Joakim Mæhle
Re: Joakim Mæhle
Mæhle har lavet gode offensive aktioner, men har ret beset været halvsløj rent defensivt. Han kostede et mål i Lyngby på en nybegynderfejl. Jeg havde gerne beholdt Mæhle, men jeg nægter at tro på vi ikke kan finde en lige så god eller bedre for 10 mio. +
Problemet er jo bare i dette tilfælde, at vi skal hente en "lige så god" spiller udefra og det vil være dyrere i løn end at køre videre med Mæhle. Derudover er det jo som Jesper siger bare for tidligt ifht. vi ikke har fået nok ud af ham selv endnu og det er lidt håbløst når vi ikke er tvunget til at sælge. Derudover skal vi nu bruge tid og penge på endnu en spiller i et i forvejen ret vigtigt vindue, hvor der givet skulle ske en del i forvejen. Selvom prisen er rigtigt god vil jeg mene at kontinuiteten faktisk er undervurderet faktor her.Funky skrev:10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB. Selvfølgelig skal der findes en erstatning, og selvfølgelig skal det hentes kvalitet ind - på flere positioner. Det skal være indkøb med lidt mindre skær af lotto-kupon over sig, hvis man skal turde håbe på, at kvaliteten på holdet løftes hurtigt, og man KAN da godt være bekymret for, om AaB kan finde de indkøb. Men isoleret set er det altså et flot salg, og en god historie for AaB og Mæhle.Jesper Schmidt skrev:Jeg er absolut ikke begejstret. Vi skal simpelthen have meget mere ud af vores største talenter sportsligt, ellers giver strategien ingen mening. Det er Lucas salget om igen, men denne gang er vi ikke tvunget... på ingen måde.
RAUS RAUS SSE!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det er jo, delsvist, der den hænger! Vi kommer i forvejen uden tvivl til at hæve budgettet betragteligt, hvis der skal forstærkninger ind i startopstillingen til sommer (og det skal der), fordi vi har løntunge spillere rendende som ikke er pengene værd. Nu skal vi samtidig bruge lønkroner til at erstatte holdets største talent, som har haft så eksplosivt stigende en udvikling at jeg ikke ville tøve med at forudse han ville blive en stor profil i ligaen næste år. Udover at det bliver en dyr omgang for lønbudgettet, så er er chancerne for at vi både kan hente en spiller med Mæhles nuværende niveau, og som samtidig har samme potentiale vel lig nul.Jakobsen skrev:Problemet er jo bare i dette tilfælde, at vi skal hente en "lige så god" spiller udefra og det vil være dyrere i løn end at køre videre med Mæhle. Derudover er det jo som Jesper siger bare for tidligt ifht. vi ikke har fået nok ud af ham selv endnu og det er lidt håbløst når vi ikke er tvunget til at sælge. Derudover skal vi nu bruge tid og penge på endnu en spiller i et i forvejen ret vigtigt vindue, hvor der givet skulle ske en del i forvejen. Selvom prisen er rigtigt god vil jeg mene at kontinuiteten faktisk er undervurderet faktor her.Funky skrev:10+ millioner for en på ingen måder færdiguddannet eller 100% driftsikker højreback? Det ER altså en go' handel for AaB. Selvfølgelig skal der findes en erstatning, og selvfølgelig skal det hentes kvalitet ind - på flere positioner. Det skal være indkøb med lidt mindre skær af lotto-kupon over sig, hvis man skal turde håbe på, at kvaliteten på holdet løftes hurtigt, og man KAN da godt være bekymret for, om AaB kan finde de indkøb. Men isoleret set er det altså et flot salg, og en god historie for AaB og Mæhle.Jesper Schmidt skrev:Jeg er absolut ikke begejstret. Vi skal simpelthen have meget mere ud af vores største talenter sportsligt, ellers giver strategien ingen mening. Det er Lucas salget om igen, men denne gang er vi ikke tvunget... på ingen måde.
Hvis vi skal leve af talentudviklingen, nytter det altså ikke noget at vi ikke får noget sportsligt udbytte af dem i en årrække først, medmindre prisen er ekstraordinært høj som med Bassogog. Ellers får vi enormt svært ved at styrke holdet, uden at hæve lønbudgettet til samme niveau som dem vi vil konkurrere med, i særdeleshed når det bestemt ikke virker til at vi i øjeblikket er bedre til at finde de rigtige spillere end de andre. Mæhle vil sandsynligvis aldrig blive mere værd på transfermarkedet end det han åbenbart kan sælges for nu, men det skal holdes op mod den værdi han på mange andre områder ville have for AaB.
Jeg har svært ved at se hvordan denne handel skulle gøre klubbens muligheder markant bedre på transfermarkedet end de var i forvejen, for det er selvfølgelig utopi at tro både Basso millionerne og Mæhle millionerne bliver direkte geninvesteret i spillertruppen.
Men det er jo lige netop her problemet er i jeres argument. Det er en fuldstændig vanvittig antagelse at Mæhle pludselig bare skulle blive en profil i Superligaen fra næste sæson. Han har været lovende, men det er jo et gigantisk skridt at tage, og samtidig nok det sværeste for mange fodboldspillere.Jesper Schmidt skrev: Nu skal vi samtidig bruge lønkroner til at erstatte holdets største talent, som har haft så eksplosivt stigende en udvikling at jeg ikke ville tøve med at forudse han ville blive en stor profil i ligaen næste år.
Jeg er enig i at det er ærgerligt at skulle erstatte endnu en mand i startopstillingen, men jeg tror det bliver let at finde en der er lige så dygtig til pladsen.
VI har tidligere solgt færdige Superliga-profiler til mindre beløb end det her. Også Lucas Andersen som var et markant større talent og havde vist langt mere, da han smuttede som 17-årig fik vi mindre for.
Da Lucas blev solgt var AaB på fallittens rand. I dag har AaB så mange penge og så store overskud at man som den første fodboldklub herhjemme vil udbetale udbytte til aktionærerne. Du kan forhåbentlig godt se forskellen.AalBoyeBK skrev: VI har tidligere solgt færdige Superliga-profiler til mindre beløb end det her. Også Lucas Andersen som var et markant større talent og havde vist langt mere, da han smuttede som 17-årig fik vi mindre for.
Derfor er det vel netop også et godt salg? Lucas var klart en bedre, mere hypet og yngre spiller end Mæhle, og vi får alligevel det dobbelte for ham ..Yankee skrev:Da Lucas blev solgt var AaB på fallittens rand. I dag har AaB så mange penge og så store overskud at man som den første fodboldklub herhjemme vil udbetale udbytte til aktionærerne. Du kan forhåbentlig godt se forskellen.AalBoyeBK skrev: VI har tidligere solgt færdige Superliga-profiler til mindre beløb end det her. Også Lucas Andersen som var et markant større talent og havde vist langt mere, da han smuttede som 17-årig fik vi mindre for.
Lucas blev solgt for omkring 10 millioner, så hvis der er tale om det dobbelte for Mæhle, så er jeg helt enig - så er det et fremragende salg.Sanchez94 skrev: Derfor er det vel netop også et godt salg? Lucas var klart en bedre, mere hypet og yngre spiller end Mæhle, og vi får alligevel det dobbelte for ham ..
Lucas blev solgt for 1 million Euro, det har vidst ikke været nogen hemmelighed, og med AaBs udmeldinger om opjustering af årets resultat efter transfers så lyder 15 millioner passende for MæhleYankee skrev:Lucas blev solgt for omkring 10 millioner, så hvis der er tale om det dobbelte for Mæhle, så er jeg helt enig - så er det et fremragende salg.Sanchez94 skrev: Derfor er det vel netop også et godt salg? Lucas var klart en bedre, mere hypet og yngre spiller end Mæhle, og vi får alligevel det dobbelte for ham ..
Korrektion: AaB A/S havde (under Børge Bach-tiden) ambitionen om at blive første børsnoterede fodboldklub der udbetalte udbytte, men må nu tilstræbe at blive den næste efter FCK som for regnskabsåret 2016 udbetalte "udbytte på hele 98,8 mio. kr. til aktionærerne, svarende til 10 kr. per aktie" (http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2017 ... r/13556861)Yankee skrev:Da Lucas blev solgt var AaB på fallittens rand. I dag har AaB så mange penge og så store overskud at man som den første fodboldklub herhjemme vil udbetale udbytte til aktionærerne. Du kan forhåbentlig godt se forskellen.AalBoyeBK skrev: VI har tidligere solgt færdige Superliga-profiler til mindre beløb end det her. Også Lucas Andersen som var et markant større talent og havde vist langt mere, da han smuttede som 17-årig fik vi mindre for.
On topic:
Jeg tilhører den del der ikke er overbevist om et salg af Mæhle i 10mio-klassen er det rigtige. Jo, det er godt købmandsskab umiddelbart, men vi SKAL absolut ikke bruge pengene som vi skulle ved Lucas salg, og Silber, og Prica, og, og, og... Jeg havde forstået på bestyrelsen (for AaB A/S) at vi netop nu primært vil være en fodboldklub, hvorfor fodboldresultater går forud for økonomien, så længe den balancerer. Nu er økonomien på plads, især efter kanon-salget af Basso, så er der jo ingen ide i at skulle sælge Mæhle (medmindre vi igen taler kanon-salg).
På den fodboldmæssige side taler alt efter min mening imod at skulle sælge Mæhle. Ja, han er ikke færdigudviklet på nogen måde, men han har vist sig at være en af de mest stabile af de unge. Han dækker min. 2 pladser -og gør det overbevisende (back og fløj). Han er en af de få stabile talenter vi i virkeligheden kan betragte som fast mand. Vi skal udskifte til større kvalitet på så mange andre pladser, hvorfor så udskifte på endnu en. Ja, vi kan finde en anden til 10mio, men med samme stabilitet, løn og som er klubmand?
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/
Lucas kostede 1 mio. € i "udbetaling" og op til ½ mio. € ekstra i bonusser som jeg husker det. Derudover forstår jeg ikke sammenligningen med Lucas. Det var en situation hvor AaB havde desperat brug for pengene og kun begrænset brug for Lucas. I dag er situationen lige omvendt - 10-15 mio. rykker ikke vildt meget, men til gengæld gør det utroligt ondt at miste Mæhle.Sanchez94 skrev:Lucas blev solgt for 1 million Euro, det har vidst ikke været nogen hemmelighed, og med AaBs udmeldinger om opjustering af årets resultat efter transfers så lyder 15 millioner passende for MæhleYankee skrev:Lucas blev solgt for omkring 10 millioner, så hvis der er tale om det dobbelte for Mæhle, så er jeg helt enig - så er det et fremragende salg.Sanchez94 skrev: Derfor er det vel netop også et godt salg? Lucas var klart en bedre, mere hypet og yngre spiller end Mæhle, og vi får alligevel det dobbelte for ham ..
Jeg kan godt se de positive sider af Mæhle, og han er uomtvisteligt en kommende landsholdsback, men et salg i den størrelse for en forholdsvis "no name" back er altså godt købmandskab!Yankee skrev:Lucas kostede 1 mio. € i "udbetaling" og op til ½ mio. € ekstra i bonusser som jeg husker det. Derudover forstår jeg ikke sammenligningen med Lucas. Det var en situation hvor AaB havde desperat brug for pengene og kun begrænset brug for Lucas. I dag er situationen lige omvendt - 10-15 mio. rykker ikke vildt meget, men til gengæld gør det utroligt ondt at miste Mæhle.Sanchez94 skrev:Lucas blev solgt for 1 million Euro, det har vidst ikke været nogen hemmelighed, og med AaBs udmeldinger om opjustering af årets resultat efter transfers så lyder 15 millioner passende for MæhleYankee skrev:Lucas blev solgt for omkring 10 millioner, så hvis der er tale om det dobbelte for Mæhle, så er jeg helt enig - så er det et fremragende salg.Sanchez94 skrev: Derfor er det vel netop også et godt salg? Lucas var klart en bedre, mere hypet og yngre spiller end Mæhle, og vi får alligevel det dobbelte for ham ..
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Hvornår skete det, at 10-15 mio pludselig ikke gør en forskel i AaB? For de penge får du en solid superliga-angriber, jeg synes det er et kanon salg, af en spiller som måske bliver til noget.Yankee skrev:Lucas kostede 1 mio. € i "udbetaling" og op til ½ mio. € ekstra i bonusser som jeg husker det. Derudover forstår jeg ikke sammenligningen med Lucas. Det var en situation hvor AaB havde desperat brug for pengene og kun begrænset brug for Lucas. I dag er situationen lige omvendt - 10-15 mio. rykker ikke vildt meget, men til gengæld gør det utroligt ondt at miste Mæhle.Sanchez94 skrev:Lucas blev solgt for 1 million Euro, det har vidst ikke været nogen hemmelighed, og med AaBs udmeldinger om opjustering af årets resultat efter transfers så lyder 15 millioner passende for MæhleYankee skrev:Lucas blev solgt for omkring 10 millioner, så hvis der er tale om det dobbelte for Mæhle, så er jeg helt enig - så er det et fremragende salg.Sanchez94 skrev: Derfor er det vel netop også et godt salg? Lucas var klart en bedre, mere hypet og yngre spiller end Mæhle, og vi får alligevel det dobbelte for ham ..
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Skal det være helt korrekt, så udbetalte PARKEN Sport & Entertainment A/S udbytte for første gang tilbage i 2005. Ialt 22,2 mio. kr.Dr. Holst skrev:Korrektion: AaB A/S havde (under Børge Bach-tiden) ambitionen om at blive første børsnoterede fodboldklub der udbetalte udbytte, men må nu tilstræbe at blive den næste efter FCK som for regnskabsåret 2016 udbetalte "udbytte på hele 98,8 mio. kr. til aktionærerne, svarende til 10 kr. per aktie"Yankee skrev:I dag har AaB så mange penge og så store overskud at man som den første fodboldklub herhjemme vil udbetale udbytte til aktionærerne. Du kan forhåbentlig godt se forskellen.
Fuldstændig enig. Til den pris skal vi altså sælge. Mæhle er god, men om han hæver niveauet markant i fremtiden er jo nærmest umuligt at forudsige.Brodernumsi skrev:Hvornår skete det, at 10-15 mio pludselig ikke gør en forskel i AaB? For de penge får du en solid superliga-angriber, jeg synes det er et kanon salg, af en spiller som måske bliver til noget.Yankee skrev:Lucas kostede 1 mio. € i "udbetaling" og op til ½ mio. € ekstra i bonusser som jeg husker det. Derudover forstår jeg ikke sammenligningen med Lucas. Det var en situation hvor AaB havde desperat brug for pengene og kun begrænset brug for Lucas. I dag er situationen lige omvendt - 10-15 mio. rykker ikke vildt meget, men til gengæld gør det utroligt ondt at miste Mæhle.Sanchez94 skrev:Lucas blev solgt for 1 million Euro, det har vidst ikke været nogen hemmelighed, og med AaBs udmeldinger om opjustering af årets resultat efter transfers så lyder 15 millioner passende for MæhleYankee skrev:Lucas blev solgt for omkring 10 millioner, så hvis der er tale om det dobbelte for Mæhle, så er jeg helt enig - så er det et fremragende salg.Sanchez94 skrev: Derfor er det vel netop også et godt salg? Lucas var klart en bedre, mere hypet og yngre spiller end Mæhle, og vi får alligevel det dobbelte for ham ..
Jeg savner Winsnes
Martino skrev:Fuldstændig enig. Til den pris skal vi altså sælge. Mæhle er god, men om han hæver niveauet markant i fremtiden er jo nærmest umuligt at forudsige.Brodernumsi skrev:Hvornår skete det, at 10-15 mio pludselig ikke gør en forskel i AaB? For de penge får du en solid superliga-angriber, jeg synes det er et kanon salg, af en spiller som måske bliver til noget.Yankee skrev:Lucas kostede 1 mio. € i "udbetaling" og op til ½ mio. € ekstra i bonusser som jeg husker det. Derudover forstår jeg ikke sammenligningen med Lucas. Det var en situation hvor AaB havde desperat brug for pengene og kun begrænset brug for Lucas. I dag er situationen lige omvendt - 10-15 mio. rykker ikke vildt meget, men til gengæld gør det utroligt ondt at miste Mæhle.Sanchez94 skrev:Lucas blev solgt for 1 million Euro, det har vidst ikke været nogen hemmelighed, og med AaBs udmeldinger om opjustering af årets resultat efter transfers så lyder 15 millioner passende for MæhleYankee skrev:Lucas blev solgt for omkring 10 millioner, så hvis der er tale om det dobbelte for Mæhle, så er jeg helt enig - så er det et fremragende salg.Sanchez94 skrev: Derfor er det vel netop også et godt salg? Lucas var klart en bedre, mere hypet og yngre spiller end Mæhle, og vi får alligevel det dobbelte for ham ..
Jeg kan ikke lade være med at tænke på de diskussioner vi har haft, når vi har solgt spillere for billigt. Der har problemet altid være at vi ikke solgte da vi havde chancen. Lynge sagde ofte at man også skulle have den værdi spilleren gav holdet med i regnestykket. Nu sælger vi når efterspørgslen er der - og det er ganske godt, solidt og klassisk købmandskab, men er det dét der giver også det bedste hold i længden for pengene?
Alle dem der argumenterer imod et salg nu, skal i hvert fald være klar til at forsvare sig, når vi en anden gang sælger en spiller for billigt, særligt hvis vi kunne have fået mere for ham på et tidligere tidspunkt. MAn skal passe på med hvad man ønsker sig - man risikerer at få det.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Helt og aldeles enig. En spiller på det udviklingsstadie, som spiller den plads på banen, skal sælges, hvis vi kan den pris på 10-15 mio, der er tale om.Pastorius skrev:Martino skrev:Fuldstændig enig. Til den pris skal vi altså sælge. Mæhle er god, men om han hæver niveauet markant i fremtiden er jo nærmest umuligt at forudsige.Brodernumsi skrev:Hvornår skete det, at 10-15 mio pludselig ikke gør en forskel i AaB? For de penge får du en solid superliga-angriber, jeg synes det er et kanon salg, af en spiller som måske bliver til noget.Yankee skrev:Lucas kostede 1 mio. € i "udbetaling" og op til ½ mio. € ekstra i bonusser som jeg husker det. Derudover forstår jeg ikke sammenligningen med Lucas. Det var en situation hvor AaB havde desperat brug for pengene og kun begrænset brug for Lucas. I dag er situationen lige omvendt - 10-15 mio. rykker ikke vildt meget, men til gengæld gør det utroligt ondt at miste Mæhle.Sanchez94 skrev:Lucas blev solgt for 1 million Euro, det har vidst ikke været nogen hemmelighed, og med AaBs udmeldinger om opjustering af årets resultat efter transfers så lyder 15 millioner passende for MæhleYankee skrev:
Lucas blev solgt for omkring 10 millioner, så hvis der er tale om det dobbelte for Mæhle, så er jeg helt enig - så er det et fremragende salg.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på de diskussioner vi har haft, når vi har solgt spillere for billigt. Der har problemet altid være at vi ikke solgte da vi havde chancen. Lynge sagde ofte at man også skulle have den værdi spilleren gav holdet med i regnestykket. Nu sælger vi når efterspørgslen er der - og det er ganske godt, solidt og klassisk købmandskab, men er det dét der giver også det bedste hold i længden for pengene?
Alle dem der argumenterer imod et salg nu, skal i hvert fald være klar til at forsvare sig, når vi en anden gang sælger en spiller for billigt, særligt hvis vi kunne have fået mere for ham på et tidligere tidspunkt. MAn skal passe på med hvad man ønsker sig - man risikerer at få det.
Det er netop den slags salg, som AaB har været håbløst ringe til i mange år (Bassogog-salget, der ikke skyldes godt købmandsskab men en tilfældig appelsin i turbanen undtaget). Om det denne gang skyldes aktive og dygtige salgsbetræbelser eller tilfældigheder, er svært at bedømme.
Uanset hvad, er det direkte utrygt at tænke på, hvor mange huller den nuværende sportslige ledelse hen over sommer skal lukke med tilgange af nye spillere fra øverste hylde. Jeg tror desværre ikke, de magter det.
Fodbold skal ses med hjertet!
Jeg er godt nok efter Gaarde i øjeblikket, hvad angår spillerkøb (Som jeg mener han har været pisse ringe til)
Men sælge spillere. Det kan han altså! Jeg tager sgu hatten af, hvis vi kan score 15 mill på Mæhle.
Ved godt han p.t er den spiller, som skiller sig mest ud i forhold til de andre spillere. Men 15 mill er altså mange penge for en back, som vel og mærke ikke har spillet fast i en hel sæson endnu.
Havde det været under Lynge var han røget for 3 mill
Men sælge spillere. Det kan han altså! Jeg tager sgu hatten af, hvis vi kan score 15 mill på Mæhle.
Ved godt han p.t er den spiller, som skiller sig mest ud i forhold til de andre spillere. Men 15 mill er altså mange penge for en back, som vel og mærke ikke har spillet fast i en hel sæson endnu.
Nej under Lynge havde han gået transferfri for Lynge havde ikke forlænget så hurtigt med hamGaarde6 skrev:Jeg er godt nok efter Gaarde i øjeblikket, hvad angår spillerkøb (Som jeg mener han har været pisse ringe til)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ja, så skal du så også forsvare dig hvis vi rykker ned næste år. Lad os nu droppe det der.Pastorius skrev: Jeg kan ikke lade være med at tænke på de diskussioner vi har haft, når vi har solgt spillere for billigt. Der har problemet altid være at vi ikke solgte da vi havde chancen. Lynge sagde ofte at man også skulle have den værdi spilleren gav holdet med i regnestykket. Nu sælger vi når efterspørgslen er der - og det er ganske godt, solidt og klassisk købmandskab, men er det dét der giver også det bedste hold i længden for pengene?
Problemet er jo ikke de 15 millioner. Problemet er at det kun er prisen over 10 millioner, der bliver geninvesteret i truppen. Derfor vil der ved en pris på 15 kun være max 5 millioner til at erstatte Mæhle, hvilket jeg mener er i underkanten når der også skal finansieres løn, sign-on-fee osv - medmindre vi skal ud i endnu en "projektspiller", der skal bruges 1 år på at spille sig i form. Derfor er 15 millioner i underkanten efter min mening.
Vi står i en dybt kritisk situation hvor vores hold er i opløsning og vores sportslige niveau er i frit fald. I den situation er det altså meget modigt at sælge to stamspillere (NL og Mæhle) og kun ville geninvestere en mindre del af transferindtægterne.
Nu ved ingen af os vel hvad AaB kunne finde på at geninvestere af de resterende 10 millioner om et år eller to eller tre. Men vi ved, at de 10 millioner giver en mulighed for yderligere investeringer.Yankee skrev:Ja, så skal du så også forsvare dig hvis vi rykker ned næste år. Lad os nu droppe det der.Pastorius skrev: Jeg kan ikke lade være med at tænke på de diskussioner vi har haft, når vi har solgt spillere for billigt. Der har problemet altid være at vi ikke solgte da vi havde chancen. Lynge sagde ofte at man også skulle have den værdi spilleren gav holdet med i regnestykket. Nu sælger vi når efterspørgslen er der - og det er ganske godt, solidt og klassisk købmandskab, men er det dét der giver også det bedste hold i længden for pengene?
Problemet er jo ikke de 15 millioner. Problemet er at det kun er prisen over 10 millioner, der bliver geninvesteret i truppen. Derfor vil der ved en pris på 15 kun være max 5 millioner til at erstatte Mæhle, hvilket jeg mener er i underkanten når der også skal finansieres løn, sign-on-fee osv - medmindre vi skal ud i endnu en "projektspiller", der skal bruges 1 år på at spille sig i form. Derfor er 15 millioner i underkanten efter min mening.
Vi står i en dybt kritisk situation hvor vores hold er i opløsning og vores sportslige niveau er i frit fald. I den situation er det altså meget modigt at sælge to stamspillere (NL og Mæhle) og kun ville geninvestere en mindre del af transferindtægterne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."