Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Skal vi nu ikke vente med at male fanden på væggen over spillere ingen af os har set spille?
Håpnes var en profil i OBOS-ligaen, er trods en god fodboldalder relativt rutineret. Randers hentede Lasse Berg Johnsen fra OBOS-ligaen og han blev hurtigt en profil i superligaen og spiller i dag fast for Malmö.
Maarup gjorde det eftersigende pisse godt for Roskilde i 1. division sidste år - den liga vi spiller i nu, hvis I skulle have glemt det - endda for et svagt nedrykkerhold. 7 mål som 8'er på et klart nedrykkerhold. Skal vi ikke gå ud fra, at han kan rejse sig yderligere på et AaB-hold, der realistisk set, trods udbredt sortsyn, kommer til at være ét af de bedste hold i ligaen? Til sammenligning lavede Widell 6 mål i 1. division som 8'er for en klar oprykker sidst vi var nede. Han kunne ligeså godt være endt i Silkeborg. Det er præcis den slags signings de har haft succes med.
Fælles for begge er det to spillere, der er i en god performance-alder, har rutine og burde være plug and play. Dertil er det spillere vi har købt fri fra deres klubber, fordi de har præsteret og har en opadgående kurve i deres karrierer, ikke kasserede talenter, der er vejet for let i andre klubber.
Jeg synes det her er den helt rigtige vej at gå. Jeg kender ingen af dem, men jeg er da mere håbefuld end jeg var over spillere som Jasson, Jimenez og John og det er ærlig talt tåbeligt at drage så bastante konklusioner på baggrund af det meget sparsomme kendskab de fleste af os herinde har.
Håpnes var en profil i OBOS-ligaen, er trods en god fodboldalder relativt rutineret. Randers hentede Lasse Berg Johnsen fra OBOS-ligaen og han blev hurtigt en profil i superligaen og spiller i dag fast for Malmö.
Maarup gjorde det eftersigende pisse godt for Roskilde i 1. division sidste år - den liga vi spiller i nu, hvis I skulle have glemt det - endda for et svagt nedrykkerhold. 7 mål som 8'er på et klart nedrykkerhold. Skal vi ikke gå ud fra, at han kan rejse sig yderligere på et AaB-hold, der realistisk set, trods udbredt sortsyn, kommer til at være ét af de bedste hold i ligaen? Til sammenligning lavede Widell 6 mål i 1. division som 8'er for en klar oprykker sidst vi var nede. Han kunne ligeså godt være endt i Silkeborg. Det er præcis den slags signings de har haft succes med.
Fælles for begge er det to spillere, der er i en god performance-alder, har rutine og burde være plug and play. Dertil er det spillere vi har købt fri fra deres klubber, fordi de har præsteret og har en opadgående kurve i deres karrierer, ikke kasserede talenter, der er vejet for let i andre klubber.
Jeg synes det her er den helt rigtige vej at gå. Jeg kender ingen af dem, men jeg er da mere håbefuld end jeg var over spillere som Jasson, Jimenez og John og det er ærlig talt tåbeligt at drage så bastante konklusioner på baggrund af det meget sparsomme kendskab de fleste af os herinde har.
i øvrigt bedste mand i første playoff-kamp om at rykke op i eliteserien sidste år.
hjertet i nord 
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 10:44Vil du kalde Håpnes en "skandinavisk profil"?bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 10:40Daniel Ask er også en edgecase. Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes. Ask kunne man hurtigt se, var helt væk spillemæssigt og mentalt.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 10:18Jeg tænker de fleste AaB spillere, også de unge, kan blive profiler, hvis bare seniorniveauet bliver lavt nok. Er det bedre at være en profil i den næstbedste norske række, end at være en solid trupspiller i 2. BuLi? Daniel Ask var profil på samme niveau, men viste sig at være en kæmpe lottokupon.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 10:01Men ingen af dem har været profiler noget sted på senior niveau i deres karrierer. Jo, Iredale er profil muni den anden bedste koreanske række, med en række tap-in mål. Det er lavere niveau end AaB.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 09:56Seniorniveau bliver godt nok også et rimelig vidt begreb. Både Diakhite og Iredale har også spillet +100 kampe, også på sammenligneligt - eller bedre - niveau ift. næstbedste række i Norge. Jasson ca. 80 inden han kom til AaB. Selvfølgelig kan man være en lottokupon, selvom man har spillet mere end 100 seniorkampe.
Det virker til at der er en håndfuld herinde, der bearbejder klubbens deroute med en form for ironisk distance til alt der sker. Det er som om der bare Oddses på failure, fordi det er det som man har haft mest ret i tidligere. Er der noget i vejen for at støtte klubben når den tydeligt viser et retningsskifte i forhold til de beslutninger der tidligere er foretaget efter voldsom men berettiget kritik? Du kan bare be- eller af-kræfte..
Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
- bonanza
- Landshold

Nu er det jo transferønsker der emnet, og har du så nogle bud på en mere “sikker” retning eller måske konkrete navne som du bedre ville kunne bakke op om?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
Okay, så du har kun holdninger til hvem vi ikke bør signe?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:26Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
Nu var det i øvrigt mit indlæg du svarede på, ikke bonanzas.
- bonanza
- Landshold

Det er jo også en underfortolkning når du lader antal kampe stå alene. En klar forskel jeg ser er at vi henter spillere der er profiler i deres tidligere klubber. Det har vi ikke gjort meget, særligt ikke de to forrige vinduer som har fået rigtig meget kritik.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:26Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
Det har hele tiden været påtalt at vi skulle tilføre erfaring i dette vindue og det er bl.a. det som 100+ kampe er et argument for når vi henter spillere midt i 20’erne.
Hvis ikke dit "male fanden på væggen" var rettet imod mig, beklager jeg. Jeg har ikke nogen holdning til om manden fra Roskilde eller Moss er den rigtige profil til midtbanen. Jeg har ikke set nogen af dem spille, og aldrig hørt om dem før vi skrev under med dem.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:30Okay, så du har kun holdninger til hvem vi ikke bør signe?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:26Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
Præcis, plug-and-play med opadgående kurve modsat spillere på fri transfer fordi de er vejet for let.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:31Det er jo også en underfortolkning når du lader antal kampe stå alene. En klar forskel jeg ser er at vi henter spillere der er profiler i deres tidligere klubber. Det har vi ikke gjort meget, særligt ikke de to forrige vinduer som har fået rigtig meget kritik.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:26Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
Det har hele tiden været påtalt at vi skulle tilføre erfaring i dette vindue og det er bl.a. det som 100+ kampe er et argument for når vi henter spillere midt i 20’erne.
Så gerne man hentede Henrik Dalsgård med det samme, og udstyrede ham med anførebindet , han vil være et samlingspunkt for især de unge spillere i truppen
Fair - det var det ikke. Jeg antog du var opponerende mod mit opslag, i og med du selv samlede den op. Det var en generel betragtning, med en i øvrigt glimrende refleksion som ikke er med i jeres quotes. Kan I ikke se resten af indlægget?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:33Hvis ikke dit "male fanden på væggen" var rettet imod mig, beklager jeg. Jeg har ikke nogen holdning til om manden fra Roskilde eller Moss er den rigtige profil til midtbanen. Jeg har ikke set nogen af dem spille, og aldrig hørt om dem før vi skrev under med dem.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:30Okay, så du har kun holdninger til hvem vi ikke bør signe?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:26Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nå, så er det simpelthen ferien, der har frataget mig evnen til at læse: "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes."bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:14Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 10:44Vil du kalde Håpnes en "skandinavisk profil"?bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 10:40Daniel Ask er også en edgecase. Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes. Ask kunne man hurtigt se, var helt væk spillemæssigt og mentalt.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 10:18Jeg tænker de fleste AaB spillere, også de unge, kan blive profiler, hvis bare seniorniveauet bliver lavt nok. Er det bedre at være en profil i den næstbedste norske række, end at være en solid trupspiller i 2. BuLi? Daniel Ask var profil på samme niveau, men viste sig at være en kæmpe lottokupon.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 10:01Men ingen af dem har været profiler noget sted på senior niveau i deres karrierer. Jo, Iredale er profil muni den anden bedste koreanske række, med en række tap-in mål. Det er lavere niveau end AaB.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 09:56
Seniorniveau bliver godt nok også et rimelig vidt begreb. Både Diakhite og Iredale har også spillet +100 kampe, også på sammenligneligt - eller bedre - niveau ift. næstbedste række i Norge. Jasson ca. 80 inden han kom til AaB. Selvfølgelig kan man være en lottokupon, selvom man har spillet mere end 100 seniorkampe.
Det virker til at der er en håndfuld herinde, der bearbejder klubbens deroute med en form for ironisk distance til alt der sker. Det er som om der bare Oddses på failure, fordi det er det som man har haft mest ret i tidligere. Er der noget i vejen for at støtte klubben når den tydeligt viser et retningsskifte i forhold til de beslutninger der tidligere er foretaget efter voldsom men berettiget kritik? Du kan bare be- eller af-kræfte..
My bad.
Og nej, de fleste håber nok på succes. Men mange vælger nok også at være lidt skeptiske, baseret på klubbens generelle adfærd de seneste to-tre års tid.
Ædruelighedens stemme
Du skriver "Vi snakker skadinaviske spillere med 100+ kampe på senior niveau, hvordan kan du kalde det lotto kuponer?" og senere skriver du at "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes", hvilket jeg, udover at være uenig i, (måske fejlagtigt) tolker som, at der er tale om en nærmest idiotsikker løsning - og det synes jeg trods alt er til den optimistiske side. Jeg har alligevel set min del af norske og svenske profiler falde igennem i dansk fodbold.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:31Det er jo også en underfortolkning når du lader antal kampe stå alene. En klar forskel jeg ser er at vi henter spillere der er profiler i deres tidligere klubber. Det har vi ikke gjort meget, særligt ikke de to forrige vinduer som har fået rigtig meget kritik.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:26Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
Jeg var enig i resten af indlægget, så det havde jeg ikke nogen yderligere holdning til, jeg undrede mig bare over ordvalget "male fanden på væggen", når jeg mest af alt ser en "sund" skepsis fra de fleste herinde, og ikke synes jeg selv maler fanden på væggen - men det var jo så heller ikke rettet imod mig, så det behøver vi ikke gøre yderligere ved :-)Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:36Fair - det var det ikke. Jeg antog du var opponerende mod mit opslag, i og med du selv samlede den op. Det var en generel betragtning, med en i øvrigt glimrende refleksion som ikke er med i jeres quotes. Kan I ikke se resten af indlægget?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:33Hvis ikke dit "male fanden på væggen" var rettet imod mig, beklager jeg. Jeg har ikke nogen holdning til om manden fra Roskilde eller Moss er den rigtige profil til midtbanen. Jeg har ikke set nogen af dem spille, og aldrig hørt om dem før vi skrev under med dem.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:30Okay, så du har kun holdninger til hvem vi ikke bør signe?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:26Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21
Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
Godt, så slipper vi for at mødes for at afgøre det med en nævekampjonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:39Jeg var enig i resten af indlægget, så det havde jeg ikke nogen yderligere holdning til, jeg undrede mig bare over ordvalget "male fanden på væggen", når jeg mest af alt ser en "sund" skepsis fra de fleste herinde, og ikke synes jeg selv maler fanden på væggen - men det var jo så heller ikke rettet imod mig, så det behøver vi ikke gøre yderligere ved :-)Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:36Fair - det var det ikke. Jeg antog du var opponerende mod mit opslag, i og med du selv samlede den op. Det var en generel betragtning, med en i øvrigt glimrende refleksion som ikke er med i jeres quotes. Kan I ikke se resten af indlægget?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:33Hvis ikke dit "male fanden på væggen" var rettet imod mig, beklager jeg. Jeg har ikke nogen holdning til om manden fra Roskilde eller Moss er den rigtige profil til midtbanen. Jeg har ikke set nogen af dem spille, og aldrig hørt om dem før vi skrev under med dem.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:30Okay, så du har kun holdninger til hvem vi ikke bør signe?
- bonanza
- Landshold

Du har ret i at de to indlæg alene nemt kan forståes, som om at jeg mener 100+ kampe i Skandinavien er skudsikre transfermål. Jeg uddyber det i senere indlæg, men de to ting er bare noget af det jeg hæfter mig ved, i det der helt afgjort er et optimistisk standpunkt i forhold til tilgangene og den anderledes transferstrategi der tegner sig i dette vindue. Jeg er generelt optimist og det præger helt sikkert indlæg i diskussionen om tilgange. Jeg synes ikke der er noget forkert i at der rejses skepsis, i virkeligheden er det svært at have en holdning til spillere man aldrig har set. Det får vi forhåbentligt allerede i morgen muligheden for at blive klogere på.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:37Du skriver "Vi snakker skadinaviske spillere med 100+ kampe på senior niveau, hvordan kan du kalde det lotto kuponer?" og senere skriver du at "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes", hvilket jeg, udover at være uenig i, (måske fejlagtigt) tolker som, at der er tale om en nærmest idiotsikker løsning - og det synes jeg trods alt er til den optimistiske side. Jeg har alligevel set min del af norske og svenske profiler falde igennem i dansk fodbold.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:31Det er jo også en underfortolkning når du lader antal kampe stå alene. En klar forskel jeg ser er at vi henter spillere der er profiler i deres tidligere klubber. Det har vi ikke gjort meget, særligt ikke de to forrige vinduer som har fået rigtig meget kritik.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:26Det har jeg ingne holdning til. Jeg opponerede imod @bonanza påstand om, at der ikke kunne være tale om lottokuponer, når man har spillet mere end 100 førsteholdskampe i skandinavisk fodbold.Kokkefar skrev: ↑11. jul 2025, 11:25Okay, hvem havde du gerne set vi havde signet i stedet for?jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 11:21Jeg maler ikke fanden på væggen, jeg stiller spørgsmålstegn ved om det virkelig er en mere "sikker" signing end så meget andet vi har hentet de seneste par år, og om der virkelig er tale om bevist kvalitet. Det mener jeg ikke det er, men derfor kan de begge jo godt blive profiler alligevel - også på højere niveau.
- bonanza
- Landshold

Fair pointe. Ser du så en forskel nu, altså i adfærden? Jeg forstår godt skepsis, det er svært at udelukke når nye retninger, indfald, tilgange, personale osv gang på gang har givet undervældende resultater.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 11:36Nå, så er det simpelthen ferien, der har frataget mig evnen til at læse: "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes."bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:14Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 10:44Vil du kalde Håpnes en "skandinavisk profil"?bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 10:40Daniel Ask er også en edgecase. Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes. Ask kunne man hurtigt se, var helt væk spillemæssigt og mentalt.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 10:18Jeg tænker de fleste AaB spillere, også de unge, kan blive profiler, hvis bare seniorniveauet bliver lavt nok. Er det bedre at være en profil i den næstbedste norske række, end at være en solid trupspiller i 2. BuLi? Daniel Ask var profil på samme niveau, men viste sig at være en kæmpe lottokupon.
My bad.
Og nej, de fleste håber nok på succes. Men mange vælger nok også at være lidt skeptiske, baseret på klubbens generelle adfærd de seneste to-tre års tid.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, jeg ser faktisk ikke så stor forskel.bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 12:06Fair pointe. Ser du så en forskel nu, altså i adfærden? Jeg forstår godt skepsis, det er svært at udelukke når nye retninger, indfald, tilgange, personale osv gang på gang har givet undervældende resultater.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 11:36Nå, så er det simpelthen ferien, der har frataget mig evnen til at læse: "Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes."bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 11:14Det var ikke det jeg skrev. Han er skandinav, fra en skandinavisk klub hvor han er en profil.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2025, 10:44Vil du kalde Håpnes en "skandinavisk profil"?bonanza skrev: ↑11. jul 2025, 10:40Daniel Ask er også en edgecase. Langt de fleste skandinaviske profiler der hentes til dansk fodbold bliver en succes. Ask kunne man hurtigt se, var helt væk spillemæssigt og mentalt.jonas386 skrev: ↑11. jul 2025, 10:18
Jeg tænker de fleste AaB spillere, også de unge, kan blive profiler, hvis bare seniorniveauet bliver lavt nok. Er det bedre at være en profil i den næstbedste norske række, end at være en solid trupspiller i 2. BuLi? Daniel Ask var profil på samme niveau, men viste sig at være en kæmpe lottokupon.
My bad.
Nuvel, det er skandinaviske spillere, men også stadig ukendte spillere, som har spillet på lavere niveau end AaB (også AaB de seneste to-tre år). Den eneste kendte er Børsting, som er en af de ringeste spillere, der har spillet superliga, hvis du spørger mig.
Det kan sagtens blive fint, men ift til de signings (og AaB's historik de seneste to-tre år) synes jeg faktisk, at man med rette bør være mere skeptisk end det modsatte.
Ædruelighedens stemme