Det vil være det rene hul i hovedet at leje ham ud. Hvem ved om vi får brug for en angriber i slutspillet om de sjove titler. Skader og karantæner kunne gøre livet meget surt for os. Hvis jeg var Nicklas ville jeg vise mig som et mandfolk og blive og kæmpe for spilletid, og hvis jeg var Allan Gaarde, ville jeg holde krampagtigt fast i ham.Tyskeren skrev:Viborg og Hobro er meldt på banen som mulig destination for Helenius. Begge klubber er interesseret, og Helenius er det samme, da han og familien så kan blive boende i Aalborg.
Nicklas Helenius
Re: Nicklas Helenius
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det vil være lige præcis det modsatte af hul i hovedet.Freddie skrev:Det vil være det rene hul i hovedet at leje ham ud. Hvem ved om vi får brug for en angriber i slutspillet om de sjove titler. Skader og karantæner kunne gøre livet meget surt for os. Hvis jeg var Nicklas ville jeg vise mig som et mandfolk og blive og kæmpe for spilletid, og hvis jeg var Allan Gaarde, ville jeg holde krampagtigt fast i ham.Tyskeren skrev:Viborg og Hobro er meldt på banen som mulig destination for Helenius. Begge klubber er interesseret, og Helenius er det samme, da han og familien så kan blive boende i Aalborg.
Hvis vi skal have Helenius i gang igen kræver det spilletid, og det får han ikke ret mange minutter af i foråret i AaB, hvor han i bedste fald vil være 4. valg i angrebet.
Hvis Spalvis stadig er her i foråret, så mener jeg at man næsten for enhver pris skal få lejet Helenius ud, så vi til sommer ved om vi har en klasseangriber i truppen allerede når Spalvis er væk, eller om der skal findes noget andet udefra og en ny klub til Helenius.
Det er nok lige præcis hér vi ryger over i Utopia...Freddie skrev:Hvis jeg var Nicklas ville jeg vise mig som et mandfolk
Viborg har lige hentet Søren Frederiksen, så det er måske ikke så relevant længere. Viborg giver god mening synes jeg. Både for os, og for Helenius. Jeg tror det er vigtigt at han får en periode som fast mand, og det kan ikke få hos os lige nu.
Istedet kan vi få en angriber tilbage i bedre form, og bedre forfatning til næste sæson hvor Spalvis forhåbentligt først skifter. Alternativet er vi har en utilfreds spiller i truppen det næste halve år og som skal til at spilles i form til næste sæson. Jönsson, Spalvis og Enevoldsen bør være fint til halvåret med Pohl som yderste reserve. 3 profiler og et talent er en fin besætning imo, og der kan selvfølgelig komme skader og andet, men jeg synes både Enevoldsen, Spalvis og Jönsson virker mere fit end tidligere. Jeg tror hvertfald på at de 3 (+ Pohl) vil være fint til resten af sæsonen.
Istedet kan vi få en angriber tilbage i bedre form, og bedre forfatning til næste sæson hvor Spalvis forhåbentligt først skifter. Alternativet er vi har en utilfreds spiller i truppen det næste halve år og som skal til at spilles i form til næste sæson. Jönsson, Spalvis og Enevoldsen bør være fint til halvåret med Pohl som yderste reserve. 3 profiler og et talent er en fin besætning imo, og der kan selvfølgelig komme skader og andet, men jeg synes både Enevoldsen, Spalvis og Jönsson virker mere fit end tidligere. Jeg tror hvertfald på at de 3 (+ Pohl) vil være fint til resten af sæsonen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Hvad så hvis vi får en skade i angrebet, eller hvad hvis vi får formnedgang? Skal Jens Flou så til at have støvlerne på igen, eller har du en bedre plan ? Vi kunne måske også få brug for et indhop i ny og næ.Jesper Schmidt skrev:
Det vil være lige præcis det modsatte af hul i hovedet.
Hvis vi skal have Helenius i gang igen kræver det spilletid, og det får han ikke ret mange minutter af i foråret i AaB, hvor han i bedste fald vil være 4. valg i angrebet.
Hvis Spalvis stadig er her i foråret, så mener jeg at man næsten for enhver pris skal få lejet Helenius ud, så vi til sommer ved om vi har en klasseangriber i truppen allerede når Spalvis er væk, eller om der skal findes noget andet udefra og en ny klub til Helenius.
-
Gamen
Manden vil have spilletid. Han vil væk, hvis han fortsat er reserve. Det er fakta so far. AaB er næppe særligt interesseret i at have en spiller, der er negativt indstillet i truppen. Specielt ikke når vi også måske kan vinde lidt ved at give Jannik Pohl chancen fra bænken i ny og næ, og stadig har Jönsson der også kan spille angriber.Freddie skrev:
Hvad så hvis vi får en skade i angrebet, eller hvad hvis vi får formnedgang? Skal Jens Flou så til at have støvlerne på igen, eller har du en bedre plan ? Vi kunne måske også få brug for et indhop i ny og næ.
Hvorfor er det du vil holde på ham? Han har brug for selvtillid, og det får han ikke ved at være bænkevarmer i AaB.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg kan ikke forestille mig et scenarie hvor Helenius skulle overhale Jönsson som 3. valg i foråret, og vil blive ektremt forbavset, hvis der skulle blive brug for at erstatte begge angribere samtidig. Og lad os nu også huske at i en stor del af slutningen af efteråret, tydede alt på at Pohl havde overhalet Helenius.Freddie skrev:Hvad så hvis vi får en skade i angrebet, eller hvad hvis vi får formnedgang? Skal Jens Flou så til at have støvlerne på igen, eller har du en bedre plan ? Vi kunne måske også få brug for et indhop i ny og næ.Jesper Schmidt skrev:
Det vil være lige præcis det modsatte af hul i hovedet.
Og derudover ser jeg altså en udlejning som den eneste måde hvorpå vi med en vis sandsynlighed kan få Helenius i gang igen. Det kommer ikke til at ske som indskifter eller reserve i AaB, det har vi allerede set.
Det er da heller ikke sikkert at han bliver bænkevarmer. Alt er i spil i en ny sæson, og jeg er interesseret i så stærkt et AaB-hold som muligt ud fra de muligheder vi har. Samtidig ser jeg Helenius som lige så træfsikker som Spalvis. Hvem ved om han scorer to gange mod Sct. Pauli i weekenden, eller lægger et par assist.Gamen skrev:
Hvorfor er det du vil holde på ham? Han har brug for selvtillid, og det får han ikke ved at være bænkevarmer i AaB.
Jönsson eller eller Helenius. Det kommer vel an på hvilken plads, der skal bruges folk på.
-
Gamen
Hvem vil du bænke af Enevoldsen og Spalvis i så fald?Freddie skrev:
Det er da heller ikke sikkert at han bliver bænkevarmer. Alt er i spil i en ny sæson, og jeg er interesseret i så stærkt et AaB-hold som muligt ud fra de muligheder vi har. Samtidig ser jeg Helenius som lige så træfsikker som Spalvis. Hvem ved om han scorer to gange mod Sct. Pauli i weekenden, eller lægger et par assist.
Jönsson eller eller Helenius. Det kommer vel an på hvilken plads, der skal bruges folk på.
Og det var i hvert fald ikke sidste sæson, da han fik et hav af kampe, at vi så han var træfsikker. Der er absolut intet der indikerer at han skulle kunne brage igennem i denne sæson, og slå Spalvis eller Enevoldsen af holdet.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det er fortid du remser op, det er nutiden der tæller hvor Helenius slet ikke har ramt niveauet. Selv før skiftet til Villa blev Helenius hårdt kritiseret til tider.Yankee skrev:Er der nogen, der kan pege på en bedre angriber end Nicklas Helenius, som vi kan hente inden for den næste uges tid? Han skal altså slå følgende parametre:
- Helenius var for 3 år siden en af de allerbedste angribere i ligaen med 30 mål over to sæsoner. Han har spillet PL og været på det danske landshold.
- Helenius skal bruge 0 tilvænningstid i byen og i klubben.
- Helenius taler dansk
- Helenius skal ikke bruge tid på at spille sig ind på holdet.
- Helenius er typemæssigt perfekt til vores hold. Han kan både være spilstation, men også true i dybden. På den måde er han en perfekt makker til Enevoldsen eller Jönsson - især når nu vi alligevel aldrig slår høje indlæg.
- Helenius er på en kontrakt, som AaB kan stå inde for lønmæssigt.
Hvis en spiller skal bedømmes på CV'et så kan vi eksempelvis forstærke holdet ved at droppe Larsen og i stedet erstatte ham med Jesper Christiansen...
Fortid? Hvad i alverden snakker du om? Der er kun én af ovenstående parametre, der er fortid.frederikshavneren skrev:Det er fortid du remser op, det er nutiden der tæller hvor Helenius slet ikke har ramt niveauet. Selv før skiftet til Villa blev Helenius hårdt kritiseret til tider.Yankee skrev:Er der nogen, der kan pege på en bedre angriber end Nicklas Helenius, som vi kan hente inden for den næste uges tid? Han skal altså slå følgende parametre:
- Helenius var for 3 år siden en af de allerbedste angribere i ligaen med 30 mål over to sæsoner. Han har spillet PL og været på det danske landshold.
- Helenius skal bruge 0 tilvænningstid i byen og i klubben.
- Helenius taler dansk
- Helenius skal ikke bruge tid på at spille sig ind på holdet.
- Helenius er typemæssigt perfekt til vores hold. Han kan både være spilstation, men også true i dybden. På den måde er han en perfekt makker til Enevoldsen eller Jönsson - især når nu vi alligevel aldrig slår høje indlæg.
- Helenius er på en kontrakt, som AaB kan stå inde for lønmæssigt.
Især når du selv præsenterer to argumenter i før nutid og datid...
Jeg vil ikke bænke nogen som det er nu, men jeg ønsker da at AaB er så stærke, og har så mangfoldigt et arsenal af bombere, at vi ikke kommer til at stå med fletningerne i postkassen inden en afgørende kamp om en titel.Gamen skrev:
Hvem vil du bænke af Enevoldsen og Spalvis i så fald?
Og det var i hvert fald ikke sidste sæson, da han fik et hav af kampe, at vi så han var træfsikker. Der er absolut intet der indikerer at han skulle kunne brage igennem i denne sæson, og slå Spalvis eller Enevoldsen af holdet.
Når jeg tænker efter er det heller ikke givet, at Ene smadrer alt ind i den nye sæson. Det håber jeg, men jeg føler mig absolut slet ikke sikker. Hvad hvis Spalvis løber ind i et direkte rødt med to spilledages karantæne?
Mit allersidste argument er, at truppen ser ud til at være på 24 mand nu. Sidst vi to snakkede om det og jeg mente at det var det rigtige tal, var du af den mening at de 28 mand vi havde dengang var perfekt. Vil du så ned på 23 mand nu? Det er en dramatisk nedgang i spillere set fra dit synspunkt, eller har du ændret mening nu?
-
Gamen
Jeg har aldrig ment at 28 mand var løsningen - hvor læser du det? Med 6 U-spillere der kommer op, så skal vi selvfølgelig ikke have for mange spillere i truppen. Jeg har tværtimod argumenteret for, at vi ikke skal have så mange unge spillere i truppen bare fordi vi kan. Vi må skibe dem videre der ikke har niveauet - ellers ender vi med en trup med en alt for stor overvægt af unge spillere. Jeg så gerne et kvalitetsløft, og at vi f.eks. skibede en type som Viktor Ahlmann af til en anden klub.Freddie skrev: Jeg vil ikke bænke nogen som det er nu, men jeg ønsker da at AaB er så stærke, og har så mangfoldigt et arsenal af bombere, at vi ikke kommer til at stå med fletningerne i postkassen inden en afgørende kamp om en titel.
Når jeg tænker efter er det heller ikke givet, at Ene smadrer alt ind i den nye sæson. Det håber jeg, men jeg føler mig absolut slet ikke sikker. Hvad hvis Spalvis løber ind i et direkte rødt med to spilledages karantæne?
Mit allersidste argument er, at truppen ser ud til at være på 24 mand nu. Sidst vi to snakkede om det og jeg mente at det var det rigtige tal, var du af den mening at de 28 mand vi havde dengang var perfekt. Vil du så ned på 23 mand nu? Det er en dramatisk nedgang i spillere set fra dit synspunkt, eller har du ændret mening nu?
Hvis Spalvis løber ind i et rødt kort, så har vi Rasmus Jönsson som (trods hans ikke specielt høje niveau) dog har vist mere end Helenius.
Hvorfor skulle Enevoldsen ikke fungere langt bedre end Helenius i det angreb?
Og igen, Helenius vil ikke blive. Skal Gaarde tvinge ham?
Jamen så siger vi bare, at Ene fortsætter med at hamre dem ind, men jeg er altså en mistænkelig gammel satan, og jeg vil have alle muligheder åbne. Det samme er jeg sikker på at Lars Søndergaard gerne vil.Gamen skrev:
Jeg har aldrig ment at 28 mand var løsningen - hvor læser du det? Med 6 U-spillere der kommer op, så skal vi selvfølgelig ikke have for mange spillere i truppen. Jeg har tværtimod argumenteret for, at vi ikke skal have så mange unge spillere i truppen bare fordi vi kan. Vi må skibe dem videre der ikke har niveauet - ellers ender vi med en trup med en alt for stor overvægt af unge spillere. Jeg så gerne et kvalitetsløft, og at vi f.eks. skibede en type som Viktor Ahlmann af til en anden klub.
Hvis Spalvis løber ind i et rødt kort, så har vi Rasmus Jönsson som (trods hans ikke specielt høje niveau) dog har vist mere end Helenius.
Hvorfor skulle Enevoldsen ikke fungere langt bedre end Helenius i det angreb?
Og igen, Helenius vil ikke blive. Skal Gaarde tvinge ham?
Hvis det er nødvendigt skal Gaarde og Lars Søndergaard klare den sag. Det er de ansat til, og Helenius er professionel. Sådan er det at være professionel. Den forstår Helenius, ellers skulle han have været børnehavelærer i stedet for fodboldspiller.
Men kortene bliver blandet igen i den nye sæson. Ingen ved, hvad der kommer ud af det.
Træfsikkerheden kan komme.Gamen skrev:Hvem vil du bænke af Enevoldsen og Spalvis i så fald?Freddie skrev:
Det er da heller ikke sikkert at han bliver bænkevarmer. Alt er i spil i en ny sæson, og jeg er interesseret i så stærkt et AaB-hold som muligt ud fra de muligheder vi har. Samtidig ser jeg Helenius som lige så træfsikker som Spalvis. Hvem ved om han scorer to gange mod Sct. Pauli i weekenden, eller lægger et par assist.
Jeg husker også Ene i de første mange kampe hvor han brændte på stribe og flere herinde råbte op om at man ikke kunne fortsætte med at have Ene på toppen - for angriber bliver han aldrig.
Jeg ser det lidt som et lykketræf at konstellationen hedder Spalvis/Ene med et par cm mere den ene eller anden vej kunne den have heddet Helenius/Jönsson eller en anden kombi.
Helenius spillede faktisk gangske OK i sæsonens første kampe men havde ikke heldet med afslutningerne og derfor kom så og sejrede Spalvis.
Jeg også helst Helenius bliver - det handler ikke om at tvinge ham, det er hans job.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Gamen
Nu er jeg så af den overbevisning at Ene, mål eller ej, er ti gange mere værd for vores spil end Helenius er. Han er langt mere bevægelig, og gør hele tiden sig selv og sine medspillere farlige. Og det er jo ikke noget der er isoleret til denne sæson - det var det samme i store dele af sidste sæson. Det kunne man ikke ligefrem sige om Helenius sidste år.Freddie skrev: Jamen så siger vi bare, at Ene fortsætter med at hamre dem ind, men jeg er altså en mistænkelig gammel satan, og jeg vil have alle muligheder åbne. Det samme er jeg sikker på at Lars Søndergaard gerne vil.
Hvis det er nødvendigt skal Gaarde og Lars Søndergaard klare den sag. Det er de ansat til, og Helenius er professionel. Sådan er det at være professionel. Den forstår Helenius, ellers skulle han have været børnehavelærer i stedet for fodboldspiller.
Men kortene bliver blandet igen i den nye sæson. Ingen ved, hvad der kommer ud af det.
Jeg forventer ikke ligefrem, at Gaarde og Søndergaard går ind og sætter Helenius på plads. Det giver uro i truppen. Man bør lade ham komme afsted på leje, så der er en mulighed for at han genfinder sit gamle niveau. Det sker ikke i AaB, og slet ikke nu.
Jeg tror ikke en døjt på, at Søndergaard kunne finde på at bænke Ene med det momentum han bærer med sig fra sidste halv-sæson. Det ville være selvmord.
-
Gamen
Lykketræf? Det er en markant forskel i kvalitet på banen. Vi så så sent som sidste sæson, at Ene var vores klart bedste angriber i de europæiske kampe. I år har han været decideret fremragende - konstant en trussel fremadrettet, hvilket 9 mål og 5 assists fortæller alt om.Maglau skrev: Træfsikkerheden kan komme.
Jeg husker også Ene i de første mange kampe hvor han brændte på stribe og flere herinde råbte op om at man ikke kunne fortsætte med at have Ene på toppen - for angriber bliver han aldrig.
Jeg ser det lidt som et lykketræf at konstellationen hedder Spalvis/Ene med et par cm mere den ene eller anden vej kunne den have heddet Helenius/Jönsson eller en anden kombi.
Helenius spillede faktisk gangske OK i sæsonens første kampe men havde ikke heldet med afslutningerne og derfor kom så og sejrede Spalvis.
Jeg også helst Helenius bliver - det handler ikke om at tvinge ham, det er hans job.
Spalvis' træfsikkerhed taler for sig selv. Det er lidt mærkeligt at påstå, at vi kunne have fået samme resultat med de to andre angribere, al den stund at ingen af dem har nået tidligere tiders niveau.
Det er muligt, men et hold er langt mere end 11 mand. Vi kan risikere at skulle spille 19 kampe i løbet af præcis 3 måneder. Uanset hvordan vores start-11 bliver, skal der bruges masser af mandskab. Så må du jo have dine overbevisninger. Det er alt for farligt hvis vi ikke er skarpe på mandskabssiden, og som jeg siger til dig, så aner vi ikke hvordan ønskeformationen bliver i den kommende sæson.
Som kuriosum kan jeg oplyse dig om, at AaB havde 24 mand på banen i efterårets 22 kampe, og 18 mand var med i mindst 1/3 af dem.
Som kuriosum kan jeg oplyse dig om, at AaB havde 24 mand på banen i efterårets 22 kampe, og 18 mand var med i mindst 1/3 af dem.
Gamen skrev:
Nu er jeg så af den overbevisning at Ene, mål eller ej, er ti gange mere værd for vores spil end Helenius er. Han er langt mere bevægelig, og gør hele tiden sig selv og sine medspillere farlige. Og det er jo ikke noget der er isoleret til denne sæson - det var det samme i store dele af sidste sæson. Det kunne man ikke ligefrem sige om Helenius sidste år.
Jeg forventer ikke ligefrem, at Gaarde og Søndergaard går ind og sætter Helenius på plads. Det giver uro i truppen. Man bør lade ham komme afsted på leje, så der er en mulighed for at han genfinder sit gamle niveau. Det sker ikke i AaB, og slet ikke nu.
Jeg tror ikke en døjt på, at Søndergaard kunne finde på at bænke Ene med det momentum han bærer med sig fra sidste halv-sæson. Det ville være selvmord.
Hvis han bare brugte ligeså meget krudt på banen, som han bruger på at brokke sig i medierne, så havde han jo ikke siddet på bænken!...
Syntes bare Helenius skulle klemme ballerne sammen og vise til træning han skal spille lyder lidt som om der mangler indstilling
Hvilket han også har vist på banen når han kommer ind han virker ugidelig og ikke som om han skal ind og bevise noget
Tror han har fået lidt for høje tanker om sig selv blot min mening
Hvilket han også har vist på banen når han kommer ind han virker ugidelig og ikke som om han skal ind og bevise noget
Tror han har fået lidt for høje tanker om sig selv blot min mening