Joakim Mæhle

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Joakim Mæhle

Indlæg af Gamen » 8. maj 2017, 20:48

Jeg siger blot lige igen - vi har ikke fået 15 mio. eller mere for ham, men lige over 10 mio. rent. Det har jeg hørt fra en ret tæt på. Og børsmeddelelsen nævner intet om at der er yderligere penge sat af til investeringer i truppen efter Mæhle-salget. Det er ren spekulation. Der står, hvad vi vidste i forvejen, at der er medregnet investeringer i truppen i buddet på årsresultatet - de investeringer der i forvejen var bebudet ovenpå Bassogog-salget. Hvis AaB nu planlægger at bruge PK på HB det næste års tid havde børsmeddelelsen været fuldstændig enslydende.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 8. maj 2017, 22:21

Gamen skrev:Jeg siger blot lige igen - vi har ikke fået 15 mio. eller mere for ham, men lige over 10 mio. rent. Det har jeg hørt fra en ret tæt på. Og børsmeddelelsen nævner intet om at der er yderligere penge sat af til investeringer i truppen efter Mæhle-salget. Det er ren spekulation. Der står, hvad vi vidste i forvejen, at der er medregnet investeringer i truppen i buddet på årsresultatet - de investeringer der i forvejen var bebudet ovenpå Bassogog-salget. Hvis AaB nu planlægger at bruge PK på HB det næste års tid havde børsmeddelelsen været fuldstændig enslydende.
Medgiver gerne, at da jeg så meddelelsen om en opjustering på 10 mio, antog jeg, at der var afsat penge til en ny back. Hvis det ikke er tilfældet, er ledelsen på grænsen til uansvarlig.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 8. maj 2017, 23:06

Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:Jeg siger blot lige igen - vi har ikke fået 15 mio. eller mere for ham, men lige over 10 mio. rent. Det har jeg hørt fra en ret tæt på. Og børsmeddelelsen nævner intet om at der er yderligere penge sat af til investeringer i truppen efter Mæhle-salget. Det er ren spekulation. Der står, hvad vi vidste i forvejen, at der er medregnet investeringer i truppen i buddet på årsresultatet - de investeringer der i forvejen var bebudet ovenpå Bassogog-salget. Hvis AaB nu planlægger at bruge PK på HB det næste års tid havde børsmeddelelsen været fuldstændig enslydende.
Medgiver gerne, at da jeg så meddelelsen om en opjustering på 10 mio, antog jeg, at der var afsat penge til en ny back. Hvis det ikke er tilfældet, er ledelsen på grænsen til uansvarlig.
Eller er tro mod den kurs der er udstukket.

Selvfølgelig er der ikke afsat 5 mio. kr. til en ny højre back, og i øvrigt har AaB Patrick Christensen der kan spille den position.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. maj 2017, 00:50

Ja, men børsmeddelelsen havde også lydt sådan, hvis vi havde fået 20 mill for Mæhle og planlagt at bruge 10 på yderligere investeringer.

Børsmeddelelser er skrevet for at opfylde lovens bogstav, uden at spille med alt for åbne kort.

Udover det I har diskuteret, kan der også ligge (mindre) ændringer i de økonomiske resultater vi allerede har opnået.
Med venlig Hilsen
--
Robert

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 9. maj 2017, 08:35

Gad vide om der er kommet grus i maskineriet? Der er blevet forhandlet i meget lang tid nu. Som regel falder handelen kort tid efter børsmeddelsen. Det synes jeg ikke er tilfældet her.

Imer
2. div
2. div

Indlæg af Imer » 9. maj 2017, 08:44

dyhrmaN skrev:Gad vide om der er kommet grus i maskineriet? Der er blevet forhandlet i meget lang tid nu. Som regel falder handelen kort tid efter børsmeddelsen. Det synes jeg ikke er tilfældet her.
Der gik vel også 4-5 dage med Bassogog, så mon ikke det er helt normalt.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. maj 2017, 09:05

Imer skrev:
dyhrmaN skrev:Gad vide om der er kommet grus i maskineriet? Der er blevet forhandlet i meget lang tid nu. Som regel falder handelen kort tid efter børsmeddelsen. Det synes jeg ikke er tilfældet her.
Basso var så også en kæmpe handel med en masse agenter og tolke involveret.

Men kan godt være du har ret :)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2017, 09:19

Der er vel kommet nogle kinesere indover som gerne vil tilbyde 45 mio kr.

Men det skal gerne falde på plads en af de nærmeste dage. Det er aldrig sundt, at det trækker i langdrag. Bare spørg Spalvis.
- FlæskeFrank

Breezer
2. div
2. div

Indlæg af Breezer » 9. maj 2017, 12:51

Imer skrev:
Da vi er midt i sæsonen kan det også være muligt at andre ting bliver passet fra de to klubber. Det tog f.eks. også en del tid før handlen med Cornelius blev officiel.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 9. maj 2017, 14:10

Ifølge EB.dk er han til lægecheck i dag.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 9. maj 2017, 14:17

11m ifølge EB.. han er til lægetjek osv nu

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... rce=090517
Derfor er det også med vemod, at AaB slipper Joakim Mæhle, fordi han bliver anset for det mest åbenlyse talent i det nuværende kuld, og dermed bliver det svært at gentage succes-modellen fra 2011 og frem til mesterskabet i 2013, hvor spillere som Kasper Kusk, Nicolaj Thomsen, Jakob Ahlmann, Nicklas Helenius, Lukas Spalvis og Henrik Dalsgaard piblede frem fra talentsektoren og løftede holdet.

Uden Joakim Mæhle er det svært at se AaB gentage den succes, men buddet er ganske enkelt så høj på den 19-årige hurtigløber, at AaB ikke føler de kan sige nej.
Syntes ikke 11m er så højt at man ikke kan sige nej.. 11 er en pæn betaling for ham uden tvivl.. men med de penge vi har, kunne vi godt have sagt nej..

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 9. maj 2017, 14:52

Åbn nu øjnene. 11 mio er et kæmpe salg. AaB fik ikkke mere for Lucas a som er et af de største talenter der har betrådt Hornevej.
Mæhle hsr udviklet sig enormt men vi ved jo ikke om udviklingen stopper her. Derfor er det helt rigtigt at sælge. Han har vist mange defensive mangler og AaB burde kunne finde en habil erstatning. Derudover er AaB sikret videresalgsklausul hvis han loge pludselig bliver mange (flere) mio værd.
Godt købmandskab. Hvornår viste Lynge det? Silber røg vel for 10? Lucas for det samme? Det er fremragende slgt

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 14:59

Ja, som jeg sagde - lige over 10 mio., ikke 15. Fik jeg allerede tidligt i forløbet bekræftet af en tæt på.
Det betyder også, at der altså ikke er sat yderligere af til en erstatning, medmindre man regner 1 mio. for noget...

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 9. maj 2017, 14:59

aaballday skrev:Åbn nu øjnene. 11 mio er et kæmpe salg. AaB fik ikkke mere for Lucas a som er et af de største talenter der har betrådt Hornevej.
Mæhle hsr udviklet sig enormt men vi ved jo ikke om udviklingen stopper her. Derfor er det helt rigtigt at sælge. Han har vist mange defensive mangler og AaB burde kunne finde en habil erstatning. Derudover er AaB sikret videresalgsklausul hvis han loge pludselig bliver mange (flere) mio værd.
Godt købmandskab. Hvornår viste Lynge det? Silber røg vel for 10? Lucas for det samme? Det er fremragende slgt
Tak! Fuldstændig enig med dig.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 15:04

aaballday skrev:Åbn nu øjnene. 11 mio er et kæmpe salg. AaB fik ikkke mere for Lucas a som er et af de største talenter der har betrådt Hornevej.
Mæhle hsr udviklet sig enormt men vi ved jo ikke om udviklingen stopper her.
Selv hvis udviklingen stoppede her, ville han stadig være længder bedre end hans erstatning... men det er der jo intet der tyder på - som en artikel meget pænt beskrev, var han på ingen måde en af dem man tænkte på at tilbyde kontrakt for bare halvandet år siden. Men han har taget kæmpestore skridt, og derfor er der heller ingen grund til at tro at det stopper her.
Det er et anstændigt salg, men heller ikke mere. Vi taler altså en klub, der lagde 18-20 mio. for Sander Berge i Vålerenga, der havde nogenlunde samme komet-karriere som Mæhle.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 9. maj 2017, 15:10

11 mio er et godt salg, og dejligt med en videresalgsklausul, hvis han nu skulle brage igennem, og blive solgt til Man C.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 9. maj 2017, 15:27

Lad os nu heller ikke gøre Mæhle bedre, end han er. Ja han har virkelig i flere kampe vist noget drev og offensiv vilje, som vi har manglet. Men har har godt nok også været skidt rent defensivt og i nogle kampe helt usynlig.

Det er selvfølgelig ærgerligt at miste en af de spillere, som der var noget at bygge ovenpå, men at tro han er umulig at erstatte, er noget pjat. Også for langt mindre end 10 mio kr.

Når Genk vælger at betale over 10 mio for ham, er det jo ikke fordi, de vurderer, at han her og nu er 10 mio værd - men fordi de køber perspektiv. AaB har i højere grad brug for her og nu kvalitet - det bør vi også kunne få.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 9. maj 2017, 15:28

Brodernumsi skrev:11 mio er et godt salg, og dejligt med en videresalgsklausul, hvis han nu skulle brage igennem, og blive solgt til Man C.
Men vi står ikke og mangler 11 millioner. Tværtimod står vi nu og skal erstatte en billig egen udviklet spillet med en dyr spiller udefra i et vindue, hvor der er i forvejen skal ske meget. Kontinuiteten er også penge værd og vi har råd til at satse på prisen stiger. Vores ledelse skal snart bevise de også kan investere og ikke bare blindt smider penge i banken hver gang de har chancen.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 9. maj 2017, 15:31

Jakobsen skrev:
Brodernumsi skrev:11 mio er et godt salg, og dejligt med en videresalgsklausul, hvis han nu skulle brage igennem, og blive solgt til Man C.
Men vi står ikke og mangler 11 millioner. Tværtimod står vi nu og skal erstatte en billig egen udviklet spillet med en dyr spiller udefra i et vindue, hvor der er i forvejen skal ske meget. Kontinuiteten er også penge værd og vi har råd til at satse på prisen stiger. Vores ledelse skal snart bevise de også kan investere og ikke bare blindt smider penge i banken hver gang de har chancen.
Jeg forstår ikke den tendens, der præger debatten herinde, med at AaB ikke mangler penge. De fleste herinde drømmer om 6-7 nye profiler, og det koster penge. 11 mio for en back der ikke kan forsvare, er ret meget, du kan nemt få en ny solid superliga back for under det halve. +Vi får nogle penge efter et evt. videresalg.

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 16:05

Brodernumsi skrev: 11 mio for en back der ikke kan forsvare, er ret meget, du kan nemt få en ny solid superliga back for under det halve. +Vi får nogle penge efter et evt. videresalg.
Det der er simpelthen noget vrøvl. En back skal da ikke kun måles i hvad han bidrager med defensivt? Tror alle er enige om, at han har været langt bedre end sin nuværende konkurrent på den back. Vi HAR en solid superliga back i PK, men hvad hjælper det? Mæhle har givet vores offensiv-spil en anden dimension, som vi også så det med Dalsgaard. Så snart vi skifter tilbage til Patrick K., så får det samme intetsigende trillen frem og tilbage, uden skyggen af opportunisme og initiativ.

Typisk den her debatside at tale spillere der er forsvundet (eller på vej) ned under gulvhøjde. Nu kan han pludselig heller ikke forsvare... Det kan godt være Mæhle har lavet enkelte brølere defensivt, men han har taget noget offensivt ansvar som de færreste af hans velbetalte og erfarne holdkammerater har taget og løsnet op for den statiskhed der har præget vores offensiv i umindelige tider. Og han har ikke lavet flere fejl end de fleste andre defensivspillere. Han minder ekstremt meget om finske Jere Uronen, som Genk hentede i Allsvenskan i sin tid.

De venstre backs FCK har fostret er f.eks. også nogen med væsentlige, offensive forcer - det er dét man betaler for. Ikke at de er andet end habile bagude. I moderne fodbold skal en back også kunne angribe og tage initiativ.

Besvar