Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Gentleman Finn » 27. aug 2026, 16:12

baresi skrev:
27. aug 2026, 16:09
Der er tæt på kun 1 jeg har tillid til i AaB udover mpske wurtz og dalle og det er John Møller
Jeg er overbevist om at han kan få det bedste ud af de midler der er…
Og både tielemanns og Søndergaard kender han..
og planen er jo makolli tiedemann
Og så søndergaard som
Back up men måske ender ham med at alå makolli af.
Bevares vi burde have hentet en VB også og en leder til 6eren.
Men jeg stoler på
Møller og syns han gør det godt - dig ikke kommunikativt
Enig John er en af de mere kompetente hoveder vi har herude.

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 27. aug 2026, 16:13

Ham der Emil skrev:
27. aug 2026, 16:03
Jakobsen skrev:
27. aug 2026, 15:42
BIF svin incoming
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... by-stopper
Interessant måde at byde en ny ung spiller velkommen på.
Enig, lad os hæve niveauet, og huske hvor vi er i fødekæden i dag.

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 27. aug 2026, 16:15

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2026, 16:17

Angående stopper-besætningen, så synes jeg også, det er lidt vel hurtigt, man afskriver Pudel. I en historisk ringe kamp senest fik han comeback efter en skræk-skade og gjorde det faktisk helt okay, der var noget ro omkring ham - og ja, det skriver jeg, selv om han blev oversprintet ved 2-1 målet. Som jeg skrev i kamptråden: Det tror jeg også, Tiedemann var blevet i den situation. At Bjarne skal have en hurtigere makker ved sin side vidste vi godt i forvejen, og det kan vel skrives om ret så mange midterforsvarere i såvel 1.div. som i superligaen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. aug 2026, 16:18

Må betyde at der skal nogen ud... ellers er det et lidt mærkeligt tidspunkt at hente nu hvor Pudlen og Tiedemann er på vej tilbage.

Ville være fint hvis vi kan lave et lille salg på Makoli. Tvivler på vi kan det med Olson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2026, 16:20

Hanga skrev:
27. aug 2026, 16:18
Må betyde at der skal nogen ud... ellers er det et lidt mærkeligt tidspunkt at hente nu hvor Pudlen og Tiedemann er på vej tilbage.

Ville være fint hvis vi kan lave et lille salg på Makoli. Tvivler på vi kan det med Olson.
Olsson er her ikke om en uge, det forventer alle vel. Makolli skal ingen steder, og Noel har man åbenbart stadig planer for på VB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. aug 2026, 16:26

Funky skrev:
27. aug 2026, 16:20
Hanga skrev:
27. aug 2026, 16:18

Olsson er her ikke om en uge, det forventer alle vel. Makolli skal ingen steder, og Noel har man åbenbart stadig planer for på VB.
Okay jeg har ikke fulgt så godt med hvad angår Olson. Det må i så fald så være en kontrakt der rives over.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2026, 16:52

bonanza skrev:
27. aug 2026, 15:49
Martino1 skrev:
27. aug 2026, 09:16
jonas386 skrev:
27. aug 2026, 08:46
Jakobsen skrev:
27. aug 2026, 08:00
Buzz Killington skrev:
27. aug 2026, 06:14
Jakobsen skrev:
26. aug 2026, 22:54
Var Anders Bærtelsen nogensinde i spil bare perifært kan den da hvis godt stryges.
Viking har lige kvalificeret sig til CL så hvem pokker ville fravælge CL for at være på hold med Adedeji, Jasson og de andre rødder.
Wauw, og av for den danske selvforståelse forresten. Bodø, Viking og landsholdet.
Det er skidt skægt. Norge dem med det politisk ukorrekte fodbold og et fodobldsystem lysår bag det danske i følge fodbold-intelligenciaen cruiser i CL med to hold alt i mens FCK tåger rundt med en trupsammensætning der begynder at se lidt SSE agtig ud og FCM under ledelse af en uligevægtig træner halter imod hold fra miniputnationer.
Nu har jeg ikke set deres kval kampe, men det er ikke mit indtryk at holdene deroppe spiller drillobold længere. Der er investeret massivt i kunstgræs og faciliteter, også på ungdomsiden, hvilket vel er en af grundene til, at norske spillere (og hold) i dag faktisk godt kan spille fodbold. Deres landshold er åbenlyst bedre kørende end vi er, og det er nok heller ikke helt tilfældigt, at der har været flere norske (offensive) stortalenter i dansk fodbold de sidste par år ift. danske. Bodø i CL og EL har da heller ikke været et knoldesparkerhold hvor fysik og dødbolde har været i højsædet. Tværtimod da.

Igen er det værd at bemærke, at Viking stiller med tre superligarejects (Joe Bell, Peter Christiansen og Heggheim) og modsat FCM, FCK og BIF stiller med et hold nærmest blottet for ikke-skandinaviske spillere. Og igen er det selvfølgelig værd at påpege hvordan de 16 hold i ligaen ikke smadrer alt sportsligt fundament og ødelægger mulighederne for europæisk fodbold.

Der er helt sikkert nogle lektioner at trække fra den udvikling norsk klubfodbold er igennem i disse år, men jeg har svært ved at se dansk fodbold som helhed drage de nødvendige konklusioner.
Jeg forstår ikke de fodboldmæssige dinosaurer her til lands, ikke kan se at vi er nødt til at udvide superligaen til 16 hold.
Det er vel også noget nær eneste chance for nogensinde at se AaB i superligaen igen hvis man udvidede den.
Jeg er ked af at sige det. Men AaB ville aldrig overleve i en Superliga med 16 hold, hvis man forudsætter 3 nedrykkere (heller ikke 2 i øvrigt). Vi er nået dertil, at Superligaen skal udvides til at omfatte 20 hold, hvis AaB skulle have en realistisk chance for at overleve. Og det er her og nu.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 27. aug 2026, 17:08

Jeg brokker mig ikke over nye spillere, men når AaB har snakket om tydeligt forstærkninger og så henter kan som man gør så er det sku lidt sjovt.. Så intet nyt under solen alt er som det altid er..

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 27. aug 2026, 17:17

Den unge knægt fra BIF kan umuligt være værre end det vi har.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2026, 17:17

Jakobsen skrev:
27. aug 2026, 15:42
BIF svin incoming
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... by-stopper

Han skal da have chancen, men nu prøvede vi jo den finte sidste år med Olsson og se hvordan det gik.
Så ærligtalt hellere de hentede en mere færdig stopper.
Makolli laver samme rookie mistakes som på dag et og er til tider decideret ugidelig i returløb.
Noel - det svinger meget
Pudel - er åbenbart ringere end de andre.
Nej, Noel svinger ikke meget. Han er en konstant 'liability', når han spiller.

Jeg er med på, at du aldrig har brudt dig om Makolli, men han er klart den næstbedste stopper, vi har.
Ikke at det siger alverden i AaB post-SSE22-ejerskab.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2026, 17:18

DenSataniskeHest skrev:
27. aug 2026, 17:08
Jeg brokker mig ikke over nye spillere, men når AaB har snakket om tydeligt forstærkninger og så henter kan som man gør så er det sku lidt sjovt.. Så intet nyt under solen alt er som det altid er..
Nej, det virker lidt status quo gennem de seneste par år.
Men man har vel skrinlagt oprykning de næste par år.
Ædruelighedens stemme

Jimmy1
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 27. aug 2026, 17:32

Rolf Engels skrev:
27. aug 2026, 16:00
En hollænder på prøvetræning, der er groet fast til bænken i en bundklub i Eresdivisie og en ung knøs fra Brøndbys overskudslager.

Jo jo, jeg skal da lige love for, at det var heldigt, at John Møller ikke bare hentede spillere tidligt i vinduet, fordi de helt gode og helt store profiler gemmer sig her til sidst.

Du godeste... :aabfan:
Fuldkommende enig.

Sidste sommer var vi tæt på Onugka og M. Ross. Ekstremt undervældende og vel mere til bredden end start 11. På trods af at John Møller vel har sagt at man gik efter det modsatte

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 27. aug 2026, 17:33

R Rosenberg skrev:
27. aug 2026, 17:18
DenSataniskeHest skrev:
Med den her trup kommer vi aldrig til at rykke op , det fuldkommen urealistisk

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 27. aug 2026, 18:01

nj27 skrev:
27. aug 2026, 17:33
R Rosenberg skrev:
27. aug 2026, 17:18
DenSataniskeHest skrev:
Med den her trup kommer vi aldrig til at rykke op , det fuldkommen urealistisk
Trup og træner - kombinationen er afgørende
Men nej holdet er ikke godt nok men det er klart bedre end hvor det er..
vi må bedømme det 2. Sep

Jeg frygter Normann ryger

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 27. aug 2026, 18:10

Jimmy1 skrev:
27. aug 2026, 17:32
Rolf Engels skrev:
En hollænder på prøvetræning, der er groet fast til bænken i en bundklub i Eresdivisie og en ung knøs fra Brøndbys overskudslager.

Jo jo, jeg skal da lige love for, at det var heldigt, at John Møller ikke bare hentede spillere tidligt i vinduet, fordi de helt gode og helt store profiler gemmer sig her til sidst.

Fuldkommende enig.

Sidste sommer var vi tæt på Onugka og M. Ross. Ekstremt undervældende og vel mere til bredden end start 11. På trods af at John Møller vel har sagt at man gik efter det modsatte
Så tæt var vi vel ikke på Onugkha. Han takkede nej til en aftale hos os, og det forstår man jo godt, når Süper Lig også stod klar med en kontrakt.

John Møller kan sikkert også nævne de første mange store navne, man har forhørt sig hos denne sommer.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2026, 18:24

Søndergaard og Tielemanns kan være gode nok spillere og de skal have chancen.
Min bekymring helt klart, at ingten af de her to ligner spillere som er den der håndgranat som kulturen på det her hold har brug for.
Vi har jo brug for nogen der hanker op i det her hold og skaber en sund træningskultur og mentalitet på holdet.
Det AaB har brug for at finde "Ståle Solbakken" og selvfølgelig kan vi ikke finde nogen med skandinavisk landsholdsklasse lige nu, men så må vi jo finde en spiller på de hylder, hvor AaB kan være med som kan være "Ståle Solbakken" på det her niveau.
Det behøver jo heller ikke være en spiller, som næsten er "for god" til AaB på det sportslige niveau. Spilleren skal selvfølgelig være god nok og også over middel i truppen, men det er mindst lige så vigtigt det er en der har personlighed og lederkompetencer med sig.
Ydesen nævnte i Ripodsten, at spillerne nærmest havde grint af det da de så banen i Tirsdags. Og ja det er da noget anerledes grænsende til absurd, men der bør jo være nogle voksne spillere på holdet som fortæller de her knejter, at "Det her tager i kraftedme seriøst". Vi skal have nogen der forlanger af de andre.
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 27. aug 2026, 18:47

Jeg synes også, at holdet mangler en leder inde centralt på banen, som kan sætte de andre på plads. Men hvem kunne det være? Bliver den slags spillere overhovedet produceret mere?

Jimmy1
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 27. aug 2026, 18:52

Sauer skrev:
27. aug 2026, 18:10
Jimmy1 skrev:
Rolf Engels skrev:

Fuldkommende enig.

Så tæt var vi vel ikke på Onugkha. Han takkede nej til en aftale hos os, og det forstår man jo godt, når Süper Lig også stod klar med en kontrakt.

John Møller kan sikkert også nævne de første mange store navne, man har forhørt sig hos denne sommer.
Ok. Så sammenlign med Tiedemann, Kaasa og Normann. Alle tre til start 11. Ambitionen var det samme den her gang. Men Persyn, Brian og måske Tielemans og Søndergaard er ganske enkelt uambitiøst. Se på hvad de andre i rækken henter.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 27. aug 2026, 18:59

Jimmy1 skrev:
27. aug 2026, 18:52
Sauer skrev:
27. aug 2026, 18:10
Jimmy1 skrev:
Rolf Engels skrev:

Fuldkommende enig.

Ok. Så sammenlign med Tiedemann, Kaasa og Normann. Alle tre til start 11. Ambitionen var det samme den her gang. Men Persyn, Brian og måske Tielemans og Søndergaard er ganske enkelt uambitiøst. Se på hvad de andre i rækken henter.
Jeg er med på at være skuffet, hvis det er status en uge eller to inde i september. Både Tiedemann og Kaasa kom omkring deadline day.

Besvar