Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af jernskjorten » 6. apr 2014, 13:14

jonas386 skrev:Arh, come on. Ser man på Jönssons CV forstår jeg da godt hvis man var lidt lunken ifht at han skulle erstatte Helenius. Man var i en situation hvor alle, inklusive folk herinde, forventede vi skulle kæmpe med om nedrykning, og der forstår jeg da godt hvis man ikke har de mest positive briller på overfor en fyr der ikke scorer specielt mange mål, og er meget skadet samt skal erstatte holdets farligste spiller siden Prica.

Der var vel ingen der forestillede sig at Jönsson nærmest skulle blive en af de vigtigste brikker i vores jagt på at blive mester. Yankee tog fejl, heldigvis for det, lad os nu komme videre og glæde os over hvor godt det går på og udenfor banen for tiden.
1. At vi i det hele taget skulle ud i en mesterskabsjagt var der jo næppe nogen, der troede.
2. Det lød jo så heller ikke som den mest fantastiske løsning at hente en spiller, der var i et genoptræningsforløb, men Gaarde sagde jo, at det var en spiller, AaB aldrig ville komme i nærheden af under normale forhold. Det må man jo bare give ham ret i.
Jeg håber stadig Gaarde og Kent leder efter en permanent angriber, der kan supplere AK og Spalvis. De er stadig unge, og en mere rutineret ræv ville være en gave. Jönsson ser jeg som totalt umulig. Vores bedste mulighed for at beholde ham er, at Wolfsburg ikke mener, at han er klar til at komme hjem, og at Jönsson i øvrigt har lyst til at blive. Spillestilen i AaB skræmmer ham næppe væk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. apr 2014, 13:35

jernskjorten skrev: Vores bedste mulighed for at beholde ham er, at Wolfsburg ikke mener, at han er klar til at komme hjem, og at Jönsson i øvrigt har lyst til at blive. Spillestilen i AaB skræmmer ham næppe væk.
Det tror jeg til gengæld der er ganske gode muligheder for, især hvis der er noget europæisk at se frem til. Jeg tror Wolfburg's intention med udlejningen var at se Jönsson blive helt skadesfri, og få en spiller hjem som er klar til at gøre en forskel for dem. Men Jönsson kommer ikke til at nå det punkt inden sommeren, og jeg ser det ikke som usandsynligt at Wolfburg kunne være interesseret i at leje ham ud i efteråret også. På det tidspunkt er vi altså fremme ved at Jönsson kun har et halvt år tilbage af kontrakten i det tyske, og står vi med en forhåndskontrakt i hånden, kunne man sagtens forestille sig at tyskerne var til at tale med...

Billigt vil det da ikke være, men vi ser allesammen hvor stor en forskel han gør for os (selv på 80%), og hvor stort potentialet og mulighederne for et stort salg kan være, hvis han kommer helt på toppen fysisk. Det burde være et scenarie hvor eksterne investorer kunne se en god forretning ligge og lure.

MEN, som med vore øvrige store profiler, tror jeg rigtigt meget afhænger af hvordan resten af sæsonen forløber, og af hvad der er at se frem til i efteråret. Personligt vil jeg være ok tilfreds hvis bare vi kan holde den nuværende placering. ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 6. apr 2014, 14:17

Jeg anser det desværre for urealistisk at beholde Jönsson. Meningen er at han skal tilbage til Wolfsburg til sommer. Som jeg har forstået det har vi en købsklausul, men med mindre nordjyske rigmænd træder til har vi slet ik økonomien til at indløse klausulen. Derudover har vi næppe midler til at aflønne Jönsson fremadrettet.

Der har før været skrevet lidt om det herinde på sitet, men jeg kan stadigvæk få mareridt ved tanken om at FCK vil forsøge at hente Jönsson. I modsætning til os har FCK rigeligt med penge til at købe og aflønne Jönsson.
Ja det er ubekræftede rygter og jeg håber godt nok at de er ubegrundede, men der snakkes også i kbh. om, at Jönsson kan blive en vigtig del i københavnernes ageren på transfer markedet til sommer.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 6. apr 2014, 14:39

frederikshavneren skrev:Jeg anser det desværre for urealistisk at beholde Jönsson. Meningen er at han skal tilbage til Wolfsburg til sommer. Som jeg har forstået det har vi en købsklausul, men med mindre nordjyske rigmænd træder til har vi slet ik økonomien til at indløse klausulen. Derudover har vi næppe midler til at aflønne Jönsson fremadrettet.

Der har før været skrevet lidt om det herinde på sitet, men jeg kan stadigvæk få mareridt ved tanken om at FCK vil forsøge at hente Jönsson. I modsætning til os har FCK rigeligt med penge til at købe og aflønne Jönsson.
Ja det er ubekræftede rygter og jeg håber godt nok at de er ubegrundede, men der snakkes også i kbh. om, at Jönsson kan blive en vigtig del i københavnernes ageren på transfer markedet til sommer.
Jeg tror også, at det er et "long shot", hvis vi skal beholde ham, men det scenarie som Jesper Schmidt beskriver er vel dét, vi skal håbe på, hvis det skal lykkes.

Hvor har du i øvrigt det med FCK-interessen fra?

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 6. apr 2014, 15:22

jernskjorten skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg anser det desværre for urealistisk at beholde Jönsson. Meningen er at han skal tilbage til Wolfsburg til sommer. Som jeg har forstået det har vi en købsklausul, men med mindre nordjyske rigmænd træder til har vi slet ik økonomien til at indløse klausulen. Derudover har vi næppe midler til at aflønne Jönsson fremadrettet.

Jeg tror også, at det er et "long shot", hvis vi skal beholde ham, men det scenarie som Jesper Schmidt beskriver er vel dét, vi skal håbe på, hvis det skal lykkes.

Jeg har før hørt fra FCK interessen fra en god kontakt. AaB er godt klar over, at FCK har udvist interesse. Prisen i AaB frikøbs klausul skulle ligge på omkring de 10-11m.

Jeg tror dog hans skades forløb har meget at sige, om hvad der kommer til at ske. Selv hvis FCK rygtet er sandt, så er 10-12m jo stadig en del penge, for en spiller der stadig ikke er på 100% endnu. Derfor, er jeg faktisk også i tvivl om, selv om AaB havde pengene, om man turde tage chancen. Det er mange penge at binde op på en spiller, især hvis skaden bliver ved.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 6. apr 2014, 15:33

gravballe skrev:
jernskjorten skrev:

Jeg har før hørt fra FCK interessen fra en god kontakt. AaB er godt klar over, at FCK har udvist interesse. Prisen i AaB frikøbs klausul skulle ligge på omkring de 10-11m.

Jeg tror dog hans skades forløb har meget at sige, om hvad der kommer til at ske. Selv hvis FCK rygtet er sandt, så er 10-12m jo stadig en del penge, for en spiller der stadig ikke er på 100% endnu. Derfor, er jeg faktisk også i tvivl om, selv om AaB havde pengene, om man turde tage chancen. Det er mange penge at binde op på en spiller, især hvis skaden bliver ved.
Han har kneppet Ståles kone Latifa, hun arbejder nede på Gøgleren, ellers var det helt sikkert han skulle afsted. Jeg har derimod hørt at Bifs Frank gerne vil have sin kone ordnet hvis han må se på, men der er der vist nogle størrelse problemer. TRUE STORY.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 6. apr 2014, 15:35

Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:
jernskjorten skrev:

Han har kneppet Ståles kone Latifa, hun arbejder nede på Gøgleren, ellers var det helt sikkert han skulle afsted. Jeg har derimod hørt at Bifs Frank gerne vil have sin kone ordnet hvis han må se på, men der er der vist nogle størrelse problemer. TRUE STORY.
ok :thumbsup: du er vist en rigtig komiker... Godt for dig.

Men skal da nok holde kæft for eftertiden omkring rygter...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 6. apr 2014, 15:41

gravballe skrev:
Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:
jernskjorten skrev:

ok :thumbsup: du er vist en rigtig komiker... Godt for dig.

Men skal da nok holde kæft for eftertiden omkring rygter...
Mange tak! Fri os fra jeres fantasier der er præsenteret som fakta, muligheder eller rygter.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 6. apr 2014, 15:47

gravballe skrev:Jeg har før hørt fra FCK interessen fra en god kontakt. AaB er godt klar over, at FCK har udvist interesse. Prisen i AaB frikøbs klausul skulle ligge på omkring de 10-11m.
I december, hvor du sidst kom med Jönsson-rygter, var klausulen på 7-10 millioner, og så skulle klausulen aktiveres inden april - ifølge dig.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 6. apr 2014, 15:54

Kunji skrev:
gravballe skrev:Jeg har før hørt fra FCK interessen fra en god kontakt. AaB er godt klar over, at FCK har udvist interesse. Prisen i AaB frikøbs klausul skulle ligge på omkring de 10-11m.
I december, hvor du sidst kom med Jönsson-rygter, var klausulen på 7-10 millioner, og så skulle klausulen aktiveres inden april - ifølge dig.
Jep det var det jeg havde fået afvide dengang.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 6. apr 2014, 20:19

gravballe skrev:
Kunji skrev:
Spændende hvad du får at vide næste gang....

Følg med i morgen når næste afsnit i historien kommer om; "DEN HEMMELIGE KONTRAKT"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2014, 21:23

hje1980 skrev:
gravballe skrev:
Kunji skrev:
Spændende hvad du får at vide næste gang....

Følg med i morgen når næste afsnit i historien kommer om; "DEN HEMMELIGE KONTRAKT"
JEg forstår ikke problemet, hvorfor så negative.

Der er jo ingen der giver udtryk for at de har den endegyldige sandhed, men derimod at det er er andenhåndsviden. Tag dog informationen til jer, og udøv jeres egen kildekritik, i stedet for at rakke ned på folk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 6. apr 2014, 21:44

Sjov holding folk har her inde, men skal nok holde mund for eftertiden. Men før I tiden havde jeg ret angående disse blandt andet.
-prica signing
-nomvete
-fyring af Magnus efter de (5 kampe chance) han blev fyret præcist efter ob kampen som jeg skrev dengang.

Det ud over har jeg haft masser af info som folk med andre kilder end mig også kunne bekræfte.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. apr 2014, 22:49

Jeg er da enormt glad for at jeg tog fejl. Jönsson har udviklet sig stærkt siden Helsingborg og er kommet til Aalborg med en fantastisk indstilling. Jeg synes stadig ikke han er nogen kreatør, men en dygtig spilstation og fysisk gennembrudsspiller i stil med Makienok, der er meget mere end en boksangriber. Jönsson har dog vist et utroligt godt blik for sine medspillere og et højt teknisk niveau, og det er jo bare dejligt :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2014, 23:01

Jeg synes stadig ikke han er nogen kreatør
Hvad ligger du egentlig i ordet kreatør. For jeg synes da netop han er rigtig kreativ med fine træk, god til at holde på bolden og gode afleveringer til medspillerne, som han, som du siger, har et rigtig godt blik for.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. apr 2014, 10:02

jonas386 skrev:
Jeg synes stadig ikke han er nogen kreatør
Hvad ligger du egentlig i ordet kreatør. For jeg synes da netop han er rigtig kreativ med fine træk, god til at holde på bolden og gode afleveringer til medspillerne, som han, som du siger, har et rigtig godt blik for.
Det bliver lidt en semantisk diskussion, men for mig (stærkt inspireret af Jens Bangsbos fodboldbibler) er kreatøren en spiller, der i varierende tempo fra en holdende position skaber åbninger og overtalssituationer til sine medspillere via afleveringsspillet. Jönsson skaber chancer for os i gennembrudsfasen med sin fysik og sine løb med bolden. Den bedste sammenligning er en spiller som Kaká som mange også misforstår som en klassisk 10'er. Han er netop også en "penetrationsspiller" snarere end en kreatør.

Det ændrer ikke ved at jeg har undervurderet Jönsson på det groveste :)

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 7. apr 2014, 10:10

Jönsson er kongen af penetration!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. apr 2014, 10:50

Yankee skrev: Det ændrer ikke ved at jeg har undervurderet Jönsson på det groveste :)
Ah, nu må pøplen være tilfreds, så kan det være vi kan komme videre.

Jeg frygter for den dag en eller anden begynder at gennemgå mine utallige (mere eller mindre seriøse) indlæg på debatsiden for fejltagelser, og jeg skal til at forsvare dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. apr 2014, 11:07

Yankee, okay, så er jeg med. Tak for uddybning :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 7. apr 2014, 11:15

Pastorius skrev:
Yankee skrev: Det ændrer ikke ved at jeg har undervurderet Jönsson på det groveste :)
Ah, nu må pøplen være tilfreds, så kan det være vi kan komme videre.

Jeg frygter for den dag en eller anden begynder at gennemgå mine utallige (mere eller mindre seriøse) indlæg på debatsiden for fejltagelser, og jeg skal til at forsvare dem.

Jeg klogede mig voldsomt med hvor latterligt det ville være at spille Duen på backen pga manglende taklende evner og fyssisk. Nu så jeg desværre ikke kampen, hvordan var mine forudsigelser?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Låst