede. Heldigvis kommer AaB ikke til at give 20 mill. kroner for deres tidligere angriber.
Ja AaB kommer ikke til at give noget som helst for en spiller - og det bliver Allan Gaardes problem, at finde een okay angriber, der kan afløse nr. 10 (Curth) og nr. 11 (Jönsson). Og så er spørgsmålet om en af AaB's unge kan afløse Due på positionen som bænkevarmer.

Det gamle hul med at Jakob Ahlmann reelt er eneste venstrebenede back skal løses ved at hente et talent der kan spille venstre back.
Og her er Brøndby et godt sted, for de har:
20-årige Riza Durmisi (37 kampe)
19-årige Patrick da Silva (25 kampe)
18-årige Kristian Larsen (0 kampe)
22-årige Daniel Norouzi (18 kampe) - udlejet til Vejle indtil 30. juni 2014.

De 4 er meget hurtige og offensivt anlagte, og det passer fint med den taktik AaB bruger. Og det er folk med fremtid i, og de vil godt gå med til at være andet valg hos de danske mestre, frem for 2.-3. valg hos et hold der ikke satser på egne talenter.
Og jeg er sikker på at Bif og AaB kan finde en ordning, hvis altså Allan Gaarde og Per Rud er kommer på talefod....
Er SLET IKKE enig!
Dalle bliver forhåbentlig klar, hvilket gør Patrick disponibel på venstre back som back up.
Der ud over skal du høre Fodbold FM fra i går på radio 24/7
Der bliver panelet spurgt om, hvem de forventer bliver det næste fund af unge spillere i superligaen.
Den ene peger på Blåbjerg. Bla grundet hans venstre ben.
Nu ved jeg godt han er midterforsvar. Men man kunne jo bruge ham som back up efter PK til den vestre back.
Ser ihvertfald ingen grund til at signe en fra BIF's overskudslager, når de to vi har til pladsen er væsentlig bedre end de 4 du nævner der (Og ja det mener jeg selvom PK er højre benet)
I en tråd om Helenius er jeg ked af udelukkende at kommentere på pladsen som venstre back, men selv afløseren for Ahlmann skal være venstrebenet. PK har taget et kæmpespring i år - ingen tvivl - og spørgsmålet er vel, hvem der er 1. valg til august som højre back, MEN... Jeg synes også, at vi har set, at der intet offensivt kom fra den kant, da han vikarierede på venstre back.
Er helt enig i alt det du siger! PK er simpelthen ikke god nok med venstre til at spille VB på trods af at han er fremragende på højre.
Hold nu op. PK har løftet sit niveau flere hundrede procent her i foråret, selvfølgelig kan han spille venstre back med langt højere kvalitet end vi har set tidligere, især efter han nu har masser af erfaring fra den modsatte back.
Hold nu selv op. Jeg er da ligeglad med, at han har fået mere erfaring som back. Problemet er jo, at han venstreben er mere end køligt, og jeg har sjældent set nogen back præstere godt med det "forkerte" ben. Det skulle da lige være Andreas Brehme (mener han var back).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. maj 2014, 00:27

Men der er jo ikke tale om at PK skal spille fast på VB, han skal dække pladsen af hvis Ahlmann er skadet eller i karantæne. Jeg synes nu slet ikke det er specielt vigtigt om en VB reserve er god med venstre, det er langt vigtigere at han er en dygtig boldspiller, især i det system vi spiller. For mig er det absolut vigtigste, når vi sætter nye spillere ind, at de kan gå med i det offensive spil, så tempoet og ideerne i spillet holdes. Det får vi med PK. Så kan det da godt ske vi ikke får kvalitetsindlæg fra hans venstrepote, men de kan vel også ofte slås med højre - og hvor mange "klassiske" indlæg laver vore backs i det hele taget i hver kamp? Det er ikke ligefrem en hjørnesten i den måde vi spiller på, og ville vi have flere indlæg satte man vel venstrebenede Kusk i venstre side, og højrebenede Thomsen i højre side.

Selvfølgelig er PK med ret stor sikkerhed bedst på højre back, men selv hvis han er nogle procenter dårligere i venstre side, vil han være en fuldgod erstatning - så god har han været.

Men mit indlæg gik nu mest af alt på hvordan PK totalt afvises som en løsning som VB reserve, fordi han tidligere har spillet dårlige kampe der. Det er en urimelig antagelse at det stadig nødvendigvis forholder sig sådan, med de gigantiske fremskridt PK har gjort på den anden back i foråret.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 23. maj 2014, 11:18

Tilbage på sporet! I er velkomne til at diskutere venstrebacks, men det skal være i en tråd for sig. Det hører ikke til her i tråden om Helenius.

/Debatjuntaen

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 23. maj 2014, 13:43

Back to topic: er der ikke nogle der har noget insider vedr Helenius! Jeg er ved at dø af spænding og sommervinduet er lige åbnet :'(
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. maj 2014, 13:56

Viser det sig, at Gaarde går imod alle advarsler fra frederikshavneren og dummer sig ved at køber/lejer Helenius og han ikke længere kan finde vej til netmaskerne, så kan vi jo altid omskole ham til back. Det er gået over alt forventning med Dalsgaard.

Besvar