Superior skrev: ↑21. sep 2026, 21:44
Funky skrev: ↑21. sep 2026, 20:53
Martino1 skrev: ↑21. sep 2026, 20:25
Vores tidligere ungdomsspiller Fisnik Isaki har da en fest for HB Køge må man sige...
Det er altså også bare det, vi savner; en (ung) spiller, som får noget tur i det i nogle kampe. Men det er godt nok lang tid siden, vi har haft sådan en oplevelse, synes jeg. Men det er nok bare noget andet at spille for AaB, og jeg mener det egentlig ikke som en kritik af AaB som sådant. Historien og identiteten gør bare, at man ikke får den samme gavebod af Hobro, som Køge får her til aften. Et andet eksempel: VFF's Kim Engstrøm leverede et interview efter kampen i går, som en AaB-træner næppe var sluppet afsted med. Men han kan tøffe hjem til Hjørring, lidt hæ-hæ stemning, ingen kritik hverken på de indre linier eller i fankredse.
Men AaB er hverken Hobro, Vendsyssel eller HB Køge! Disse klubber præsterer enten på eller over deres naturlige niveau med en yderst begrænset fanskare . AaB præsterer lysår under - uden den fjerneste undskyldning herfor eller udsigt til bedring, tværtimod. Dertil kommer, at AaB oven i købet behandles ualmindelig mildt af både fans og presse i betragtning af sammenbruddets kaliber og en komplet håbløs kommunikation med omverdenen.
Forestil dig reaktionen i
sammenligneligeklubber som AGF, OB, FCM og Brøndby - og for den sags skyld markant mindre klubber som FCN, SønderjyskE, Viborg og Silkeborg - hvis et fjog af en administrativ direktør i kølvandet på endnu en sportslig katastrofe melder ud om “3 til 5 år” , eller et fjog af en sportschef forkynder budskabet om, at en elendig spillertrup skal “træne sig bedre” i løbet af en sommerpause, mens personalebudgettet i samme periode er steget og modsvarer en placering i den øverste halvdel - af rækken over, hvor klubben i øvrigt har befundet sig i årtier.
Fakler og høtyve var alle andre steder end lige præcis AaB for længst fundet frem, ligesom SSE ikke blot forlænget var fordrevet- de var aldrig kommet.
Nej, min pointe er bla. netop, at AaB i modstandernes øjne ikke er Hobro, VFF eller Køge, når kampen fløjtes i gang. Den keglen rundt, som Hobro her til aften leverede mod Køge, som dermed gav Køges Isaki gode vilkår for at imponere, det sker bare ikke mod AaB - selv om jeg vil sige, at VFF da var tæt på. Og måske er det bare fordi, AaB stadig ses som en 'stor skalp', måske er det fordi, der alligevel er flere mennesker på Portland Park end til de fleste andre 1.div.kampe, måske er det fordi, det er ekstra sjovt at stramme sig an mod en modstander, hvor man ved, at presset er så stort. Jeg har ikke det definitive svar - jeg synes bare, det er et tilbagevendende billede.
Nu kan jeg ikke vide præcis, hvad du mener med "uden den fjerneste undskyldning". Hvis du mener: 'Uden nogen forklaring', så er jeg uenig - vi har fået forklaringer. Hvis du mener: 'Uden at stille sig op og undskylde', så er jeg også uenig. Vi har fået undskyldninger og beklagelser i rigeligt omfang. Jeg ved desuden ikke, hvad du forestiller dig, at yderligere forklaringer/undskyldninger fra AaB skulle resultere i? En forhøjet lykkefølelse hos dig? Bedre fodbold? Større indtægter? Nye strategiske muligheder?
Så er der det med, hvem AaB skal sammenlignes med i det hele taget, og dér synes jeg, det går det skævt for dig, når du kalder AGF, OB, FCM og Brøndby for sammenlignelige. Det undrer, at du mener, AaB ikke må sammenlignes med Hobro, VFF og Køge, som vi spiller i række med, men at vi til gengæld skal sammenlignes med de 4 superligaklubber, hvoraf den ene er forsvarende mester, og en anden har opbygget en forretning på Heden, vi ikke kan konkurrere på lige fod med lige nu. Sådan lige beskrevet i de allermest hurtige overskrifter. For ikke at tale om de "mindre" klubber FCN (dem med gigantiske spillersalg), SønderJyske, Viborg og Silkeborg (3 "mindre" klubber med flere års kontinuerligt arbejde og dygtigt opbyggede strukturer og spillekoncepter). AaB kan ikke meningsfuldt sammenlignes med de klubber på ret mange parametre. AaB skal til gengæld prøve at gøre, som flere af dem.
Endeligt synes jeg, dine personangreb med udpegning af personer i AaB som "fjog" er, ja, til den grove side, og (den grove tone tilsidesat) også urimelige. Jeg tør ikke sætte navne på, hvem du præcist måtte referere til, men jeg kan ikke se det rimelige i dine udfald mod de udmeldinger, du gengiver, når du ikke vil medtage, hvad en ansvarlig leder dels KAN gå ud og sige, og ikke mindst sige under de specifikke omstændigheder, AaB har befundet sig i på det tidspunkt, bemeldte udmeldinger faldt. Og spørgsmålet melder sig igen: Hvad ER det lige, du så mener, de personer, du angriber, skulle have sagt under de givne omstændigheder - med hvilket formål?
Om noget vil jeg netop betegne klubber som AGF, FCM, OB, FCN, Viborg, Sønderjyske og Silkeborg (i mindre grad Brøndby) som klubber, hvor man ikke bare finder fakler og høtyve frem. Alle de nævnte klubber har arbejdet klogere i en årrække, end AaB har, og er derfor et helt andet og bedre sted end AaB.