Fint, ud af vagten med ham hvis Spalvis bliver. Så kan det være han stepper lidt op. Men jeg vil nu fastholde, at jeg ikke tror han i det lange løb har psyken til topfodbold, og at han nok heller ikke ligefrem vinder en popularitetskonkurrence i truppen. Så kan man altid diskutere om den slags typer er sunde eller usunde i en klub som AaB.Sauer skrev:
Nicklas Helenius
-
Gamen
Re: Nicklas Helenius
-
seamann
Var du ikke taget ud at shoppe?Gamen skrev:Fint, ud af vagten med ham hvis Spalvis bliver. Så kan det være han stepper lidt op. Men jeg vil nu fastholde, at jeg ikke tror han i det lange løb har psyken til topfodbold, og at han nok heller ikke ligefrem vinder en popularitetskonkurrence i truppen. Så kan man altid diskutere om den slags typer er sunde eller usunde i en klub som AaB.Sauer skrev:
-
Gamen
Købe ind. Jeg missede desværre lige slagteren i Hasseris Bymidte, men du kan kigge forbi Salling hvis du vil fortsætte debatten i real-time :-)seamann skrev: Var du ikke taget ud at shoppe?
Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.Eksil skrev:Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Men debatside ville gå helt amok, når de om 1,5 år fandt ud af at der var en klausul i hans kontrakt!Arendt skrev:Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.Eksil skrev:Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
En fantastisk ide, men det kommer bare ikke til at ske. Thomsen vil væk så hurtigt som muligt.Arendt skrev:
Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.
Haha, fantastisk her om søndagen.Pastorius skrev:Men debatside ville gå helt amok, når de om 1,5 år fandt ud af at der var en klausul i hans kontrakt!Arendt skrev:Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.Eksil skrev:Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Du har ret, men så ville vi i stedet kunne slå på de to andre parametre. Hvis vi gav ham 20 % af transfer, sågar ham og agenten et incitament for at forhandle sig frem til en høj pris.
Det kommer han også. Hvis vi giver ham 20 % af transfer, så har ham og agenten da incitament for at få et stort beløbFreddie skrev:En fantastisk ide, men det kommer bare ikke til at ske. Thomsen vil væk så hurtigt som muligt.Arendt skrev:
Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Det bør der jo også alligevel, da vi ikke budgetterer med spillersalg.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Jeg er dog af den overbevisning, at med Spalvis væk, øjner Helenius chancen. Hvis samtidig Søndergaard forklarer ham, at det er absolut sidste chance, så må han sgu oppe sig, yde 100% fra nu og resten af sæsonen (lidt ekstra afslutningstræning). Vi ved jo, at han har kvaliteterne - det er NU han skal vise det.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Vi kan ikke forlænge med en spiller der ikke vil, men vi kan fortælle ham, at vi beholder ham til vinter i stedet for at sælge ham for 4-5-6 mio kr. til sommer. Det er hvad jeg mener med at bruge overskuddet på at holde ham i stedet for at tage det lille salg.Arendt skrev:Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.Eksil skrev:Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Helenius mangler ikke motivation, han mangler selvtillid. Selv da han var bedst så han ugidelig ud, dengang var der ingen der brokkede sig (over det).Mogens skrev:Det bør der jo også alligevel, da vi ikke budgetterer med spillersalg.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Jeg er dog af den overbevisning, at med Spalvis væk, øjner Helenius chancen. Hvis samtidig Søndergaard forklarer ham, at det er absolut sidste chance, så må han sgu oppe sig, yde 100% fra nu og resten af sæsonen (lidt ekstra afslutningstræning). Vi ved jo, at han har kvaliteterne - det er NU han skal vise det.
Giv Helenius fuld tid fem kampe i træk, så har vi den gamle Helenius tilbage. Stadig lidt lad at se på, men med mål i støvlerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Vi ved jo dybest set ikke, om han ikke vil forlænge for at give en transfer til AaB. Det vi ved er, at han gerne vil prøve sig af i udlandet.Eksil skrev:Vi kan ikke forlænge med en spiller der ikke vil, men vi kan fortælle ham, at vi beholder ham til vinter i stedet for at sælge ham for 4-5-6 mio kr. til sommer. Det er hvad jeg mener med at bruge overskuddet på at holde ham i stedet for at tage det lille salg.Arendt skrev:Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.Eksil skrev:Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Hvis Gaarde foreslår, at han er indforstået med, at Thomsen gerne vil til udlandet, men han forlænger til 2018 for at give os et transferbeløb. Giv ham 20 % af transferen i lommen og en gentleman aftale om, at hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover, så får han lov til at flyve afsted ud i Europa.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Helenius scorer ikke fire mål på en halvsæson om han så må sparke straffe.Pastorius skrev:Helenius mangler ikke motivation, han mangler selvtillid. Selv da han var bedst så han ugidelig ud, dengang var der ingen der brokkede sig (over det).Mogens skrev:Det bør der jo også alligevel, da vi ikke budgetterer med spillersalg.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Giv Helenius fuld tid fem kampe i træk, så har vi den gamle Helenius tilbage. Stadig lidt lad at se på, men med mål i støvlerne.
Så han skulle vinke farvel til de sidste 80% af transferindtægterne der er hans til sommer?Arendt skrev:Vi ved jo dybest set ikke, om han ikke vil forlænge for at give en transfer til AaB. Det vi ved er, at han gerne vil prøve sig af i udlandet.Eksil skrev:Vi kan ikke forlænge med en spiller der ikke vil, men vi kan fortælle ham, at vi beholder ham til vinter i stedet for at sælge ham for 4-5-6 mio kr. til sommer. Det er hvad jeg mener med at bruge overskuddet på at holde ham i stedet for at tage det lille salg.Arendt skrev:Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.Eksil skrev:Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Hvis Gaarde foreslår, at han er indforstået med, at Thomsen gerne vil til udlandet, men han forlænger til 2018 for at give os et transferbeløb. Giv ham 20 % af transferen i lommen og en gentleman aftale om, at hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover, så får han lov til at flyve afsted ud i Europa.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Hvordan kan Thomsen få 100 % transferindtægter? Transferindtægterne går altid til klubben, medmindre der er lavet en aftale om andet.Pastorius skrev:Så han skulle vinke farvel til de sidste 80% af transferindtægterne der er hans til sommer?Arendt skrev:Vi ved jo dybest set ikke, om han ikke vil forlænge for at give en transfer til AaB. Det vi ved er, at han gerne vil prøve sig af i udlandet.Eksil skrev:Vi kan ikke forlænge med en spiller der ikke vil, men vi kan fortælle ham, at vi beholder ham til vinter i stedet for at sælge ham for 4-5-6 mio kr. til sommer. Det er hvad jeg mener med at bruge overskuddet på at holde ham i stedet for at tage det lille salg.Arendt skrev:Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.Eksil skrev:Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Jeg er med på, at han via bosman-reglen kan skifte gratis og få en sign-on fee, men det andet må du lige forklare mig.
Når han ellers er gratis, er det selvfølgelig Sign-on fee. Men hvad de hedder er jo i princippet ligegyldigt. Den købende klub ser bare på den samlede pris. De er vel ret ligeglade med om pengene tilfalder en tidligere klub eller spiller.Pastorius skrev:Så han skulle vinke farvel til de sidste 80% af transferindtægterne der er hans til sommer?Arendt skrev:Vi ved jo dybest set ikke, om han ikke vil forlænge for at give en transfer til AaB. Det vi ved er, at han gerne vil prøve sig af i udlandet.Eksil skrev:Vi kan ikke forlænge med en spiller der ikke vil, men vi kan fortælle ham, at vi beholder ham til vinter i stedet for at sælge ham for 4-5-6 mio kr. til sommer. Det er hvad jeg mener med at bruge overskuddet på at holde ham i stedet for at tage det lille salg.Arendt skrev:Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er en pisse god idé. Hvis Gaarde kan overbevise Thomsen om, at han skal forlænge til 2018, så vi kan få en større overgangssum, mod at han får en del af transferen + plus en højere løn, så ville jeg være meget tilfreds.Eksil skrev:Nu har AaB jo aldrig rigtigt købt sig til mesterskabet i en vinterpause, næsten tværtimod. Håber at nogle af pengene bliver "brugt" til at holde på Thomsen kontrakten ud. Spalvis produktion kan vi komme i nærheden af med det nuværende hold, hvorimod Thomsens kaliber af spiller er umuligt at finde i truppen eller på transfermarkedet.AalBoyeBK skrev:Virker til klubben vil satse på ham, selvom jeg nu synes man skal sælge hvis man har chancen. Han har intet vist der skulle indikere han kan bruges til noget. Med afgange af Spalvis, Helenius, Blomqvist og Kuhn må der også være penge til at hente en angrebsprofil ind for 5 mio+. Vi bliver nødt til at prøve at hive mesterskabet hjem.
Hvad skulle motivationen være for Thomsen til at skrive under på den kontrakt, medmindre den i sidste ende stillede ham bedre økonomisk - hvis han ender med ikke at kunne finde en udenlandsk klub at skrive med (meget usandsynligt) så står AaB eller andre danske klubber klar med kontrakt til ham alligevel.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Hvad skulle motivationen være for Thomsen til at skrive under på den kontrakt, medmindre den i sidste ende stillede ham bedre økonomisk - hvis han ender med ikke at kunne finde en udenlandsk klub at skrive med (meget usandsynligt) så står AaB eller andre danske klubber klar med kontrakt til ham alligevel.[/quote]
En sign-on fee kan også udbetales ved et køb. Der bliver ikke nødvendigvis kun udbetalt sign-on fee, når spilleren forlader klubben på en transfer. Et sign-on fee beløb udbetales, når der bliver underskrevet en ny kontrakt.
AaB kan tilbyde et stort sign-on fee beløb, da han underskriver en ny kontrakt med os. Herudover kan vi tilbyde en højere løn, og en gentleman aftale om, at han bliver solgt, hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover. Det vil der komme fra en udenlandsk klub, da han er blevet mere dominerende og har fået endnu mere slutprodukt.
Jeg siger- eller ved ikke, om Gaarde tilbyder dette til Thomsen, men hvis jeg var sportsdirektør, så havde det være mit move. Om han takkede ja eller nej er jo hypotetisk, men jeg ville forsøge.
En sign-on fee kan også udbetales ved et køb. Der bliver ikke nødvendigvis kun udbetalt sign-on fee, når spilleren forlader klubben på en transfer. Et sign-on fee beløb udbetales, når der bliver underskrevet en ny kontrakt.
AaB kan tilbyde et stort sign-on fee beløb, da han underskriver en ny kontrakt med os. Herudover kan vi tilbyde en højere løn, og en gentleman aftale om, at han bliver solgt, hvis der kommer et bud på 12 mio. kr. eller derover. Det vil der komme fra en udenlandsk klub, da han er blevet mere dominerende og har fået endnu mere slutprodukt.
Jeg siger- eller ved ikke, om Gaarde tilbyder dette til Thomsen, men hvis jeg var sportsdirektør, så havde det være mit move. Om han takkede ja eller nej er jo hypotetisk, men jeg ville forsøge.
Ok, så er jeg med. du vil konkurrere mod bla. udenlandske klubber om at signe Thomsen?Arendt skrev:
Den tror jeg ikke på.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert