Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Mogens » 4. jul 2014, 12:11

hje1980 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Pis, hvorfor kigger vi ikke på månen til vores angreb? Typisk AaB at sove i timen!! :@ :@ :@
???

Formentlig jf. den halvdårlige sammenligning for 5-6 indlæg siden?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 4. jul 2014, 12:16

Mogens skrev:
hje1980 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Pis, hvorfor kigger vi ikke på månen til vores angreb? Typisk AaB at sove i timen!! :@ :@ :@
???

Formentlig jf. den halvdårlige sammenligning for 5-6 indlæg siden?
Eller evt bare maanen.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 4. jul 2014, 13:35

Fra samme kilde som fortalte mig at, Enevoldsen kom til AaB - så fortæller han nu at OB er ude efter Helenius. De indledende samtaler skulle allerede være fundet sted..

Hvis man tolker lidt på det, så tror jeg at vi beholder Jönsson. Hvis AaB hellere ville have Helenius hjem, så tror jeg allerede det var sket. Et større frieri fra en spillers side, er vel sjældent set i fodboldens verden!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. jul 2014, 13:57

Tyskeren skrev:Fra samme kilde som fortalte mig at, Enevoldsen kom til AaB - så fortæller han nu at OB er ude efter Helenius. De indledende samtaler skulle allerede være fundet sted..

Hvis man tolker lidt på det, så tror jeg at vi beholder Jönsson. Hvis AaB hellere ville have Helenius hjem, så tror jeg allerede det var sket. Et større frieri fra en spillers side, er vel sjældent set i fodboldens verden!
Nej! Det gider jeg simpelthen ikke være med til.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2014, 14:01

Tyskeren skrev:Fra samme kilde som fortalte mig at, Enevoldsen kom til AaB - så fortæller han nu at OB er ude efter Helenius. De indledende samtaler skulle allerede være fundet sted..

Det har de overhovedet ikke raad til. Det er i Dalgaard stoerrelsesordenen de kigger. Det er kun i tilfaelde af en leje, men her maa AaB staa med endnu bedre kort end OB. Saa nope! holder ikke en millimeter. AaB kan ogsaa lyde som OB for en med utraenede oerer.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. jul 2014, 15:30

MHJ skrev:

Det har de overhovedet ikke raad til. Det er i Dalgaard stoerrelsesordenen de kigger. Det er kun i tilfaelde af en leje, men her maa AaB staa med endnu bedre kort end OB. Saa nope! holder ikke en millimeter. AaB kan ogsaa lyde som OB for en med utraenede oerer.
Vi ville uden tvivl stå med bedre kort overfor Helenius ja, men OB vil klart stå med bedre kort over Aston Villa økonomisk og det er trods alt dem der bestemmer om han skal lejes ud.

Vil godt nok gøre ondt i hjertet at se Helenius i en anden dansk trøje, specielt efter han så åbent har meldt ud at det er AaB han vil til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 4. jul 2014, 15:47

Historikken taler imod et OB skifte. Alle ex-AaB'ere som er taget til OB er floppet eller ikke slået igennem. Listen er skræmmende;

- Andreas Johansson
- Caca
- Michael Silberbauer
- Jacob Barrett

Derudover er OB jo bare et hold som ikke fungerer - lidt ala AaB fra foråret 2009 frem til vi var sekunder fra katastrofen. Endvidere er det jo en klub som skærer meget ned så kan ikke se Helenius kan få opfyldt sin ambitioner der (de har jo ingen talentstrategi eller spilkoncept ligesom os).

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 4. jul 2014, 16:49

Når Helenius udtaler: AaB eller Villa er det sikkert fordi ham og kæresten gerne vil hjem pga hendes graviditet.
At han så skulle tage til OB eller en anden dansk klub et stykke fra Aalborg giver ingen mening.
Så kan han jo lige så godt blive i Villa og score 5 gange så stor en løn og flyve frem og tilbage til Aalborg, hvis savnet bliver for stort.

Når det så er sagt, så er det pisse træls vi ikke allerede har lukket en handel med Helenius og eller Jönsson!!
Jeg ved godt Gaarde sikkert gør alt hvad han kan og der er også flere parter i det her.
Min ærgelse går mest på at flere og flere klubber sikket går hen og bliver interesseret jo længere vi kommer hen i transfervinduet.
Som en skrev længere oppe. Så har både Helenius og Jönsson jo nærmest friet gennem medierne til AaB.
At aftalerne ikke er lukket får sikkert andre til melde deres interesse.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2014, 07:53

Så kom meldingen (Som jo skulle komme på et tidspunkt)

http://nordjyske.dk/nyheder/helenius-ha ... 7/112/1513

Klart han gerne vil have fremtiden på plads med en gravid kæreste.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. jul 2014, 09:05

Gaarde6 skrev:Så kom meldingen (Som jo skulle komme på et tidspunkt)

Jeg er ret lunken vedr. at hente Helenius hjem, men det vil godt nok være træls at se ham skifte til f.eks. Pestegnen eller OB. Helenius foretrækker AaB, men det er klart at han ønsker en afklaring. Bøf og OB har også helt andre økonomiske muligheder end AaB, hvorfor de noget nemmere kan nå til enighed med Villa.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2014, 09:42

frederikshavneren skrev:

Jeg er ret lunken vedr. at hente Helenius hjem, men det vil godt nok være træls at se ham skifte til f.eks. Pestegnen eller OB. Helenius foretrækker AaB, men det er klart at han ønsker en afklaring. Bøf og OB har også helt andre økonomiske muligheder end AaB, hvorfor de noget nemmere kan nå til enighed med Villa.
Jeg kan næsten ikke pege på en signing jeg ønsker mig mere!
Helenius er en Killer! Han bankede mål ind for os sidst han var her. Vel og mærke på mange forskellige måder.
Jeg vil hellere have Helenius end Jönsson, hvis jeg kun måtte vælge en.
Det er så mest pga skaderne jeg vælger sådan for Jönsson er også en klasse spiller!

Får helt ståpels når jeg ser den her:

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 5. jul 2014, 10:08

frederikshavneren skrev:

Hvad er det for et postulat at OB stadig har mange penge at gøre godt med...?
De kommer ud med store underskud hvert eneste år...

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 5. jul 2014, 10:58

frederikshavneren skrev:

Den havde jeg ikke set komme ;-)

I forhold til Helenius, så skal vi helt sikkert hente ham hjem, hvis det økonomisk kan betale sig. Hvis Helenius kan holde sig skadesfri, så er han landsholdsklasse. Det som jeg mener, er det mest interessante er, at han har taget 8-10 kg på og er blevet fysisk stærk. Han kan give vores spil en ny dimension, og vi kan på denne baggrund blive mere uforudsigelige.

Her er endnu et frieri fra i dag.
http://www.bold.dk/nyt/agent-helenius-haaber-paa-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 5. jul 2014, 11:00

Damn jeg håber vi kan finde pengene til at hente ham tilbage til klubben, evt. via nogen sponsorer eller
ellers ku man starte med en 1 årige leje aftale med henblik på køb hvis vi får succes i CHL eller Euro League.

Det lyder lidt som om der er nogen forhandlinger igang mellem AaB og Villa, det ku være fedt hvis Helenius kom med til Holland imens klubberne forhandler videre, lidt ala den model man brugte inden aftalen med Enevoldsen gik igennem.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Farmer
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Farmer » 5. jul 2014, 11:10

I min verden så ville Helenius ubetinget være den bedste signing vi kunne lave! Han har simpelthen nogle evner som vi ikke har i angrebet lige nu. Jeg synes umiddelbart mest AK og Spalvis er skarprettere, mens Helenius kan skabe noget på egen hånd. Skulle Kusk ryge har vi stadig en habil mand til at tage langskud og evt frispark, hvem husker ikke målet på Brøndby Stadion for et par år siden? :) Om det er lejeaftale eller køb er mig egentlig underordnet. Vi har brug for en mand som ham i den her sæson. Han er god for 10+ mål over en sæson.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 5. jul 2014, 12:26

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:

Mon ikke at de klarer sig trods underskud. Fynboerne har altid været begunstiget af et nærmest uhørt højt budget klubbens forudsætninger i betragtning (iflg. rygter har de flere år haft suppens
2. højeste budget). De har nogle rigmænd i ryggen så de skal nok klare det. De har trods alt lige budt 2 mill. kr. på Dalgaard, så der er da ikke dømt total smalhals i Odense. Jeg ved godt at deres ageren på transfermarkedet hidtil sender nogle andre signaler end normalt, hvor fynboerne ellers ikke er bange for at spendere løs.
Lasse Nielsen og Lasse Kryger lyder af leverpostej, men det er udtryk for en klar strategi fra OBs side. De har analyseret sidste sæson og er kommet frem til at de var enormt sårbare i luftrummet samt ved dødbolde. Det har de forsøgt at løse ved at hente "luftkongerne" Lasse Nielsen og Lasse Kryger, samt ved at afskibe elendige Anders Møller Christensen (damn at Bech er så skarpsindig, det kommer til at koste os nogle lette mål :S ).

Ender det i en budkrig overfor Villa/Helenius så får vi det meget svært. Der er andre danske klubber som sagtens kan overtrumfe os, men for alle dem der ønsker Helenius hjem kan man håbe at Helenius´ store ønske om at returnere til alleren bliver afgørende.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 5. jul 2014, 13:28

frederikshavneren skrev:
hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:

Mon ikke at de klarer sig trods underskud. Fynboerne har altid været begunstiget af et nærmest uhørt højt budget klubbens forudsætninger i betragtning (iflg. rygter har de flere år haft suppens
2. højeste budget). De har nogle rigmænd i ryggen så de skal nok klare det. De har trods alt lige budt 2 mill. kr. på Dalgaard, så der er da ikke dømt total smalhals i Odense. Jeg ved godt at deres ageren på transfermarkedet hidtil sender nogle andre signaler end normalt, hvor fynboerne ellers ikke er bange for at spendere løs.
Lasse Nielsen og Lasse Kryger lyder af leverpostej, men det er udtryk for en klar strategi fra OBs side. De har analyseret sidste sæson og er kommet frem til at de var enormt sårbare i luftrummet samt ved dødbolde. Det har de forsøgt at løse ved at hente "luftkongerne" Lasse Nielsen og Lasse Kryger, samt ved at afskibe elendige Anders Møller Christensen (damn at Bech er så skarpsindig, det kommer til at koste os nogle lette mål :S ).

Ender det i en budkrig overfor Villa/Helenius så får vi det meget svært. Der er andre danske klubber som sagtens kan overtrumfe os, men for alle dem der ønsker Helenius hjem kan man håbe at Helenius´ store ønske om at returnere til alleren bliver afgørende.
Det er jo helt grotesk så negativ du over for alt AaB fortager sig og samtidig er OB og FCM helt fantastiske i alt hvad de gør. At være lunken overfor at få Helenius hjem er helt i hampen, manden lå nummer 1 i mål/assist i to sæsoner + han er tydeligvis blevet noget mere buff af sit ophold i aston villa.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jul 2014, 13:28

frederikshavneren skrev:
Mon ikke at de klarer sig trods underskud. Fynboerne har altid været begunstiget af et nærmest uhørt højt budget klubbens forudsætninger i betragtning (iflg. rygter har de flere år haft suppens 2. højeste budget).
Spanky skrev:Tipsbladet har i gårsdagens papirudgave en skønnet oversigt over spillerbudgetter i Superligaen. Ifølge denne vurderes spillerbudgetter 2013/15 således i mio. kr.

FCK: 100-115
BIF: 70-75
OB: 50-55
FCN: 40-45
FCM: 35-40
RFC, 30-35
AGF: 30-35
Esbjerg, 22-27
AaB: 20-25
FCV: 17-19
SønderjyskE: 15-16
VFF: 11-13
viewtopic.php?p=418434#p418434" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jul 2014, 13:32

Brodernumsi skrev:
Det er jo helt grotesk så negativ du over for alt AaB fortager sig
Jeps.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 5. jul 2014, 13:50

Brodernumsi skrev:
frederikshavneren skrev:
hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:

Det er jo helt grotesk så negativ du over for alt AaB fortager sig og samtidig er OB og FCM helt fantastiske i alt hvad de gør. At være lunken overfor at få Helenius hjem er helt i hampen, manden lå nummer 1 i mål/assist i to sæsoner + han er tydeligvis blevet noget mere buff af sit ophold i aston villa.
Nej fynboerne og Ikast begår heldigvis fejltagelser. Mit indlæg var bare et forsøg på at beskrive at selv om OB måske drosler lidt ned økonomisk, så har de stadigvæk et formentlig markant større spillerbudget end vi har. Heldigvis har fynboerne en herlig evne til at fucke det hele op trods deres høje spillerbudget.

Ja jeg er bestemt ikke jubeloptimist, men sådan er det. Jeg tror ikke at vi har råd til både Helenius og Jönsson, men hvis jeg skulle vælge så foretrækker jeg RJ. Jönsson gør holdet bedre og han var i en klasse for sig når han ellers var tilnærmelsesvis skadesfri og i form. Det er lidt vildt at tænke på at han endnu ikke har vist sit fulde potentiale. Det der selvfølgelig for alvor taler imod RJ er naturligvis skadeshistorikken, som er temmelig bekymrende. Jeg har netop selv brugt dette argument som begrundelse hvorfor vi ikke burde hente Ene, og ja det er da dobbeltmoralsk når jeg så i samme ombæring foretrækker RJ fremfor Helenius.

RJ har et temmelig skrøbeligt bentøj og kan ikke spille foreløbig, men Helenius kræver også tilvænningstid hvis han returnerer. Han har holdt en langt pause, men endnu vigtigere så mangler han virkelig kamptræning. Han har stort set ikke spillet bold i ét år, det kommer til at tage noget tid før han nærmer sig kampformen igen. Hvis det ender med at han returnerer bliver det i starten sikkert i en jokerrolle, som Kent har antydet det f.eks. bliver tilfældet med Ene.

Uanset hvem af dem der evt. returnerer så tror jeg ikke at vi kan regne med dem som afgørende spillere i de forhåbentlig kommende ultra vigtige CL kvalkampe.

Besvar