Jo, kilden på at der skulle være en klausul i Spalvis kontrakt er sensationsavisen EB.Sauer skrev:Er det tal ikke bare Debatside-snak?Kristian60 skrev:En frikøbsklausul på 2M EUR, ville selvfølgelig være ærgeligt - men det ville da heller ikke være et forfærdeligt salg. Til sammenligning er det hvad Uffe Bech og Braithwaite røg for. Jeg mener også at man vil kunne få mere for Spalvis, men det er ikke det jammerlige salg så mange herinde beklager sig over.
Lukas Spalvis
Re: Lukas Spalvis
Men nu er Spalvis altså også på alle måder et større salgsobjekt end Uffe Bech, og især Braithwaite. 2 millioner euro vil da være en top fesen pris. Vi skal som minimum have det dobbelte, og det burde bestemt også kunne lade sig gøre hvis Spalvis fortsætter sin stime. Som det er nu scorer han hver 87. Minut han er på banen, og oveni er han jo kampafgørende i flere tilfælde, det er selvfølgelig langt mere interessant end en ufarlig kantspiller.
Ift klausul, så husk at EB ikke ved noget konkret. Det eneste der har været fremme er at de har hørt at der er en klausul der muligvis er en gentlemanaftale. Det virker mest af alt som et gæt skudt med spredehagl.
Ift klausul, så husk at EB ikke ved noget konkret. Det eneste der har været fremme er at de har hørt at der er en klausul der muligvis er en gentlemanaftale. Det virker mest af alt som et gæt skudt med spredehagl.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Spalvis var ikke specielt tæt på udløb da man forlængede med ham, så vidt jeg husker, og var desuden knapt kommet igang efter sin lange skade. Det ville være usandsynligt mærkeligt, hvis den eneste måde man har kunnet få ham til at blive i længere tid i aalborg på. skulle være at forære ham en frikøbsklausul, specielt fordi han ikke har haft særlig travlt med at komme videre, i modsætning til mange andre spillere.
Så nej. jeg køber den sgu ikke, og det lyder heller ikke videre troværdigt at EB ikke kan sige om det ER en klausul, eller en gentleman aftale.
Mon ikke sandheden er at man har aftalt at hvis det rigtige tilbud kommer for både klub og spiller, vil man ikke stå i vejen. Det kan jeg nemlig sagtens forestille mig er tilfældet.
Forresten er det med at behandle spillerne ordentligt jo ikke bare vigtigt når der skal købes spillere, eller hentes tidligere AaB spillere hjem, det er sandelig også ikke mindst vigtigt når det dygtigste talenter skal vælge AaB fremfor andre klubber.
Så nej. jeg køber den sgu ikke, og det lyder heller ikke videre troværdigt at EB ikke kan sige om det ER en klausul, eller en gentleman aftale.
Mon ikke sandheden er at man har aftalt at hvis det rigtige tilbud kommer for både klub og spiller, vil man ikke stå i vejen. Det kan jeg nemlig sagtens forestille mig er tilfældet.
Forresten er det med at behandle spillerne ordentligt jo ikke bare vigtigt når der skal købes spillere, eller hentes tidligere AaB spillere hjem, det er sandelig også ikke mindst vigtigt når det dygtigste talenter skal vælge AaB fremfor andre klubber.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Kan det ikke tænkes, at det er så simpelt, at Gaarde gerne vil sikre balance i truppen for at undgå uro, og at det i den forbindelse ikke er hensigtsmæssigt, hvis en af de to-tre største profiler lige nu måske kun hiver den 10. eller 15. største lønning?
Fodbold skal ses med hjertet!
Fuldstændig enig. En gentleman aftale behøver ikke være til et fast beløb. Det kan lige så vel være, som du skriver, at Gaarde har sagt til Spalvis at hvis drømmeklubben kommer med et bud som ligger lidt under andre bud vil man lytte og ikke stå i vejen. Der skal selvfølgelig ikke være tale om en kæmpe forskel på buddene.Jesper Schmidt skrev:Spalvis var ikke specielt tæt på udløb da man forlængede med ham, så vidt jeg husker, og var desuden knapt kommet igang efter sin lange skade. Det ville være usandsynligt mærkeligt, hvis den eneste måde man har kunnet få ham til at blive i længere tid i aalborg på. skulle være at forære ham en frikøbsklausul, specielt fordi han ikke har haft særlig travlt med at komme videre, i modsætning til mange andre spillere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Du husker forkert, Spalvis forlængede inden sin skade lige inden mesterskabet http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -2018.aspxJesper Schmidt skrev:Spalvis var ikke specielt tæt på udløb da man forlængede med ham, så vidt jeg husker, og var desuden knapt kommet igang efter sin lange skade. Det ville være usandsynligt mærkeligt, hvis den eneste måde man har kunnet få ham til at blive i længere tid i aalborg på. skulle være at forære ham en frikøbsklausul, specielt fordi han ikke har haft særlig travlt med at komme videre, i modsætning til mange andre spillere.
AaB - the Nordic gateway to Europe
Jeg tør godt garantere at det IKKE er noget, dygtige unge spillere tænker på. De tænker på hvor gode trænere og medspillere de kan få - ikke på om de kan få en klausul i kontrakten når de bliver seniorspillere.Jesper Schmidt skrev:Forresten er det med at behandle spillerne ordentligt jo ikke bare vigtigt når der skal købes spillere, eller hentes tidligere AaB spillere hjem, det er sandelig også ikke mindst vigtigt når det dygtigste talenter skal vælge AaB fremfor andre klubber.
Faktum er at Spalvis ikke er interesseret i at ændre sin kontrakt og at AaB de er. Dertil kan jeg næsten kun nå til samme konklusion som EB er.AaB 85 95 99 08 skrev:Kan det ikke tænkes, at det er så simpelt, at Gaarde gerne vil sikre balance i truppen for at undgå uro, og at det i den forbindelse ikke er hensigtsmæssigt, hvis en af de to-tre største profiler lige nu måske kun hiver den 10. eller 15. største lønning?
Ja eller at han får en okay løn og regner med at skulle sælges senest til sommer, hvilket en ny kontrakt ikke ligefrem ville signalere.N skrev:Faktum er at Spalvis ikke er interesseret i at ændre sin kontrakt og at AaB de er. Dertil kan jeg næsten kun nå til samme konklusion som EB er.AaB 85 95 99 08 skrev:Kan det ikke tænkes, at det er så simpelt, at Gaarde gerne vil sikre balance i truppen for at undgå uro, og at det i den forbindelse ikke er hensigtsmæssigt, hvis en af de to-tre største profiler lige nu måske kun hiver den 10. eller 15. største lønning?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
AaB vil jo vel forlaenge kontrakten, og det er ikke noedvendigvis i Spalvis interesse. Derudover, saa har Spalvis heller ikke naegtet at forlaenge. Han har sagt han ikke vil taenke paa den slags foer pausen. Saa der er da bestemt aabent for andre konklusioner end den ene.N skrev:Faktum er at Spalvis ikke er interesseret i at ændre sin kontrakt og at AaB de er. Dertil kan jeg næsten kun nå til samme konklusion som EB er.AaB 85 95 99 08 skrev:Kan det ikke tænkes, at det er så simpelt, at Gaarde gerne vil sikre balance i truppen for at undgå uro, og at det i den forbindelse ikke er hensigtsmæssigt, hvis en af de to-tre største profiler lige nu måske kun hiver den 10. eller 15. største lønning?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Ok my bad, jeg huskede det som værende senere. AaB har dog ikke på nogen måde været presset på det tidspunkt, for jeg er ret overbevist om at hans tidligere kontrakt løb til 2016, og man kendte vel på daværende tidpunkt udfaldet af aktieemissionen - ellers kunne man under alle omstændigheder sagtens have valgt at vente til der kom penge i kassen med at forlænge, hvis man ikke havde været i stand til at imødekomme Spalvis´s økonomiske krav.Brent skrev:Du husker forkert, Spalvis forlængede inden sin skade lige inden mesterskabet http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -2018.aspxJesper Schmidt skrev:Spalvis var ikke specielt tæt på udløb da man forlængede med ham, så vidt jeg husker, og var desuden knapt kommet igang efter sin lange skade. Det ville være usandsynligt mærkeligt, hvis den eneste måde man har kunnet få ham til at blive i længere tid i aalborg på. skulle være at forære ham en frikøbsklausul, specielt fordi han ikke har haft særlig travlt med at komme videre, i modsætning til mange andre spillere.
Jeg tror virkelig ikke der er kød på EB's historie, men omvendt bliver man da en smule nervøs, når man tænker tilbage på Kusk sagaen, hvor det så vidt jeg husker var EB som var først på banen med frikøbsklausulen.
Og jeg kan garantere at du ikke aner hvad du snakker om! I dag har en bare nogenlunde talentfuld 15-16 årig sin egen agent, og du kan tro de tænker på frikøbs klausul!Yankee skrev:Jeg tør godt garantere at det IKKE er noget, dygtige unge spillere tænker på. De tænker på hvor gode trænere og medspillere de kan få - ikke på om de kan få en klausul i kontrakten når de bliver seniorspillere.Jesper Schmidt skrev:Forresten er det med at behandle spillerne ordentligt jo ikke bare vigtigt når der skal købes spillere, eller hentes tidligere AaB spillere hjem, det er sandelig også ikke mindst vigtigt når det dygtigste talenter skal vælge AaB fremfor andre klubber.
Så vidt jeg er orienteret er Kusk den sidste der har sådan en klausul, og så vil jeg mene det er en helt anden sag med Enevoldsen og Helenius som AaB har scoret kassen på en gang!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg tænkte nu ikke på klausuler, men overordnet på AaB´s ry som en klub hvor talenterne kommer videre til udlandet, og vel at mærke kommer afsted når der er et tilbud begge parter kan være tilfredse med. Det er jo bestemt noget som er en faktor for unge spillere som ser AaB som en god mellemstation mod en karriere i udlandet... ikke nødvendigvis de helt unge knægte, men fremtidens Thelander, Larsen, Spalvis osv.Yankee skrev:Jeg tør godt garantere at det IKKE er noget, dygtige unge spillere tænker på. De tænker på hvor gode trænere og medspillere de kan få - ikke på om de kan få en klausul i kontrakten når de bliver seniorspillere.Jesper Schmidt skrev:Forresten er det med at behandle spillerne ordentligt jo ikke bare vigtigt når der skal købes spillere, eller hentes tidligere AaB spillere hjem, det er sandelig også ikke mindst vigtigt når det dygtigste talenter skal vælge AaB fremfor andre klubber.
AaB vil jo vel forlaenge kontrakten, og det er ikke noedvendigvis i Spalvis interesse. Derudover, saa har Spalvis heller ikke naegtet at forlaenge. Han har sagt han ikke vil taenke paa den slags foer pausen. Saa der er da bestemt aabent for andre konklusioner end den ene.[/quote]Buzz Killington skrev:Faktum er at Spalvis ikke er interesseret i at ændre sin kontrakt og at AaB de er. Dertil kan jeg næsten kun nå til samme konklusion som EB er.N skrev:[quote="AaB <a href="tel:85 95 99 08">85 95 99 08</a>"]Kan det ikke tænkes, at det er så simpelt, at Gaarde gerne vil sikre balance i truppen for at undgå uro, og at det i den forbindelse ikke er hensigtsmæssigt, hvis en af de to-tre største profiler lige nu måske kun hiver den 10. eller 15. største lønning?
Hvorfor i alverden skulle en knægt sige nej til at stige i løn? Du siger det selv, ikke i hans interesse. Og det er netop det man har tolket på. Køber ikke den med han koncentrerer sig om bolden.
- Kristian60
- 1. div

Jo, det er også derfor jeg taler om det i rent hypotetisk manér. Jeg synes bare det ville være spændende at mærke debatsidens konsensus om hvad en fair salgspris på Spalvis er, når vi nu om et år skal høre på alle de klager om at vi har solgt ham for klejner.Sauer skrev:Er det tal ikke bare Debatside-snak?Kristian60 skrev:En frikøbsklausul på 2M EUR, ville selvfølgelig være ærgeligt - men det ville da heller ikke være et forfærdeligt salg. Til sammenligning er det hvad Uffe Bech og Braithwaite røg for. Jeg mener også at man vil kunne få mere for Spalvis, men det er ikke det jammerlige salg så mange herinde beklager sig over.
Hvorfor i alverden skulle en knægt sige nej til at stige i løn? Du siger det selv, ikke i hans interesse. Og det er netop det man har tolket på. Køber ikke den med han koncentrerer sig om bolden.[/quote]N skrev:AaB vil jo vel forlaenge kontrakten, og det er ikke noedvendigvis i Spalvis interesse. Derudover, saa har Spalvis heller ikke naegtet at forlaenge. Han har sagt han ikke vil taenke paa den slags foer pausen. Saa der er da bestemt aabent for andre konklusioner end den ene.Buzz Killington skrev:Faktum er at Spalvis ikke er interesseret i at ændre sin kontrakt og at AaB de er. Dertil kan jeg næsten kun nå til samme konklusion som EB er.N skrev:[quote="AaB <a href="tel:85 95 99 08">85 95 99 08</a>"]Kan det ikke tænkes, at det er så simpelt, at Gaarde gerne vil sikre balance i truppen for at undgå uro, og at det i den forbindelse ikke er hensigtsmæssigt, hvis en af de to-tre største profiler lige nu måske kun hiver den 10. eller 15. største lønning?
Fordi han ikke vil binde sig 1 år længere end han allerede har gjort? Det er vel ganske logisk?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Okay - i så fald må der jo også være nogle klubber, der har det modsatte ry og som derfor ikke får adgang til de mest spændende unge spillere. Hvem er det?Jesper Schmidt skrev:Jeg tænkte nu ikke på klausuler, men overordnet på AaB´s ry som en klub hvor talenterne kommer videre til udlandet, og vel at mærke kommer afsted når der er et tilbud begge parter kan være tilfredse med. Det er jo bestemt noget som er en faktor for unge spillere som ser AaB som en god mellemstation mod en karriere i udlandet... ikke nødvendigvis de helt unge knægte, men fremtidens Thelander, Larsen, Spalvis osv.Yankee skrev:Jeg tør godt garantere at det IKKE er noget, dygtige unge spillere tænker på. De tænker på hvor gode trænere og medspillere de kan få - ikke på om de kan få en klausul i kontrakten når de bliver seniorspillere.Jesper Schmidt skrev:Forresten er det med at behandle spillerne ordentligt jo ikke bare vigtigt når der skal købes spillere, eller hentes tidligere AaB spillere hjem, det er sandelig også ikke mindst vigtigt når det dygtigste talenter skal vælge AaB fremfor andre klubber.
Vi mistede netop Kevin Mensah til Esbjerg (hvilket måske var godt det samme), selvom vi åbenbart har så godt et ry og er så flinke ved spillerne - så jeg synes ikke det er en faktor, der er værd at tale om.
Det er snarere mit indtryk at AaB har fået et ry som en klub, der altid bliver taget i røven ved spillerafgang. Det synes jeg var mere vigtigt at tale om.
Jeg tror simpelthen ikke på at Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt. Det har, siden Allan K. Jepsen skiftede til Vålerenga på sidste dag i transfervinduet, ikke været en reel mulighed at få skrevet i kontrakten. At Kusk så fik det i sin, var grundet ekstraordinære omstændigheder. Vi var i en elendig position da vi forlængede med Kusk. Det var vi på ingen måde, da Spalvis skrev under på sin. Han var ikke tæt på kontraktudløb. Han var ikke ombejlet i stil med Kusk og AaB var dengang en mere attraktiv klub at se sig selv i. Selvfølgelig har han ikke en klausul.
@Kristian60: Jeg vi blive skuffet, hvis Spalvis ryger for under 18 millioner. Generelt har vi altid skuffet, når det er kommet til at få store beløb for vores spillere. Jeg mener dog at at hverken Lucas og Helenius blev solgt for billigt. Vi er bare i en anden position end dengang. Vi har over en 10-årig periode vist at vi er blandt de 4 bedste klubber i Danmark. Nu har vi til og med fået styr på økonomien. Derfor skal vi markere at vi ikke er stedet hvor der er udsalg på vores profiler.
@Kristian60: Jeg vi blive skuffet, hvis Spalvis ryger for under 18 millioner. Generelt har vi altid skuffet, når det er kommet til at få store beløb for vores spillere. Jeg mener dog at at hverken Lucas og Helenius blev solgt for billigt. Vi er bare i en anden position end dengang. Vi har over en 10-årig periode vist at vi er blandt de 4 bedste klubber i Danmark. Nu har vi til og med fået styr på økonomien. Derfor skal vi markere at vi ikke er stedet hvor der er udsalg på vores profiler.
Dette har vi jo egentlig også allerede markeret i forbindelse med Thomsen og Nantes sagen. AaB stod 100% fast på sin pris. Færdig bum slut...Sønderhof skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt. Det har, siden Allan K. Jepsen skiftede til Vålerenga på sidste dag i transfervinduet, ikke været en reel mulighed at få skrevet i kontrakten. At Kusk så fik det i sin, var grundet ekstraordinære omstændigheder. Vi var i en elendig position da vi forlængede med Kusk. Det var vi på ingen måde, da Spalvis skrev under på sin. Han var ikke tæt på kontraktudløb. Han var ikke ombejlet i stil med Kusk og AaB var dengang en mere attraktiv klub at se sig selv i. Selvfølgelig har han ikke en klausul.
Og nej... tror absolut heller ikke på en klausul i Spalvis's kontrakt. Tiden for AaB er noget helt andet end vi har set tidligere... også begrundet med at Spalvis var den første hvor vi skrev en 4 årige kontrakt med. Tidligere har det altid været 3 årige kontrakter...
Hvorfor dælen solgte vi så en 23-årig kæmpeprofil som Rasmus Thelander for 2-4 millioner kroner, når han stadig havde et år tilbage af sin kontrakt?Sønderhof skrev:Jeg tror simpelthen ikke på at Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt. Det har, siden Allan K. Jepsen skiftede til Vålerenga på sidste dag i transfervinduet, ikke været en reel mulighed at få skrevet i kontrakten.