Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 5. jan 2026, 21:14

Jakobsen skrev:
5. jan 2026, 18:12
baresi skrev:
5. jan 2026, 17:50
Jeg håber adedeji genopstår og tager arbejdshandskerne på.. han har god fart fysisk stærk og super udfordrende
Mangler slut produkt og at løbe den ekstra meter
Men har altid synes der er noget uforløst i ham..
håber Højer kan genopfinde ham
Det kunne da være fedt, men tror ikke på ham
Hans attitude var sløj her, hvor han ikke gade deltage i pres/tilbageløb og i Norge røg han jo også ud i kulden pga. disciplin som jeg har forstået det.
Derudover kan jeg heller ikke rigtigt se hvad han kan udover fart.

Synes måske også mest Nordjyskes artikel er de sædvanlige floskler om en spiller man helst vil have videre.
Jeg tror 100% du har ret - jeg syns dog netop han fodbold mæssigt har nogle spændende kvaliteter.
Han er måske den største trussel i mand til mand situationer - han kan virkelig sætte en af.
Han dækker bolden super godt af..
er hurtig og kropsstærk.
Men indstillingen skal naturligvis være der

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. jan 2026, 22:54

Ydesen bekræfter i Ripodstem, at AaB kender Anzai og, at det er en spiller man går efter, men siger den ikke er sikker endnu.

I øvrigt fede skudsmål han får i podcasten. Det bekræfter de ting vi ser.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. jan 2026, 23:47

Jakobsen skrev:
5. jan 2026, 22:54
Ydesen bekræfter i Ripodstem, at AaB kender Anzai og, at det er en spiller man går efter, men siger den ikke er sikker endnu.

I øvrigt fede skudsmål han får i podcasten. Det bekræfter de ting vi ser.
Hvordan bliver han beskrevet?

Vil meget nødigt høre en fodboldpodcast.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 6. jan 2026, 08:51

Det lyder da spændende med japansk spiller, men mindre hvis han midtbane, for hvor mange har vi ikke der?
Mads Bomholt, Valdemar Møller, Børsting, Jasson, Maarup, Djibril, Håpnes, Bonde, Kaasa, foruden, Oliver, Normann og Kelvin = 12 spillere til midtbanen.
Sgu næsten halvdelen af samtlige spillere i truppen??? Ok, Maarup, Kaasa, Børsting, Djibril og Jasson ser jeg ikke mange klubber er misundelige over vi har i truppen?
Tænker da mere vi mangler en til at dække forsvaret og en 9´er, men hvad ved jeg? Jeg troede også Lucas A ville være en forstærkning sidst han var i AaB.....

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. jan 2026, 08:51

Bugatti1 skrev:
6. jan 2026, 08:51
Det lyder da spændende med japansk spiller, men mindre hvis han midtbane, for hvor mange har vi ikke der?
Mads Bomholt, Valdemar Møller, Børsting, Jasson, Maarup, Djibril, Håpnes, Bonde, Kaasa, foruden, Oliver, Normann og Kelvin = 12 spillere til midtbanen.
Sgu næsten halvdelen af samtlige spillere i truppen??? Ok, Maarup, Kaasa, Børsting, Djibril og Jasson ser jeg ikke mange klubber er misundelige over vi har i truppen?
Tænker da mere vi mangler en til at dække forsvaret og en 9´er, men hvad ved jeg? Jeg troede også Lucas A ville være en forstærkning sidst han var i AaB.....
Han er kant og kan også spille back.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 6. jan 2026, 10:50

Jakobsen skrev:
Bugatti1 skrev:
Vi mangler netop til midtbanen - at der er mange er ikke det samme som det er godt.
Vi spiller 4-3-3 og djibril, kelvin Normann Ross er alle nogle til de 3 forreste pladser
Til den centrale midtbane er der mere eller mindre kun Bomholt der har været fast. Resten er røget ind og ud af holdet og har netop betydet en kæmpe ubalance.
Vi mangler en proven 6er og hvis ikke kaasa eller håpnes kommer i gang så mangler vi kvaliteten mæssigt også en 8er og så må de rydde op i Maarup håpnes Jasson osv…
Der er alt for meget fuld og alt for mange spillere
Der er 28 i truppen og Højer vil gerne ned på 20-22

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. jan 2026, 11:24

baresi skrev:
6. jan 2026, 10:50
Jakobsen skrev:
Bugatti1 skrev:
Vi mangler netop til midtbanen - at der er mange er ikke det samme som det er godt.
Vi spiller 4-3-3 og djibril, kelvin Normann Ross er alle nogle til de 3 forreste pladser
Til den centrale midtbane er der mere eller mindre kun Bomholt der har været fast. Resten er røget ind og ud af holdet og har netop betydet en kæmpe ubalance.
Vi mangler en proven 6er og hvis ikke kaasa eller håpnes kommer i gang så mangler vi kvaliteten mæssigt også en 8er og så må de rydde op i Maarup håpnes Jasson osv…
Er sådan set enig i, at vi mangler kvalitet til central midt, men Anzai er kant og der synes jeg egentlig også vi mangler.
Vi har Normann og John til kanterne og så en Jubril der ikke er god nok og en Valdemar Møller der der nok nærmere er 8'er.

Jeg er dog også enig, at vi mangler til central midt. Vi har vel Bonde, Bomholt, Kaasa, Håpnes, Møller, Jasson og Maarup.
Det er mange ja, men enig vi mangler kvalitet. For mig at se bør Bonde og Bomholt have en fremtid i klubben. Ved dog ikke om Bonde er klar til at være starter. Jeg synes også en profileret spiller som Kaasa bør have en god opstart og se om vi ikke kan få mere ud af ham.
Jasson og Maarup er spillere der bør videre efter min mening. Håpnes lyder det til får en chance mere, men jeg synes også det må være en spiller der er spørgsmål om.
Det store dillemma er jo nok, at en stærk 6'er vil blokere for Bonde, men jeg er enig i at performancemæssigt bør vi have en stærk 6'er.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 6. jan 2026, 11:40

Jakobsen skrev:
6. jan 2026, 11:24
baresi skrev:
6. jan 2026, 10:50
Jakobsen skrev:
Bugatti1 skrev:
Er sådan set enig i, at vi mangler kvalitet til central midt, men Anzai er kant og der synes jeg egentlig også vi mangler.
Vi har Normann og John til kanterne og så en Jubril der ikke er god nok og en Valdemar Møller der der nok nærmere er 8'er.

Jeg er dog også enig, at vi mangler til central midt. Vi har vel Bonde, Bomholt, Kaasa, Håpnes, Møller, Jasson og Maarup.
Det er mange ja, men enig vi mangler kvalitet. For mig at se bør Bonde og Bomholt have en fremtid i klubben. Ved dog ikke om Bonde er klar til at være starter. Jeg synes også en profileret spiller som Kaasa bør have en god opstart og se om vi ikke kan få mere ud af ham.
Jasson og Maarup er spillere der bør videre efter min mening. Håpnes lyder det til får en chance mere, men jeg synes også det må være en spiller der er spørgsmål om.
Det store dillemma er jo nok, at en stærk 6'er vil blokere for Bonde, men jeg er enig i at performancemæssigt bør vi have en stærk 6'er.
faktisk også enig i vi mangler kant og 9er eller alternativt helst 9er
bonde skal naturligvis have chancen men kunne nu godt se ham vokse bag en stærk etableret 6er hvor han står i lære og stadig får en masse minutter.
købes der ikke en 6er vil jeg satse alt på bonde som nr 1 til 6eren uden tvivl. klart største 6er potentiale i truppen.
kaasa skal klart have chancen men både ham og håpnes skal vise at de kan mere end vi har set hidtil og at de kan udvikle sig i en lang trænings opstart - synes stadig bomholt - bonde - kaasa er for sårbart og ikke stærk nok ift. at komme i opryknings tanker

men fedt med ham japaneren uagtet om han er kant eller central. virker spændende hvis han kommer.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jan 2026, 14:30

Rezan Corlu er blevet ophævet i Norge. Jeg var slet ikke klar over han var endt i det norske, og det ligner egentlig at han har spillet en del. Jeg ved ikke hvad der er skyld i ophævelsen, men ellers en dygtig spiller, der burde have niveau til både 1. division og superliga. Hvis man kunne strikke en 18 måneders kontrakt sammen skulle han for min skyld være meget velkommen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 6. jan 2026, 17:59

jonas386 skrev:
6. jan 2026, 14:30
Rezan Corlu er blevet ophævet i Norge. Jeg var slet ikke klar over han var endt i det norske, og det ligner egentlig at han har spillet en del. Jeg ved ikke hvad der er skyld i ophævelsen, men ellers en dygtig spiller, der burde have niveau til både 1. division og superliga. Hvis man kunne strikke en 18 måneders kontrakt sammen skulle han for min skyld være meget velkommen.
Nej tak.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. jan 2026, 18:32

AlbertE skrev:
6. jan 2026, 17:59
jonas386 skrev:
6. jan 2026, 14:30
Nej tak.
Enig. Det er ikke 10’ere vi mangler mest og mit indtryk er at det tit ender med ballade i de klubber han har været i. Jeg synes heller ikke at kunne huske han nogensinde har været god i længere tid af gangen.
RAUS RAUS SSE!

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 6. jan 2026, 19:21

Grundlæggende svært at finde passende muligheder til 9’erne, som jo trods alt er prioritet 1 i dette vindue.

Laurs Skjellerup spiller pt ikke i Serie A. Har læst om interesse fra Serie B. Kunne være oplagt med en lejeaftale.

Eller hvad med overskudslageret hos GF. Både Janni Serra Badji skal eftersigende videre. Kunne det være noget?

Andre bud/ønsker

Asdfghj
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Uche

Indlæg af Asdfghj » 6. jan 2026, 19:45

Måske en Kasper Junker?

Synes jeg læste han var klar på en retur til Danmark

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 7. jan 2026, 07:06

Kunne stadig godt se en Odey på holdet
Hamrende hurtig - pågående - gift for ethvert forsvar
Vi mangler speed

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 7. jan 2026, 08:32

baresi skrev:
7. jan 2026, 07:06
Vi mangler speed
Tror ikke Odey er sagen for os. Han er for ineffektiv og humørspiller. Vi har brug for en no bullshit angriber, som er en god afslutter, fin fart og god i presset. Men de hænger ikke på træerne.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2026, 08:50

FIDEL skrev:
7. jan 2026, 08:32
baresi skrev:
Vi mangler speed
Tror ikke Odey er sagen for os. Han er for ineffektiv og humørspiller. Vi har brug for en no bullshit angriber, som er en god afslutter, fin fart og god i presset. Men de hænger ikke på træerne.
Jeg er enig i, at vi ikke skal ud i Odey. Han er for falmet en stjerne selv for os.
Jeg tror dog ikke vi skal kalde for en humørspiller. Jeg hørte en Mediano podcast om Randers, hvor de virkelig talte pænt om ham ihft. mentalitet, flid og god indflydelse på kulturen, men at de ikke så en forlængelse for sig da det fodboldmæssige ikke er godt nok længere.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 7. jan 2026, 08:51

FIDEL skrev:
7. jan 2026, 08:32
baresi skrev:
Vi mangler speed
humørspiller måske ja - men dem med virkelig gode afslutninger er jo så svære at ramme for AaB . helenius er en skarp afslutter, men han halter så på fart, udholdenhed presspil mv. men er stadig vores bedste kort pt
syns Odey vil komme med noget vi kunne bruge, men siden man ikke har budt ham indenfor trods transferfri leder man nok efter noget bedre forhåbentligt. :-)
spændende med japaneren hvis han kommer.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 7. jan 2026, 09:22

Jimmy1 skrev:
6. jan 2026, 19:21
Grundlæggende svært at finde passende muligheder til 9’erne, som jo trods alt er prioritet 1 i dette vindue.

Laurs Skjellerup spiller pt ikke i Serie A. Har læst om interesse fra Serie B. Kunne være oplagt med en lejeaftale.

Eller hvad med overskudslageret hos GF. Både Janni Serra Badji skal eftersigende videre. Kunne det være noget?

Andre bud/ønsker
Laurs fylder meget og er en ganske fin spiller i topform. Han har dog været skadet længe og er først lige kommet retur - med et par bænkpladser i Sassuolo uden spilletid.

andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 7. jan 2026, 11:20

Lyder til at være en spændende artikel - jeg har dog ikke fuld adgang :D

https://bold.dk/fodbold/nyheder/AaB-flo ... -pa-rampen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. jan 2026, 12:42

andrii skrev:
7. jan 2026, 11:20
Lyder til at være en spændende artikel - jeg har dog ikke fuld adgang :D

https://bold.dk/fodbold/nyheder/AaB-flo ... -pa-rampen
Jeg tror, du bare kan høre seneste afsnit af Ripodsten for at få samme overblik.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar