Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af FIDEL » 6. aug 2025, 15:28

AaBager skrev:
6. aug 2025, 15:21
le Cid skrev:
6. aug 2025, 12:23
jonas386 skrev:
6. aug 2025, 11:21
Ift. Birk, synes jeg han kom dårligt ud af den udveksling. Det kan da godt være det ikke er den måde han snakker om taktik og spillestil med sine assistenter, men han forstår jo godt hvad der ligger i spørgsmålet, og han ved (formentlig) også, at det er den måde mange fodboldfans ser fodbold på. Hvis han efter kampen stadig mener han traf den rigtige beslutning, så forklar dog hvorfor kritikken ikke ville gøre den nødvendige forskel, og hvorfor det valgte var en bedre løsning på den måde Brøndby gerne ville vinde kampen på. At tro et Viaplaystudie er sådan en kaffesalon i Wien, hvor der flyttes saltbøsser rundt på bordene, er lidt fjollet af Birk, og jeg synes mest af alt det osede af underskud - hvilket er helt naturligt efter et nederlag.
Helt enig. Jeg har hørt "eksperter" stille meget værre spørgsmål, end de Birk blev udsat for. Han fremstår netop som en presset mand, når han reagerer, som han gør!
Jeg synes det var på tide, at en fagperson talte imod dogmet, at "433 er offensivt og 532 er defensivt". Offensiv og defensiv tilgang til en kamp, afgøres ikke af talkombinationer og ingen seere ville tage skade af, at der kom mere faglighed ind i op- og nedtakten til en tv-kamp.
Enig.

Ham værten er da også voldsomt irriterende og über frisk. Mon han SKAL råbe hele tiden!?
Og Tøffe har aldrig nogensinde været en god "ekspert". Han har ingen taktisk viden, og kommenterer kun på de mest åbenlyse og ligegyldige ting. Jeg fatter oprigtigt ikke, at han får penge for at være "fodboldekspert".

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2025, 15:34

AaBager skrev:
le Cid skrev:
jonas386 skrev:
Ift. Birk, synes jeg han kom dårligt ud af den udveksling. Det kan da godt være det ikke er den måde han snakker om taktik og spillestil med sine assistenter, men han forstår jo godt hvad der ligger i spørgsmålet, og han ved (formentlig) også, at det er den måde mange fodboldfans ser fodbold på. Hvis han efter kampen stadig mener han traf den rigtige beslutning, så forklar dog hvorfor kritikken ikke ville gøre den nødvendige forskel, og hvorfor det valgte var en bedre løsning på den måde Brøndby gerne ville vinde kampen på. At tro et Viaplaystudie er sådan en kaffesalon i Wien, hvor der flyttes saltbøsser rundt på bordene, er lidt fjollet af Birk, og jeg synes mest af alt det osede af underskud - hvilket er helt naturligt efter et nederlag.
Helt enig. Jeg har hørt "eksperter" stille meget værre spørgsmål, end de Birk blev udsat for. Han fremstår netop som en presset mand, når han reagerer, som han gør!
Jeg synes det var på tide, at en fagperson talte imod dogmet, at "433 er offensivt og 532 er defensivt". Offensiv og defensiv tilgang til en kamp, afgøres ikke af talkombinationer og ingen seere ville tage skade af, at der kom mere faglighed ind i op- og nedtakten til en tv-kamp.
Det var da i så fald en oplagt mulighed til at oplyse nogle af dem der ser med, og bringe den faglighed ind i studiet. Der er sikkert også BIF'ere på den anden side af skærmen, der har haft samme undring, og ikke forstår trænerens valg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 6. aug 2025, 16:47

AaBager skrev:
le Cid skrev:
jonas386 skrev:
Vi er enige om, at "eksperterne" i dansk fodbold ofte er meget ringe - og Birk havde da sikkert ret (så ikke kampen), men han manglede i dén grad det overskud, som han burde have vist.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Numsebums
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ib Simonsen

Indlæg af Numsebums » 6. aug 2025, 16:52

Er sgu bange for vi ender op med et par ligegyldige lejemål - da jeg har en fornemmelse af, at vi ikke attraktive som klub længere.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 6. aug 2025, 17:53

Numsebums skrev:
6. aug 2025, 16:52
Er sgu bange for vi ender op med et par ligegyldige lejemål - da jeg har en fornemmelse af, at vi ikke attraktive som klub længere.
Tror udelukkende det er et spørgsmål om villigheden til at betale hvad det koster.
Hvis AaB ville, kunne vi f.eks. sagtens være endt med Bror Blume og Patrick Olsen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2025, 18:06

Kasper skrev:
6. aug 2025, 17:53
Numsebums skrev:
Tror udelukkende det er et spørgsmål om villigheden til at betale hvad det koster.
Hvis AaB ville, kunne vi f.eks. sagtens være endt med Bror Blume og Patrick Olsen.
Økonomi og perspektiver.
Kan en spiller se, at der er sandsynlighed for oprykning, vil han jo også være meget mere interesseret i en kontrakt.
Ingen med niveau eller potentiale til superliga gider jo at skrive under på noget, som ligner pølen rundt i midten af 1. division i årevis.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 6. aug 2025, 18:46

Kasper skrev:
6. aug 2025, 17:53
Numsebums skrev:
Spillere kan altid lokkes, hvis beløbet er stort nok, men hvis vi begynder at betale overpris for spillere kan vi lige så godt lukke og slukke, da vi i forvejen hænger økonomisk med røven i vandskorpen.

Munken83
2. div
2. div
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Indlæg af Munken83 » 6. aug 2025, 20:48

Ydesen nævner at der arbejdes på, at frigive flere midler til transfers.

Edit: Det blev nævnt af Jens Otto Barsøe under kommenteringen af kampen på Nordjyske

Numsebums
Drenge
Drenge

Indlæg af Numsebums » 6. aug 2025, 21:13

Munken83 skrev:
6. aug 2025, 20:48
Nævnes hvor??

Munken83
2. div
2. div
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Indlæg af Munken83 » 6. aug 2025, 21:21

Numsebums skrev:
6. aug 2025, 21:13
Munken83 skrev:
Nævnes hvor??
Hov... min fejl. Det er Jens Otto Barsøe fra nordjyske der nævner det i kommenteringen af kampen.

Numsebums
Drenge
Drenge

Indlæg af Numsebums » 6. aug 2025, 21:37

Munken83 skrev:
6. aug 2025, 21:21
Numsebums skrev:
6. aug 2025, 21:13
Munken83 skrev:
Nævnes hvor??
Hov... min fejl. Det er Jens Otto Barsøe fra nordjyske der nævner det i kommenteringen af kampen.
:thumbsup:

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 6. aug 2025, 21:45

Fra Livebloggen:

"Hej Ved man hvor mange millioner der er sat af til spillerkøb i AaB?"

Svar

"Det er ikke fastlagt og noget som er en lidt øm tå hos AaB. Der er internt ikke helt enighed om hvor mange af pengene fra div. salg, der skal geninvesteres i truppen. Så kan du sikkert selv regne ud, hvem der gerne vil have penge og hvem der holdet på dem."

Ja ja ja....

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. aug 2025, 22:32

Sapiens skrev:
6. aug 2025, 21:45
Fra Livebloggen:

Svar

"Det er ikke fastlagt og noget som er en lidt øm tå hos AaB. Der er internt ikke helt enighed om hvor mange af pengene fra div. salg, der skal geninvesteres i truppen. Så kan du sikkert selv regne ud, hvem der gerne vil have penge og hvem der holdet på dem."

Ja ja ja....
Problemet er jo, at AaB i øjeblikket befinder sig i en gidselsituation med en ejerkreds, der blot venter på at skulle videre - og derfor ingen interesse har i at anvende midler på AaB. Ellers ville vi jo aldrig stå i den nuværende situation, når man ihukommer, at den kæmpemæssige regning, som AaB måtte betale for sidste års katastrofe, bliver fordoblet, hvis ikke klubben omgående vender tilbage til Superligaen. Der kommer et par nye spillere for det rene syns skyld, men ingen der kommer til at gøre en forskel.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 7. aug 2025, 08:19

Sapiens skrev:
Fra Livebloggen:

Svar

Ja ja ja....
Det er satme sørgeligt

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 7. aug 2025, 09:53

troelsh skrev:
7. aug 2025, 08:19
Sapiens skrev:
Fra Livebloggen:

Svar

Ja ja ja....
Det er satme sørgeligt
Jimenez er muligvis på vej retur til Holland. ADO Den Haag fra den 2. bedste række er interesseret. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... eal-madrid

Tror ikke vi skal regne med det indbringer nogen transfersum!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 7. aug 2025, 10:02

Sønderhof skrev:
7. aug 2025, 09:53
troelsh skrev:
Sapiens skrev:
Fra Livebloggen:

Svar

Ja ja ja....
Det er satme sørgeligt
Jimenez er muligvis på vej retur til Holland. ADO Den Haag fra den 2. bedste række er interesseret. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... eal-madrid

Det behøver heller ikke. Kan vi komme af med spillere, der virkelig ikke kan gøre en forskel, er det fint bare at slippe dem uden overgangssum.

Det kunne man passende forsøge med 3-4 andre også.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 7. aug 2025, 10:07

Kunne være skønt at komme af med Jimenez. Han kan absolut intet. Han kan passende tage Seydel og evt. Jasson med ud af døren.

Reyad
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 7. aug 2025, 10:15

Efter de første kampe er det tydeligt, hvor der skal forstærkes. Hermed ønsker. Først ud:
Ross - Virker ugidelig og er en hamrende ineffektiv spiller
Jimenez - ikke god nok
Seydel - Ord overflødige
Diagne - Selv uden eventuel voldsdom er han for ineffektiv og dårlig.

Derudover synes jeg Arnorsson kunne have godt af noget fast spilletid. Enten på u19 eller et lejeophold. Han er kontinuerligt helt væk, når han kommer på banen. Måske er talentet ikke så stort alligevel?

Ind:
2-3 offensive spillere. 3 hvis Ross ryger. Kan være angribere eller kantspillere. Fx Gyamfi eller lign. Enten i overskudslageret i Suppen/Sverige eller de lavere rækker. Noah Sansah røg til Rosenborg. Er han stadig levende?

1 central midt. Gerne rutineret. Fx Abildgaard - som jo nok er out of reach.

1-2 centrale forsvarsspillere. Det sejler derinde. Pudel lader ikke til at kunne spille fodbold mere. Makolli kan ikke placere sig. Olsson er for ung og uprøvet.

Så må vi se, hvor meget og hvor hurtigt der kommer afklaring.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 7. aug 2025, 10:23

Utroligt at man kan sidde og være misundelig på Vejle
Men mener de rammer et spot on vindue

Nu håber jeg man kan få læderet lidt op herude og så hente noget kvalitet.
Der skal kun hentes folk der kan stemple ind fra dag 1 som en klar start 11er

Der må ikke være tvivl om nye spillere er start materiale eller ej.

Vi skal virkelig bruge spillere nu for at spille et hold og et koncept sammen.

Håber der sker noget Nu

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. aug 2025, 10:29

Sønderhof skrev:
7. aug 2025, 09:53
troelsh skrev:
Sapiens skrev:
Fra Livebloggen:

Svar

Ja ja ja....
Det er satme sørgeligt

Han må gerne smutte gratis. Endnu en skuffende signing af en spiller der ikke viste sig bedre end vores egne ungdomsspillere. Har ofte virket overivrig og spillet med hovedet under armen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar