Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 22. apr 2026, 07:59

Gamling skrev:
22. apr 2026, 07:33
AaB er jo fanget i en catch 22. På den ene side kæmpe underskud og en trup der allerede er for stor (hvor vi hænger på en stor gruppe indtil de har udløb i 2027). Samt nødvendigheden af at tjene 30 mio netto på transfers i 2026 for at kunne holde budgettet. På den anden side behov for 2-4 klare forstærkninger (samt erstatninger for dem der sælges). Så man har lov at drømme, men vi tror vi bliver undervældede/skuffede i sommervinduet.
enig - det er en ond cirkel. for man skal blive ved med at cashe in på truppen. og de udvander holdet hvert halve år og trænere skal starte forfra og igen hive 2-4 talenter op der ikke har den fornødne fysik eller mentalitet.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 22. apr 2026, 09:28

Er jo det jeg har tudet om længe, AaB er færdig på top plan, og selv sub top plan som klub.. Men er i en nedgående spiral, der blivet mere og mere ond. Skal den brydes, skal man ramme et jackpot med en masse unge spillere der pludselig overperformer som i 2014, eller finde en rigmand der har lyst til at smide 200m og holde hånden under klubben, så man kan opbygge og leve med store tab, indtil der er skabt balance og stabilitet. Det med man har en bunke penge, som giver mulighed for at forsætte med at satse også selv om det fejler et par gange... problemet med AaB har altid været hvergang man har fejlet har man været ned til at rive alt ned og starte forfra...

DeepDive
Lilleput
Lilleput

Indlæg af DeepDive » 22. apr 2026, 09:57

En vej til fremgang kunne også være at droppe alle dogmerne om en eller anden bestemt spillestil, som nogen har skrevet ned på et papir, og i stedet spille efter de kvaliteter man har og iøvrigt kan finde til truppen. Samt gå efter at stille det hold som er bedst og ikke bare det hold som er yngst. For nu at sætte det på spidsen.

Helenius og Børsting er jo gode eksempler. De var (er?) begge på vej på pension fordi de ikke passer ind i en eller anden forretningsmodel fra helvede hvor alt bliver godt, hvis bare alle spillere er under 20 og vi presser højt i en 4-3-3.
Heldigvis indså man for nogle uger siden, at AaB havde kurs mod 2. division og fik justeret kursen, så vi nu har 3 sejre i træk - og man er ydmyg nok til at lade Helenius score de mål som klubben havde brug for. Men er dette bare midlertidig?

Jeg håber dette nedrykningsspil blev den realitetsorientiering, som AaB har brug for. Man siger man vil rykke op. Men egentlig vil man rykke op OG "spille som barcelona" OG have 11 salgsobjekter i startsopstillingen. Det vil sige, at man har ikke haft en kæft respekt for modstanderne og divisionen.

Reel ydmyghed for opgaven er det første skridt mod at komme tilbage. Den har vi ikke haft i 10 år.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 22. apr 2026, 11:55

R Rosenberg skrev:
21. apr 2026, 16:07
Jakobsen skrev:
21. apr 2026, 15:11
haghdk skrev:
21. apr 2026, 15:00
Kasper P er, ifølge Nordjyske, rejst hjem til Norge og får ikke nogen kontrakt. Behovet er er blevet mindre akut efter sejren over Aarhus Fremad.
Jeg kan sagtens følge tankegangen, men jeg kan blive bange for om den er kortsigtet.
En ting er, at vi kan køre foråret færdig med Olsson, Noel og Makolli. Det kan jeg godt lide, men hvordan med opstarten i den nye sæson?
Vi skal have Tiedeman bygget op igen og ikke forceret ind på holdet og Pudlen har været ude i et år og man siger, at det tit tager lige så længe at komme tilbage. Derfor kunne jeg godt se ideen i at have en efaren stopper i truppen når vi starter op igen som de unge kan læne sig opad i en situation, hvor presset er anerledes end det er nu.
Kasper P skal jo ikke være en del af "opstarten af næste sæson".
Vi skal have en erfaren stopper til sommer, afhængigt af Pudel og Tiede, men han skal jo også have et vist niveau, som vi kan bygge videre med.

Vi må jo formode, at ambitionerne er større end endnu en omgang bund 6 i 1. division. Selvom det kan være svært at se.
Her var muligheden for netop at få en rutineret stopper ind , helt gratis endda, hvis du tror man kan hente noget bedre i næste transfer vindue så er du på vildspor , truppen til næste sæson bliver næppe bedre eller stærkere end den nuværende
Der skal sælges det der kan sælges ,og fyldes op med u19 spillere , det er dagens virklighed i AaB

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 24. apr 2026, 13:46

Fredericias topscorer Oscar Buch er transferfri lige om lidt, og er utilfreds og udenfor truppen i det østjyske... Spændende og dynamisk spiller.

https://bold.dk/fodbold/klubber/frederi ... traktudlob

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 24. apr 2026, 15:17

andrii skrev:
24. apr 2026, 13:46
Fredericias topscorer Oscar Buch er transferfri lige om lidt, og er utilfreds og udenfor truppen i det østjyske... Spændende og dynamisk spiller.

Og har måske, uden at vide det (masochister findes jo), ambitioner om mere end at kæmpe med næb og klør for at kunne knibe sig i top 6 i 1. division næste sæson.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. apr 2026, 15:16

andrii skrev:
24. apr 2026, 13:46

Historikken antyder vel ikke en ret målfarlig angriber. Men det kan han selvfølgelig godt blive, ligesom han har vist, at han godt kan være med på superliganiveau.
- FlæskeFrank

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 26. apr 2026, 21:01

John M, sagde på et arrangement tidligere i dag at vi skal forvente stor udskiftning i truppen. Gerne 7-8 afgange og 4-5 tilgange.

Det generelle træningsniveau skal op og trupstørrelsen skal ned. Gerne helt ned på 18.

Af afgange kan jeg selv tælle:

- Adam Andersson
- Amankwha
- De Boer
- Müller
- Jasson
- Adedeji
- Maarup
- Diagne
- John ?

Det er hvert fald 9. Spændende om det lykkes, det lød til at man er klar til at ophæve en del kontrakter

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. apr 2026, 21:33

Jimmy1 skrev:
26. apr 2026, 21:01
John M, sagde på et arrangement tidligere i dag at vi skal forvente stor udskiftning i truppen. Gerne 7-8 afgange og 4-5 tilgange.

Det generelle træningsniveau skal op og trupstørrelsen skal ned. Gerne helt ned på 18.

- Adam Andersson
- Amankwha
- De Boer
- Müller
- Jasson
- Adedeji
- Maarup
- John ?

Det er hvert fald 8. Spændende om det lykkes, det lød til at man er klar til at ophæve en del kontrakter
Det er i hvert fald de samme navne vi tænker i retning af.
En 18 mands trup med den rette sammensætning er måske et godt kald fremfor en stor trup, hvor kvlaiteten er spredt mere ud.

Jeg synes vi har en trup med for mange gaderenge og ikke på den positive måde, hvor det er nogen der skubber til tingene eller kommer med en "fuck det jeg vil frem i verden attitude". Adedeji står højt på den liste med hans attitude og ham vil jeg gerne af med uagtet, at han har gjort det godt i de sidste kampe. Diagne må gerne følge med ud af døren. Har har været her i en del år uden at udmærke sig med noget som helst. Jeg synes også generelt, at når man ser på hvordan Jasson opfører sig så lige han heller ikke nogen god tilføjelse til et fællesskab.

Adam Andersson må stå lige for. At spille så lidt med de udfordringer vi har på backs skriger til himlen. De to fummelfingrede målmænd må selvfølgelig også stå lige for. Det er lidt af en fornærmelse, at en kapacitet som Poul Buus har skullet arbejde seriøst med de to. Amankwah som et fejltet akademiprojekt ville også stå på min liste.

Maarup er oplagt et nævne, men i en lille trup kan det vel give mening at have en mand på bænken, som gå ind og dække på mange forskellige pladser.
Derudover er det mit indtryk, at han er et seriøst bidrag til træningsmiljøet.

Kelvin John giver vel god mening. Ikke god nok til Superliga og har også vist sig som et tvivlsomt kendskab i 1 division.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 27. apr 2026, 10:47

Jimmy1 skrev:

- Adam Andersson
- Amankwha
- De Boer
- Müller
- Jasson
- Adedeji
- Maarup
- Diagne
- John ?

Det er hvert fald 9. Spændende om det lykkes, det lød til at man er klar til at ophæve en del kontrakter
Jubril skal vi da beholde, han har gjort det glimrende på det seneste.

Maarup tror jeg også vi beholder, han henter næppe en høj løn og er en fin "alt mulig" mand at have på bænken.

Müller bliver svær at komme af med, han er blandt de lønførende i truppen, og har kontrakt til 2029, og hvem vil betale for ham.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 27. apr 2026, 11:54

nu har man nok brændt alle broer men man burde seriøst hente dalsgaard hjem. han er en kæmpe vinder, en der går forrest og en de unge kan læne sig op af. ville være klasse nede i det forsvar i 1. div. også selvom vi spiller med en 4 back. Han kan sagtens spille som central forsvarer. Ham og makolli ville være ganske udmærket

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 27. apr 2026, 13:00

baresi skrev:
27. apr 2026, 11:54
nu har man nok brændt alle broer men man burde seriøst hente dalsgaard hjem. han er en kæmpe vinder, en der går forrest og en de unge kan læne sig op af. ville være klasse nede i det forsvar i 1. div. også selvom vi spiller med en 4 back. Han kan sagtens spille som central forsvarer. Ham og makolli ville være ganske udmærket
Det forlyder at det først og fremmest er en angriber men leder efter. Skovgaard forventes tilbage, og man er usikker på Helenius’ forfatning.

Der har vist været dialog med Grønning i Berlin. Men det vi kunne tilbyde var langt fra interessant nok - det fortænker jeg ham heller ikke i.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. apr 2026, 14:20

baresi skrev:
Nej uha uha, det flugter jo ikke med den flotte strategi, der ser så godt ud på Linkedin. Så det går sgu ikke, du.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. apr 2026, 14:30

Jimmy1 skrev:

- Adam Andersson
- Amankwha
- De Boer
- Müller
- Jasson
- Adedeji
- Maarup
- Diagne
- John ?

Med tanke på det nuværende niveau i truppen vil det være meget meget dumt at skille os af med især Adedeji. Nu har han endelig fundet form og selvtillid, og det skal Adedeji samt vores svage trænerteam bygge videre på. Adedeji har nogle fede spidskompetencer, der tydeligvis kan bruges i 1. division.
Og modsat er der ingen garanti for, at nye spillere slår til med det samme - tværtimod.

Maarup vil også være fin at beholde i truppen, da han kan dække flere pladser.

Det absolut vigtigste til sommer må være at hente en stopper og angriber + en central midt, såfremt Højer går tilbage til at spille frøkenbold/dbu skabelonbold.

Men det bliver samtidig uhyre interessant, om Højer og Zinck får lov at fortsætte i klubben, efter en katastrofal sæson, der sandsynligvis kommer til at definere klubbens næste 3-5 år, hvis ikke mere.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 27. apr 2026, 15:17

Med anførerens skade tænker jeg vi skal have en ny erfaren spiller ind i bagerste kæde.

Det føles som deja vu at tale om Dalle, men jeg håber på de skriver en 1-årig kontrakt med ham. Han har erfaring, lederegenskaber og stadig niveauet til at spille fast. Og så er han transferfri.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... n-mulighed
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 27. apr 2026, 16:16

Jimmy1 skrev:

- Adam Andersson
- Amankwha
- De Boer
- Müller
- Jasson
- Adedeji
- Maarup
- Diagne
- John ?

Andersson og Amankwah slipper vi af med ved kontraktudløbet til sommer. Diagne kan vi måske også godt ophæve med hvis hans voldsdom stadfæstes i retten. De øvrige 6 slipper AaB ikke af med nu med mindre AaB pludselig finder en stor pose penge til dyre kontraktophævelser med fuld kompensation.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 27. apr 2026, 16:23

Jimmy1 skrev:
27. apr 2026, 13:00
baresi skrev:
Det forlyder at det først og fremmest er en angriber men leder efter. Skovgaard forventes tilbage, og man er usikker på Helenius’ forfatning.

Der har vist været dialog med Grønning i Berlin. Men det vi kunne tilbyde var langt fra interessant nok - det fortænker jeg ham heller ikke i.
Nå jeg troede sgu ham Skovgaard nærmest var afhændet. Tak for info - det vidste jeg ik…

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 27. apr 2026, 16:27

FIDEL skrev:
27. apr 2026, 14:30
Jimmy1 skrev:

- Adam Andersson
- Amankwha
- De Boer
- Müller
- Jasson
- Adedeji
- Maarup
- Diagne
- John ?

Med tanke på det nuværende niveau i truppen vil det være meget meget dumt at skille os af med især Adedeji. Nu har han endelig fundet form og selvtillid, og det skal Adedeji samt vores svage trænerteam bygge videre på. Adedeji har nogle fede spidskompetencer, der tydeligvis kan bruges i 1. division.
Og modsat er der ingen garanti for, at nye spillere slår til med det samme - tværtimod.

Maarup vil også være fin at beholde i truppen, da han kan dække flere pladser.

MEN det der bekymrer mig er at det lyder til at der skal sælges spillere for yderligere 30 mio - og jeg kan simpelthen ikke se hvor det skal komme fra…
Det er jo hele holdet - der er jo intet af bare nogenlunde værdi nu og her udover en Normann men ham går man heller ikke 10 mio for… og hvis man vil rykke op må du investere i truppen fremfor at slagte den.
Behold stammen og suppler med 3-4 stam spilere ellers kan du godt droppe mulig oprykning

Det absolut vigtigste til sommer må være at hente en stopper og angriber + en central midt, såfremt Højer går tilbage til at spille frøkenbold/dbu skabelonbold.

Men det bliver samtidig uhyre interessant, om Højer og Zinck får lov at fortsætte i klubben, efter en katastrofal sæson, der sandsynligvis kommer til at definere klubbens næste 3-5 år, hvis ikke mere.
Enig.
Vi spiller i 1. Div og nu har vi en adedeji der leverer - som Højer sagde… du kan bare ikke lige vælte ham.. og han kan noget vi ikke rigtige har andre til.
Han er en dåseåbner og det er der brug for
Jeg ser ikke Maarup som en der kommer til at overtage højre back men jeg ser ham bestemt som en der bør blive i truppen som en trup spiller og kan han fylde på og nærme sig en højre back så fint for mig.
Men vi skal jo også bruge trupspillere så fint at beholde ham.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 27. apr 2026, 16:28

:P
Forza skrev:
27. apr 2026, 15:17
Med anførerens skade tænker jeg vi skal have en ny erfaren spiller ind i bagerste kæde.

Det føles som deja vu at tale om Dalle, men jeg håber på de skriver en 1-årig kontrakt med ham. Han har erfaring, lederegenskaber og stadig niveauet til at spille fast. Og så er han transferfri.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... n-mulighed
Hvis han selv vil så er han en no brainer

DeepDive
Lilleput
Lilleput

Indlæg af DeepDive » 27. apr 2026, 18:53

Jeg må bare tilslutte mig koret. Det er nærmest fyringsgrund, hvis AaB ikke slår på tråden til Dalsgaard og hører om AaB kunne være en mulighed. Det skal Møller simpelthen fatte.

Er lidt usikker på Adedeji. Hans seneste lille optur kunne måske også være en gylden mulighed for at slippe af med ham, uden at måtte betale for det..

Generelt har vi de seneste uger oplevet noget efterhånden så sjældent, som at enkeltspillere begynder at blive bedre. Derfor er jeg generelt lidt forsigtig pt med at dømme inde og ude. Resten af foråret skal bruges til at se truppen an.

Kontinuitet bør også være en prioritet. Er sgu lidt skeptisk i forhold til en endnu en ny sommer, med endnu en ny sportsdirektør, som skal spille fandango i svingdøren på transfermarkedet. Men det er selvfølgelig åbenlyst at vi stadig har noget overbetalt BPTC bullshit i truppen, som gerne skal ud.

Besvar