Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Kan de vigtigste punkter fra artiklen fra Nordjyske mon gengives af en venlig sjæl?
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Det er slut med "lottokuponer". Det skal være markant kvalitet.
Vi har også snakket med Lucas Andersen.
Seydal skal videre og Jasson skal nok også se om han kan finde et andet sted at arbejde.
Jeg læser mellem linjerne at man har indset at den måde man har gjort det på nu ikke fungerer og der skal andre boller på suppen.
Jeg hører også fra pålidelig side, at der i den grad arbejdes meget målrettet med at tilknytte høj kvalitet og “AaB-hjerte”, og at vi kan være tæt på… Især nu hvor midlerne er større.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Seydal skal videre og Jasson skal nok også se om han kan finde et andet sted at arbejde.
Jeg læser mellem linjerne at man har indset at den måde man har gjort det på nu ikke fungerer og der skal andre boller på suppen.
-
R Rosenberg
- Allstar

Kusk!andrii skrev: ↑16. aug 2025, 19:09Jeg hører også fra pålidelig side, at der i den grad arbejdes meget målrettet med at tilknytte høj kvalitet og “AaB-hjerte”, og at vi kan være tæt på… Især nu hvor midlerne er større.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Ædruelighedens stemme
Og det sætter endnu engang en fed streg under, at dem herinde, der har så travlt med at brokke sig over Tuxen Boll, er helt væk. Han gør umiddelbart alt det rigtige, men har arbejdet under håbløse vilkår.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Kasper PedersenR Rosenberg skrev: ↑16. aug 2025, 19:34Kusk!andrii skrev: ↑16. aug 2025, 19:09Jeg hører også fra pålidelig side, at der i den grad arbejdes meget målrettet med at tilknytte høj kvalitet og “AaB-hjerte”, og at vi kan være tæt på… Især nu hvor midlerne er større.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Jeg er helt enig, Tuxen Boll må aldrig blive syndebukken her. Han har varetaget en rolle han ikke er ansat til eller ikke har forudsætningerne for at udfylde. Det er først og fremmest dårligt bestyrelsesarbejde at vores direktør har skubbet "dobbelt jobbet" på den måde. Til gengæld kunne jeg rigtig godt tænke mig at stille ham en masse kritiske spørgsmål omkring vores økonomiske udvikling...Kunji skrev: ↑16. aug 2025, 19:35Og det sætter endnu engang en fed streg under, at dem herinde, der har så travlt med at brokke sig over Tuxen Boll, er helt væk. Han gør umiddelbart alt det rigtige, men har arbejdet under håbløse vilkår.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Bestyrelsens utilstrækkeligheder bliver igen igen udstillet. Jeg ved dårligt nok hvor jeg skal starte, men summa summarum er at man tydeligvis stadig zig-zagger i strategien. Hele tilgangen indtil videre i 2025 har været at skære i udgifterne og man har slået fast at man nu ville sætte tæring efter næring. Men så panikker man i slutningen af transfervinduet fordi at holdet er kommet elendigt igang, hvilket virkelig ikke burde komme som en stor overraskelse. Gik de virkelig og forestillede sig at det her hold kunne smide skuffelsen over nedrykningen og sætte sig på oprykningspladser fra start? Truppen har ganske enkelt ikke den individuelle kvalitet vi havde sidst, og vi er milevidt fra at være et sammenhængende fodboldhold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Læser det ikke som om at mange er efter Tuxen. Men frustrationener hober sig op. Det er tydeligt at se herinde.Kunji skrev: ↑16. aug 2025, 19:35Og det sætter endnu engang en fed streg under, at dem herinde, der har så travlt med at brokke sig over Tuxen Boll, er helt væk. Han gør umiddelbart alt det rigtige, men har arbejdet under håbløse vilkår.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Manden arbejder under svære vilkår og gør umiddelbart det rigtige.
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Det er meget positivt, at vores bestyrelse (endelig) har fået øjnene op for, at der skal penge ind i den trup. At det så cirka er 1 år for sent er jo så en anden snak.
Desværre missede man også starten på denne vindue, da der løb mange spændende spillere rundt, som valgte andre klubber, da vi fedtede rundt efter sportschef og træner.
Jeg håber man lander en definerende transfer snart. Indtil videre må man bare sige, at de spillere, der er hentet i dette vindue, ikke på nogen måde skiller sig positivt ud fra dem vi havde i forvejen.
At sæsonens spillemæssige højdepunkter indtil videre har været kasserede SSE spillere i form af genfødte John og Makkoli siger jo alt om den kvalitet (eller mangel på samme) vi har købt.
Desværre missede man også starten på denne vindue, da der løb mange spændende spillere rundt, som valgte andre klubber, da vi fedtede rundt efter sportschef og træner.
Jeg håber man lander en definerende transfer snart. Indtil videre må man bare sige, at de spillere, der er hentet i dette vindue, ikke på nogen måde skiller sig positivt ud fra dem vi havde i forvejen.
At sæsonens spillemæssige højdepunkter indtil videre har været kasserede SSE spillere i form af genfødte John og Makkoli siger jo alt om den kvalitet (eller mangel på samme) vi har købt.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg mener helt seriøst at MTB kan være manden der enten redder eller allerede har reddet AaB. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det hele ville have set ud hvis tyskerne havde ansat en de kendte fra deres tyske netværk. Et horrorscenarie ikke engang Stephen King ville have fantasi nok til at skrive.Kristian skrev: ↑16. aug 2025, 19:50Læser det ikke som om at mange er efter Tuxen. Men frustrationener hober sig op. Det er tydeligt at se herinde.Kunji skrev: ↑16. aug 2025, 19:35Og det sætter endnu engang en fed streg under, at dem herinde, der har så travlt med at brokke sig over Tuxen Boll, er helt væk. Han gør umiddelbart alt det rigtige, men har arbejdet under håbløse vilkår.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Jeg tror vitterligt at han forsøger at køre uden om tyskernes linje så godt han overhovedet kan indenfor de rammer han har.
Faktisk havde Holstebro en fantastisk målmand (noget bedre end Müller) sidste år. Han var desværre lejet i FCM. Mark Ugboh - han er så sendt videre til Mafra...MortenN skrev: ↑16. aug 2025, 08:45Der var bestyrelsesmøde i AaB i går, og ifølge Ydesen i Ripodsten (loptaget i går aftes efter kampen) skulle der været blive sagt god for at der var "betydelige" midler til at styrke truppen?
Nogen der har hørt noget, eller er det 240.000 til at hente en målmand i Holstebro?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Kasper
- Allstar

Sæsonen er forbi inden Tuxens måske signings er klar til at starte inde.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Stærkt tak, tak for referatet
Spot on.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 21:53Jeg mener helt seriøst at MTB kan være manden der enten redder eller allerede har reddet AaB. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det hele ville have set ud hvis tyskerne havde ansat en de kendte fra deres tyske netværk. Et horrorscenarie ikke engang Stephen King ville have fantasi nok til at skrive.Kristian skrev: ↑16. aug 2025, 19:50Læser det ikke som om at mange er efter Tuxen. Men frustrationener hober sig op. Det er tydeligt at se herinde.Kunji skrev: ↑16. aug 2025, 19:35Og det sætter endnu engang en fed streg under, at dem herinde, der har så travlt med at brokke sig over Tuxen Boll, er helt væk. Han gør umiddelbart alt det rigtige, men har arbejdet under håbløse vilkår.haghdk skrev: ↑16. aug 2025, 18:45At vi gå efter en sådan kvalitet at de skal kunne spille på Superliga-niveau på sigt. Budgettet er hævet en sådan grad at vi kan betale transfer og en rigtig god løn - specielt i forhold til 1. division.
Jeg tror vitterligt at han forsøger at køre uden om tyskernes linje så godt han overhovedet kan indenfor de rammer han har.
-
Dunkel
- Ynglinge

- Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
- Geografisk sted: 9000
Det er komplet urealistisk - men nu hedder tråden transferønsker.
Anders Bærtelsen - nu hvor de snakker AaB-hjerte. Han har udviklet sig så godt, han er fast mand på et rigtig godt Viking Stavanger-hold, der indtil videre holder trit med Bodø.
Anders Bærtelsen - nu hvor de snakker AaB-hjerte. Han har udviklet sig så godt, han er fast mand på et rigtig godt Viking Stavanger-hold, der indtil videre holder trit med Bodø.
Du har jo ikke noget tøj på!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Vi taber ikke kampe pga de fem bagerste, men pga de forreste 3-4. Især V. Møller og Ross.
Der skal være 1-2 alternativer til dem. Her skal pengene bruges.
Og bare for at melde klart ud. De skal ikke bruges på Kusk eller Lucas.
- FlæskeFrank
Aktive AaB-hjerter (spillet ungdom i AaB og førsteholdskampe i AaB)
Tilføj gerne
Kasper Kusk - Vendsyssel
Marcus Hannesbo - Vendsyssel
Rasmus Thellufsen - pt. Klubløs
Oliver Klitten - Hobro
Lukas Klitten - Hobro
Henrik Dalsgaard - AGF
Lasse Nielsen - Vejle (helt urealistisk)
Theo Sander - OB (helt urealistisk)
Mikkel Kaufmann - Heidenheim (helt urealistisk)
Joakim Mæhle - Wolfsburg (helt urealistisk)
Oliver Abildgaard - Como (helt urealistisk)
Malte Højholt - Pisa (helt urealistisk)
Mattias Ross - pt. klubløs
Lucas Andersen - pt. klubløs
Anders Bærtelsen - Viking
Magnus Christensen - Østers IF
Tilføj gerne
Kasper Kusk - Vendsyssel
Oliver Klitten - Hobro
Lukas Klitten - Hobro
Henrik Dalsgaard - AGF
-
R Rosenberg
- Allstar

Ikke mange interessante på den liste.Remark skrev: ↑17. aug 2025, 09:53Aktive AaB-hjerter (spillet ungdom i AaB og førsteholdskampe i AaB)
Tilføj gerne
Kasper Kusk - Vendsyssel
Oliver Klitten - Hobro
Lukas Klitten - Hobro
Henrik Dalsgaard - AGF
Ædruelighedens stemme
Tror faktisk vi godt kunne have gavn af Magnus sidelæns lige nu. Lidt defensiv stabilitet til midten som også defensive kan stole på vil være fint. Håpnes fylder ikke nok til at være alene 6’er. Nok ikke det vigtigste område pt.R Rosenberg skrev: ↑17. aug 2025, 10:12Ikke mange interessante på den liste.Remark skrev: ↑17. aug 2025, 09:53Aktive AaB-hjerter (spillet ungdom i AaB og førsteholdskampe i AaB)
Tilføj gerne
Kasper Kusk - Vendsyssel
Oliver Klitten - Hobro
Lukas Klitten - Hobro
Henrik Dalsgaard - AGF
- Kasper
- Allstar

Det er jeg ikke enig med dig i. AaB stiller op med det ringeste forsvar og målmand jeg nogensinde har set. Mit bud er at det er det ringeste i klubbens historie.FlæskeFrank skrev: ↑17. aug 2025, 09:50Vi taber ikke kampe pga de fem bagerste, men pga de forreste 3-4. Især V. Møller og Ross.