Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Jeg har en lille smule, som måske kan bruges. Om det er en and aner jeg ikke.
Jeg har hørt fra en kammerat, som er tidligere prof., at Lucas Harens agent er kontaktet af AaB. Kontakten er opstået, da AaB mangler en målfarlig kant efter Mathias J’s afgang. Lucas Haren har scoret eller lavet assist i næsten hver kamp han har spillet i de to sidste sæsoner i den 2. Bedste række i Norge. Det lyder spændende.
Lucas Haren og min kammerat har haft samme agent. Derfor rygtet.
Måske nogen af jer, som har hørt rygtet med en Lucas, nok ikke er Lucas A, men derimod Lucas Haren.
//Hansen
Jeg har hørt fra en kammerat, som er tidligere prof., at Lucas Harens agent er kontaktet af AaB. Kontakten er opstået, da AaB mangler en målfarlig kant efter Mathias J’s afgang. Lucas Haren har scoret eller lavet assist i næsten hver kamp han har spillet i de to sidste sæsoner i den 2. Bedste række i Norge. Det lyder spændende.
Lucas Haren og min kammerat har haft samme agent. Derfor rygtet.
Måske nogen af jer, som har hørt rygtet med en Lucas, nok ikke er Lucas A, men derimod Lucas Haren.
//Hansen
Jeg kan supplere en smule ved at fortælle at Bak agency, som er agent for Lucas Haren, holder til i Frederikshavn, og I kan nok gætte jer til, at de/han derfor har en del tidligere AaB spillere i sin fold, eller spillere med nordjysk islæt.
Derudover er han agent for vores alle sammen Jacob Friis og vores nuværende assistent - Bo Zinck.
Derudover har manden bag Bak Agency været AaB spiller og kommer fra Sæby.
//Hansen
Derudover er han agent for vores alle sammen Jacob Friis og vores nuværende assistent - Bo Zinck.
Derudover har manden bag Bak Agency været AaB spiller og kommer fra Sæby.
//Hansen
Lucas Haren er i hvert fald en målfarlig kant. Han skal være velkommen.
- AalborgBoilers
- Lilleput

- Favoritspiller: Andreas Johansson
Ok, han har inden Kongsvinger spillet i Fremad Amager. Syntes nok at navnet virkede bekendt. Jeg kender ikke ret meget til niveauet i OBOS Ligaen, men ud fra hvad jeg har kunnet finde af omtale i norske medier er han en profil deroppe. 22 mål i 39 kampe fortæller jo et og andet.
Han ser spændende ud, massere af mål og assist og han kom på årets hold deroppe sidste år.
Kongsvinger ligger nr. 3, så ikke så langt fra oprykning til eliteserien, det kan måske være et problem ift. at lokke ham til Aalborg
Edit: det gjorde de før nederlag i seneste runde, nu røg de ned som nr. 6
Kongsvinger ligger nr. 3, så ikke så langt fra oprykning til eliteserien, det kan måske være et problem ift. at lokke ham til Aalborg
fremgår af lokal sprøjten deroppe i en få dage gammel artikel at der er interesse for ham….troelsh skrev: ↑3. aug 2025, 07:15Han ser spændende ud, massere af mål og assist og han kom på årets hold deroppe sidste år.
hjertet i nord 
Søn af velkendte Piotr Haren, som bl.a. spillede i Lyngby og FCK. Spidskompetencerne er bl.a. fart, beskrevet i denne ældre artikel fra Lucas’ tid i Randers. Og gud hvor mangler vi også bare fart på vores kanter. Især Ross kunne ikke løbe fra nogen, trods han kalder det sin yndlings position..Pontoppi skrev: ↑3. aug 2025, 07:48fremgår af lokal sprøjten deroppe i en få dage gammel artikel at der er interesse for ham….troelsh skrev: ↑3. aug 2025, 07:15Han ser spændende ud, massere af mål og assist og han kom på årets hold deroppe sidste år.
https://amtsavisen.dk/sport/lucas-haren ... uperligaen
Han har lagt en video op på YouTube med hans mål og assist i denne halvsæson. Synes sgu det er meget fedt, at han gør lidt reklame for sig selv. Ser spændende ud i hvert fald.troelsh skrev: ↑3. aug 2025, 07:15Han ser spændende ud, massere af mål og assist og han kom på årets hold deroppe sidste år.
Lucas Haren har udløb til årsskiftet, så han bliver nok ikke den dyreste transfer. Det store spørgsmål, er om AaB mfl. kan overbevise ham om, at det er en god case.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Lucas har mig bekendt haft udløb, spørgsmålet er bare om han vil vende tilbage efter den afsked han fik sidst
Mig bekendt har Lucas Haren ikke været i AaB før?Baatnakken skrev: ↑3. aug 2025, 14:12Lucas har mig bekendt haft udløb, spørgsmålet er bare om han vil vende tilbage efter den afsked han fik sidst
Okay. Så muligvis Lucas Haren og Sebastian Koch ind på kanterne (1 til start-11 og 1 til bredden) og så måske Emil Bergstrøm til midterforsvaret og anførergruppen (kan man håbe).
Men er det nok? Hvad blev der af Gyamfi-rygtet? Synes godt nok Pudel på trods af én god aflevering blandt kæderne så ringe ud mod Hobro. Og Marc Nielsen, ja hvor skal man starte. Håber Noel slår ham af, men er der nok kvalitet på kort sigt.
Holdet mangler så tilpas meget offensivt kvalitet og defensiv rygrad at jeg vil mene at der er behov for en Lucas Andersen (type eller ham selv) + endnu en rutineret stopper/venstre back ud over Emil Bergstrøm/Dalsgaard typen.
Men er det nok? Hvad blev der af Gyamfi-rygtet? Synes godt nok Pudel på trods af én god aflevering blandt kæderne så ringe ud mod Hobro. Og Marc Nielsen, ja hvor skal man starte. Håber Noel slår ham af, men er der nok kvalitet på kort sigt.
Holdet mangler så tilpas meget offensivt kvalitet og defensiv rygrad at jeg vil mene at der er behov for en Lucas Andersen (type eller ham selv) + endnu en rutineret stopper/venstre back ud over Emil Bergstrøm/Dalsgaard typen.
Jeg tror gyamfi er dødJimmy1 skrev: ↑3. aug 2025, 14:52Okay. Så muligvis Lucas Haren og Sebastian Koch ind på kanterne (1 til start-11 og 1 til bredden) og så måske Emil Bergstrøm til midterforsvaret og anførergruppen (kan man håbe).
AGF går efter et salg.
Har hørt AaB vil leje med købs option
-
R Rosenberg
- Allstar

Hvad med en karl som Eric Marxen. Godt nok lidt ældre model nu, men altid bundsolid. Og erfaren.
Han har vist nok udløb til nytår og får ikke mange minutter i Farum pt.
Ædruelighedens stemme
Ville da være en god type for truppen lige nu.R Rosenberg skrev: ↑3. aug 2025, 15:34Hvad med en karl som Eric Marxen. Godt nok lidt ældre model nu, men altid bundsolid. Og erfaren.
Mener jeg er en forstærkning
Ja, jeg sad ikke roligt i sædet på stadion i fredags, når Pudel fik bolden, eller skulle lave 50/50 indgreb. Puha han var tung og i den grad ikke særlig omhyggelig i sin boldomgangJimmy1 skrev: ↑3. aug 2025, 14:52Okay. Så muligvis Lucas Haren og Sebastian Koch ind på kanterne (1 til start-11 og 1 til bredden) og så måske Emil Bergstrøm til midterforsvaret og anførergruppen (kan man håbe).
Vi skal ikke forsøge med Lucas Andersen igen. Det går langsomt nok i forvejen med eks Ross og Børsting. Og Lucas mistede sin uhyggelige fart efter sine grimme skader.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg kunne fint se ham på midten sammen med Håpnes og Bomholt. Han kan lægge baller.andrii skrev: ↑3. aug 2025, 17:28Ja, jeg sad ikke roligt i sædet på stadion i fredags, når Pudel fik bolden, eller skulle lave 50/50 indgreb. Puha han var tung og i den grad ikke særlig omhyggelig i sin boldomgangJimmy1 skrev: ↑3. aug 2025, 14:52Okay. Så muligvis Lucas Haren og Sebastian Koch ind på kanterne (1 til start-11 og 1 til bredden) og så måske Emil Bergstrøm til midterforsvaret og anførergruppen (kan man håbe).
Holdet mangler så tilpas meget offensivt kvalitet og defensiv rygrad at jeg vil mene at der er behov for en Lucas Andersen (type eller ham selv) + endnu en rutineret stopper/venstre back ud over Emil Bergstrøm/Dalsgaard typen.Et rutineret alternativ kunne som nævnt være Erik Marxen.
Vi skal ikke forsøge med Lucas Andersen igen. Det går langsomt nok i forvejen med eks Ross og Børsting. Og Lucas mistede sin uhyggelige fart efter sine grimme skader.
Ædruelighedens stemme
Jeg vil også sige at de kampe jeg har set med ham i Championship er det ikke fart i boldomgangen der er et issue. Men enig, han løber ikke fra nogen, men sløve Ross der giver ethvert forsvar tid til at komme på plads hver gang han laver en pasning er for dårligt. Læg dertil Børstings utal af fejlafleveringer.R Rosenberg skrev: ↑3. aug 2025, 17:51Jeg kunne fint se ham på midten sammen med Håpnes og Bomholt. Han kan lægge baller.andrii skrev: ↑3. aug 2025, 17:28Ja, jeg sad ikke roligt i sædet på stadion i fredags, når Pudel fik bolden, eller skulle lave 50/50 indgreb. Puha han var tung og i den grad ikke særlig omhyggelig i sin boldomgangJimmy1 skrev: ↑3. aug 2025, 14:52Okay. Så muligvis Lucas Haren og Sebastian Koch ind på kanterne (1 til start-11 og 1 til bredden) og så måske Emil Bergstrøm til midterforsvaret og anførergruppen (kan man håbe).
Holdet mangler så tilpas meget offensivt kvalitet og defensiv rygrad at jeg vil mene at der er behov for en Lucas Andersen (type eller ham selv) + endnu en rutineret stopper/venstre back ud over Emil Bergstrøm/Dalsgaard typen.Et rutineret alternativ kunne som nævnt være Erik Marxen.
Tør man nævne at det er godt nok ikke mange minutter Søren Tengstedt får i Go Ahead Eagles. Måske en leje med købsoption?
Lucas ville være en klar forstærkning på vores midtbane med Håbnes og Bomholt. Men desværre er det nok udenfor vores rækkevidde. Havde været et fint punktum.Jimmy1 skrev: ↑3. aug 2025, 17:58Jeg vil også sige at de kampe jeg har set med ham i Championship er det ikke fart i boldomgangen der er et issue. Men enig, han løber ikke fra nogen, men sløve Ross der giver ethvert forsvar tid til at komme på plads hver gang han laver en pasning er for dårligt. Læg dertil Børstings utal af fejlafleveringer.R Rosenberg skrev: ↑3. aug 2025, 17:51Jeg kunne fint se ham på midten sammen med Håpnes og Bomholt. Han kan lægge baller.andrii skrev: ↑3. aug 2025, 17:28Ja, jeg sad ikke roligt i sædet på stadion i fredags, når Pudel fik bolden, eller skulle lave 50/50 indgreb. Puha han var tung og i den grad ikke særlig omhyggelig i sin boldomgangJimmy1 skrev: ↑3. aug 2025, 14:52Okay. Så muligvis Lucas Haren og Sebastian Koch ind på kanterne (1 til start-11 og 1 til bredden) og så måske Emil Bergstrøm til midterforsvaret og anførergruppen (kan man håbe).