Men ak, vil han ikke forlænge, er vi selvfølgelig nød til at lytte til de bud der kommer. Det er virkelig ærgerligt at vi tilsyneladende har svært ved at få forlænget med flere af vores største talenter
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Valdemar Møller er en spiller som jeg har håbet vi kunne bygge videre på. Jeg er enig i at han er svingende som de fleste unge og at han nok især mangler noget fysik men han har også allerede nu vist en evne til at opsnuse chancerne i feltet og score eller assistere. En evne han har taget med fra u19 holdet over som senior. Nogen skrev at de godt kunne se ham udvikle sig til en "ny Risgaard" og det er jeg enig i. Der er selvfølgelig lang vej, men det havde Risgaard absolut også som 19årig.
Men ak, vil han ikke forlænge, er vi selvfølgelig nød til at lytte til de bud der kommer. Det er virkelig ærgerligt at vi tilsyneladende har svært ved at få forlænget med flere af vores største talenter
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ja, det er virkelig et problem. Det er også ærgerligt at komme i en situation hvor både Møller, Grønkjær og Bonde snart potentielt skal fyres af, fordi de ikke vil forlænge. Altid noget vi fik forlænget med Thomsen, selvom det ikke var den længste kontrakt.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 16:57Valdemar Møller er en spiller som jeg har håbet vi kunne bygge videre på. Jeg er enig i at han er svingende som de fleste unge og at han nok især mangler noget fysik men han har også allerede nu vist en evne til at opsnuse chancerne i feltet og score eller assistere. En evne han har taget med fra u19 holdet over som senior. Nogen skrev at de godt kunne se ham udvikle sig til en "ny Risgaard" og det er jeg enig i. Der er selvfølgelig lang vej, men det havde Risgaard absolut også som 19årig.
Men ak, vil han ikke forlænge, er vi selvfølgelig nød til at lytte til de bud der kommer. Det er virkelig ærgerligt at vi tilsyneladende har svært ved at få forlænget med flere af vores største talenter![]()
Jeg håber man bliver bedre til at forlænge i god tid med talenterne som har det størst potentiale. Det er dog også svært og man har tidligere brændt nallerne med lange kontrakter til fx Diagne og Casper Gedsted.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Det er bare begrænset hvor meget man "brænder nallerne" med de unge spillere, for det er jo ikke de dyre på lønningslisten - og der er som regel gode muligheder for at lave udlejninger hvilket jeg tidligere har ønsket vi ville gøre bedre brug af. Vi har lidt for ofte haft spillere som f.eks. Gedsted ja til at besidde en mandat i truppen uden egentlig at være en kandidat til spilletid selv ved skader på positionen. Men det er i langt højere grad på signings udefra at vi har brændt nallerne, og jeg synes faktisk vi de senere år har fået lavet en del gode salg af unge spillere, der ikke altid lignede et sikkert salg.Forza skrev: ↑4. aug 2026, 17:10Ja, det er virkelig et problem. Det er også ærgerligt at komme i en situation hvor både Møller, Grønkjær og Bonde snart potentielt skal fyres af, fordi de ikke vil forlænge. Altid noget vi fik forlænget med Thomsen, selvom det ikke var den længste kontrakt.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 16:57Valdemar Møller er en spiller som jeg har håbet vi kunne bygge videre på. Jeg er enig i at han er svingende som de fleste unge og at han nok især mangler noget fysik men han har også allerede nu vist en evne til at opsnuse chancerne i feltet og score eller assistere. En evne han har taget med fra u19 holdet over som senior. Nogen skrev at de godt kunne se ham udvikle sig til en "ny Risgaard" og det er jeg enig i. Der er selvfølgelig lang vej, men det havde Risgaard absolut også som 19årig.
Men ak, vil han ikke forlænge, er vi selvfølgelig nød til at lytte til de bud der kommer. Det er virkelig ærgerligt at vi tilsyneladende har svært ved at få forlænget med flere af vores største talenter![]()
Jeg håber man bliver bedre til at forlænge i god tid med talenterne som har det størst potentiale. Det er dog også svært og man har tidligere brændt nallerne med lange kontrakter til fx Diagne og Casper Gedsted.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Sandt. Man skal simpelthen bare blive bedre til at få forlænget de kontrakter tidligt ligesom de større klubber. FCM og FCN er jo eksempelvis enormt gode til det.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 17:16Det er bare begrænset hvor meget man "brænder nallerne" med de unge spillere, for det er jo ikke de dyre på lønningslisten - og der er som regel gode muligheder for at lave udlejninger hvilket jeg tidligere har ønsket vi ville gøre bedre brug af. Vi har lidt for ofte haft spillere som f.eks. Gedsted ja til at besidde en mandat i truppen uden egentlig at være en kandidat til spilletid selv ved skader på positionen. Men det er i langt højere grad på signings udefra at vi har brændt nallerne, og jeg synes faktisk vi de senere år har fået lavet en del gode salg af unge spillere, der ikke altid lignede et sikkert salg.Forza skrev: ↑4. aug 2026, 17:10Ja, det er virkelig et problem. Det er også ærgerligt at komme i en situation hvor både Møller, Grønkjær og Bonde snart potentielt skal fyres af, fordi de ikke vil forlænge. Altid noget vi fik forlænget med Thomsen, selvom det ikke var den længste kontrakt.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 16:57Valdemar Møller er en spiller som jeg har håbet vi kunne bygge videre på. Jeg er enig i at han er svingende som de fleste unge og at han nok især mangler noget fysik men han har også allerede nu vist en evne til at opsnuse chancerne i feltet og score eller assistere. En evne han har taget med fra u19 holdet over som senior. Nogen skrev at de godt kunne se ham udvikle sig til en "ny Risgaard" og det er jeg enig i. Der er selvfølgelig lang vej, men det havde Risgaard absolut også som 19årig.
------------------------------------------------
Når det er muligt skal man gøre det ja. Men det er nok også bare et udtryk for hvor vi er som klub. Så snart spilleren er slået bare en lille smule igennem så er AaB allerede ved at være et kedeligt sted at være og man søger at tage det næste skridt langt tidligere end man ville gøre for år tilbage. Et skifte til Mjällby, Rosenborg osv. er et pludselig et langt større karrieremæssigt skridt, hvor det tidligere skulle hedde syd for grænsen for at være attraktivt.Forza skrev: ↑4. aug 2026, 17:20Sandt. Man skal simpelthen bare blive bedre til at få forlænget de kontrakter tidligt ligesom de større klubber. FCM og FCN er jo eksempelvis enormt gode til det.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 17:16Det er bare begrænset hvor meget man "brænder nallerne" med de unge spillere, for det er jo ikke de dyre på lønningslisten - og der er som regel gode muligheder for at lave udlejninger hvilket jeg tidligere har ønsket vi ville gøre bedre brug af. Vi har lidt for ofte haft spillere som f.eks. Gedsted ja til at besidde en mandat i truppen uden egentlig at være en kandidat til spilletid selv ved skader på positionen. Men det er i langt højere grad på signings udefra at vi har brændt nallerne, og jeg synes faktisk vi de senere år har fået lavet en del gode salg af unge spillere, der ikke altid lignede et sikkert salg.Forza skrev: ↑4. aug 2026, 17:10Ja, det er virkelig et problem. Det er også ærgerligt at komme i en situation hvor både Møller, Grønkjær og Bonde snart potentielt skal fyres af, fordi de ikke vil forlænge. Altid noget vi fik forlænget med Thomsen, selvom det ikke var den længste kontrakt.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 16:57Valdemar Møller er en spiller som jeg har håbet vi kunne bygge videre på. Jeg er enig i at han er svingende som de fleste unge og at han nok især mangler noget fysik men han har også allerede nu vist en evne til at opsnuse chancerne i feltet og score eller assistere. En evne han har taget med fra u19 holdet over som senior. Nogen skrev at de godt kunne se ham udvikle sig til en "ny Risgaard" og det er jeg enig i. Der er selvfølgelig lang vej, men det havde Risgaard absolut også som 19årig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det er præcis det du skriver her der er irriterende ved de rygter.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 17:25Når det er muligt skal man gøre det ja. Men det er nok også bare et udtryk for hvor vi er som klub. Så snart spilleren er slået bare en lille smule igennem så er AaB allerede ved at være et kedeligt sted at være og man søger at tage det næste skridt langt tidligere end man ville gøre for år tilbage. Et skifte til Mjällby, Rosenborg osv. er et pludselig et langt større karrieremæssigt skridt, hvor det tidligere skulle hedde syd for grænsen for at være attraktivt.Forza skrev: ↑4. aug 2026, 17:20Sandt. Man skal simpelthen bare blive bedre til at få forlænget de kontrakter tidligt ligesom de større klubber. FCM og FCN er jo eksempelvis enormt gode til det.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 17:16Det er bare begrænset hvor meget man "brænder nallerne" med de unge spillere, for det er jo ikke de dyre på lønningslisten - og der er som regel gode muligheder for at lave udlejninger hvilket jeg tidligere har ønsket vi ville gøre bedre brug af. Vi har lidt for ofte haft spillere som f.eks. Gedsted ja til at besidde en mandat i truppen uden egentlig at være en kandidat til spilletid selv ved skader på positionen. Men det er i langt højere grad på signings udefra at vi har brændt nallerne, og jeg synes faktisk vi de senere år har fået lavet en del gode salg af unge spillere, der ikke altid lignede et sikkert salg.Forza skrev: ↑4. aug 2026, 17:10Ja, det er virkelig et problem. Det er også ærgerligt at komme i en situation hvor både Møller, Grønkjær og Bonde snart potentielt skal fyres af, fordi de ikke vil forlænge. Altid noget vi fik forlænget med Thomsen, selvom det ikke var den længste kontrakt.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 16:57Valdemar Møller er en spiller som jeg har håbet vi kunne bygge videre på. Jeg er enig i at han er svingende som de fleste unge og at han nok især mangler noget fysik men han har også allerede nu vist en evne til at opsnuse chancerne i feltet og score eller assistere. En evne han har taget med fra u19 holdet over som senior. Nogen skrev at de godt kunne se ham udvikle sig til en "ny Risgaard" og det er jeg enig i. Der er selvfølgelig lang vej, men det havde Risgaard absolut også som 19årig.
Jeg forstår måske godt en transfer til Rosenborg, særligt hvis man kigger på hvor AaB var sportsligt og spillemæst da Bomholt slår sig fast i truppen som en profil. Rosenborg er trodsalt en historisk og stor klub i Skandinavien, og man kan på alle måder argumentere for at det er et skridt op fra AaB på det tidspunkt.
Mjällby derimod, det fatter jeg ingenting af. Det er som folk tidligere skriver, Sveriges bud på Herfølge. Den bølge er passeret. Om ½ år kan de være i Superettan, et potentielt skridt til siden. Så er man ikke glad for at være i AaB hvis man laver det skifte.
Nu har de været i den bedste svenske række siden 2020, og har haft nogenlunde fine placeringer lige siden, og klaret sig rigtig godt i deres pokalturnering hvor de både har nået kvartfinaler to gange, semifinaler en gang, anden plads 1 gang, og vandt den senest Maj 2026, set ud fra det er det da meget mere interessant at komme til dem nu, og det er jo ikke fordi de ligger til nedrykning lige pt.bonanza skrev: ↑4. aug 2026, 17:56Det er præcis det du skriver her der er irriterende ved de rygter.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 17:25Når det er muligt skal man gøre det ja. Men det er nok også bare et udtryk for hvor vi er som klub. Så snart spilleren er slået bare en lille smule igennem så er AaB allerede ved at være et kedeligt sted at være og man søger at tage det næste skridt langt tidligere end man ville gøre for år tilbage. Et skifte til Mjällby, Rosenborg osv. er et pludselig et langt større karrieremæssigt skridt, hvor det tidligere skulle hedde syd for grænsen for at være attraktivt.Forza skrev: ↑4. aug 2026, 17:20Sandt. Man skal simpelthen bare blive bedre til at få forlænget de kontrakter tidligt ligesom de større klubber. FCM og FCN er jo eksempelvis enormt gode til det.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 17:16Det er bare begrænset hvor meget man "brænder nallerne" med de unge spillere, for det er jo ikke de dyre på lønningslisten - og der er som regel gode muligheder for at lave udlejninger hvilket jeg tidligere har ønsket vi ville gøre bedre brug af. Vi har lidt for ofte haft spillere som f.eks. Gedsted ja til at besidde en mandat i truppen uden egentlig at være en kandidat til spilletid selv ved skader på positionen. Men det er i langt højere grad på signings udefra at vi har brændt nallerne, og jeg synes faktisk vi de senere år har fået lavet en del gode salg af unge spillere, der ikke altid lignede et sikkert salg.Forza skrev: ↑4. aug 2026, 17:10Ja, det er virkelig et problem. Det er også ærgerligt at komme i en situation hvor både Møller, Grønkjær og Bonde snart potentielt skal fyres af, fordi de ikke vil forlænge. Altid noget vi fik forlænget med Thomsen, selvom det ikke var den længste kontrakt.Hanga skrev: ↑4. aug 2026, 16:57Valdemar Møller er en spiller som jeg har håbet vi kunne bygge videre på. Jeg er enig i at han er svingende som de fleste unge og at han nok især mangler noget fysik men han har også allerede nu vist en evne til at opsnuse chancerne i feltet og score eller assistere. En evne han har taget med fra u19 holdet over som senior. Nogen skrev at de godt kunne se ham udvikle sig til en "ny Risgaard" og det er jeg enig i. Der er selvfølgelig lang vej, men det havde Risgaard absolut også som 19årig.
Jeg forstår måske godt en transfer til Rosenborg, særligt hvis man kigger på hvor AaB var sportsligt og spillemæst da Bomholt slår sig fast i truppen som en profil. Rosenborg er trodsalt en historisk og stor klub i Skandinavien, og man kan på alle måder argumentere for at det er et skridt op fra AaB på det tidspunkt.
Mjällby derimod, det fatter jeg ingenting af. Det er som folk tidligere skriver, Sveriges bud på Herfølge. Den bølge er passeret. Om ½ år kan de være i Superettan, et potentielt skridt til siden. Så er man ikke glad for at være i AaB hvis man laver det skifte.
Jeg lod @FlæskeFrank hænge for et svar på min "påstand" om at vi er på røven økonomisk. Synes henvisninger ovenfor er rammende for mit "autopilot"-svar. Vi styrtbløder, og var vi en almindelig virksomhed ville vi gå konkurs indenfor 2-3 år. Det er vi heldigvis ikke, og historien viser at vores position som flagskib for Aalborg, gør at vi selvfølgelig bliver reddet før eller siden, igen. Jeg tror dog ikke investorerne er klar til at redde klubben før tyskerne trækker sig. Så må vi håbe at de læser skriften på væggen inden det bliver alt for dumt.Superior skrev: ↑4. aug 2026, 02:12Konkret henviser jeg til udmeldingen om, at der angiveligt skulle sælges spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til 50 kroner. Fuldstændig vanvittigt i sig selv. Jeg var ganske vist ikke - som en anden debattør anfører- klar over, at et par salg regnskabsteknisk hører med til indeværende år; men har dog vanskeligt ved at se, hvordan det andet end marginalt ændrer på den absurde situation, den her klub er endt i.Funky skrev: ↑3. aug 2026, 22:47Nu ved jeg ikke, hvad du konkret henviser til at have hørt, men i Ripodsten har Ydesen flere gange fastslået, at der skal tilføres flere penge inden for en overskuelig fremtid (og at det kommer til at lægge yderligere pres på de tyske ejere). Det virker også som et mere realistisk scenarie end at man skal sælge for 30 mio.Superior skrev: ↑3. aug 2026, 22:39Det lød næsten for vanvittigt for mig; men hvis jeg forstod det ret, skal i indeværende sælge spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til omkring 50 millioner kroner. I en situation hvor klubbens personaleomkostninger hører hjemme i den øverste halvdel af Superligaen, samtidig med at der siden “normaltiden” både er skåret et tocifret millionbeløb af klubbens spillerbudget og foretaget brandudsalg til over et trecifret millionbeløb og vel indkøbt for en god tiendedel af samme beløb.
Godt nok kan min tiltro til AaB efterhånden ligge på et meget lille sted? Ikke desto mindre lyder ovenstående næsten for sindssygt. Og så uholdbart, at enten går klubben konkurs de jure i løbet af et par år eller de facto med eksempelvis halvtidsprofessionalisme , fyraftensprofessionalisme eller lignende.
Alene i år har jeg dæleme svært ved at se klubben sælge for 30 millioner kroner. Sidste års brandudsalg var dels mere held end forstand, dels umuligt at blive ved med da spillertruppen bliver ringere og ringere.
Det lyder jo godt med en kapitaltilførsel i nærmeste fremtid- eller rettere: denne synes efterhånden at udgøre en simpel nødvendighed bare for videreførsel af professionel fodbold i AaB ! Men hvor skulle en sådan kapitaltilførsel komme fra? Efter at de både i forhold til fodbold, forretning og økonomi komplet overmatchede klovne fra Hamborg stak halen mellem benene efter et års nonstop klovnerier, har de jo siden kørt ren terror mod denne klub og stået i vejen for al form for udvikling, senest aktieemissionen. Deres egen investering har de takket være dem selv for længst skyllet ud i lokummet.
Kan der efterhånden lægges mere pres på de tumper? De synes jo villige til at go down in flames , bare AaB ryger samme vej. AaB kan snart ikke tåle mere dødvande, hvis det skal være muligt at redde denne klub oven på nu tre års systematisk vanrøgt og mishandling. And counting !
Vores horrible økonomi er åbenlys og det påvirker selvfølgelig prissætningen på vores spillere.
Mathias Kubel er godt nok ringe ..
Er det bare klubben der suger alt kreativitet og energi ud af spilleren, eller har skridtet bare været for stort ?
4mio ud af vinduet .. vi kan ikke få 1 for ham i dag
Er det bare klubben der suger alt kreativitet og energi ud af spilleren, eller har skridtet bare været for stort ?
4mio ud af vinduet .. vi kan ikke få 1 for ham i dag
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Enig det var et håbløst købt og det er ikke første gang AaB brænder penge af de ikke kan undvære på spillere de ikke behøver frem for at løse det problem de har
Det er vist mere et lønligt håb, i og med at klubben siden sommervinduet 2024 - da vores nye ejerskab skulle vise deres duelighed og efter rundt regnet den første dag efter 1 års freeride i 1. division- fremstod som den flok lallende idioter, der allerede trekvart år senere, i kølvandet på to trænerfyringer på en måned ledsaget af en fyring af deres egen sportschef, måtte flygte over hals og hoved og nu terrorisere deres “investering” via fjernstyring - har leveret katastrofale på katastrofe i et omfang, at kun udsigten til yderligere en nedrykning skabte en smule aktivitet mod slutningen af forrige sommervindue. Efter at en samlet ejerkreds , administrerende direktør og bestyrelse havde holdt rundt regnet 4 måneders sommerferie efter at have ringet til allerede pensionerede Frederik Børsting og nummer 38 i FCKs overskudslager på ungdomsholdene.Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 09:05Jeg tror der er meget rigtigt i det sidste, men derudover også bare, at den kvalitet man gerne vil måske først er mulig sent i vinduet. Vi så jo også sidste år, at spillere som Tiedeman, Normann og Kaasa først var tilgængelige sent. Selvfølgelig blev vinduet også forsinket af, at man skulle have SSE ud af driften og sparket Julius Nagel ud, men det var næppe spillere man kunne have signet 1/7 anyway.Funky skrev: ↑4. aug 2026, 08:49Som jeg forstår det (primært på Ripodsten), så er der ‘masser af’ penge rundt om AaB, som er klar til at gå ind, det er kun et spørgsmål om, hvor mange af dem, de tyske ejere skal have med sig ud. De vil naturligvis have deres investering med sig, og diverse gode sjæle vil give dem mindst muligt. Altså en forhandlingssituation, hvor man vist går og venter på, at behovet for kapitaludvidelse skal øge presset for en løsning. Angiveligt har diverse interessenter allerede forsøgt sig med at købe tyskerne ud.Superior skrev: ↑4. aug 2026, 02:12Konkret henviser jeg til udmeldingen om, at der angiveligt skulle sælges spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til 50 kroner. Fuldstændig vanvittigt i sig selv. Jeg var ganske vist ikke - som en anden debattør anfører- klar over, at et par salg regnskabsteknisk hører med til indeværende år; men har dog vanskeligt ved at se, hvordan det andet end marginalt ændrer på den absurde situation, den her klub er endt i.Funky skrev: ↑3. aug 2026, 22:47Nu ved jeg ikke, hvad du konkret henviser til at have hørt, men i Ripodsten har Ydesen flere gange fastslået, at der skal tilføres flere penge inden for en overskuelig fremtid (og at det kommer til at lægge yderligere pres på de tyske ejere). Det virker også som et mere realistisk scenarie end at man skal sælge for 30 mio.Superior skrev: ↑3. aug 2026, 22:39Det lød næsten for vanvittigt for mig; men hvis jeg forstod det ret, skal i indeværende sælge spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til omkring 50 millioner kroner. I en situation hvor klubbens personaleomkostninger hører hjemme i den øverste halvdel af Superligaen, samtidig med at der siden “normaltiden” både er skåret et tocifret millionbeløb af klubbens spillerbudget og foretaget brandudsalg til over et trecifret millionbeløb og vel indkøbt for en god tiendedel af samme beløb.
Godt nok kan min tiltro til AaB efterhånden ligge på et meget lille sted? Ikke desto mindre lyder ovenstående næsten for sindssygt. Og så uholdbart, at enten går klubben konkurs de jure i løbet af et par år eller de facto med eksempelvis halvtidsprofessionalisme , fyraftensprofessionalisme eller lignende.
Alene i år har jeg dæleme svært ved at se klubben sælge for 30 millioner kroner. Sidste års brandudsalg var dels mere held end forstand, dels umuligt at blive ved med da spillertruppen bliver ringere og ringere.
Det lyder jo godt med en kapitaltilførsel i nærmeste fremtid- eller rettere: denne synes efterhånden at udgøre en simpel nødvendighed bare for videreførsel af professionel fodbold i AaB ! Men hvor skulle en sådan kapitaltilførsel komme fra? Efter at de både i forhold til fodbold, forretning og økonomi komplet overmatchede klovne fra Hamborg stak halen mellem benene efter et års nonstop klovnerier, har de jo siden kørt ren terror mod denne klub og stået i vejen for al form for udvikling, senest aktieemissionen. Deres egen investering har de takket være dem selv for længst skyllet ud i lokummet.
Kan der efterhånden lægges mere pres på de tumper? De synes jo villige til at go down in flames , bare AaB ryger samme vej. AaB kan snart ikke tåle mere dødvande, hvis det skal være muligt at redde denne klub oven på nu tre års systematisk vanrøgt og mishandling. And counting !
Og så tilbage til transfers: Ovenstående situation betyder helt evident ikke, at John Møller og co. ikke har nogle muligheder for at handle. Så jeg forventer, at AaB vil være yderligere forstærket, før vinduet lukker. Lige nu er min fornemmelse, at det faktisk er den gode optakt og start mere end økonomiske begrænsninger, som gør, at vi ikke på nuværende tidspunkt har taget flere nye spillere ind.
Læg dertil, at transfervinduet er gået sent i gang i år. AGF og FCK er jo f.eks. også pressede der.
Vintervinduerne har ligeledes været anvendt til- tilsyneladende at holde julefrokoster, for skønt personaleudgifterne bare er vokset og vokset , kan vi i hvert fald med sindsro konstatere, at tyskernes “strategi” ikke indebærer investeringer på noget, der har med fodbold at gøre.
Hvis der havde siddet seriøse mennesker i den klub, ville stort set hele spillertruppen blive udskiftet! Men nu gider man end ikke foregive længere, jævnfør ambitionen om at spille med i “toppen af 1. division “ og den administrerende direktørs udmelding om “3 til 5 år” . Eller på dansk: “Vi holder den kørende fra løncheck til løncheck og bonus til bonus, indtil vi har fundet et andet job!”
Med andre ord: Der kommer ikke til at ske en flyvende fis!
Det er vist mere et lønligt håb, i og med at klubben siden sommervinduet 2024 - da vores nye ejerskab skulle vise deres duelighed og efter rundt regnet den første dag efter 1 års freeride i 1. division- fremstod som den flok lallende idioter, der allerede trekvart år senere, i kølvandet på to trænerfyringer på en måned ledsaget af en fyring af deres egen sportschef, måtte flygte over hals og hoved og nu terrorisere deres “investering” via fjernstyring - har leveret katastrofale på katastrofe i et omfang, at kun udsigten til yderligere en nedrykning skabte en smule aktivitet mod slutningen af forrige sommervindue. Efter at en samlet ejerkreds , administrerende direktør og bestyrelse havde holdt rundt regnet 4 måneders sommerferie efter at have ringet til allerede pensionerede Frederik Børsting og nummer 38 i FCKs overskudslager på ungdomsholdene.Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 09:05Jeg tror der er meget rigtigt i det sidste, men derudover også bare, at den kvalitet man gerne vil måske først er mulig sent i vinduet. Vi så jo også sidste år, at spillere som Tiedeman, Normann og Kaasa først var tilgængelige sent. Selvfølgelig blev vinduet også forsinket af, at man skulle have SSE ud af driften og sparket Julius Nagel ud, men det var næppe spillere man kunne have signet 1/7 anyway.Funky skrev: ↑4. aug 2026, 08:49Som jeg forstår det (primært på Ripodsten), så er der ‘masser af’ penge rundt om AaB, som er klar til at gå ind, det er kun et spørgsmål om, hvor mange af dem, de tyske ejere skal have med sig ud. De vil naturligvis have deres investering med sig, og diverse gode sjæle vil give dem mindst muligt. Altså en forhandlingssituation, hvor man vist går og venter på, at behovet for kapitaludvidelse skal øge presset for en løsning. Angiveligt har diverse interessenter allerede forsøgt sig med at købe tyskerne ud.Superior skrev: ↑4. aug 2026, 02:12Konkret henviser jeg til udmeldingen om, at der angiveligt skulle sælges spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til 50 kroner. Fuldstændig vanvittigt i sig selv. Jeg var ganske vist ikke - som en anden debattør anfører- klar over, at et par salg regnskabsteknisk hører med til indeværende år; men har dog vanskeligt ved at se, hvordan det andet end marginalt ændrer på den absurde situation, den her klub er endt i.Funky skrev: ↑3. aug 2026, 22:47Nu ved jeg ikke, hvad du konkret henviser til at have hørt, men i Ripodsten har Ydesen flere gange fastslået, at der skal tilføres flere penge inden for en overskuelig fremtid (og at det kommer til at lægge yderligere pres på de tyske ejere). Det virker også som et mere realistisk scenarie end at man skal sælge for 30 mio.Superior skrev: ↑3. aug 2026, 22:39Det lød næsten for vanvittigt for mig; men hvis jeg forstod det ret, skal i indeværende sælge spillere for 30 millioner kroner- for at begrænse underskuddet til omkring 50 millioner kroner. I en situation hvor klubbens personaleomkostninger hører hjemme i den øverste halvdel af Superligaen, samtidig med at der siden “normaltiden” både er skåret et tocifret millionbeløb af klubbens spillerbudget og foretaget brandudsalg til over et trecifret millionbeløb og vel indkøbt for en god tiendedel af samme beløb.
Og så tilbage til transfers: Ovenstående situation betyder helt evident ikke, at John Møller og co. ikke har nogle muligheder for at handle. Så jeg forventer, at AaB vil være yderligere forstærket, før vinduet lukker. Lige nu er min fornemmelse, at det faktisk er den gode optakt og start mere end økonomiske begrænsninger, som gør, at vi ikke på nuværende tidspunkt har taget flere nye spillere ind.
Læg dertil, at transfervinduet er gået sent i gang i år. AGF og FCK er jo f.eks. også pressede der.
Vintervinduerne har ligeledes været anvendt til- tilsyneladende at holde julefrokoster, for skønt personaleudgifterne bare er vokset og vokset , kan vi i hvert fald med sindsro konstatere, at tyskernes “strategi” ikke indebærer investeringer på noget, der har med fodbold at gøre.
Hvis der havde siddet seriøse mennesker i den klub, ville stort set hele spillertruppen blive udskiftet! Men nu gider man end ikke foregive længere, jævnfør ambitionen om at spille med i “toppen af 1. division “ og den administrerende direktørs udmelding om “3 til 5 år” . Eller på dansk: “Vi holder den kørende fra løncheck til løncheck og bonus til bonus, indtil vi har fundet et andet job!”
Med andre ord: Der kommer ikke til at ske en flyvende fis!