Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Yankee » 10. aug 2013, 18:08

Køllen I Møllen skrev: At vi har fået en spiller som vi aldrig ville have haft råd til. Og at hvis han bliver et mega-giga-monsterhit har vi muligheden for at tilknytte ham omend det bliver dyrt. Det er faktisk ikke så indviklet.
Det er muligt at vi kan få råd til Jönsson via playerinvest - og de investorer vil afgjort være lettere at overbevise hvis han allerede har klappet 15 kasser ind for os. Spørgsmålet er dog stadig om vi ikke skulle holde os til spillere, vi rent faktisk har råd til. Så behøvede vi heller ikke hente dem knæskadet og efter to målløse sæsoner.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. aug 2013, 18:23

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: At vi har fået en spiller som vi aldrig ville have haft råd til. Og at hvis han bliver et mega-giga-monsterhit har vi muligheden for at tilknytte ham omend det bliver dyrt. Det er faktisk ikke så indviklet.
Det er muligt at vi kan få råd til Jönsson via playerinvest - og de investorer vil afgjort være lettere at overbevise hvis han allerede har klappet 15 kasser ind for os. Spørgsmålet er dog stadig om vi ikke skulle holde os til spillere, vi rent faktisk har råd til. Så behøvede vi heller ikke hente dem knæskadet og efter to målløse sæsoner.
Det er jo en vurdering man må tage. Hvis man formoder at jo dyrere en spiller er jo bedre er han også så har Gaarde vel vurderet at det er bedre at tage en spiller ind på denne måde som er bedre end en vi kunne købe "rent" her og nu. Umiddelbart er jeg enig med Gaarde i denne vurdering men det er jo særdeles svært for os da vi ikke aner en pind om økonomien og hvilke spillere vi rent faktisk har haft chance for at tilknytte.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2013, 19:39

Yankee skrev:
Jeg er fuldstændig enig - uden at have nogle forbehold for Jönsson overhovedet, som jeg ikke kender det fjerneste til. Vi skal forsøge at opbygge et hold med de midler vi har til rådighed og ikke købe os til succes på kort sigt - det har vi alligevel ikke musklerne til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. aug 2013, 19:50

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Jeg er fuldstændig enig - uden at have nogle forbehold for Jönsson overhovedet, som jeg ikke kender det fjerneste til. Vi skal forsøge at opbygge et hold med de midler vi har til rådighed og ikke købe os til succes på kort sigt - det har vi alligevel ikke musklerne til.
Der kan jo også være en langsigtet strategi med vores unge, hjemmebryggede angribere i at få en 1-årig lejesoldat ind. Den kortvarige succes kan i det tilfælde være noget så gement som "overlevelse i det brede midterfelt".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2013, 19:54

Funky skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Der kan jo også være en langsigtet strategi med vores unge, hjemmebryggede angribere i at få en 1-årig lejesoldat ind. Den kortvarige succes kan i det tilfælde være noget så gement som "overlevelse i det brede midterfelt".
Ja, det kan da gå godt - men der er også masser af mulighed for at det ikke gør. Det er et sats - og en måde at prøve at springe over hvor gærdet er lavest. Jeg synes det er en forkert vej at gå, jeg ville have meget mere respekt (og tro på) hvis vi prøvede at bygge ringene op fra bunden med de midler vi har.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. aug 2013, 20:07

Ok - jeg kan forstå, at nogen synes det er en dum satsning... Synes I også, at Farums lejemål af Joshua John var dumt?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

seamann

Indlæg af seamann » 10. aug 2013, 20:15

le Cid skrev:Ok - jeg kan forstå, at nogen synes det er en dum satsning... Synes I også, at Farums lejemål af Joshua John var dumt?
Ja. På det tidspunkt det blev indgået på. At det senere viste sig som en succes er noget andet.

Iøvrigt er fcn i en anden situation end AaB.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 10. aug 2013, 20:20

Hvis han banker 30 mål ind, mon så ikke vi nok skal finde de penge frem til ham
Det vil jo passe med i sælger kusk næste sommer og forhåbentlig har lavet et flot overskud på bogen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 10. aug 2013, 20:24

AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Ifølge dagens Nordjyske er der lavet en købsoption. Tyder ikke ligefrem på at der er en AFTALE om at han skal returnere, men det er klart at økonomien meget nemt kan komme i vejen da vi er en røvfattig klub.
Selvfølgelig er der en købsoption, men den vil ligge på et beløb som... bla bla bla bla...
et par posts tidligere:
AalborgTrendies skrev: Jeg er 100 % sikker på at vi ikke har en option på ham

Hvad med at skrotte den belærende tone..
Du kaster om dig med 'Jeg er helt sikker på' og generelt udgiver alle dine teorier som var de fakta.

Når selv Allan Pedersen synes du hiver lige lovligt mange 'facts' ud af røven
så bør du overveje din situation.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 10. aug 2013, 20:33

AllanPedersen skrev: Når selv Allan Pedersen synes du hiver lige lovligt mange 'facts' ud af røven
Jeg synes, at det her er sjovt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2013, 20:58

AllanPedersen skrev:
AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Ifølge dagens Nordjyske er der lavet en købsoption. Tyder ikke ligefrem på at der er en AFTALE om at han skal returnere, men det er klart at økonomien meget nemt kan komme i vejen da vi er en røvfattig klub.
Selvfølgelig er der en købsoption, men den vil ligge på et beløb som... bla bla bla bla...
et par posts tidligere:

Du kaster om dig med 'Jeg er helt sikker på' og generelt udgiver alle dine teorier som var de fakta.

:thumbsup:
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. aug 2013, 21:30

AllanPedersen skrev:
AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
et par posts tidligere:

Hahaha, enten er du blevet hacket eller også er du blevet ædru ;)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. aug 2013, 21:40

Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:
AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
et par posts tidligere:

Han har nok ikke været på job i dag! ;)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. aug 2013, 21:54

le Cid skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:
AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
et par posts tidligere:

Han har nok ikke været på job i dag! ;)
Det er lørdag, det er selvfølgelig derfor!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 10. aug 2013, 23:44

Køllen I Møllen skrev:
NIN den fromme skrev:Det er møg vigtigt, at der er købsoption som der også har været de andre gange vi har lejet en spiller fra en højere hylde. Vi har været millimeter fra at udnytte den gang på gang og vores økonomi er kun blevet stærkere med årene. Jeg gætter på, at slår svenskeren til, slår vi også til. Win-win.
Præcis. En lejeaftale med købsoption er tusinde gange bedre end en ren handel. Slår han til køber vi, slår han ikke til hænger vi ikke på ham. Hvis man ikke fatter at dette er optimalt burde man nok prøve det der folkeskole igen...
Lejeaftalen er ikke gratis og købsoptionen er med sikkerhed fastansat så den tager hensyn til hvis det går rigtigt godt. Så jeg ved ikke rigtigt om den option er meget værd, med mindre han gør det helt ekstraordinært godt.

Jeg læser også NINs kommentar som sarkasme.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 11. aug 2013, 03:31

AllanPedersen skrev:

Igen, hvis folk gider at beskæftige sig med hvad jeg rent faktisk skriver, i stedet for at plukke ting ud, så skriver jeg, at jeg er 100 % sikker på at vi ikke har en option vi kan indfri. Og det kan vi heller ikke, hvis det kommer dertil. Jeg tror ikke engang at vi via playerinvest kan få enderne til at nå sammen, og mener også at det ville være dybt uansvarligt i vores situation.
Er det så fucking svært at læse sig frem til, uden at skulle dissekere mit indlæg og udelade halvdelen for at få sit eget indlæg til at fremstå troværdigt?

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 11. aug 2013, 03:39

limey skrev:
Jeg synes desværre det er tegn på en modsatrettet tendens, hvor flere og flere debattører bevæger sig væk fra det niveau debatsiden burde have, og har haft før i tiden.
Jeg har forladt debatsiden før, og det er næppe usandsynligt at det sker igen. I så fald, så dans bare på min grav.
Jeg synes bare det er sørgeligt, at enkelte benytter trådene til at håne og latterliggøre, fremfor at debattere.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 11. aug 2013, 04:03

AalborgTrendies skrev:
limey skrev:
Jeg synes desværre det er tegn på en modsatrettet tendens, hvor flere og flere debattører bevæger sig væk fra det niveau debatsiden burde have, og har haft før i tiden.
Jeg har forladt debatsiden før, og det er næppe usandsynligt at det sker igen. I så fald, så dans bare på min grav.
Jeg synes bare det er sørgeligt, at enkelte benytter trådene til at håne og latterliggøre, fremfor at debattere.
Når man debattere så skråsikkert som dig, uden nogen form for fakta eller kildehenvisning, ovenikøbet modsiger sig selv på et niveau, ikke engang Helle Thorning kan være med på, og samtidig er nedladende og belærende, så tror jeg ikke der er mange der vil savne dig.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. aug 2013, 06:44

Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:
NIN den fromme skrev:Det er møg vigtigt, at der er købsoption som der også har været de andre gange vi har lejet en spiller fra en højere hylde. Vi har været millimeter fra at udnytte den gang på gang og vores økonomi er kun blevet stærkere med årene. Jeg gætter på, at slår svenskeren til, slår vi også til. Win-win.
Præcis. En lejeaftale med købsoption er tusinde gange bedre end en ren handel. Slår han til køber vi, slår han ikke til hænger vi ikke på ham. Hvis man ikke fatter at dette er optimalt burde man nok prøve det der folkeskole igen...
Lejeaftalen er ikke gratis og købsoptionen er med sikkerhed fastansat så den tager hensyn til hvis det går rigtigt godt. Så jeg ved ikke rigtigt om den option er meget værd, med mindre han gør det helt ekstraordinært godt.

Jeg læser også NINs kommentar som sarkasme.
Ikke desto mindre er den rigtig :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. aug 2013, 08:54

Køllen I Møllen skrev:Det er jo en vurdering man må tage. Hvis man formoder at jo dyrere en spiller er jo bedre er han også så har Gaarde vel vurderet at det er bedre at tage en spiller ind på denne måde som er bedre end en vi kunne købe "rent" her og nu. Umiddelbart er jeg enig med Gaarde i denne vurdering men det er jo særdeles svært for os da vi ikke aner en pind om økonomien og hvilke spillere vi rent faktisk har haft chance for at tilknytte.
Jeg synes ikke nødvendigvis det behøver være rent subjektivt. Det er ret nøgternt at følgende forhold gør sig gældende:

Jönsson kommer tidligst i spil i 8. runde. Han misser altså næsten en fjerdedel af sæsonen. Han har scoret ét mål på to år og har haft et skadesplaget 2013 med kun 6 kampe. Det virker meget voldsomt at forvente at han går direkte ind på vores hold midt i sæsonen ovenpå et længere skadesforløb.

Derudover - på det subjektive plan - har jeg svært ved at at han skulle være så god at han på trods af disse omstændigheder stadig er en god satsning for AaB. For det første har han slet ikke slået til i Tyskland og da han spillede i Sverige var han primært en assistspiller. Han var pga. sin højde og hurtighed en rigtig god spilstation for deres kontraangreb, og fik også selv lavet en hæderlig målrate ved indløb i feltet på omstillinger og dødbolde. Det kan også vise sig effektivt nok, da vi ofte spiller på omstillinger. Jeg synes bare vi har langt mere brug for en tung boksangriber, og det er Jönsson i mine øjne ikke. Husk på at han i sin sidste sæson for Helsingborg (2011) primært spillede venstre midt.

Låst